1 слайд
ЖАҢАРТЫЛҒАН БІЛІМ БЕРУ
МАЗМҰНЫ АЯСЫНДАҒЫ
ТІЛДІК ДАҒДЫЛАРДЫ
ДАМЫТУ МӘСЕЛЕСІ
2 слайд
МУХАМЕДЖАНОВ
ДАРЫН
ОРУМБАЕВИЧ
М.Мәметова атындағы
№ 28 мектеп-лицейдің
қазақ тілі мен әдебиеті
пәнінің мұғалімі
3 слайд
Оқыту үдемелігі
4 слайд
Орыс тілінде оқытатын мектептердегі қазақ
тілін оқытудың негізгі бағыттары тілді
үйретудің төрт негізгі дағдысын қамтиды:
2.Айтылым
4.Жазылым3. Оқылым1 .Тыңдалым
5 слайд
С өйлесім әрекеттері дағды ретінде ұсынылды:
1. Тыңдалым (болжау, негізгі ойды табу, т.б.)
2. Айтылым (Сөз мәнері мен сөйлеу этикеті, сенімді және
еркін жауап беру, т.б.)
3. Оқылым (ақпаратты түсіну, көркем шығарманы оқу, т.б.)
4. Жазылым (әртүрлі жанрдағы мәтіндер құрастыру, эссе
жазу, т.б.)
Тілдік бағдар : 1. Сөз таптары
2. Сөйлем
6 слайд
Тиімді тыңдалым Тиімсіз тыңдалым
Көру арқылы қатынас. Көру арқылы қатынастың болмауы.
Адам қызыққан сияқты болып көрінеді. Адамға қызықсыз /
ол есінеп отырады.
Адам түсінік береді. Адам ештеңе айтпайды немесе жай
ғана «иə»/«жоқ» деп жауап береді.
Адам сұрақтар қояды. Адам сағатына ж ə не басқа адамдарға
қарап отырады.
Адам басын изейді / жауап береді. Адам сұрақ қоймайды.
Адам тақырыпты ұстанады. Адам тақырыпты өзгертеді.
Мақсатты тыңдау. Белгілі бір мақсат жоқ.
7 слайд
3 кезең
Оқылым алдындағы
кезең Оқылымнан кейінгі
кезеңМәтінді оқыған кезең
8 слайд
1) Оқушылар суреттерді қалай қолдану керектігін,
мәтіннің мазмұнын табу және зерттеуді үйреніп, өздерінің
анағұрлым тиімді оқуына көмектеседі
2) Олар маңызды ақпаратты қажет емес бөліктерінен қалай
ажырату керектігін үйреніп, оқу жылдамдығы қаншалықты
артатынын және таныс емес сөздерге қалай түсінік
беретінін үйренеді
3) Оқушылардан қайтадан оқып шығып, нақты ақпаратты
табу және оқығандарын түйіндеуді сұрауға болады
9 слайд
Реті Жоспар
Кіріспе Мақсат таныстырылып, маңызды ойлар
анықталады. Жаңа сөздер таныстырылады.
Әдіс-тәсілдерді таңдау Жаңа сөздердің мағынасына анықтама беріліп,
қандай тәсілдермен оқитыны түсіндіріледі.
Қажет болса үлгілеп көрсетуге болады.
Өз бетінше оқу Оқушылар өз бетінше оқиды. Мұғалім тыңдап,
түсініктерін тереңдету мақсатында сұрақтар
қояды. Қолдау көрсетіп, мадақтайды.
Мәтінге қайта оралу Мәтінге қайта оралып, негізгі ойды және нені
нақтылау керегін анықтайды.
Жауап беру Оқушылар өз ойын айтып, мәтінді талқылайды.МЖЖО жоспарлау
10 слайд
О қы лы м ға арналған сабақт а әрбір оқуш ы да м әт іннің көш ірм есі
болуға т иіс ж әне м ұғалім оған: Қ арастыруға
жетекшілік етіп
отырадыМәтінді
оқуға Оның
мағынасын
зерттеуге
11 слайд
«Қазақ тілі мен әдебиеті» пәнін оқыту мақсаты:
Негізгі орта білім беру деңгейіне арналған «Қазақ тілі мен әдебиеті»
бағдарламасының мақсаты – оқушылардың тілдік дағдыларын дамыту, қазақ
тілін қадірлейтін, қоғамдық мәнін түсінетін тұлға қалыптастыру, тіл нормаларын
сақтап, дұрыс қолдана білуге, еркін сөйлесуге және сауатты жазуға үйрету.
«Қазақ тілі мен әдебиеті» оқу бағдарламасының негізгі міндеттері:
-шығармашылық тұрғыда жұмыс істеуге, сын тұрғысынан ойлауға
дағдыландыру;
-білім деңгейі жоғары, ой-өрісі дамыған тұлға қалыптастыру;
-туындаған мәселелерді шеше білетін, шынайы өмірге бейім жаңашыл ұрпақ
тәрбиелеу;
-оқушыларды сөйлесім әрекетінің түрлерін әлеуметтік ортада қолдана білуге
үйрету;
-оқушылардың тілдік дағдысы мен ойлау қабілетін дамыту;
- оқушыны қазақ халқының мәдениетімен, әдебиетімен, ұлттық салт дәс-түрімен
таныстырып, мәдени ортада пайдалануға баулу, қазақ еліне, мемлекеттік тілге
деген құрмет сезімін тәрбиелеу .
12 слайд
Оқу бағдарламасының мазмұны
Тыңдалым
• Болжау
• Назарын шоғырландырып тыңдау
• Сөздер мен сөз тіркестерінің
мағынасын түсіну
• Көркем шығармаларды тыңдау
• Негізгі ойды анықтау
• Тыңдалым материалдары бойынша
жауап беру Оқылым
• Мәтіндегі ақпаратты анықтау
• Стильдік ерекшеліктерді анықтау
• Көркем шығармаларды оқу
• Мәтіндерге салыстырмалы талдау
жасау
• Қосымша ақпарат көздерінен
алынған мәліметтерді оқу
• Өзіндік көзқарасын білдіру және
бағалау
Жазылым
• Әртүрлі стильде мәтіндер
құрастыру
• Эссе жазу
• Көркемдегіш құралдарды қолданып
жазу
• эссе жазу;
• Мәліметтерді жинақтау
• Орфография және пунктуация Айтылым
• Сөздік қорының алуандылығы
• Сөз мәнері мен сөйлеу этикеті
• Орфоэпиялық нормаларды сақтау
• Мәтіннің негізгі аспектілерін
анықтау және талқылау
• Сенімді және еркін жауап беру
• Визуалды материалдар арқылы
тілді дамыту
Тілдік бағдар
• Сөз таптары
• Сөйлем
13 слайд
Түлкі мен ешкі
Бір түлкі жүгіріп келе жатып, абайсызда бір терең апанға түсіп
кетіпті.
Шыға алмай тұрғанда, бір ешкі су іздеп жүріп, әлгі апанға кез болып,
түлкіні көреді.
- Ей, түлкі батыр, не қылып тұрсың? – депті.
- Ой, не қыласың, жаным жай тауып тұр. Қырда әрі сусап, әрі
ыстықтап өліп едім. Апанның іші әрі салқын, әрі түбінде тұп тұнық
суы бар екен, – депті түлкі.
Мұны естіп ешкі: «Мен де салқындайын, әрі су ішейін», – деп ойлап,
секіріп апанға түсіпті. Сонда түлкі секіріп ешкінің үстіне мініп, онан
мүйізіне табан тірепті де, ырғып далаға шығып, жөніне кетіпті.
«Өтірікке алданба, басың бәлеге душар болар» деген сөз осыдан
қалыпты.
14 слайд
Түлкі мен ешкі
Бір жүгіріп келе жатып, абайсызда бір терең апанға түсіп
кетіпті.
Шыға алмай тұрғанда, бір су іздеп жүріп, әлгі апанға кез болып,
түлкіні көреді.
- Ей, не қылып тұрсың? – депті.
- Ой, не қыласың, жаным жай тауып тұр. Қырда әрі сусап, әрі
ыстықтап өліп едім. Апанның іші әрі салқын, әрі түбінде тұп бар
екен, – депті түлкі.
Мұны естіп ешкі: «Мен де салқындайын, әрі», – деп ойлап, секіріп
апанға түсіпті. Сонда түлкі секіріп ешкінің үстіне мініп, онан
мүйізіне табан тірепті де, ырғып далаға шығып, жөніне кетіпті.
«Өтірікке алданба, душар болар» деген сөз осыдан қалыпты.
15 слайд
Топқа
бөліну
сабақтың
қызықты,
тартысты
өтуіне
ықпал етті Оқушылар
тыңдаушы
емес,өз
ойын еркін
жеткізушіге
айналды.
Мұғалім
түсіндірушіден,
бағыт берушіге
айналдыСабақ соңындағы нәтижесі
16 слайд
“ Мен еш уақытта
оқушыларыма еш нәрсе
үйретпеймін -
тек қана олардың оқуы
үшін жағдай
жасаймын”
Альберт Эйнштейн Оқушылардың қалай оқу керектігін үйреніп, соның нәтижесінде
еркін, өзіндік дәлел - уәждерін нанымды жеткізе білетін, ынталы,
сенімді, сыни көзқарастары жүйелі дамыған, қазақ, орыс, ағылшын
тілдерін өз деңгейінде меңгерумен қатар, сандық технологияларда
құзырлылық танытатын оқушы ретінде қалыптасуын қамтиды.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз