Мектепке дейінгі ұйымдағы театр түрлері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
Театр – тәрбие ошағы. Балалар тілін дамытуда, олардың өмірге деген көркемдік
көзқарастарын қалыптастыруда театрландырылған қойылымдар ерекше рөл атқарады.
Балалар кейіпкерлерді ойнай отырып, олардың іс-әрекеттері мен мінез-құлықтарын
береді және ойын арқылы тілдерін дамыта отырып, адамгершілік жақсы қасиеттері
қалыптасады.
Театрлық ойын – мектепке дейінгі балалар ойының бірі бола отырып, адамгершілік
мәндегі әдеби не фольклорлық шығармаларды түсіндіру және осы ойынға қатыстыру
барысындағы әлеуметтендірудің тиімді құралы болып табылады. Бұл ойын ұжымдық
сипатта болады және жағымды өзара әрекет тәсілдерін меңгеруге, достық, жолдастық
сезімдерін дамытуға қолайлы жағдай жасайды . Театр – балаларға түсінікті өнер түрі, ол баланың эстетикалық талғамын
қалыптастырады, адамгершілікке тәрбиелейді,баланың коммуникативтік сапасын
дамытады (қарым-қатынастың түрлерін үйретеді) сонымен қатар баланың ерік –
жігерін тәрбиелеп, ес, қиял, тілін (диалог және монолог) дамытуға мүмкіндік береді.
Ең басты, театр баланың рухани және шығармашылық қарымын ашады және оның
әлеуметтік ортаға бейімделуіне шынайы мүмкіндік береді.
Мектепке дейінгі ұйымдағы театр түрлері
1 слайд
Театр – тәрбие ошағы. Балалар тілін дамытуда, олардың өмірге деген көркемдік көзқарастарын қалыптастыруда театрландырылған қойылымдар ерекше рөл атқарады. Балалар кейіпкерлерді ойнай отырып, олардың іс-әрекеттері мен мінез-құлықтарын береді және ойын арқылы тілдерін дамыта отырып, адамгершілік жақсы қасиеттері қалыптасады. Театрлық ойын – мектепке дейінгі балалар ойының бірі бола отырып, адамгершілік мәндегі әдеби не фольклорлық шығармаларды түсіндіру және осы ойынға қатыстыру барысындағы әлеуметтендірудің тиімді құралы болып табылады. Бұл ойын ұжымдық сипатта болады және жағымды өзара әрекет тәсілдерін меңгеруге, достық, жолдастық сезімдерін дамытуға қолайлы жағдай жасайды . Театр – балаларға түсінікті өнер түрі, ол баланың эстетикалық талғамын қалыптастырады, адамгершілікке тәрбиелейді,баланың коммуникативтік сапасын дамытады (қарым-қатынастың түрлерін үйретеді) сонымен қатар баланың ерік – жігерін тәрбиелеп, ес, қиял, тілін (диалог және монолог) дамытуға мүмкіндік береді. Ең басты, театр баланың рухани және шығармашылық қарымын ашады және оның әлеуметтік ортаға бейімделуіне шынайы мүмкіндік береді. Мектепке дейінгі ұйымдағы театр түрлері
2 слайд
Біздің балабақшамызда театр түрлері өте көп, соның бірі қуыршақ театры,
үстел үсті, саусақ театры, су асты театры, марионетка театры, аяқ театры, көлеңкелі
театр түрі.
Соның біріне тоқталар болсақ «Портрет театры». Бұл театр түрі кіші
жас тобының балаларына өте тиімді.Балалар танысқан ертегісінің кейіпкерлерін
бастарына дайын портреттерді киіп сахналайды.
2 слайд
Біздің балабақшамызда театр түрлері өте көп, соның бірі қуыршақ театры, үстел үсті, саусақ театры, су асты театры, марионетка театры, аяқ театры, көлеңкелі театр түрі. Соның біріне тоқталар болсақ «Портрет театры». Бұл театр түрі кіші жас тобының балаларына өте тиімді.Балалар танысқан ертегісінің кейіпкерлерін бастарына дайын портреттерді киіп сахналайды.
3 слайд
Келесі театр түрі – «Орамал театры». Бұл кіші және орта жас
бүлдіршіндеріне өте қолайлы театр түрі. Бұл театрдың қуыршақтарын баланың
бойынан сәл кіші қылып жасайды да бала қуыршақтың балағын аяғына, жеңін
қолына қыстырып, өз рөлдерін сомдағанда еркін қозғала алады.
3 слайд
Келесі театр түрі – «Орамал театры». Бұл кіші және орта жас бүлдіршіндеріне өте қолайлы театр түрі. Бұл театрдың қуыршақтарын баланың бойынан сәл кіші қылып жасайды да бала қуыршақтың балағын аяғына, жеңін қолына қыстырып, өз рөлдерін сомдағанда еркін қозғала алады.
4 слайд
Келесі театр түрі жіптің көмегімен басқарылатын қуыршақтар – ”Марионеткалар
театры”. Бұл театр ересек және мектепалды даярлық топ балаларымен ұйымдастыру өте
тиімді. Айқастырылған ағашқа жіп өткізіліп, ойыншыққа байланады. Қуыршақтарды қолмен
басқарады, ағашты қозғап, жіпті тарту арқылы қуыршақтарды қимыл қозғалысқа келтіреді және
оның сөзін айту арқылы сахналайды.
4 слайд
Келесі театр түрі жіптің көмегімен басқарылатын қуыршақтар – ”Марионеткалар театры”. Бұл театр ересек және мектепалды даярлық топ балаларымен ұйымдастыру өте тиімді. Айқастырылған ағашқа жіп өткізіліп, ойыншыққа байланады. Қуыршақтарды қолмен басқарады, ағашты қозғап, жіпті тарту арқылы қуыршақтарды қимыл қозғалысқа келтіреді және оның сөзін айту арқылы сахналайды.
5 слайд
«Су асты театры» -бала сумен ойнағанды ұнатады, ол суда тіршілік ететін жәндіктерді
табиғат бұрышындағы аквариумнан бақылап, олардың тіршілігімен танысады. Баланың су
асты әлеміне қызығушылығы өте жоғары.Міне сондықтан да біз су асты әлемін, ондағы
тіршілік иелерін таныстыру мақсатында топ бөлмесінің бір жағын су асты әлемі етіп
жабдықтадық.
Мұндағы әртүрлі балықтар, сегізаяқтар, медузалар мен тасбақаларды көре отырып, олар
тәрбиешінің көмегімен су асты театрында өз қиялынан ертегі құрастырып көрсетті. Теңіз
жұлдызының туған күнін тойлап, оны құттықтап келген достарымен бірге ойнап соңы әсем
әнге ұласты.
5 слайд
«Су асты театры» -бала сумен ойнағанды ұнатады, ол суда тіршілік ететін жәндіктерді табиғат бұрышындағы аквариумнан бақылап, олардың тіршілігімен танысады. Баланың су асты әлеміне қызығушылығы өте жоғары.Міне сондықтан да біз су асты әлемін, ондағы тіршілік иелерін таныстыру мақсатында топ бөлмесінің бір жағын су асты әлемі етіп жабдықтадық. Мұндағы әртүрлі балықтар, сегізаяқтар, медузалар мен тасбақаларды көре отырып, олар тәрбиешінің көмегімен су асты театрында өз қиялынан ертегі құрастырып көрсетті. Теңіз жұлдызының туған күнін тойлап, оны құттықтап келген достарымен бірге ойнап соңы әсем әнге ұласты.
6 слайд
«Көлеңкелі театр» - Ертегі, әңгіме, өлең, әндерді көлеңке
театры арқылы айтуға болады. Көлеңке таетрдың қойлымын
көрсетуге балалар қатысады. Біреуі мазмұнын
оқиды,қалғандары көріністі көрсетеді. Көлеңке театрдың
сахнасы экран болады. Экранды матадан керіп жасайды.
Кейіпкерлерді көрсету үшін жарықты экранның арт жағынан
ұстайды. Бұл көріністер балалардың шығармашылықтарын
арттырады, ой өрістерін дамытады. Біз театрдың осы түрін
пайдаланып, «Түймеқыз» ертегісін сахналадық.Осы
қойылымға аяқ театрын да кіріктірдік. Қойылым балалардың
көңілінен шықты.
6 слайд
«Көлеңкелі театр» - Ертегі, әңгіме, өлең, әндерді көлеңке театры арқылы айтуға болады. Көлеңке таетрдың қойлымын көрсетуге балалар қатысады. Біреуі мазмұнын оқиды,қалғандары көріністі көрсетеді. Көлеңке театрдың сахнасы экран болады. Экранды матадан керіп жасайды. Кейіпкерлерді көрсету үшін жарықты экранның арт жағынан ұстайды. Бұл көріністер балалардың шығармашылықтарын арттырады, ой өрістерін дамытады. Біз театрдың осы түрін пайдаланып, «Түймеқыз» ертегісін сахналадық.Осы қойылымға аяқ театрын да кіріктірдік. Қойылым балалардың көңілінен шықты.
7 слайд
7 слайд
8 слайд
Бүлдіршіндер сахнада шағын рөлдерде ойнау арқылы байланыстыра
сөйлеуге, әртүрлі сахналық костюмдер киіп, жинақы жүруге, үлкендермен
және өзге де балалармен тіл табыса білуге үйренеді. Жетілген диалог
балалардың өз пікірін жеткізе білуге жетелейді. Бұл жерде балаларға
арналған көркемдік шығармаларды сахналық қойылымдарға
айналдырып, оларды кейіпкер ретінде қатыстырудың маңызы зор.
Баланы сахнада кейіпкер ретінде ойната отырып, оның жеке тұлғасын
жан-жақты дамыту. оның бойында әдебиетке, мәдениетке, өнерге деген
құштарлықты ояту басты мақсат.
Балалар «Қарлығаш пен дәуіт» ертегісін сахналау барысында олардың жан-
жануарларға деген түсінігі кеңейіп, бір-біріне достық қарым-қатынас жасау
керектігін түсінді. Қойылымдағы образдарды сомдау арқылы баланың
сөйлеуге деген талпынысы, қабілеті дамып, ынтасы артты және
шығармашылық әрекетіне жол ашылды.
8 слайд
Бүлдіршіндер сахнада шағын рөлдерде ойнау арқылы байланыстыра сөйлеуге, әртүрлі сахналық костюмдер киіп, жинақы жүруге, үлкендермен және өзге де балалармен тіл табыса білуге үйренеді. Жетілген диалог балалардың өз пікірін жеткізе білуге жетелейді. Бұл жерде балаларға арналған көркемдік шығармаларды сахналық қойылымдарға айналдырып, оларды кейіпкер ретінде қатыстырудың маңызы зор. Баланы сахнада кейіпкер ретінде ойната отырып, оның жеке тұлғасын жан-жақты дамыту. оның бойында әдебиетке, мәдениетке, өнерге деген құштарлықты ояту басты мақсат. Балалар «Қарлығаш пен дәуіт» ертегісін сахналау барысында олардың жан- жануарларға деген түсінігі кеңейіп, бір-біріне достық қарым-қатынас жасау керектігін түсінді. Қойылымдағы образдарды сомдау арқылы баланың сөйлеуге деген талпынысы, қабілеті дамып, ынтасы артты және шығармашылық әрекетіне жол ашылды.
9 слайд
Осылайша ұйымдастырылған жұмыс театрландырылған
ойынның шығармашылықтың әралуан түрлерінде баланың
өзін-өзі мүмкіндіктерін іске асыруына, құрдастарының
тобында өзін-өзі бекітуге жағдай жасайтын болады. Біздер
алдағы уақытта да мектеп жасына дейінгі балалардың
театрландырылған әрекет дағдыларын дамыту үшін Элти
Кудич «Я тварю мир» құралдарына тапсырыс беріп,
мультстудио орталығын ашуды жоспарлап отырмыз.Оның
құралдарын, әдістемелік жинақтарын алдыруға жұмыс жасап
жатырмыз.
9 слайд
Осылайша ұйымдастырылған жұмыс театрландырылған ойынның шығармашылықтың әралуан түрлерінде баланың өзін-өзі мүмкіндіктерін іске асыруына, құрдастарының тобында өзін-өзі бекітуге жағдай жасайтын болады. Біздер алдағы уақытта да мектеп жасына дейінгі балалардың театрландырылған әрекет дағдыларын дамыту үшін Элти Кудич «Я тварю мир» құралдарына тапсырыс беріп, мультстудио орталығын ашуды жоспарлап отырмыз.Оның құралдарын, әдістемелік жинақтарын алдыруға жұмыс жасап жатырмыз.
10 слайд
Назарларыңызға
рахмет!!!
10 слайд
Назарларыңызға рахмет!!!