1 слайд
Қазақ тілі пәнін оқытуда
функционалдық
сауаттылықты дамыту
жолдары
2 слайд
Функционалдық сауаттылық
•
Функционалдық сауаттылық – оқу және жазу дағдыларын әлеуметтік
ортада қолдану, сыртқы ортамен тығыз байланысты орнату және
оқушыларды тез әлеуметтенуіне бейімдеу. Оқушылар сыртқы ортада
адамдармен, құрбыларымен, жанұясымен қарым-қатынас жасағанда оқу
дағдысын қолданады, яғни ақпарат алмасу үшін, ақпарат беру үшін
мәтінмен жұмыс жасайды. Оқу сауаттылығы- оқушылардың жазба
мәтіндерді түсінуі және қолдануы, мәтін барысында ой- толғауы, жаңа
білім игерудегі әдіс-тәсілдерді қолдануы, әлеуметтік ортаға бейімделуі.
•
PISA және PIRLS зерттеулерінде оқу сауаттылығы жазба мәтіндерді түсіну
мен рефлексиялау болып ұйғарылады. Мәтін мазмұнын белгілі бір
мақсатта қолдануды игеруін және де оны әлеуметтік ортада белсенді
пайдалана алу қабілетін бақылайды. «Сауаттылық» сөзі оқушылардың
алдарына қойған мақсаттарын жүзеге асырумен байланысты:
құрдастарымен қарым-қатынас жасау, туыстарымен жүздесу, білім алу,
қызметке орналасу, ортаға бейімделу.
3 слайд
ОЖСБ-ға дайындық
Оқу жетістіктерін сырттай бағалау (ОЖСБ) білім
беру ұйымына тәуелсіз, оқыту сапасына
мониторинг түрлерінің бірі болып табылады.
ОЖСБ жүргізудің мақсаты:
•
білім беру қызметтерінің сапасын бағалау;
•
білім алушылардың жалпы білім беретін оқу
бағдарламаларын меңгеру деңгейін
айқындау.
4 слайд
9 сынып оқушыларына арналған
тест құрылымы:
•
қазақ тілі пәнінен – бір дұрыс жауабы бар 20
тест тапсырмасы. Оның ішінде оқу
сауаттылығын бағалауға арналған 1 мәтін,
мәтінмен жұмыс істеуге арналған 5 тест
тапсырмасы;
Тест тапсырмаларының бағалануы:
•
бір дұрыс жауабы бар тест тапсырмасы – әрбір
дұрыс жауап үшін 1 балл;
5 слайд
PISA бағдарламасы
PISA зерттеуінде оқушылардың жазбаша
мәтіндерді ұғына оқу қабілеттілігі және оларға
рефлексия, олардың мазмұнын өз
мақсаттарына қол жеткізу үшін қолдануы,
білімдері мен дағдыларын қоғамның белсенді
өміріне араласуы үшін дамытуы. Оқу
сауаттылығын тексеру оқу техникасы немесе
мәтіннің мазмұнын нақты түсінуін бағалау
емес, оқу барысында меңгерген білімдері мен
дағдыларын өмірлік жағдайларда қолдана
білу ептіліктерін бағалауға бағытталған.
6 слайд
1-құрамдауыш, Жағдай:
•
Жағдайдың санаттары: жеке пайдаланым үшін оқу, көпшілік пайдалану
үшін оқу (қоғамдық), жұмыс жасау үшін оқу және оқыту үшін оқу.
2-құрамдауыш, Мәтін:
•
Мәтін формасы: тұтас және жадағай. Мәтін типі: сипаттама, диалог,
мазмұндау, мазмұндама, аргументациялау, нұсқау, келісім.
3-құрамдауыш, Аспект:
•
Аспектілер – бұл оқырман мәтінде, мәтін айналасында және мәтін
арасында аталған тәсілдерді келісу үшін пайдаланатын психологиялық
стратегиялар, тәсілдер және тапсырмалар. Оқу сауаттылығы
тапсырмаларын әзірлеумен айналысатын бес аспект:
•
• ақпарат іздеу, қол жеткізу және алу;
•
• кеңінен түсінуді қалыптастыру;
•
• интерпретациялауды дамыту;
•
• мәтін мазмұнын көрсету және бағалау;
•
• мәтін нысанын көрсету және бағалау.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз