1 слайд
Сабақтың барысы:
1.Ұйымдастыру.
2. Үй тапсырмасы
3.Қызығушылықты ояту.
а) Ребус.
4.Білім жүйесі
а) Білгенге маржан. Постер қорғау.
ә) Терминдер кабинеті
б) Ғажайып бестік”Іскерлік ойын”
5. Мағынаны тану бөлімі.
6. Ой толғаныс.
а) Талдану жүйесі.
ә) Қолдану жүйесі.
б) Жинақтау жүйесі.
7. Қорытынды түйін.
8.Үйге тапсырма.
8.Бағалау.
2 слайд
3 слайд
1- топ
1. Жер бетіне судан алғашқы
ауысқан өсімдіктер?
2. Ашықтұқымдылардың арғы
тектері қандай өсімдіктер болған?
3. Құрлықта аса жоғары деңгейде
тіршілік етуге бейімделген
өсімдіктер
2- топ
1. Рионофиттер қалай көбейген?
2. Өсімдіктердің құрлыққа
шығуына табиғаттың қандай
жағдайлары әсер еткен?
3. Споралы өсімдіктердің арғы
тектері қандай өсімдіктер болған?
4 слайд
1- топ
1. Жер бетіне судан алғашқы
ауысқан өсімдіктер?
2. Ашықтұқымдылардың арғы
тектері қандай өсімдіктер болған?
3. Құрлықта аса жоғары
деңгейде
тіршілік етуге бейімделген
өсімдіктер
2- топ
1. Рионофиттер қалай көбейген?
2. Өсімдіктердің құрлыққа
шығуына табиғаттың қандай
жағдайлары әсер еткен?
3. Споралы өсімдіктердің арғы
тектері қандай өсімдіктер болған?1-топ.
риниофиттер, қырықжапырақтар,
жабық тұқымды өсімдіктер.
2-топ.
Спора арқылы, судың тартылуы,
5 слайд
6 слайд
Мәдени өсімдіктердің сан Мәдени өсімдіктердің сан
алуандығы және шығу алуандығы және шығу
орталығын орыс ғалымы орталығын орыс ғалымы
Н. И. Н. И.
ВавиловВавилов
зерттеді. Ол бес зерттеді. Ол бес
континентті айналып континентті айналып
шығып, дүние жүзінің 52 шығып, дүние жүзінің 52
елдерінде болды. Н. И. Вавилов елдерінде болды. Н. И. Вавилов
өсімдіктердің 400 - ге жуық өсімдіктердің 400 - ге жуық
түрінің Оңтүстік Азияда, 200 түрінің Оңтүстік Азияда, 200
- ге жуық түрінің Оңтүстік - ге жуық түрінің Оңтүстік
Америкада Америкада
мәденилендірілгенін дәлелдеді. мәденилендірілгенін дәлелдеді. Білгенге маржан...
7 слайд
Қазақстанда қант Қазақстанда қант
қызылшашы мен кендірді қызылшашы мен кендірді
биологиялық сұрыптау биологиялық сұрыптау
жағынан ғылыми тұрғыда жағынан ғылыми тұрғыда
сипаттаған алғашқы ғалым сипаттаған алғашқы ғалым
- -
Кәрім Мыңбаев.Кәрім Мыңбаев.
Қазақстанды астықты Қазақстанды астықты
өңірге айналдыру, өңірге айналдыру,
Бетпақдаланы мал Бетпақдаланы мал
шаруашылығы үшін шаруашылығы үшін
пайдалану, сондай - ақ пайдалану, сондай - ақ
Орталық және Оңтүстік Орталық және Оңтүстік
Қазақстан аймақтарын Қазақстан аймақтарын
суландыру, құмкөшкінін суландыру, құмкөшкінін
тежеу мақсатында жаңа тежеу мақсатында жаңа
жерлерге сексеуіл отырғызу жерлерге сексеуіл отырғызу
жобалары халық игілігіне жобалары халық игілігіне
айналды.айналды.
8 слайд
Сабағымызды
бастамас бұрын
орындалатын мен ің
тапсырмаларыммен
таныс болайық.
9 слайд
Ғ а ж а й ы п
б е с т ік
10 слайд
Қызығушылықты ояту . «Ребус»
Өсімдік
11 слайд
12 слайд
Б
і
л
у
ж
ү
й
е
с
і. Ғажайып бестік1
5 2
4 3
13 слайд
“ Ғажайып бестік”
2 Дүние жүзіндегі мәдени өсімдіктердің шығу тегін зерттеп,
мәдени орталықтарын ашқан ғалым1
Сұрыптау жолымен қолдан шығарған бір түр дараларының
жиынтығы қалай аталады?
54 3
Қазақстанда өсімдіктер генетикасы мен селекциясын зерттеуді
өркендетуші кім?
Картоптың отаны?Мәдени өсімдіктердің жабайы өсімдіктерден айырмашылығы
неде?
14 слайд
ТЕРМИНДЕР КАБИНЕТ І
Ағылшынша Орысша Қазақша
sunflower подсолнечник күнбағыс
potato картошка картоп
tomato помидор қызанақ
wheat пшеница бидай
rice рис күріш
peas горох бұршақ
cucumber огурцы қияр
tea чай шәй
15 слайд
Мәдени өсімдіктерМәдени өсімдіктер
- астық, көкөніс, жеміс - жидек, мата - астық, көкөніс, жеміс - жидек, мата
тоқуға қажетті шикізат.тоқуға қажетті шикізат.
Өсімдіктерді қолда өсіру әдісін меңгере алмағандықтан, Өсімдіктерді қолда өсіру әдісін меңгере алмағандықтан,
табиғаттың бергенін ғана іске тұтты. Сондықтан бұл табиғаттың бергенін ғана іске тұтты. Сондықтан бұл
кезең кезең
жинаушы кезеңжинаушы кезең
деп аталды. деп аталды.
Адам сұрыптау жолымен қолдан шығарған бір тұр Адам сұрыптау жолымен қолдан шығарған бір тұр
дарақтарының жиынтығы дарақтарының жиынтығы
іріктеме деп аталадыіріктеме деп аталады
..
Өсімдіктердің жаңа іріктемелерін, жануарлардың жаңа Өсімдіктердің жаңа іріктемелерін, жануарлардың жаңа
қолтұқымдарын шығарумен шұғылданатын ғылым - қолтұқымдарын шығарумен шұғылданатын ғылым -
селекция деп аталадыселекция деп аталады
(латынша «селекция» - іріктеу, (латынша «селекция» - іріктеу,
сұрыптау).сұрыптау). Мағынаны тану бөлімі
16 слайд
Ой толғаныс. Талдану жүйесі.
1.Өсімдіктің сорттарын шығарудың жаңа жолдары мен
тәсілдерін ойлап табатын ғылым?
2.Ең алғашқы пайда болған мәдени өсімдікті ата.
3.Мәдени өсімдіктердің әртүрлі сорттары қалай
шығарылады?
4.Сорт дегеніміз не?
5.Мәдени өсімдіктің шығу тегі?
6.Селекция сөзі қандай мағынаны білдіреді?
17 слайд
VІ. Сабақты бекіту. VІ. Сабақты бекіту. Қолдану жүйесі
Сәйкестендіру тестіСәйкестендіру тесті
Мәдени орталықтарМәдени орталықтар
Өсімдік атаулары Өсімдік атаулары
1.Оңтүстік Азия1.Оңтүстік Азия
2.Шығыс Азия2.Шығыс Азия
3.Оңтүстік-Батыс Азия3.Оңтүстік-Батыс Азия
4.Жерорта теңізі4.Жерорта теңізі
5.Абиссиналық орталық5.Абиссиналық орталық
6.Орталық Америка6.Орталық Америка
7.Андылық 7.Андылық
(Оңтүстік Америка)(Оңтүстік Америка) А.КартопА.Картоп
Ә.МақтаӘ.Мақта
Б.БананБ.Банан
В.Зәйтүн ағашыВ.Зәйтүн ағашы
Г.БидайГ.Бидай
Ғ.Қара бидайҒ.Қара бидай
Д.Соя,тарыД.Соя,тары
Е.КүрішЕ.Күріш
Ж.Қант қамысыЖ.Қант қамысы
З.ҮрмебұршақЗ.Үрмебұршақ
И.Асқабақ И.Асқабақ 1.1.
________
2.2.
________
3.3.
________
4.4.
________
5.5.
________
6.6.
________
7.7.
________
18 слайд
VІ. Сабақты бекіту. VІ. Сабақты бекіту. Қолдану жүйесі
Сәйкестендіру тестіСәйкестендіру тесті
Мәдени орталықтарМәдени орталықтар
Өсімдік атаулары Өсімдік атаулары
1.Оңтүстік Азия1.Оңтүстік Азия
2.Шығыс Азия2.Шығыс Азия
3.Оңтүстік-Батыс Азия3.Оңтүстік-Батыс Азия
4.Жерорта теңізі4.Жерорта теңізі
5.Абиссиналық орталық5.Абиссиналық орталық
6.Орталық Америка6.Орталық Америка
7.Андылық 7.Андылық
(Оңтүстік Америка)(Оңтүстік Америка) А.КартопА.Картоп
Ә.МақтаӘ.Мақта
Б.БананБ.Банан
В.Зәйтүн ағашыВ.Зәйтүн ағашы
Г.БидайГ.Бидай
Ғ.Қара бидайҒ.Қара бидай
Д.Соя,тарыД.Соя,тары
Е.КүрішЕ.Күріш
Ж.Қант қамысыЖ.Қант қамысы
З.ҮрмебұршақЗ.Үрмебұршақ
И.Асқабақ И.Асқабақ Дұрыс жауап Дұрыс жауап
1. Е,Ә1. Е,Ә
2. Д2. Д
3. Г,Ғ3. Г,Ғ
4. В4. В
5. Б5. Б
6. И,З6. И,З
7. А,Е7. А,Е
19 слайд
Мәдени
өсімдіктердің
шығу тегі және
алуантүрлілігіЖинақтау жүйесі
20 слайд
Бағалау
Қорытындылау: Оқушыларды топтық және жекелей
бағалау.
Үйге тапсырма: Мәдени өсімдіктердің шығу тарихы.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз