1 слайд
Армысың, досым!
Кел, маған қосыл (қолымен шақырады)
Алақанға салып алақан,
Шеңберге бірге тұрайық (қолдарынан ұстайды)
Жер шарындай айналып,
Әлемге жарық ұқсайық (айналады)
Қолымызды көтеріп,
Күннің нұрын алайық (қолдарын көкке созады)
Ортамызда күн нұры,
Құшаққа оны алайық (құшақтасады)
2 слайд
ЖАСАНДЫ ЖАРЫҚ
КӨЗДЕРІ ДЕГЕНІМІЗ НЕ?Ж а р а т ы л ы с т а н у
1 - с ы н ы п
3 слайд
Оқу мақсаты
1.5.2.2 Жарықтың табиғи және жасанды
көздерін ажырату;
1.5.2.3 Жасанды жарықтың қажеттілігін
және оның көздерін анықтау
4 слайд
Ойлау
дағдыларының
деңгейлері Білу және түсіну, қолдану,талдау
Бағалау
критерийлері Жарық көздерін ажырата алады
Т абиғи жарық көздерін анықтайды
Жасанды жарық көздерін анықтайды.
Тілдік
мақсаттар Жасанды жарық көзі
Алдыңғы білім Оқушылар қай кезде жарық және қараңғы
түсетінін ажырата біледі. Табиғи жарық көздерін
біледі.
5 слайд
Оқушыларды 3 топқа бөлу
“ Майшам” тобы
“ Қалта шам” тобы “ Бағдаршам” тобы
6 слайд
Топты қ жұмыс
– Сен неге бұл суретті таңдадың?
– Бұл туралы сен не білесің?
7 слайд
Жарық қайдан
пайда болады?Жұпта талқылау
Ұжымда талқылау және топта
8 слайд
Диалогтік сұрақтар
•
Сенің ойыңша жарық қайдан пайда
болады?
•
Табиғи жарық көздеріне не жатады?
күн (жанып тұрған газ)
жұлдыздар (жанып тұрған газ)
найзағай (күн күркіреуде пайда
болатын электр жарығы)
жарық қоңыздар (денесінде арнайы
клеткалары бар)
9 слайд
Топты қ жұмыс
“ Майшам” тобы: Суреттерді салыстыр
“ Қалта шам” тобы: 1-суреттегі жарық көздерін тауып ата
“ Бағдаршам” тобы: 2-суреттегі жарық көздерін тауып атаҚала көшесі
10 слайд
Ұжымдық жұмыс
Суреттегі жарық көздері қайдан пайда
болды деп ойлайсыңдар?
11 слайд
Есіңе сақта!
Жасанды жарық көздерін
адам ойлап тапты .
12 слайд
Табиғи жарық көзі әрдайым қажетті жерлерге түсе
бермейді. Сондықтан адам баласы ерте кезден жасанды
жарық көздерін ойлап таба бастады. Уақыт өте келе
адамдар сапалы жасанды жарық көздерін ойлап тапты.
Бүгінгі күні қолданатын жарық көздерін атап
шығыңдар
(от, алау, шырпы шам, кейіннен шырақ, майлы және
керосинді шамдар, 19-ғасырдың соңында электр
шамы пайда болды)
Суреттегі жарық көздерін қалай топтауға болады?
(табиғи жарық көзі және жасанды жарық көзі) Ақпарат
13 слайд
Жарық көздері қалай жарық шығарады ?
маймен жанады
батарейкамен жанады электр тогымен
жанады
14 слайд
Ертеректе адамдар қараңғы уақытта жарықты шығару
үшін шақпақ тастар арқылы от тұтатты, кейіннен от арқылы
майшамды, балауыз шамды қолданды. Ақпарат
Сен білесің бе?
Саздан немесе темірден
жасалған "шайнекке" майлы
білте салып, жарық шығаруды
ең алғаш гректер ойлап тапқан.
15 слайд
Сергіту сәті
16 слайд
Топты қ жұмыс
Қиылған суреттің бөліктерін дұрыс тауып,
желімде
Талқылау сұрақтары:
Бұл сурет туралы не білесің?
Жарық көзінің қай түріне жатады?
Неліктен?
Не үшін қолданылады?
17 слайд
Топты қ жұмыс
“ Майшам” тобы:
“ Қалта шам” тобы:
“ Бағдаршам” тобы:
18 слайд
“ Майшам” тобы: өздері білетін жасанды жарық
көздерінің атауларын жазу
“ Қалта шам” тобы: түнгі уақытта жұмыс жасайтын
мамандық иелері атауларын жазу
“ Бағдаршам” тобы: табиғи жарық көздерінің
атауларын жазуТопты қ жұмыс
2 минут
19 слайд
Стоп кадр
20 слайд
Оқулықпен жұмыс
Талқылау үшін сұрақтар:
Адам өмірін сақтап қалу үшін жарық көзінің
қандай маңызы бар?
Суреттегі жарық көздері не үшін
қолданылатынын білесің бе?
Шамшырақ не үшін қажет?
Белгі беретін құрал не үшін ойлап табылды? “ Жасанды жарық көздері”
21 слайд
Шамшырақ -
кемелер бір-біріне
соғыспау үшін
және жағалаудың
қауіпті аумағын
жарықтандыру
үшін қажет.Үлкен аспашам - бөлмені
жарықтандыру үшін керек Көше шамдары -түнгі уақытта
көшені жарықтандыру үшін қажет.
Белгі беретін шам -
ракета көмегі
арқылы ұзақ
аралықта белгі беру
үшін қажет.
22 слайд
Стоп кадр
23 слайд
Дәптермен жұмыс
51-52 – бет
1. Сенің отбасың қандай жасанды жарық көзін
пайдаланады? Олардың суретін сал.
(шам, аспашам, от, бағдаршам)
2. Жұмбақ: Өзі жүзбейді, жүзетіндерге жол көрсетеді
Өзі жүрмейді, жүретіндерге жол нұсқайды.
(Шамшырақ)
Әрбір оқушыға түрлі-түсті қағаздан дайын
шаблондар беріледі.
Соны жұмыс дәптеріне дұрыс орналастырып,
желімдейді.
24 слайд
Өзіндік жұмыс
25 слайд
Бағалау
26 слайд
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз