Бала тәрбиесі-ортақ іс
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
МҰНАЙЛЫ АУДАНЫ
БАЛА ТӘРБИЕСІ- ОРТАҚ ІС
ПЕДАГОГ -ПСИХОЛОГ:
КОЖАКУЛОВА
МЕРУЕРТ
20 20 ЖЫЛ
1 слайд
МҰНАЙЛЫ АУДАНЫ БАЛА ТӘРБИЕСІ- ОРТАҚ ІС ПЕДАГОГ -ПСИХОЛОГ: КОЖАКУЛОВА МЕРУЕРТ 20 20 ЖЫЛ
2 слайд
І Кіріспе
ІІ Негізгі бөлім
Бала тәрбиесі
Бала тәрбиесіндегі қағидалар
Бала тәрбиесіндегі қателік
«Бала тәрбиесі» бейнебаян
Пікір алмасу
ІІІ.Қорытынды.
2 слайд
І Кіріспе ІІ Негізгі бөлім Бала тәрбиесі Бала тәрбиесіндегі қағидалар Бала тәрбиесіндегі қателік «Бала тәрбиесі» бейнебаян Пікір алмасу ІІІ.Қорытынды.
3 слайд
1. Тренинг : «Танысу рәсімі»
3 слайд
1. Тренинг : «Танысу рәсімі»
4 слайд
КІРІСПЕ
Отбасында адам бойындағы асыл қасиеттер
жарқырай көрініп, қалыптасады.
Отанға деген ыстық сезім – жақындарына, туған-
туысқандарына деген сүйіспеншіліктен басталады .
Н.Ә.Назарбаев
4 слайд
КІРІСПЕ Отбасында адам бойындағы асыл қасиеттер жарқырай көрініп, қалыптасады. Отанға деген ыстық сезім – жақындарына, туған- туысқандарына деген сүйіспеншіліктен басталады . Н.Ә.Назарбаев
5 слайд
БАЛА ТӘРБИЕСІНЕ КІМ ЖАУАПТЫ?
А. АТА-АНА
В. МЕКТЕП
С. ӘЛЕУМЕТТІК ОРТА
Д. БАРЛЫҒЫ
5 слайд
БАЛА ТӘРБИЕСІНЕ КІМ ЖАУАПТЫ? А. АТА-АНА В. МЕКТЕП С. ӘЛЕУМЕТТІК ОРТА Д. БАРЛЫҒЫ
6 слайд
Қай елде, қай кезде болмасын, бала тәрбиесін ерекше
дамытушы да, ілгері апарушы да-балалар, яғни бүгінгі
ұрпақ-ертеңгі елдің болашағы. Осыған байланысты
мектебімізде баланы өмірге бейімдеуде мектеп, мұғалім
және ата-ананың орны бөлек. Мынау жасампаз ғасырда,
жаһандану дәуірінде мектеп партасында отырған баланың
жан-жақты тәрбие алуына ең бірінші ықпал ететін ұстаз
болса, оның сүйеушісі ата-ана. Сондықтан ата-ана өз
баласының білім алуына барынша жағдай жасауы тиіс.
Бала тәуліктің ¼ бөлігінде яғни, 6 сағат мектепте болса, 18
сағат өз отбасында тәрбие алады. Әрине, мұғалім балаға
дұрыс тәрбие беру процесінде мектеп қабырғасындағы
жауапты адам, бірақ ата-ана бала тәрбиесіндегі басты
жандар екенін ұмытпаған жөн және де қоғамда толып
жатқан теріс іс-әрекеттер мен ұғымдарды баланың қалай
қабылдауы ата-ананың жастайынан берген баланың
тәрбиесіне байланысты.
6 слайд
Қай елде, қай кезде болмасын, бала тәрбиесін ерекше дамытушы да, ілгері апарушы да-балалар, яғни бүгінгі ұрпақ-ертеңгі елдің болашағы. Осыған байланысты мектебімізде баланы өмірге бейімдеуде мектеп, мұғалім және ата-ананың орны бөлек. Мынау жасампаз ғасырда, жаһандану дәуірінде мектеп партасында отырған баланың жан-жақты тәрбие алуына ең бірінші ықпал ететін ұстаз болса, оның сүйеушісі ата-ана. Сондықтан ата-ана өз баласының білім алуына барынша жағдай жасауы тиіс. Бала тәуліктің ¼ бөлігінде яғни, 6 сағат мектепте болса, 18 сағат өз отбасында тәрбие алады. Әрине, мұғалім балаға дұрыс тәрбие беру процесінде мектеп қабырғасындағы жауапты адам, бірақ ата-ана бала тәрбиесіндегі басты жандар екенін ұмытпаған жөн және де қоғамда толып жатқан теріс іс-әрекеттер мен ұғымдарды баланың қалай қабылдауы ата-ананың жастайынан берген баланың тәрбиесіне байланысты.
7 слайд
Ата –ана тілегі баласының жақсы адам болуы,
еңбексүйгіштігі, кішіпейіл, мейірімді болуы.
«Ұл тәрбиелей отырып, жер иесін тәрбиелейміз,
қыз тәрбиелей отырып, ұлтты тәрбиелейміз»
Отбасындағы тәрбие әрбір мүшенің өзін-өзін сақтау, ұрпақты
жалғастыру, өзін-өзі сыйлау қажеттігінен туындайды.
Отбасында адамның жеке басының қасиеті қалыптасады. Балаға
білім, тәрбие беруде басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырып
демеуші ата-ана. Баланың жеке тұлғасының дара қасиеттерін
қалыптастыруда отбасы рөлі зор. Олар күнделікті отбасылық
өмірде, отбасының дәстүрлері мен адамгершілік ұстанымдары,
шежіресі мен тарихы, отбасы мүшелерінің ортақ қызығуы мен
мақсат – мүдделері арқылы іске асады. Бұл мүмкіндіктерді
мектептің мүмкіндіктерімен үйлестіру – табысты тәрбиенің,
жан-жақты дамыған жеке тұлға жетілдірудің тағы бір негізі
болып табылады.
7 слайд
Ата –ана тілегі баласының жақсы адам болуы, еңбексүйгіштігі, кішіпейіл, мейірімді болуы. «Ұл тәрбиелей отырып, жер иесін тәрбиелейміз, қыз тәрбиелей отырып, ұлтты тәрбиелейміз» Отбасындағы тәрбие әрбір мүшенің өзін-өзін сақтау, ұрпақты жалғастыру, өзін-өзі сыйлау қажеттігінен туындайды. Отбасында адамның жеке басының қасиеті қалыптасады. Балаға білім, тәрбие беруде басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырып демеуші ата-ана. Баланың жеке тұлғасының дара қасиеттерін қалыптастыруда отбасы рөлі зор. Олар күнделікті отбасылық өмірде, отбасының дәстүрлері мен адамгершілік ұстанымдары, шежіресі мен тарихы, отбасы мүшелерінің ортақ қызығуы мен мақсат – мүдделері арқылы іске асады. Бұл мүмкіндіктерді мектептің мүмкіндіктерімен үйлестіру – табысты тәрбиенің, жан-жақты дамыған жеке тұлға жетілдірудің тағы бір негізі болып табылады.
8 слайд
Бала -өзiн қоршаған
адамдар тобында өмiр
сүредi және дамиды,
оның талаптарына
сәйкес өз ойлары мен
мiнез-құлқын өзгертедi,
топтың басқа
мүшелерiмен өзара
әрекеттесу арқылы
әртүрлi байланысты
сезiнедi.
8 слайд
Бала -өзiн қоршаған адамдар тобында өмiр сүредi және дамиды, оның талаптарына сәйкес өз ойлары мен мiнез-құлқын өзгертедi, топтың басқа мүшелерiмен өзара әрекеттесу арқылы әртүрлi байланысты сезiнедi.
9 слайд
ҮШТІК ОДАҚ
БАЛА
МҰҒАЛІМ
АТА-АНА
9 слайд
ҮШТІК ОДАҚ БАЛА МҰҒАЛІМ АТА-АНА
10 слайд
БАЛА ТӘРБИЕСІНДЕГІ ҚАҒИДАЛАР
1.Баланы жас кезінен бастап сыйлап, қадір
қасиетін, арнамысын бағалап, дұрыс сөйлесіп, дұрыс
қарым-қатынас жасаған абзал.
2. Әдепсіз сөз, дөрекі айқай-тәрбиедегі жаман әдіс.
Бала оған үйреніп кетеді немесе соған орай дөрекі
жауап береді.
3. Егер өзің баланы сыйламай тұрып одан өзіңе
ілтипат, құрмет көрсетуін талап етудің өзі ұят.
4. Баланың айтайын деген өтінішін, ақылдасқысы
келген мәселесін ата-анасы тыңдап, ақыл кеңес
беруі керек.
5. Ата-ана отбасындағы үлкендерді сыйлап
құрметтесе, кішілерге қамқор болса, бала да сондай
болуға ұмтылады.
10 слайд
БАЛА ТӘРБИЕСІНДЕГІ ҚАҒИДАЛАР 1.Баланы жас кезінен бастап сыйлап, қадір қасиетін, арнамысын бағалап, дұрыс сөйлесіп, дұрыс қарым-қатынас жасаған абзал. 2. Әдепсіз сөз, дөрекі айқай-тәрбиедегі жаман әдіс. Бала оған үйреніп кетеді немесе соған орай дөрекі жауап береді. 3. Егер өзің баланы сыйламай тұрып одан өзіңе ілтипат, құрмет көрсетуін талап етудің өзі ұят. 4. Баланың айтайын деген өтінішін, ақылдасқысы келген мәселесін ата-анасы тыңдап, ақыл кеңес беруі керек. 5. Ата-ана отбасындағы үлкендерді сыйлап құрметтесе, кішілерге қамқор болса, бала да сондай болуға ұмтылады.
11 слайд
БАЛА ТӘРБИЕСІНДЕГІ ҚАТЕЛІК
1-қателік : Балаларды орынсыз еркелету
2-қателік : «Не істесең оны істе, маған бәрібір деп айту»
3-қателік : Аса қаталдық, яғни «Мен не айтсам, соны орындауың
керек, өйткені мен сенің ата-анаңмын» деп айту.
4- қателік: «Егер сен мен қалағандай болмасаң, мен сені жақсы
көрмеймін» деп айту.
5-қателік : «Саған көңіл бөлуге уақытым жоқ» деп айту.
6-қателік : Балаңызды баршылыққа баулымау.
7-қателік : Балаңыздың ісіне, көңіл-күйіңізге қарап баға беру,
яғни көңіл-күйіңіз нашар болса, оның қуанышына ортақтаспау,
әңгімесіне құлақ аспау т.с.с.
Міне, құрметті ата-аналар, бала тәрбиесінде осы қателіктерге
жол бермесеңіз ғана балаңыздың саналы азамат болып өсіп сізді
бақытқа кенелтері сөзсіз.
11 слайд
БАЛА ТӘРБИЕСІНДЕГІ ҚАТЕЛІК 1-қателік : Балаларды орынсыз еркелету 2-қателік : «Не істесең оны істе, маған бәрібір деп айту» 3-қателік : Аса қаталдық, яғни «Мен не айтсам, соны орындауың керек, өйткені мен сенің ата-анаңмын» деп айту. 4- қателік: «Егер сен мен қалағандай болмасаң, мен сені жақсы көрмеймін» деп айту. 5-қателік : «Саған көңіл бөлуге уақытым жоқ» деп айту. 6-қателік : Балаңызды баршылыққа баулымау. 7-қателік : Балаңыздың ісіне, көңіл-күйіңізге қарап баға беру, яғни көңіл-күйіңіз нашар болса, оның қуанышына ортақтаспау, әңгімесіне құлақ аспау т.с.с. Міне, құрметті ата-аналар, бала тәрбиесінде осы қателіктерге жол бермесеңіз ғана балаңыздың саналы азамат болып өсіп сізді бақытқа кенелтері сөзсіз.
12 слайд
«БАЛА ТӘРБИЕСІ» БЕЙНЕБАЯН
12 слайд
«БАЛА ТӘРБИЕСІ» БЕЙНЕБАЯН
13 слайд
«БАЙЛАУЛЫ БАЛА» (ТРЕНИНГ):
Бір ата-ана ортаға шығады. Төмендегідей сұрақтар қойылады.
Сіз балаңызбен көл жағасына бардыңыз. Балаңыз суға қызыққаны
соншалық суға қарай жүгіріп кетті. Сіз қалай тоқтатасыз? (аяғы
байланады)
Қарасаңыз балаңыз адамдардың тастап кеткен темекінің
тұқылын жинап алып, сонымен ойнап отыр. Сіздің әрекетіңіз?
(қолы байланады)
Жұмыстан шаршап келсеңіз бала теледидардан атыс-шабыс, бір
сөзбен айтқанда өз деңгейіне келмейтін кино көріп отыр. Сіздің
әрекетіңіз? (көзі байланады)
Балаңыз басқа ұлттың қызын ұнатты. Бірақ сіздің қалауыңыз
ол емес еді. Сіздің әрекетіңіз? (кеудесі байланады)
Балаңыз досымен келіспей қалды да, жаман сөздермен сыбағасын
берді. Сіздің айтар сөзіңіз? (аузы байланады)
Міне, баламыз қандай күйге түсті, құрметті ата-ана. Мұндай
күйге түспес үшін баламызға неге болмайтынын, «өйткені» сөзін
қолдана отырып түсіндіруіміз керек. Сонда ғана сіз бала
тәрбиесінде мақсатыңызға жете аласыз
13 слайд
«БАЙЛАУЛЫ БАЛА» (ТРЕНИНГ): Бір ата-ана ортаға шығады. Төмендегідей сұрақтар қойылады. Сіз балаңызбен көл жағасына бардыңыз. Балаңыз суға қызыққаны соншалық суға қарай жүгіріп кетті. Сіз қалай тоқтатасыз? (аяғы байланады) Қарасаңыз балаңыз адамдардың тастап кеткен темекінің тұқылын жинап алып, сонымен ойнап отыр. Сіздің әрекетіңіз? (қолы байланады) Жұмыстан шаршап келсеңіз бала теледидардан атыс-шабыс, бір сөзбен айтқанда өз деңгейіне келмейтін кино көріп отыр. Сіздің әрекетіңіз? (көзі байланады) Балаңыз басқа ұлттың қызын ұнатты. Бірақ сіздің қалауыңыз ол емес еді. Сіздің әрекетіңіз? (кеудесі байланады) Балаңыз досымен келіспей қалды да, жаман сөздермен сыбағасын берді. Сіздің айтар сөзіңіз? (аузы байланады) Міне, баламыз қандай күйге түсті, құрметті ата-ана. Мұндай күйге түспес үшін баламызға неге болмайтынын, «өйткені» сөзін қолдана отырып түсіндіруіміз керек. Сонда ғана сіз бала тәрбиесінде мақсатыңызға жете аласыз
14 слайд
ПІКІР АЛМАСУ
1.Бала –білімді әрі тәрбиелі болып өсуі үшін ата-ана
қандай жағдай жасауы керек?
2.Балаларды теріс қылығы үшін жазалау керек пе?
3.Мұғалім мен ата –ана байланысының тиімділігі бар
ма?
4.Балаға қоршаған ортаның ықпалы?
5.Бала тәрбиесіне қалай қарайсыз?
6.Балаңыздың көңіл-күйі болмай тұрса қандай іс –
әрекет істейсіз?
7.Бала сіздің көңілізді қалай табады?
14 слайд
ПІКІР АЛМАСУ 1.Бала –білімді әрі тәрбиелі болып өсуі үшін ата-ана қандай жағдай жасауы керек? 2.Балаларды теріс қылығы үшін жазалау керек пе? 3.Мұғалім мен ата –ана байланысының тиімділігі бар ма? 4.Балаға қоршаған ортаның ықпалы? 5.Бала тәрбиесіне қалай қарайсыз? 6.Балаңыздың көңіл-күйі болмай тұрса қандай іс – әрекет істейсіз? 7.Бала сіздің көңілізді қалай табады?
15 слайд
Қорытынды.
Жан – жақты дамыған азаматтың қалыптасуына
ықпал ететін күш – отбасы. Ол баланың бойына
жақсылықты да жаман қылықты да сіңіреді.
Отбасының әрбір мүшесімен өз деңгейінде қарым –
қатынас жасап, талап – тілегін түсініп, көмектесуіміз
қажет. Бала тәрбиесінде шыдамды болып, өз
балаларыңызға жылуыңызды бере біліңіздер!
Сіздің өсірген балаларыңыз сіздерді ылғида қуантып,
қуанышқа бөлей берсін! – дей отырып, біз сіздермен
қоштаспаймыз, келесі кездескенше қош, сау болыңыздар !
15 слайд
Қорытынды. Жан – жақты дамыған азаматтың қалыптасуына ықпал ететін күш – отбасы. Ол баланың бойына жақсылықты да жаман қылықты да сіңіреді. Отбасының әрбір мүшесімен өз деңгейінде қарым – қатынас жасап, талап – тілегін түсініп, көмектесуіміз қажет. Бала тәрбиесінде шыдамды болып, өз балаларыңызға жылуыңызды бере біліңіздер! Сіздің өсірген балаларыңыз сіздерді ылғида қуантып, қуанышқа бөлей берсін! – дей отырып, біз сіздермен қоштаспаймыз, келесі кездескенше қош, сау болыңыздар !
16 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!
16 слайд
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!