13 (ІІІ)-топ металдары. Алюминий және оның қосылыстары. №7көрсетілім «Алюминий мен оның құймалары». №9зертханалық тәжірибе «Алюминийдің қышқыл және сілті ерітінділерімен әрекеттесуі»




1 слайд
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ОРНАТУ
«Элементтер шеңбері» әдісі бойынша
жағымды психологиялық ахуал орнатады
«KAZ MATH» платформада оқушылар топтарға
бірігеді
https://qazmath.net/quraldar/topka-bolu/
1 слайд
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ АХУАЛ ОРНАТУ «Элементтер шеңбері» әдісі бойынша жағымды психологиялық ахуал орнатады «KAZ MATH» платформада оқушылар топтарға бірігеді https://qazmath.net/quraldar/topka-bolu/

2 слайд
Үй тапсырмасын сұрау
«Зерттеуші» тәсілі
2 слайд
Үй тапсырмасын сұрау «Зерттеуші» тәсілі

3 слайд
«Кинометафора» әдісі
https://youtu.be/ea0qfk1nLy8?si=X3NIJNs-47OzDdD
3 слайд
«Кинометафора» әдісі https://youtu.be/ea0qfk1nLy8?si=X3NIJNs-47OzDdD

4 слайд
Сабақтың тақырыбы:
13 (ІІІ)-топ металдары. Алюминий және оның
қосылыстары.
№7көрсетілім «Алюминий мен оның құймалары».
№9зертханалық тәжірибе
«Алюминийдің қышқыл және сілті ерітінділерімен
әрекеттесуі»
4 слайд
Сабақтың тақырыбы: 13 (ІІІ)-топ металдары. Алюминий және оның қосылыстары. №7көрсетілім «Алюминий мен оның құймалары». №9зертханалық тәжірибе «Алюминийдің қышқыл және сілті ерітінділерімен әрекеттесуі»

5 слайд
Оқу мақсаты:
Сабақ мақсаты:
9.2.1.5-атом құрылысы негізінде алюминийдің қасиеттерін
түсіндіру, оның маңызды қосылыстары мен
құймаларынның қолдану аймағын атау
9.2.1.6-алюминий, оның оксиді мен гидроксидінің екідайлы
қасиеттерін зерттеу
Алюминийдің химиялық қасиеттерін және оның қосылыстары мен
құймаларының қолдану аймақтарын көрсету.
Алюминийдің қолданылуын, оның жеңіл, коррозияға төзімді қасиеттерін
және басқа да пайдалы аспектілерін талқылау. Алюминийдің оксиді мен
гидроксидінің екідайлы қасиеттерін зерттеу және олардың практикалық
маңыздылығын ашу.
5 слайд
Оқу мақсаты: Сабақ мақсаты: 9.2.1.5-атом құрылысы негізінде алюминийдің қасиеттерін түсіндіру, оның маңызды қосылыстары мен құймаларынның қолдану аймағын атау 9.2.1.6-алюминий, оның оксиді мен гидроксидінің екідайлы қасиеттерін зерттеу Алюминийдің химиялық қасиеттерін және оның қосылыстары мен құймаларының қолдану аймақтарын көрсету. Алюминийдің қолданылуын, оның жеңіл, коррозияға төзімді қасиеттерін және басқа да пайдалы аспектілерін талқылау. Алюминийдің оксиді мен гидроксидінің екідайлы қасиеттерін зерттеу және олардың практикалық маңыздылығын ашу.

6 слайд
Оқулықпен жұмыс
Білімді толықтыру үшін оқулықтағы
мәтінді оқуға тапсырма береді.
6 слайд
Оқулықпен жұмыс Білімді толықтыру үшін оқулықтағы мәтінді оқуға тапсырма береді.

7 слайд
Топтық жұмыс.
1-топ Құрылысы, табиғатта таралуы
2-топ Алынуы, химиялық қасиеті
3-топАлюминийдің маңызды
қосылыстары.Қолданылуы
7 слайд
Топтық жұмыс. 1-топ Құрылысы, табиғатта таралуы 2-топ Алынуы, химиялық қасиеті 3-топАлюминийдің маңызды қосылыстары.Қолданылуы

8 слайд
1-тапсырма
1-жұп:Алюминий оксидінің екідайлы қасиет көрсететінін
дәлелдейтін реакция теңдеулерін жазып теңестіріңіз
Гидрокси
дтің
қасиеті
Алюмин
ий
гидрокси
дінің
формула
сы
Қышқыл
мен
әрекеттес
у
реакцияс
ы
Сілтімен
реакцияс
ы
Екідайл
ы
2-жұп:
Алюминий гидроксидінің қасиеттерін дәлелдеп көрсетіңіз.
3-жұп
Келесі айналымдарды жүзеге асырыңдар
8 слайд
1-тапсырма 1-жұп:Алюминий оксидінің екідайлы қасиет көрсететінін дәлелдейтін реакция теңдеулерін жазып теңестіріңіз Гидрокси дтің қасиеті Алюмин ий гидрокси дінің формула сы Қышқыл мен әрекеттес у реакцияс ы Сілтімен реакцияс ы Екідайл ы 2-жұп: Алюминий гидроксидінің қасиеттерін дәлелдеп көрсетіңіз. 3-жұп Келесі айналымдарды жүзеге асырыңдар

9 слайд
Тапсырма № 2
Жеке жұмыс
Алюминийдің а) бром, фосфор, көміртек
және азот жай заттармен, в) су, бромсутек,
көмірқышқылы және азот қышқылы сияқты
күрделі заттармен әрекеттесу реңдеуін
жазыңдар.
Дескриптор:
алюминийдің жай заттармен реакциясын жазады,
алюминийдің күрделі заттармен реакциясын жазады;
Жалпы балл-2
9 слайд
Тапсырма № 2 Жеке жұмыс Алюминийдің а) бром, фосфор, көміртек және азот жай заттармен, в) су, бромсутек, көмірқышқылы және азот қышқылы сияқты күрделі заттармен әрекеттесу реңдеуін жазыңдар. Дескриптор: алюминийдің жай заттармен реакциясын жазады, алюминийдің күрделі заттармен реакциясын жазады; Жалпы балл-2

10 слайд
Тапсырма №3 Wortwall плотформасында
тапсырмаларды орындау.
Дескриптор
Wortwall плотформасында тапсырмаларды оқушылар
орындайды
Жалпы балл-2
1 жұп тапсырмасы
https://wordwall.net/ru/resource/39357852
2 жұп тапсырмасы
https://wordwall.net/ru/resource/39397830
3 жұп тапсырмасы
https://wordwall.net/ru/resource/15225923
10 слайд
Тапсырма №3 Wortwall плотформасында тапсырмаларды орындау. Дескриптор Wortwall плотформасында тапсырмаларды оқушылар орындайды Жалпы балл-2 1 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/ru/resource/39357852 2 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/ru/resource/39397830 3 жұп тапсырмасы https://wordwall.net/ru/resource/15225923

11 слайд
Тапсырма №5
PISA тапсырмасы
Мәтін:
Алюминий – жеңіл, бірақ өте мықты металл, ол табиғатта кең таралған және көптеген
салаларда қолданылады. Оның атом нөмірі 13, және ол периодтық кестеде 3-ші топтың
элементі болып табылады. Алюминийдің негізгі қасиеттерінің бірі – оның коррозияға
төзімділігі. Бұл қасиет алюминийдің бетінде жұқа оксид қабатының пайда болуы нәтижесінде
жүзеге асады.
Алюминийдің көп мөлшері жер қыртысында кездеседі. Ол өте жеңіл, бірақ басқа
металдармен салыстырғанда өте мықты. Бұл қасиеттері оны авиация, автокөлік өндірісі және
құрылыс саласында кеңінен қолдануға мүмкіндік береді. Алюминийдің ең көп қолданылатын
қосылыстарының бірі – алюминий оксиді (Al₂O₃), ол металлургияда және керамика
өндірісінде пайдаланылады.
Алюминий гидроксиді (Al(OH)₃) сілтілік және қышқылдық қасиеттерге ие. Ол
алюминийдің сілтілік ортада әрекеттесуі нәтижесінде түзіледі. Сонымен қатар, алюминий
гидроксиді сумен әрекеттесіп, алюминийдің сілтілік ерітіндісін түзеді.
Алюминийдің қосылыстарының маңызды қолданылуы көптеген өнеркәсіп салаларында
байқалады. Мысалы, алюминий оксиді және гидроксиді фармацевтика, косметика, тамақ
өнеркәсібінде, ал алюминий сульфаты ауыз суын тазалау үшін қолданылады
11 слайд
Тапсырма №5 PISA тапсырмасы Мәтін: Алюминий – жеңіл, бірақ өте мықты металл, ол табиғатта кең таралған және көптеген салаларда қолданылады. Оның атом нөмірі 13, және ол периодтық кестеде 3-ші топтың элементі болып табылады. Алюминийдің негізгі қасиеттерінің бірі – оның коррозияға төзімділігі. Бұл қасиет алюминийдің бетінде жұқа оксид қабатының пайда болуы нәтижесінде жүзеге асады. Алюминийдің көп мөлшері жер қыртысында кездеседі. Ол өте жеңіл, бірақ басқа металдармен салыстырғанда өте мықты. Бұл қасиеттері оны авиация, автокөлік өндірісі және құрылыс саласында кеңінен қолдануға мүмкіндік береді. Алюминийдің ең көп қолданылатын қосылыстарының бірі – алюминий оксиді (Al₂O₃), ол металлургияда және керамика өндірісінде пайдаланылады. Алюминий гидроксиді (Al(OH)₃) сілтілік және қышқылдық қасиеттерге ие. Ол алюминийдің сілтілік ортада әрекеттесуі нәтижесінде түзіледі. Сонымен қатар, алюминий гидроксиді сумен әрекеттесіп, алюминийдің сілтілік ерітіндісін түзеді. Алюминийдің қосылыстарының маңызды қолданылуы көптеген өнеркәсіп салаларында байқалады. Мысалы, алюминий оксиді және гидроксиді фармацевтика, косметика, тамақ өнеркәсібінде, ал алюминий сульфаты ауыз суын тазалау үшін қолданылады

12 слайд
Тапсырмалар:
1.Алюминийдің негізгі қасиеттерін атаңыз.
2.Алюминийдің қандай қосылыстары кеңінен қолданылады? Олардың қолдану салаларын атаңыз.
3.Алюминий оксиді мен гидроксидінің екідайлы қасиеттерін түсіндіріңіз.
4.Алюминийдің коррозияға төзімділігі қалай пайда болады?
5.Алюминийдің фармацевтика мен косметика саласындағы қолданылуы туралы мысал келтіріңіз.
1. Теориялық тапсырма:
Алюминийдің атом құрылысы мен оның химиялық қасиеттерін түсіндіріп беріңіз. Алюминийдің маңызды
қосылыстарын және олардың қолдану салаларын атаңыз.
2. Зерттеу тапсырмасы:
Алюминий мен оның қосылыстарымен байланысты келесі жағдайларды зерттеңіз:
a) Алюминийдің оксиді мен гидроксиді қышқылдық және негіздік қасиеттерді көрсетеді. Бұл
қасиеттердің мысалдарын келтіріңіз.
b) Алюминийдің қосылыстарын қолданатын салаларда (мысалы, авиация, құрылыс, электротехника) оның
қасиеттері қалай қолданылады? 3.
Практикалық тапсырма:
Сіз алюминийді немесе оның қосылыстарын қолданатын жаңа технология немесе өнім ойлап табуыңыз
қажет. Бұл технология қандай саланы қамтиды, оның тиімділігі мен алюминийдің рөлі туралы түсінік беріңіз.
4. Математикалық тапсырма:
Алюминийдің маңызды қосылысы - алюминий оксиді (Al₂O₃). 10 г алюминийден қанша грамм алюминий
оксиді алу мүмкін екенін есептеңіз. (Молекулалық масса: Al = 27 г/моль, O = 16 г/моль)
12 слайд
Тапсырмалар: 1.Алюминийдің негізгі қасиеттерін атаңыз. 2.Алюминийдің қандай қосылыстары кеңінен қолданылады? Олардың қолдану салаларын атаңыз. 3.Алюминий оксиді мен гидроксидінің екідайлы қасиеттерін түсіндіріңіз. 4.Алюминийдің коррозияға төзімділігі қалай пайда болады? 5.Алюминийдің фармацевтика мен косметика саласындағы қолданылуы туралы мысал келтіріңіз. 1. Теориялық тапсырма: Алюминийдің атом құрылысы мен оның химиялық қасиеттерін түсіндіріп беріңіз. Алюминийдің маңызды қосылыстарын және олардың қолдану салаларын атаңыз. 2. Зерттеу тапсырмасы: Алюминий мен оның қосылыстарымен байланысты келесі жағдайларды зерттеңіз: a) Алюминийдің оксиді мен гидроксиді қышқылдық және негіздік қасиеттерді көрсетеді. Бұл қасиеттердің мысалдарын келтіріңіз. b) Алюминийдің қосылыстарын қолданатын салаларда (мысалы, авиация, құрылыс, электротехника) оның қасиеттері қалай қолданылады? 3. Практикалық тапсырма: Сіз алюминийді немесе оның қосылыстарын қолданатын жаңа технология немесе өнім ойлап табуыңыз қажет. Бұл технология қандай саланы қамтиды, оның тиімділігі мен алюминийдің рөлі туралы түсінік беріңіз. 4. Математикалық тапсырма: Алюминийдің маңызды қосылысы - алюминий оксиді (Al₂O₃). 10 г алюминийден қанша грамм алюминий оксиді алу мүмкін екенін есептеңіз. (Молекулалық масса: Al = 27 г/моль, O = 16 г/моль)

13 слайд
Жаңа сабақты «Банкомат дісі» арқылы бекіту
13 слайд
Жаңа сабақты «Банкомат дісі» арқылы бекіту

14 слайд
Кері байланыс
«Химиктер» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау
мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері
байланысын тыңдайды.
Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге
дағдыланады.
Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін
анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын
қадағалайды.
Бағалау
«Домбыра» арқылы оқушылар өз- өзін бағалайды
14 слайд
Кері байланыс «Химиктер» әдісі. Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды. Мақсаты: Оқушы алған білімін саралай білуге дағдыланады. Тиімділігі: Тақырып бойынша оқушылардың пікірін анықтайды. Жинақталған деректердің құнды болуын қадағалайды. Бағалау «Домбыра» арқылы оқушылар өз- өзін бағалайды