Презентация Театрдағы Абай бейнесі. Болымды, болымсыз сөйлемдер 8-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
8-бөлім Синтаксис
Театр өнері мен мәдениеті
Сабақтың тақырыбы: Театрдағы Абай бейнесі
Болымды, болымсыз сөйлемдер
Оқу мақсаты: 8.2.7.1 ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар,
оқулықтардан алынған деректерді дәлел ретінде қолдану, авторына
сілтеме жасау;
8.4.4.4 жай сөйлемдерді айтылу мақсаты мен құрылымдық
ерекшелігіне сай қолдану.
Бағалау критерийі:
Ғаламтор, журнал, оқулықтан алынған деректерді дәлел ретінде
қолданады.
Авторына сілтеме жасайды.
Жай сөйлемдерді айтылу мақсаты мен құрылымдық ерекшелігіне
сай қолданады.
1 слайд
8-бөлім Синтаксис Театр өнері мен мәдениеті Сабақтың тақырыбы: Театрдағы Абай бейнесі Болымды, болымсыз сөйлемдер Оқу мақсаты: 8.2.7.1 ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар, оқулықтардан алынған деректерді дәлел ретінде қолдану, авторына сілтеме жасау; 8.4.4.4 жай сөйлемдерді айтылу мақсаты мен құрылымдық ерекшелігіне сай қолдану. Бағалау критерийі: Ғаламтор, журнал, оқулықтан алынған деректерді дәлел ретінде қолданады. Авторына сілтеме жасайды. Жай сөйлемдерді айтылу мақсаты мен құрылымдық ерекшелігіне сай қолданады.
2 слайд
“ Тарихта ізі қалған дара тұлғалармен
кездесудің киелі орны – театр сахнасы”
Қазақ әдебиетінің классигі Ғабит МүсіреповОйтүрткі
“ Кезбе тілші” әдісі
/Өткен сабақ пен жаңа
сабақты байланыстыру/
2 слайд
“ Тарихта ізі қалған дара тұлғалармен кездесудің киелі орны – театр сахнасы” Қазақ әдебиетінің классигі Ғабит МүсіреповОйтүрткі “ Кезбе тілші” әдісі /Өткен сабақ пен жаңа сабақты байланыстыру/
3 слайд
Оқылым
Топтық жұмыс
1-тапсырма.
А Интернет, журнал, оқулықтан алынған деректерді дәлел
ретінде қолданып, авторына сілтеме жасаңдар.
Бағалау критерийі Дескриптор Балл
Интернет, журнал,
оқулықтан алынған
деректерді дәлел
ретінде қолданып,
авторына сілтеме
жасайды. 1-топ: Интернеттен алынған деректерді
дәлел ретінде қолданады.
Авторына сілтеме жасайды. 1
1
2-топ: Журналдан алынған деректерді
дәлел ретінде қолданады.
Авторына сілтеме жасайды. 1
1
3топ: Оқулықтан алынған деректерді
дәлел ретінде қолданады.
Авторына сілтеме жасайды (161-бет) 1
1
Барлығы: 2
3 слайд
Оқылым Топтық жұмыс 1-тапсырма. А Интернет, журнал, оқулықтан алынған деректерді дәлел ретінде қолданып, авторына сілтеме жасаңдар. Бағалау критерийі Дескриптор Балл Интернет, журнал, оқулықтан алынған деректерді дәлел ретінде қолданып, авторына сілтеме жасайды. 1-топ: Интернеттен алынған деректерді дәлел ретінде қолданады. Авторына сілтеме жасайды. 1 1 2-топ: Журналдан алынған деректерді дәлел ретінде қолданады. Авторына сілтеме жасайды. 1 1 3топ: Оқулықтан алынған деректерді дәлел ретінде қолданады. Авторына сілтеме жасайды (161-бет) 1 1 Барлығы: 2
4 слайд
Жазылым
Ә Мәтін мазмұнына сай сұрақтарды пайдаланып, “Жіңішке”,
“Жуан” сұрақтар дайындаңдар.
Сұрақтар топтамасы
“ Жіңішке” сұрақтар “ Жуан” сұрақтар
Кім...?
Не...?
Қашан...?
Мүмкін...?
Болады...?
Қалай атады...?
Солай ма...?
Келісесіз бе...?
Дұрыс па...? Неге осылай екенін түсіндір...?
Неліктен осылай ойлайсыз...?
Бұлардың өзгешелігі неде...?
Егер басқаша болса ше?
4 слайд
Жазылым Ә Мәтін мазмұнына сай сұрақтарды пайдаланып, “Жіңішке”, “Жуан” сұрақтар дайындаңдар. Сұрақтар топтамасы “ Жіңішке” сұрақтар “ Жуан” сұрақтар Кім...? Не...? Қашан...? Мүмкін...? Болады...? Қалай атады...? Солай ма...? Келісесіз бе...? Дұрыс па...? Неге осылай екенін түсіндір...? Неліктен осылай ойлайсыз...? Бұлардың өзгешелігі неде...? Егер басқаша болса ше?
5 слайд
Бағалау критерийі Дескриптор Балл
Мәтін мазмұнына
сай сұрақтарды
пайдаланып,
“Жіңішке”,“Жуан”
сұрақтар
дайындайды. 2 жіңішке сұрақтар дайындайды. 2
2 жуан сұрақтар дайындайды. 2
Барлығы: 4
5 слайд
Бағалау критерийі Дескриптор Балл Мәтін мазмұнына сай сұрақтарды пайдаланып, “Жіңішке”,“Жуан” сұрақтар дайындайды. 2 жіңішке сұрақтар дайындайды. 2 2 жуан сұрақтар дайындайды. 2 Барлығы: 4
6 слайд
Болымды сөйлем – ойлаған ойдың, іс-әрекеттің
орындалғанын не орындалатынын хабарлайтын
сөйлем.
Болымсыз сөйлем – ойлаған ойдың, іс-әрекеттің
болмайтынын, орындалмағанын хабарлайтын
сөйлем. Болымсыз сөйлем болымды сөйлем
негізінде жасалады, бірақ оған қарама-қарсы
мағынаны білдіреді. Болымды, болымсыз сөйлемдер
6 слайд
Болымды сөйлем – ойлаған ойдың, іс-әрекеттің орындалғанын не орындалатынын хабарлайтын сөйлем. Болымсыз сөйлем – ойлаған ойдың, іс-әрекеттің болмайтынын, орындалмағанын хабарлайтын сөйлем. Болымсыз сөйлем болымды сөйлем негізінде жасалады, бірақ оған қарама-қарсы мағынаны білдіреді. Болымды, болымсыз сөйлемдер
7 слайд
Болымсыз сөйлемнің жасалу жолдары
1. Торсанның бейітіне ешкім келіп Құран оқымайды екен.
Болымсыз сөйлемдер -ма/-ме тұлғалы болымсыз етістіктердің баяндауыш
қызметінде не баяндауыш құрамында жұмсалуы арқылы жасалады.
2. Бірақ оның не екенін, қандай адамдар екенін Демегүл түсінген емес.
Есім мен есімшелі баяндауыштардың құрамында емес көмекші етістігінің
жұмсалуы арқылы жасалады.
3. Сол сәттен бастап жас босанған анаға салмақ түсірген жоқ.
“жоқ” сөзі баяндауыш қызметінде немесе күрделі баяндауыштың
құрамында айтылуы арқылы жасалады.
4. Бұрын осы балалар тумай тұрған кезде қалай өмір сүріп келгені
белгісіз. - сыз/-сіз формалы сын есімдер баяндауыш қызметінде жұмсалуы
арқылы жасалады.
5. Жүрегінде ешкімге алдырмайтын, түкпірге тыққан бір қатты
беріш бар. Сөйлем құрамында ешкім, ештеңе, ешбір, дәнеңе, түк т.б.
болымсыз есімдіктер жұмсалуы арқылы болымсыздық мән күшейе түседі.
6. Ол заманнан бұл ел біржола безініп болған. Сөйлем құрамында
болымсыздық мағына беретін сөздердің (безу, қашу, тайсақтау, кері кету,
жоғалу, ғайып болу, бой тарту т.б.) жұмсалуы арқылы жасалады.
7 слайд
Болымсыз сөйлемнің жасалу жолдары 1. Торсанның бейітіне ешкім келіп Құран оқымайды екен. Болымсыз сөйлемдер -ма/-ме тұлғалы болымсыз етістіктердің баяндауыш қызметінде не баяндауыш құрамында жұмсалуы арқылы жасалады. 2. Бірақ оның не екенін, қандай адамдар екенін Демегүл түсінген емес. Есім мен есімшелі баяндауыштардың құрамында емес көмекші етістігінің жұмсалуы арқылы жасалады. 3. Сол сәттен бастап жас босанған анаға салмақ түсірген жоқ. “жоқ” сөзі баяндауыш қызметінде немесе күрделі баяндауыштың құрамында айтылуы арқылы жасалады. 4. Бұрын осы балалар тумай тұрған кезде қалай өмір сүріп келгені белгісіз. - сыз/-сіз формалы сын есімдер баяндауыш қызметінде жұмсалуы арқылы жасалады. 5. Жүрегінде ешкімге алдырмайтын, түкпірге тыққан бір қатты беріш бар. Сөйлем құрамында ешкім, ештеңе, ешбір, дәнеңе, түк т.б. болымсыз есімдіктер жұмсалуы арқылы болымсыздық мән күшейе түседі. 6. Ол заманнан бұл ел біржола безініп болған. Сөйлем құрамында болымсыздық мағына беретін сөздердің (безу, қашу, тайсақтау, кері кету, жоғалу, ғайып болу, бой тарту т.б.) жұмсалуы арқылы жасалады.
8 слайд
Бағалау
критерийі Дескриптор Балл
Оқылым мәтіні
бойынша тест
сұрақтарына
жауап береді. Болымсыз сөйлемге тән қатарды
анықтайды. 1
Жай сөйлемді түріне қарай табады. 1
Жай сөйлем қатарын ажыратады. 1
Жай сөйлемнің болымсыз түрін
көрсетеді. 1
Барлығы: 4 В Тест сұрақтарына жауап беріңдер.
https://onlinetestpad.com/ug4rpvifne23m
8 слайд
Бағалау критерийі Дескриптор Балл Оқылым мәтіні бойынша тест сұрақтарына жауап береді. Болымсыз сөйлемге тән қатарды анықтайды. 1 Жай сөйлемді түріне қарай табады. 1 Жай сөйлем қатарын ажыратады. 1 Жай сөйлемнің болымсыз түрін көрсетеді. 1 Барлығы: 4 В Тест сұрақтарына жауап беріңдер. https://onlinetestpad.com/ug4rpvifne23m
9 слайд
Театрдағы Абай бейнесі парасаттылық пен абыройды өн
бойына жинаған бірден-бір тұлғалық образ.
Абайды іздеп келген көрермен өзін жолықтырады,
бетпе-бет келеді.
9 слайд
Театрдағы Абай бейнесі парасаттылық пен абыройды өн бойына жинаған бірден-бір тұлғалық образ. Абайды іздеп келген көрермен өзін жолықтырады, бетпе-бет келеді.
10 слайд
Үйге тапсырма:
3-тапсырма, 163-бет.
“ Абай” операсын көріп, театрдағы Абай бейнесіне
сипаттама мәтін жазыңдар.
Қобыздың сүйемелдеуімен
1-топ: “Көзімнің қарасы”
2-топ: “Желсіз түнде жарық ай”
3-топ: “Сегіз аяқ”
10 слайд
Үйге тапсырма: 3-тапсырма, 163-бет. “ Абай” операсын көріп, театрдағы Абай бейнесіне сипаттама мәтін жазыңдар. Қобыздың сүйемелдеуімен 1-топ: “Көзімнің қарасы” 2-топ: “Желсіз түнде жарық ай” 3-топ: “Сегіз аяқ”
11 слайд
Дауыс нотасы
Оқылым мәтінімен жұмыс жасауда мен ... меңгердім.
Өзіме қажетті ... деректерді алдым.
Мәтінмен жұмыс жасағанда сұрақтар топтамасының ... тиімділігін
көрдім.
11 слайд
Дауыс нотасы Оқылым мәтінімен жұмыс жасауда мен ... меңгердім. Өзіме қажетті ... деректерді алдым. Мәтінмен жұмыс жасағанда сұрақтар топтамасының ... тиімділігін көрдім.