Материалдар / Мұғалімдердің біліктілігін арттыру курсында қаралатын мәселелер
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Мұғалімдердің біліктілігін арттыру курсында қаралатын мәселелер

Материал туралы қысқаша түсінік
пән мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Желтоқсан 2018
1353
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Қазақстан Республикасында орта білім мазмұнын жаңарту шеңберінде «Музыка» пәні бойынша педагогика кадрларының біліктілігін ар

1 слайд
Қазақстан Республикасында орта білім мазмұнын жаңарту шеңберінде «Музыка» пәні бойынша педагогика кадрларының біліктілігін арттыру курсының білім беру бағдарламасы

1-күн Жаңартылған білім беру бағдарламасына кіріспе

2 слайд
1-күн Жаңартылған білім беру бағдарламасына кіріспе

Өзін таныстыру Берілген 4 минуттың ішінде барлығы өзін таныстыру үшін «рэп» сияқты туынды жазу керек (4 жол немесе одан

3 слайд
Өзін таныстыру Берілген 4 минуттың ішінде барлығы өзін таныстыру үшін «рэп» сияқты туынды жазу керек (4 жол немесе одан да көбірек). • Мәтінде тыңдаушылардың есімдері аталып, таныстырылуы керек . • Өзі туралы басқа да деректерді ұсына алады, мысалы, қандай музыкалық аспапта ойнайды, қай жақтан келді т.б.

• Назарбаев Зияткерлік мектептерінде ( НЗМ ) 2011 жылы енгізілген болатын. • Жаңа бағалау моделі мен білім беру бағ

4 слайд
• Назарбаев Зияткерлік мектептерінде ( НЗМ ) 2011 жылы енгізілген болатын. • Жаңа бағалау моделі мен білім беру бағдарламасының аясында НЗМ үштілді мектептері құрылды. • Олар инновациялық білім беру тәжірибесін енгізді. • Қазіргі кезде НЗМ-мен бірлесіп жаңартылған білім беру бағдарламасын, бағалау моделін және оқыту тәжірибесін еліміздің жалпы білім беретін мектептеріне тарату шаралары қабылдануда.Орта білім мазмұнын жаңарту аясында мұғалімдердің біліктілігін арттыру (1)

Мұғалімдердің біліктілігін арттыру курсында қарастырылатын мәселелер : • Жалпы білім беретін мектептердегі білім беру реформасы

5 слайд
Мұғалімдердің біліктілігін арттыру курсында қарастырылатын мәселелер : • Жалпы білім беретін мектептердегі білім беру реформасын қолдау; • 2016 жылғы қыркүйектен бастап НЗМ оқу бағдарламасына негізделген, бейімделген жаңа білім беру бағдарламасының енгізілуі; • 2016 жылғы қыркүйектен бастап жалпы білім беретін мектептердің қолданыстағы оқу бағдарламасындағы барлық негізгі пәндерге арналған жаңа білім беру бағдарламасының енгізілуі; • Орта мектептің бастауыш сыныптары мен негізгі пәндер бойынша жаңа білім беру бағдарламасына арналған жаңа бағалау моделінің енгізілуі .Орта білім мазмұнын жаңарту аясында мұғалімдердің біліктілігін арттыру (2)

Біліктілікті арттыру курсының міндеттері • Жаңартылған білім беру бағдарламасының табысты іске асырылуына көмектесу; • М

6 слайд
Біліктілікті арттыру курсының міндеттері • Жаңартылған білім беру бағдарламасының табысты іске асырылуына көмектесу; • Мұғалімдердің жаңа білім беру бағдарламасымен танысуын қамтамасыз ету; • Мектептерде оқыту мен оқу жоғары деңгейде болуына қолдау көрсету .

«Музыка» пәні бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасына кіріспе • 1-сабақ: Жаңартылған білім беру бағдарламасына шолу • 2-с

7 слайд
«Музыка» пәні бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасына кіріспе • 1-сабақ: Жаңартылған білім беру бағдарламасына шолу • 2-сабақ: «Музыка» пәнінің оқу бағдарламасы мен оқу жоспарлары • 3-сабақ: «Музыка» пәнінің оқу жоспары: қысқа мерзімді жоспар • 4-сабақ: Бастауыш сынып пәндері арасындағы байланыс Бағамдауға арналған жаттығу – Жаңартылған білім беру бағдарламасын түсіну1 -күнге шолу

• Мұғалімдерді жаңартылған білім беру бағдарламасымен таныстыру • Жаңартылған білім беру бағдарламасындағы «Музыка» пән

8 слайд
• Мұғалімдерді жаңартылған білім беру бағдарламасымен таныстыру • Жаңартылған білім беру бағдарламасындағы «Музыка» пәні бойынша білім беру бағдарламасының маңызын түсіну • «Музыка» пәнінің оқу бағдарламасымен таныстыру.1 -күн, 1 -сабақ. Жаңартылған білім беру бағдарламасына шолу Сабақ мақсаттары

1 -күн, 1 -сабақ. «Музыка» пәнінің маңызы Тыңдаушылар жеке жұмыс істейді • Білім беру бағдарламасында және өмір бойы біл

9 слайд
1 -күн, 1 -сабақ. «Музыка» пәнінің маңызы Тыңдаушылар жеке жұмыс істейді • Білім беру бағдарламасында және өмір бойы білім алуда музыканың орны қандай екендігі туралы жеке ойланып, ойларын стикерге жазады . • Барлығы стикерлерін параққа жабыстырады . • Бүкіл топ болып «Музыка» пәнінің маңызы туралы пікірлерін ортаға салады .

«Музыка мұғалімі музыкадан хабарсыз, музыкаға қызықпайтын және музыкаға бейімі жоқ бала кездестірмейді» . Горан Фолкестад ,

10 слайд
«Музыка мұғалімі музыкадан хабарсыз, музыкаға қызықпайтын және музыкаға бейімі жоқ бала кездестірмейді» . Горан Фолкестад , Музыка бойынша жоғары оқу орнының оқытушысы (2006:136)

1 -күн, 1 -сабақ. Жаңартылған білім беру бағдарламасында қолданылатын негізгі құжаттар: оқу бағдарламасы (1) 1 -тарау : Жа

11 слайд
1 -күн, 1 -сабақ. Жаңартылған білім беру бағдарламасында қолданылатын негізгі құжаттар: оқу бағдарламасы (1) 1 -тарау : Жалпы мәлімет 1.1 «Музыка» пәнінің маңыздылығы 1.2 «Музыка» пәні бойынша оқу бағдарламасының мақсаты 1.3 Үштілділік саясатын жүзеге асыру 1.4 «Музыка» пәнін оқыту үдерісін ұйымдастыруға қойылатын талаптар 1.5 «Музыка» пәнін оқытуда қолданылатын педагогикалық әдіс- тәсілдер 1.6 Түрлі мәдениет пен көзқарастарға құрмет сезімін қалыптастыру

1 -күн, 1 -сабақ. Жаңартылған білім беру бағдарламасында қолданылатын негізгі құжаттар: оқу бағдарламасы (2) 1 -тарау. Жалп

12 слайд
1 -күн, 1 -сабақ. Жаңартылған білім беру бағдарламасында қолданылатын негізгі құжаттар: оқу бағдарламасы (2) 1 -тарау. Жалпы мәлімет ( жалғасы ) 1.7 Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану құзыретт i л i гі 1.8 Оқушылардың коммуникативтік дағдыларын дамыту 1.9 Оқушылардың оқу жетістігін бағалау туралы 2 -тарау. «Музыка» пәнінің мазмұны және оқу мақсаттарының жүйесі 2.1 «Музыка» пәнінің мазмұны 2.2 Оқу мақсаттарының жүйесі

1 -күн, 1 -сабақ. Оқу бағдарламасы Шағын топта • Тыңдаушылар оқу бағдарламасының өз тобына берілген тармағын талқылайды

13 слайд
1 -күн, 1 -сабақ. Оқу бағдарламасы Шағын топта • Тыңдаушылар оқу бағдарламасының өз тобына берілген тармағын талқылайды . • Оқу бағдарламасының өз тобына берілген тармағындағы негізгі мәселелерді түртіп алады . • Топтар оқу бағдарламасының өздері қарастырған тармағы тұрғысынан жаңартылған білім беру бағдарламасының маңызды ерекшеліктерін барлық тыңдаушыларға таныстырады.

1-күн 2-сабақ – «Музыка» пәні бойынша оқу бағдарламасы және оқу жоспарлары: сабақ мақсаттары • Мұғалімдерді «Музыка» пәні бойы

14 слайд
1-күн 2-сабақ – «Музыка» пәні бойынша оқу бағдарламасы және оқу жоспарлары: сабақ мақсаттары • Мұғалімдерді «Музыка» пәні бойынша оқу бағдарламасы мен оқу жоспарымен таныстыру • Оқу бағдарламасы мен оқу жоспары өзара қалай байланысатыны туралы түсінік қалыптастыру

1-күн, 2-сабақ. Бөлімдер мен бөлімшелер Бөлімдер Бөлімшелер 1. Музыканы орындау, тыңдау және талдау 1.1 Ән айту және музык

15 слайд
1-күн, 2-сабақ. Бөлімдер мен бөлімшелер Бөлімдер Бөлімшелер 1. Музыканы орындау, тыңдау және талдау 1.1 Ән айту және музыкалық аспаптарда ойнау (жеке және топ құрамында); 1.2 Музыка тыңдау және талдау; 1.3. Музыкалық сауаттылықты дамыту; 2. Музыкалық шығармашылық жұмыстарды жасау 2.1.Идея ж әне материалдарды жинау; 2. 2.З ерттеу; 2.3. Музыка шығару және импровизация жасау; 3. Музыкалық – шығармашылық жұмысты бағалау және көрсету. 3.1 Музыканы бағалау және көрету;

1-күн, 2-сабақ. Бөлімшелердің үдемелілігі Шағын топтарда • Әр топқа бір бөлімше беріледі. Олар бөлімше аясындағы оқу

16 слайд
1-күн, 2-сабақ. Бөлімшелердің үдемелілігі Шағын топтарда • Әр топқа бір бөлімше беріледі. Олар бөлімше аясындағы оқу мақсаты оқушының 1-сыныптан 4-сыныпқа дейін ілгерілейтінін қалай көрсететінін талдайды . • Өз жұмыстарын қорытып, нәтижесін бүкіл топқа ұсынады.

1-күн, 2-сабақ. Оқу жоспарлары: бөлімдер • Ұзақ мерзімді жоспар. • Тілдік мақсаттар туралы. • Орта мерзімді жоспар. • Қысқа мер

17 слайд
1-күн, 2-сабақ. Оқу жоспарлары: бөлімдер • Ұзақ мерзімді жоспар. • Тілдік мақсаттар туралы. • Орта мерзімді жоспар. • Қысқа мерзімді жоспар: сабақ жоспары.

1-күн, 2-сабақ. Ұзақ мерзімді жоспар Топ болып талқылау Ұзақ мерзімді жоспардың қандай ерекшеліктерін байқадыңыздар?

18 слайд
1-күн, 2-сабақ. Ұзақ мерзімді жоспар Топ болып талқылау Ұзақ мерзімді жоспардың қандай ерекшеліктерін байқадыңыздар?

1-күн, 2-сабақ. Спиральді білім беру бағдарламасы • Оқушылар пәнді әртүрлі деңгейлерде қайталап зерделейді, әр деңгей алд

19 слайд
1-күн, 2-сабақ. Спиральді білім беру бағдарламасы • Оқушылар пәнді әртүрлі деңгейлерде қайталап зерделейді, әр деңгей алдыңғы деңгейге қарағанда күрделене береді және анағұрлым терең зерттейді . • Тақырыптар тоқсан сайын қайта қаралады . • Кейбір оқу мақсаттары тоқсанына бір реттен көбірек қаралады . Спиральді білім беру бағдарламасының артықшылықтары қандай? Пәнаралық тақырыптар да оқушыларға анағұрлым күрделі идеялар туралы түсінік қалыптастыру үшін алып жатқан білімін алдыңғы біліміне негіздеуге мүмкіндік береді .

1-күн, 2-сабақ. Орта мерзімді жоспар Шағын топтарда • 1-бөлімге арналған орта мерзімді жоспарды талдау . • Ол бөлімнің оқу

20 слайд
1-күн, 2-сабақ. Орта мерзімді жоспар Шағын топтарда • 1-бөлімге арналған орта мерзімді жоспарды талдау . • Ол бөлімнің оқу бағдарламасының өздері 1-сабақта талдаған бөлімімен қалай үйлесетіні туралы қысқа таныстырылым дайындайды.

1-күн, 3-сабақ. «Музыка» пәні бойынша оқу бағдарламасы: қысқа мерзімді жоспар. Сабақ мақсаттары • Оқу жоспарында ұсынылғ

21 слайд
1-күн, 3-сабақ. «Музыка» пәні бойынша оқу бағдарламасы: қысқа мерзімді жоспар. Сабақ мақсаттары • Оқу жоспарында ұсынылған сабақ жоспарының шаблонымен таныстыруды қалай бастауды білу. • Мұғалімдердің сабақта орындалатын жаттығуларға сәйкес келуі үшін оқу мақсаттарын оңтайландыру қабілетін дамыту жолдарын білу . • Мұғалімдердің музыкадағы тілдік мақсаттарды түсінуін қалыптастыру жолдарын білу. • Мұғалімдердің жаңартылған білім беру бағдарламасына қатысты бастапқы алаңдаушылықтарын басу жолдарын білу .

1-күн, 3-сабақ. Қысқа мерзімді жоспар ( 1 ) Топтық жұмыс Оқу жоспарының қысқа мерзімды жоспар атты бөліміне назар аудару : •

22 слайд
1-күн, 3-сабақ. Қысқа мерзімді жоспар ( 1 ) Топтық жұмыс Оқу жоспарының қысқа мерзімды жоспар атты бөліміне назар аудару : • Неліктен сабақ жоспарында оқу мақсаттары мен сабақ мақсаттары жеке берілген ? • Сабақ мақсаты неге үш бөлімге бөлінген ? Жұппен Сабақ жоспарындағы оқу мақсаты мен сабақ мақсатын талдап, талқылайды . Шағын топтарда Тыңдаушылар 1-бөлімнен алынған жаттығу(лар)дың мақсаттарын жазады .  

1-күн, 3-сабақ. Қысқа мерзімді жоспар ( 2 ) Ойлан – Жұптас – Бөліс Тілдік мақсаттар қандай ? Біз оларды не үшін қолданамыз

23 слайд
1-күн, 3-сабақ. Қысқа мерзімді жоспар ( 2 ) Ойлан – Жұптас – Бөліс Тілдік мақсаттар қандай ? Біз оларды не үшін қолданамыз ? • Осы сұрақтар төңірегінде жеке ойланады . • Жұптасып идеяларды талқылайды, стикерге жазады . • Идеялармен бүкіл топпен бөліседі .

1-күн, 3-сабақ. Жаңартылған білім бағдарламасының компоненттері: қорыту Бүкіл топпен «Музыка» пәні бойынша жаңартылған білім

24 слайд
1-күн, 3-сабақ. Жаңартылған білім бағдарламасының компоненттері: қорыту Бүкіл топпен «Музыка» пәні бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасының компоненттерін/ ерекшеліктерін жалпы қарастыру : • Мұғалімдер жаңартылған білім беру бағдарламасының қандай компоненттерін/ ерекшеліктерін біледі екен ? • Қандайларымен әлі де таныс емес ? • Жаңартылған білім беру бағдарламасына қатысты қандай алаңдаушылық туындауы мүмкін ? • Мұғалімдердің алаңдаушылығын қалай баса аласыз ?

Тілі мен сөздік қорын дамыту

25 слайд
Тілі мен сөздік қорын дамыту

Оқуды үйренуге көмектесу

26 слайд
Оқуды үйренуге көмектесу

Жадыны және еске түсіру дағдыларын дамыту

27 слайд
Жадыны және еске түсіру дағдыларын дамыту

Математикалық оқу элементтерін игеруге қажетті тасымалданатын дағдыларды дамыту

28 слайд
Математикалық оқу элементтерін игеруге қажетті тасымалданатын дағдыларды дамыту

Музыкаға белсенді қатыстыру және жалпы ілгерілеу арасындағы оң өзара байланыс

29 слайд
Музыкаға белсенді қатыстыру және жалпы ілгерілеу арасындағы оң өзара байланыс

Креа тивтілікті ң ар туыКреа тивтілікті ң ар туы

30 слайд
Креа тивтілікті ң ар туыКреа тивтілікті ң ар туы

Қозғалыс және кеңістіктік-уақытты қ дағдыларды дамыту

31 слайд
Қозғалыс және кеңістіктік-уақытты қ дағдыларды дамыту

Күйзелісті азайту

32 слайд
Күйзелісті азайту

Көңіл-күйін жақсарту және өзгерту

33 слайд
Көңіл-күйін жақсарту және өзгерту

Көптеген әлеуметтік, эмоциялық және психологиялық артықшылықтар

34 слайд
Көптеген әлеуметтік, эмоциялық және психологиялық артықшылықтар

Сенім және құрмет сезімін тәрбиелеу

35 слайд
Сенім және құрмет сезімін тәрбиелеу

Жеке тұлға ретінде даму, өзінің және басқаның сезімін түсіну

36 слайд
Жеке тұлға ретінде даму, өзінің және басқаның сезімін түсіну

Әлеуметтік тұтастықты нығайту

37 слайд
Әлеуметтік тұтастықты нығайту

Оқу үдерісінен ләззат алуға ынталандыру

38 слайд
Оқу үдерісінен ләззат алуға ынталандыру

Әлеуметтік тұрғыдан барынша тиімді реттеу

39 слайд
Әлеуметтік тұрғыдан барынша тиімді реттеу

Анағұрлым жағымды көзқарас және өзара іс- қимыл

40 слайд
Анағұрлым жағымды көзқарас және өзара іс- қимыл

Табыс пен құндылық сезімі

41 слайд
Табыс пен құндылық сезімі

Көркемөнер дағдыларын дамыту

42 слайд
Көркемөнер дағдыларын дамыту

Музыканы өмір бойы жақсы көру сезімін қалыптастыру

43 слайд
Музыканы өмір бойы жақсы көру сезімін қалыптастыру

• Мұғалімдерде бастауыш сыныптың білім беру бағдарламасында түрлі пәндердің өзара байланысы туралы түсінік қалыптастыру жолдар

44 слайд
• Мұғалімдерде бастауыш сыныптың білім беру бағдарламасында түрлі пәндердің өзара байланысы туралы түсінік қалыптастыру жолдарын білу. • «Музыка» пәні бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасын түсінуін бағамдау. • Мұғалімдердің бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасы туралы түсінігін бағамдау жолдарын білу.1-күн, 4-сабақ. Бастауыш сынып пәндері арасындағы байланыс: сабақ мақсаттары

2-бөлім. Менің мектебім : музыка Оқушылармен мектеп айналасында түрлі дыбыстарды анықтау үшін серуендеңіз, мысалы, т

45 слайд
2-бөлім. Менің мектебім : музыка Оқушылармен мектеп айналасында түрлі дыбыстарды анықтау үшін серуендеңіз, мысалы, тыныштық, автомобиль, балалар, телефон, қоңырау, дабыл және т.б.. Осы дыбыстарды дыбыстап салуын сұраңыз . Бөлімше : Музыкалық технологияларды қоса алғанда көптеген медиа құралдарын пайдаланып, әуен жасау: идеяларды ұйымдастыру және материалдарды жинау. Оқу мақсаты : Музыкалық қойылымдарды көрсету үшін идеяларды жинақтау1-күн, 4-сабақ. Мұғалімдерге арналған жаттығу (1)

2-бөлім. Менің мектебім : бейнелеу өнері Олардың сынып бөлмесіндегі қызықтыратын заттарды және бетіндегі текстурасымен сурет

46 слайд
2-бөлім. Менің мектебім : бейнелеу өнері Олардың сынып бөлмесіндегі қызықтыратын заттарды және бетіндегі текстурасымен суретін түсіру үшін, шағын топтарда қағаз бетіне балауыз бормен үйкелеу арқылы жұмыс істейтіндерін түсіндіріңіз . Бөлімше : Идеяларды талқылау, бақылау және дамыту. Оқу мақсаттары : Қарапайым тәсілдер арқылы өз идеялары мен сезімдерін білдіру және жеткізу үшін, кейбір қоршаған ортадағы визуалды элементтерді пайдалану және тануды үйрене бастау . 1-күн, 4-сабақ. Мұғалімдерге арналған жаттығу ( 2 )

Бүкіл топпен • Бұл жаттығулар бір-бірімен қалай байланысады, толықтырады ? • Музыканың жаттығуы оқу бағдарламасы мен оқу жоспа

47 слайд
Бүкіл топпен • Бұл жаттығулар бір-бірімен қалай байланысады, толықтырады ? • Музыканың жаттығуы оқу бағдарламасы мен оқу жоспарына сәйкес келе ме ? • Бастауыш сыныптың түрлі пәндері арасында байланыс орнатуда құжаттаманың (бөлімдер, пәнаралық тақырыптар) көмегі қандай ? • Түрлі пәндердің арасындағы байланыс спиральді білім беру бағдарламасымен қалай үйлеседі ?1-күн, 4-сабақ. Мұғалімдерге арналған жаттығуларды талқылау

Тыңдаушылар жеке жұмыс істейді: • Жаңартылған білім беру бағдарламасының ерекшеліктері туралы тұжырымдамалық карта әзірлейді .

48 слайд
Тыңдаушылар жеке жұмыс істейді: • Жаңартылған білім беру бағдарламасының ерекшеліктері туралы тұжырымдамалық карта әзірлейді . • Кем дегенде бір ерекшелігін түсіндіруге дайындалады . • Өз ойларын әріптестерінің талқылауына салады . 1-күн, 4-сабақ. Бағамдауға арналған жаттығу (1)

Бүкіл топпен • Мұғалімдер өздерінің тұжырымдамалық картасын жасап жатқанда сіз не істейсіз ? • Мұғалімдер онша таныс емес ере

49 слайд
Бүкіл топпен • Мұғалімдер өздерінің тұжырымдамалық картасын жасап жатқанда сіз не істейсіз ? • Мұғалімдер онша таныс емес ерекшеліктерді сипаттап жатқандығына қалай көз жеткізесіз ? • Біліктілікті арттыру курсы барысында жеке мұғалімдерді бағамдау қабілетіңізді қалай арттыра аласыз ? 1-күн, 4-сабақ. Бағамдауға арналған жаттығу (2)

Қосымша оқуға арналған материалдар  1-күн. Қосымша оқуға арналған материал. Оқу бағдарламасы мен оқу жоспарына шолу.  «Музыка

50 слайд
Қосымша оқуға арналған материалдар  1-күн. Қосымша оқуға арналған материал. Оқу бағдарламасы мен оқу жоспарына шолу.  «Музыка» пәні бойынша 1-5-сыныптарға арналған оқу бағдарламасы, 1.1–1.9- тармақтар.  Мұғалімдердің біліктілігін арттыру бағдарламасы. «Музыка пәні бойынша білім беру бағдарламасын әзірлеу» тарауы.  Мұғалімдерді бағамдауға арналған жаттығулар.  Hallam, S. (2010) 'The power of music: its impact on the intellectual, personal and social development of children and young people' [Музыка күші: балалар мен жасөспірімдердің зияткерлік, тұлға ретінде және әлеуметтік дамуына ықпалы] , International Journal of Music Education 38(3), pp.269–289.  http://www.laphil.com/sites/default/files/media/pdfs/shared/education/yola/susan-ha llam-music-development_research.pdf  Swanwick, K. (1999) Teaching Music Musically [Музыканы шығармашылықпен оқыт...