1 слайд
№ 24 орта мектебі
Қазақ тілі және әдебиет пәнінің
мұғалімі
Жаканова Айнур Ауесбековна Тамыз кеңесінде оқылған
баяндама
2018 жыл
2 слайд
Тақырыбы:
Қазақ тілді емес аудиторияда
латын қарпін игерудің және
практикаға енгізудің ұтымды
әдіс-тәсілдері
3 слайд
Мақсаты
Қазақ тілді емес аудиторияда жаңа
заман талабына сай оқытудың түрлі
технологияларын сабақта тиімді
пайдалану арқылы оқушыларға
жаттығуларды орындата отырып, латын
әліпбиі туралы түсінік беру және
практикада тиімді пайдалана білуге
үйрету.
4 слайд
5 слайд
6 слайд
Латын әліпбиінің негізінде жасалған жазу үлгісі 1929 жылдан 1940
жылға дейін қолданылып, кейін кириллицаға ауыстырылды. 1940
жылғы 13 қарашада «Қазақ жазуын латындандырылған әліпбиден
орыс графикасы негізіндегі жаңа әліпбиге көшіру туралы» заң
қабылданды.
Сондай-ақ, Елбасымыз өзінің 2012 жылғы 14 желтоқсандағы
«Қазақстан – 2050» Стратегиясы қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси
бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында:. Біз 2025 жылдан
бастап әліпбиімізді латын қарпіне, латын әліпбиіне көшіруге кірісуіміз
керек. «Қазақ әліпбиін кириллицадан латын қарпіне көшіру туралы»
ҚР Прези дентінің 2017 жылғы 26 қазандағы №569 Жарлығына өзгеріс
енгізу туралы» (№637) тағы бір Жарлыққа қол қойды. Қысқасы,
«Келісіп пішкен тон келте болмас» дегендей, ел болып, жұрт болып
ақылдасып, кеңесіп жұмыс атқарсақ, латын әліпбиі толық іске
қосылатын 2025 жылға дейін барлық міндетті табысты орындап
шығатынымыз сөзсіз.
7 слайд
8 слайд
Жадыны дамытуға арналған ойын
Сіздерге латын әліпбиіндегі қаріптер берілген
Оларды жаттау үшін, сіздерге 2 минут уақыт бар:
Жұпта/топта шектеулі уақыт ішінде бұл қаріптерді еске алу қажет. Негізгі сөздерді
қойыңдар
9 слайд
Zat esim
Cyn esim
EtistikОқылым «Сиқырлы сандық» әдісі
Латын қарпінде жазылған
қима-қағаздар арқылы
топқа бөлу
10 слайд
Латын қарпінде жазылған бүгінгі негізгі сөзден барынша
көп қысқа сөздерді құрастыру қажет.
Мысалы: Бағдаршам, орамжапырақ, Кім
жылдам?
Сіздің нәтижеңіз қандай ?
өте жақсы : 10 және одан да көп сөз
жақсы : 8 және одан да көп сөз
жаман емес: 6 және одан да көп сөз
Оқушының логикалық ойлау
қабілеті, ой өрісі дамиды, сөздік
қоры молаяды Оқылым
11 слайд
Оқылым. Жазылым.
Мақал-мәтелдердің басы
жазылған парақшаларды
оқушыларға таратады,
олар ойды жалғастырып,
мақал-мәтелдердің
жалғасын латын қарпімен
толықтырып жазады. Бұл
әдісті жаңа сабақты
бекітуге немесе үй
тапсырмасын сұрауға да
пайдалануға болады.
Оқушының логикалық
ойлауы дамиды, жылдам
ой түйіндейді . Әр топ оқушылары басқа
топтарға бағыттап
параққа латын қарпінде
жазылған сұрақ жазып
лақтырады. Сұрақтармен
кезек-кезек алмасады.
Оқушылардың оқылым,
жазылым, айтылым
дағдылары қалыптасады,
қарым-қатынас
түзеледі.Жылдамдыққа,
тәрбиелейді. Интерактивті тақтаға әр
түрлі сөздер жазылады,сол
сөздердің әр әріптері
бойынша латын қарпінде
тақырыпқа байланысты
мағыналы сөйлем құрады.
Сөздер бастапқы әріптен
басталады.
Ойлау қабілеті дамиды,
сөздік қоры моляды,
жазылым дағдысы
қалыптасады.
Шапшаңдыққа
тәрбиелейді.«Жалғасы
н тап»
әдісі «Қар
кесегі»
әдісі «Бэкроним»
әдісіОқылым. Жазылым.
12 слайд
Қорыта келе айтқанда Жұмыла көтерген жүк жеңіл», «Көз— қорқақ,
қол—батыр», - деп дана халқымыз айтқандай, екі қолды сыбанып
нақты нық қадаммен алға басайық!
Қазіргі таңда Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың латын әліпбиіне көшу
саясатын қолдаймын. Себебі, біріншіден, латын әліпбиіне
көшудегі негізгі ұтымдылық - тіл ауыспай, таңбаның ауысуы.
Екіншіден, қарапайым тілмен жеткізсем, сөзді немесе
дыбысты қалай естісек, жазылуын да солай жазамыз.
Ғалымдардың пікірін ескеретін болсам, латын әліпбиіне көшу
соншалықты қиындық тудырмайды.
Қазіргі кезеңде білім саласындағы жаңа реформаның жүзеге
асырылуы да, яғни жаңартылған білім мазмұны осы латын әліпбиіне
көшуде өз үлесін қосады деген ойдамын.
13 слайд
Назарларынызға
рахмет!!!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз