1 слайд
Ойын психотерапиясы
Орындаған:Еренбақова Қ.А
Тексерген:Тенкебаева А.З
2 слайд
Ойын психотерапиясы
Ойын терапиясы- арттерапияның түріне жатады. Бұл
терапияның жүргізу үлкендер мен балалардың әлеуметтік
және психологиялық мәселелерді жеңу үшін, жеке және
эмоционалды дамуы үшін арнайы ойындар қолданады. Егер
бала ойынға белсенді және бар ықыласымен қатынасса
емдеу әсерлі болады.
Ойын баланың психологиялық ахуалын сақтауға, оның
қоғаммен қарым-қатынасын анықтауға, ересек өмірге
дайындайды. Ойын балаларға белгілі дағдыларды меңгеру
үшін, сонымен қатар қарым-қатынасты, өмірге деген
құлшыныстарын арттырады, эмоционалды және
физиологиялық жағдайын жақсартады. Ойын
психологиялық күйзелістен шығу үшін емдеудің бір тәсілі
ретінде қолданылады.
3 слайд
Бала ойынға өз еркімен қатысып, ойыннан қуаныш
рахатын көру керек. Балалардың ойын барысында
эмоционалды әсерін мөлшерлеп, өзін қалай сезінетінін
бақылаңыз.
1. Эмоциялық жаттығуларды қамтамасыз ету- жиналып
қалған жүйкелік күшті алып және ата-аналармен
балалардың өмірге деген қызығушылықтарын арттыру.
2. Күтпеген жерде болатын шабуылдан, жазалаудан,
қараңғыдан, жалғыздықтан болатын қорқынышты азайту.
3. Тез шешім қабылдай білу қабілетін арттыру.
4. Топта өзін-өзі ұстау ережелерін меңгерту.
5. Ата-аналармен балалардың қарым-қатынасын
жақсарту.
6. Қозғалыстағы бағыттарын және ептілікті дамыту.
4 слайд
Ойында-баланың физиологиялық,сана-
сезімдік,эмоционалды сапалары творчестволық
процеске қосылады және оған әлеуметті әрекеттері
қажет болуы мумкін. Осылайша, бала ойнаған кезде
оған толығымен қатысады деп айтуға болады. Ойын
әсерлері бала мен психолог арасындағы қарым-
қатынастың динамикалық жүйесі ретінде
анықталады.
Үлкендердің көпшілігі өз сезімдерін реніштерін,
алаңдаушылықтарын және жеке мәселелерін білдіре
алады. Үлкендер үшін сөз қандай рөл атқарса ал
бала үшін ойын да сондай рөлде болады. Бұл
сезімді білдіру қарым қатынас зерттеу үшін құрал
болып табылады Оларға осындай мумкіндік берілген
кезде балалар өз сезімдердің және қажеттіліктерің
улкендер сияқты жеткізе алады Балаларға қарым-
қатынас жасау және айту динамикасы біраз бөлектеу
біраз сезімдері улкендердікімен бірдей (мысалы
қорқыныш қанағаттану бақыт )
5 слайд
Психологиялық терапия жұмыстарын
қолдану тиімді болады, егер :
1.Ойынды тұзету әдісі ретінде қолданудың
нәтижесінде балалардың эмоционалдық
күйі анықталып, ғылыми негізі жасалса.
2. Ойынды психокоррекциялық әдіс ретінде
і қолдануда жас ерекшеліктеріндегі
өзгерістерді ескерудің психологиялық
шарттары ашып көрсетілсе.
6 слайд
Психологиялық терапия практикалық
психологияның бір саласы болып табылады.
Психотерапия сферасын практикалық психология
бөлімі ретінде қарастыра отырып, оның негізін
салушылар –З.Фрейд, К.Г.Юнг, К.Роджерс, Р.Мея
теориялық, концептуалдық негізінің міндеттілігін
атап өтті. Соңғы жылдары кеңестік психолог-
психотерапевтар Ф.Е.Васильюк, Е.Т.Соколова, Т.А.
Флоренская, А.Ф.Копьев, А.У.Хараш т.б.
психологиялық-терапияны диалогтық тұрғыда
қарастырады. Бұл көзқарастың теориялық базасы
А.А.Ухтомскийдің доминантасының физиологиялық
концепциясы болып табылады. Қазіргі әлеуметтік
жағдай жеткіншек ұрпақ тәрбиесіне қатысты
мәселелерді ағарту саласында бірінші орынға
шығарады. Әсіресе, баланың әлеуметтік бейімделуі
ересектермен, өз қатарластарымен қарым-
қатынасты тиімді жасалуы педагокикалық,
психологиялық теория мен практика үшін аса мәнді.
7 слайд
ОЙЫН ӘСЕРІ АРҚЫЛЫ АДАМ БАЛАСЫНЫҢ
БЕЛГІЛІ БІР БУЫНЫ ҚОҒАМДЫҚ ТӘЖІРИБЕНІ
МЕҢГЕРЕДІ, ӨЗІНІҢ ПСИХИКАЛЫҚ
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ҚАЛЫПТАСТЫРАДЫ. БАЛА
ОЙЫНЫНДА ДА ҚОҒАМДЫҚ, ҰЖЫМДЫҚ
СИПАТ БОЛАДЫ. МӘСЕЛЕН, КЕЗ КЕЛГЕН
БАЛА ЕШ УАҚЫТТА ЖАЛҒЫЗ ОЙНАМАЙДЫ,
ҚАТАР ҚҰРБЫЛАРЫМЕН БІРЛЕСІП ОЙНАЙДЫ,
ОЙЫН ӘСЕРІ АРҚЫЛЫ БІР – БІРІМЕН ӨЗАРА
ҚАРЫМ – ҚАТЫНАСТА ЖАСАЙДЫ. АЛ МҰНЫҢ
ӨЗІ ДАМУЫ ҮШІН ЕРЕКШЕ МАҢЫЗЫ БАР
ФАКТОР ЕКЕНДІГІ ТҮСІНІКТІ. ОЙЫН
БАЛАНЫҢ ТҮРЛІ ҚАСИЕТТЕРІН ДАМЫТАДЫ,
МҰНДА ДА БАЛАНЫҢ ҚАБІЛЕТІ,
БЕЛСЕНДІЛІГІ АРТАДЫ.
8 слайд
Ойын адам әрекетінің бір түрі болғандықтан,
оның да өзіне тән мотивтері болады.
Мазмұндық, рөлдік ойындар баланың
зейінін, есін, ойлауын, қиялын
қалыптастыруда зор маңыз атқарады. Ойын
әсері арқылы бала өз қасиетін қалай
қанағаттандыра алатынын, қандай қабілеті
бар екенін байқап көреді. Ойын үстінде бала
ересек адамдардың әрекеттерін қайталауға
тырысады. Мазмұнды – рөлдік, әсіресе,
интеллекттік (ақыл – ой) ойындар белгілі бір
ережелерді сақтап ойнауды талап етеді.
9 слайд
ОЙЫН СЕЗІМДЕРДІҢ БЕРІЛУІМЕН ЖӘНЕ
КЕМШІЛІКТЕРДІҢ ШЕШІЛУІ ҮШІН ҚҰРАЛ
БОЛАДЫ . БАЛА СЕЗІМІН ВУГВАЛЬДЫ
ЖЕТКІЗУ ЫЛҒИ ДА МҮМКІН ЕМЕС.
ДАМУДЫҢ БҰЛ САТСЫНДА БАЛА НЕ
СЕЗГЕНІҢ АЙТУ ҮШІН КОГНИТИВТІ,
ВУГВАЛЬДЫ ҚҰРАЛДАРЫ ЖЕТІСПЕЙДІ
ЭМОЦИОНАЛДЫ ЖАҒДАЙДА ОЛАРДЫ
СӨЗБЕН ЖЕТКІЗУ ҮШІН БАЛА ӨЗ
АУЫРТПАЛЫҚТАРЫНДА ИНТЕРСИВТІ БІР
ОЙҒА ЖИНАҚТАЛА АЛМАЙДЫ. КӨПТЕГЕН
АВТОРЛАРДЫҢ ЗЕРТТЕУЛЕРІ БОЙЫНША
(МЫСАЛЫ ПИАЖЕ), БІЗ 11 ЖАСҚА ДЕЙІН
БАЛАЛАРДЫҢ АБСТРАКТІЛІ ОЙЛАУҒА ЖӘНЕ
ТАЛДАУҒА ҚАБЛЕТТІ ЕМЕС ЕКЕНІҢ БІЛЕМІЗ .
10 слайд
Назарларыңызға
рахмет!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз