1 слайд
Дайында ған
Педагог -психолог
Устемирова Гулзат Ордабековна* Баланың ж ас
ерекшелігіне байланысты
негізгі қорқыныш түрлері:
2 слайд
Қорқыныш –деген іміз өзін-өзі
сақтау инстинктіне негізделген,
жүйке жүйесінің белгілі бір
физиологиялық өзгерістерімен
жүретін, қатерлі жағдайда
туындайтын эмоция.
3 слайд
3 жастан 5 жасқа дейін:
жалғыздық қорқынышы, яғни
ешкімнің елемеуі
қараңғылық қорқынышы
тыныш, тұйық ортадан қорқуы
қиял-ғажайып кейіпкерлерінен
қорқуы
4 слайд
5 жастан 7 жасқа дейін:
белгілі бір жағдайға байланысты
қорқыныштар, мыс: өрт, тереңдік,
апаттар, т.б.
ата-аналарының ұрысуынан,
ұруынан қорқу
жануарлардан қорқуы
қорқынышты түстерден
ата-анасынан айырылу қорқынышы
кешігіп қалу қорқынышы
өлім қорқынышы
ауруға шалдығып қалу қорқынышы
5 слайд
Осындай қорқыныштардың алдын алу үшін, баланың
алаңдаушылығын жою үшін ата-аналарға бірнеше
кеңестер:
балаға көбіне еркіндік беріп, оның достарын
шақырып, бірге тиімді уақыт өткізуін қадағалаңыз;
баланы жыртқыш аңдармен, полиция
қызметкерлерімен, дәрігерлермен қорқытпаңыз,
себебі бізге оның мәні болмаса да, балалар оны шын
деп қабылдауы мүмкін;
көбірек сурет салуға баулу;
баланы сол қалпында қабылдап, жақсы көру, оны
көршінің әдемі қызымен немесе сабақта үздік
інісімен салыстыруға болмайды;
әр бала өзіне деген отбасының жылуын сезінуі
керек, балаға жақсы дос бола біліңіз.
6 слайд
Уақыт өте келе бұл
қорқыныштардың барлығы
жойылады, себебі бұл белгілі бір
уақыт арасында ғана болатын
қорқыныш үрейлер. Бірақ, осы
қорқынышты уақыт еншісіне
қалдырмай, қорқыныш баланың
бойында ұзақ уақыт сақталып
қалмауы үшін ата-аналар мен
тәрбиешілер өз үлесін қосуы керек.
Баланың бойындағы үрейді шығару
үшін, оның неден қорқатынын білу
үшін әр түрлі әдістерді
пайдалануға болады.
7 слайд
«Қорқынышымызды қағаз бетіне
түсіру». Сурет салу сабағы 30-40
мин ұзақтықта болуы керек.
Баламен жақсы қатынас орнатып
алып, алдын ала онымен ойнап,
көңілін көтеріп, содан кейін
жанына отырып әңгімеге көшу
керек. Әртүрлі сұрақтардан
бастап, мысалы қараңғыдан
қорқасың ба? Қасқырдан қорқасың
ба? Лифттен қорқасың ба? Мыстан
Кемпірден қорқасың ба? Қан
көргенде, уколдан қорқасың ба?
Осындай сұрақтар арқылы баланың
психологиясын дайындап алу
керек. Егер бала жоқ деп жауап
берсе, қорықпаймын деп алдап
жоққа шығарса, оған тиімдірек
жолын пайдалану керек. Ия немесе
жоқ деп жауап беретіндей
сұрақтар қойылуы керек. Бірден
бірнеше сұрақ қоюға болмайды,
баланың көңілін алдап, ойнап
сұралуы керек. Ол өзінің
қорқынышын айтқанда, оған ақ
параққа сол нәрсені салуды
сұраңыз, фломастер немесе
акварель бояуын бергеніңіз абзал.
8 слайд
Отбасындағы ұрыс-жанжалдар
балаға қатты әсер етеді, бала
шошынады, энурез, тұтығып
сөйлеу, жалғыздық қорқынышы
пайда болуы әбден мүмкін.
Сондықтан баланың бойындағы
үрейі мен қорқынышынан арылу
үшін, ең алдымен үлкендер өз
істерін ойлауы керек.
9 слайд
кішкентай бүлдіршін мына өмірде
бәрін біліп, көргісі келеді. Ол
айналадағы өзіне таныс емес әр
нәрсені не екенін сұрап: бұл не?
Неге олай? Ол кім? Не үшін? т.б.
сұрақтар қояды. Көбіне ата-аналар
балаға түсіндіріп айтудың орнына,
болмайды, ол жерге барма, ұстама,
тиме деп бұйырып сөйлеп баланың
тыныш отырғанын қалайды. «Неге
болмайды» деп қайталап
сұрағанда, «болмайды, демек
болмайды!» деп ұрысуы мүмкін.
Осыдан баланың ойында сол
нәрселерге жаман ойлар
қалыптасуы мүмкін.
Ата-аналар өздерінің кішкентай
кезіндегі қорқынышын айтып, одан
қалай арылғанын айтса, балаға ол
үлкен септігін тигізеді, өзіне өзі
сенімділігі жоғарылайды. Ең
алдымен балаға қауіпсіз, тыныш
жағдай жасаңыз, баланың
позитивті өсуі оның айналадағы
жағдайына тікелей байланысты.
10 слайд
Назарларыңызға
рахмет!
Күндеріңіз сәтті
өтсін!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз