1 слайд
Жамбыл облысы, Тұрар Рысқұлов ауданы Қызыл-шаруа ауылы
«№ 3 шағын орталықты орта мектебі»
«Оқушылардың білімін бағалау: теория және тәжірибе»
Тақырыбы: ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ -- САПАЛЫ ОҚУДЫҢ КЕПІЛІ
Кешубаева Кульдари Билисбековна
2 слайд
№ 3 шағын орталықты орта мектебінің география пәнінің мұғалімі: Кешубаева Кульдари Билисбековна
Туылған күні, айы, жылы: 14.12.1968
Оқыған оқу орны: Жезқазған педогогикалық институт
Білімі: жоғары
Еңбек өтілі: 32
Санаты: жоғары
Біліктілігі: ІІ деңгей
Шығармашылық тақырыбы: География пәні бойынша сапалы білім бере отырып оқушылардың
шығармашылық қабілетін дамыту
3 слайд
Критериалды бағалау бүгінгі білім беру жүйесінде зор маңызға ие. Өйткені қазір оқушылардың білімділігі ғана басты рөлде емес, басты
рөлде оқушының құзіреттілігін, оның жеке тұлғалық қасиеттерін дамыту, қоршаған ортамен дұрыс қарым-қатынаста болу, өзін-өзі
дамыту, өзіндік білімін көтеру сияқты мақсаттар қойылған. Критериалды бағалау бұл мақсаттар мен міндеттердің барлық талаптарына
сай ойластырылған.
Критериалды бағалаудың басты ерекшелігі:
алдын-ала ұсынылған бағалау шкаласы;
анық, айқындылығы;
бағаның әділдігі;
өзін бағалауға мүмкіндіктің берілуі
Бағалау
Оқу жетістігін бағалау - бұл білім алушының кері байланыс арқылы білім беру үдерісін реттейтін және түзететін оқу мақсаттарына сәйкес жоспарланған
нақты қол жеткізген нәтижесінің дәрежесін белгілейтін үдеріс.
Бағалаудың қағидаттары
оқыту үдерісінің бөлінбейтін бөлігі;
әр түрлі әдістерді пайдалану;
оқытудың сапасы жөнінде ақпараты бар үдеріс;
оқушылардың өзін-өзі дұрыс бағалау қабілеттерін және оқу нәтижелерін үнемі жақсартуды дамытады;
әр оқушының кемшілігін емес, мүмкіндіктерін анықтайды;
оқыту үдерісіне қатысы бар тұлғаларды оқытуды қалай өзгертуге болатыны туралы ақпараттандырады;
тиімді кері байланыс арқылы мұғалімдер мен оқушылар арасында ынтымақтастық орнатады;
оқытудың маңыздылығын айқындайды;
оқу үдерісін ықпалдандыру туралы және жетістіктері туралы мәлімет береді. ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ -- САПАЛЫ ОҚУДЫҢ КЕПІЛІ
4 слайд
Критериалды бағалау – о қушылардың оқу жетістіктерін білім беру мақсаттары мен
сәйкес, ұжым ішінде өңделген, оқушыға, ата-анаға және мұғалімге түсінікті нақты
анықталған критерийлерге негізделген үдеріс.
Критериалды бағалау моделі
Критериалды бағалау
Қалыптастырушы бағалау Жиынтық бағалау
Бөлім бойынша жиынтық
бағалау Тоқсандық жиынтық
бағалау Білім беру деңгейі
бойынша жиынтық бағалау
5 слайд
Қалыптастырушы бағалауда
- Мұғалімнің қызметі:
Оқу мақсаттарына сәйкес бағалау критерийлерін анық жазады;
Оқыту мен оқу үдерісіне түзету енгізеді;
Бағалау критерийлеріне сәйкес тапсырмалар құрастырады;
Тапсырмаға дескриптор құрастырады;
Оқушыларға тиімді кері байланыс береді;
Қалыптастырушы бағалау негізгі түсініктер
Қалыптастырушы бағалау – мұғалімдерді, оқушыларды және педагогикалық үдерістің басқа да
қатысушыларын оқуды жетілдіру үшін қажет ақпаратпен қамтамасыз ететін оқудың ағымдағы
бағалануы (нәтижесі баға ретінде тіркелмейді).
Оқу мақсаты - оқу бағдарламасына сәйкес пән бойынша оқушының оқу барысында меңгерген білім,
түсінік, дағды жетістіктерінің күтілетін нәтижесі арқылы қалыптасқан тұжырым.
Бағалау критерийі - білім алушылардың оқу жетістік деңгейлері өлшенетін белгі, өлшем, негіздеме .
Дескриптор – оқушының жұмысты қаншалықты жақсы орындағанын бағалайтын тұжырым.
Тапсырма – оқушының құзіреттілік деңгейін (пәндік, тілдік және т.б.) бағалауға мүмкіндік беретін
нақты жағдай .
Кері байланыс – қандай да бір жағдайға немесе әрекетке арналған жауап, пікір.
6 слайд
Оқу мақсаттары
Оқу бағдарламасы, география
Бағалау критерийлері
Блум таксономиясы
Тапсырма
Дескрипторлар
Кері байланыс Нәтиже Қалыптастырушы бағалау тиімді болуы үшін:
7 слайд
Рубрика – Критерий - Дескриптор
Рубрикалар оқушылар не үшін оқитынын көрсетеді
Критерийлер оқушы нені үйрену керектігін байқатады
Дескрипторлар оқушы қалай жоғары нәтижеге жете алатындығын көрсетеді
Рубрика – өтілген тақырып бойынша оқушылар білімін бағалау критерийлері жиынтығы. Ол қандай да бір
тақырыпты зерттеу мақсаттарымен анықталады және мазмұндық жағынан сол рубриканы ашатын
критерийлермен толықтырылады.
Критерий оқыту міндеттерімен анықталады және оқушылардың жұмыс барысында жасайтын, соның
нәтижесінде жақсы меңгеруге тиіс әр түрлі іс-әрееттерінің тізімін құрайды.
Дескрипторлар оқушының әр критерий бойынша (сатылы түрде) нәтижеге жету деңгейін сипаттайды және оны
белгілі бір ұпайлармен бағалайды: жетістік жоғары болған сайын сол критерий бойынша ұпай да жоғары
болады.
География пәні бойынша қалыптастырушы бағалау
Тақырыбы: Табиғатты қорғау
Оқу мақсаты 5.6.3.2 Өз аймағының экологиялық мәселелерін зерттеу
Бағалау критерийлері Білім алушы
- Өз аймағының экологиялық мәселелерін анықтайды
- Белгілі бір экологиялық мәселенің шешімін ұсынады
Ойлау дағдыларының деңгейі Жоғары денгей дағдылары
Тапсырма
1. Өз аймағыңыздың экологиялық мәселесін шешу жоспарын құрыңыз (топтық жұмыс).
a. Экологиялық мәселені анықтаңыз. (судың ластануы, ауыз су сапасының бұзылуы,
көшелердің ластануы, ауаның автокөліктермен ластануы, қоқыстардың көбейю
т.б.).
b. Анықтаған экологиялық мәселені шешу жоспарын толтырыңыз:
8 слайд
I. Кіріспе бөлімі.
II. Мақсаты мен міндеттерін жазыңыз (Осы мәселені шешу үшін не істейсіз?
Экологиялық мәселенің туындауы неден? Алда қандай міндеттер
қабылдайсыз?)
III. Зерттеу әдістері. (Сіз экологиялық мәселені шешу үшін қандай әдістерді
таңдайсыз? Неліктен? Мысалы: бақылау, пікірлесу, зерттеу, тұрғындармен
сөйлесу т.б.)
c. Меселені шешу кезеңдерін құрастырыңыз:
- Қажетті материалдар мен ресурстарды қарастырыңыз;
- Жұмыс түрлерін анықтаңыз;
- Атқарылатын жұмыстардың қажетті жолдарын көрсетіңіз;
- Қорытынды шығарыңыз (Өз аймағыңыздың экологиялық жағдайын жақсартуға
қосатын үлесіңіз).
Дескриптор Білім алушы
- өз аймағының экологиялық мәселесін анықтайды;
- белгілі бір экологиялық мәселені шешу жоспарын құрады;
- мәселені шешу кезеңдерін құрастырады;
- мәселені шешу жолдарын ұсынады.
География пәні ауызша сабақ болғандықтан жұптық, топтық жұмыстар мен белсенді оқыту әдістері табиғат құбылыcтары мен
заңдылықтарды cабақ барысында оқушылармен зерделеу, зерттеу жұмыcтарын жүргізуге, әрі қызығушылығын оятып, болашаққа
болжам жаcауына, өз пікірін дәлелдеуге, гипотеза ұсынуына, тіпті өзіндік кішігірім жаңалық ашуына т.б. мүмкіндіктер береді.
9 слайд
Қорыта келе, «Баға беру және есепке алу – керемет мақсаттар. Білім алу үдерісіне кедергі тигізбейтін
және біздің жан салып жасап жатқан ісімізге пайдалы да әділ баға беретін жүйе...» дегендей, формативті
(қалыптастырушы) бағалау дұрыс ұйымдастырылған жағдайда мұғалімге олардың іс-әрекеттеріне
байланысты түсінік, ұсыныс т.с.с. бере отырып, жүйелі түрде кері байланысты қамтамасыз етеді.
Кері байланыстың әсерінен мұғалімдер өздерінің оқу үдерісін ұйымдастыруға белсенді қатысады. Ол
үшін мұғалім оқушылардың оқу нәтижелерінің өзгеруіне байланысты оқыту және оқудың жаңа әдіс-
тәсілдерін, техникасын өзгертіп отыруы қажет. Мұндай бағалау жаппай тәжірибеде мұғалімнің
қалыптастырушы бағалаудың теориялық негіздерін және оны ұйымдастырудың алгоритмін меңгерген кезде
ғана жүзеге асады.
Көңіл қойып тыңдағандарыңызға
рахмет!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз