1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Тұрлаулы мүшелер
2 слайд
Сабақтың мақсаты:
1.Білімдік: 3.4.2.7 сөйлемнің тұрлаулы (бастауыш, баяндауыш)
ж ə не тұрлаусыз мүшелерін ажырату;
3.1.3.1 түрлі жағдаяттағы (қоғамдық ортада) қатысымдық
ə рекеттерде өз сөзін жүйелі түрде жоспарлап, тілдік
нормаларды сақтап сөйлеу;
Барлық оқушылар: Сөйлемнің тұрлаулы мүшелерін ажыратады.
Оқушылардың көпшілігі: Диалогке қатысады; мұғалімнің
көмегімен м ə тіндегі негізгі ойды анықтай алады
Ойлау дағдылары: Білу,түсіну, жинақтау
Құндылықтарды дамыту: Оқушыларды бір –біріне деген құрмет
көрсетуіне тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыс: әдебиет, музыка
Алдыңғы білім : Бастауыш пен баяндауыштың арасында
қойылатын сызықша
3 слайд
Армысыздар, ұстаздарым , ардақты,
Жас бүлдіршін білім қуған жан –жақты.
Бүгінгі қазақ тілі пәні бойынша
«Тұрлаулы мүшелер» атты ашық
Сабағымызға қош келіпсіздер!
Топ капитандары топтың аты мен таныстыру
Көктудың желбірегені Сабақтың басы
4 слайд
Біз дайынбыз бұл сабаққа достарым
Көрсетеміз бізде қандай күш барын
Алға қойған мақсатымыз бір екен
Сәтті болсын сапарымыз әрдайым. Сиқырлы қоржын
1. Сұңқарлар тобы:
2. Ойшылдар тобы
3.Білімділер тобы
4.Тапқырлар тобы
5.Алғырлар тобы
Шаттық шеңбері «Ашық микрофон»
5 слайд
Сұрақ - жауап
1. Желтоқсан оқиғалараының алғашқы
құрбандары?
2. Тәуелсіздік деген не ?
3. Тәуелсіздікті қай жылы алдық ?
4. Қазақстан Республикасының жері туралы не
білеміз ?
5. Қазақстан қандай мемлекет?
6. Еліміздің халқы қай тілде сөйлеу керек?
7. Үштұғырлы тіл саясаты туралы не білеміз?
8. ҚР-сы өз тәуелсіздігін қашан алды?
9. Ұлттық рәміздерімізді атаңдар?
6 слайд
7 слайд
Үй жұмысы: Дыбыстық талдау
8 слайд
10 балдық бағалау шкаласы
0- балл – қанағаттанарлықсыз
1-2-балл – қанағаттанарлықтан төмен
• 3- балл – қанағаттанарлық
4- балл – қанағаттанарлықтан жоғары
Жиынтық баға 3 немесе 2
5- балл – жеткілікті жақсы
6- балл – өте жақсы
7- балл – өте жақсы
Жиынтық баға 4
8- балл – үздікке жақын
• 9- балл – үздік
10- балл – өте үздік.
Жиынтық баға 5
9 слайд
1. Түбір сөзді тап.
а) жаңалық ә) күй
2. Түбірге жалғанған бөлік не деп аталады?
а) қосымша ә) түбір
3. Қосымшаның неше түрі бар?
а) 4 ә) 2
4. Жұрнақ деген не?
а) сөз бен сөзді байланыстыратын қосымша
ә) сөз мағынасын өзгертетін қосымша
5. Жалғау деген не?
а) сөз бен сөзді байланыстыратын қосымша
ә) сөз мағынасын өзгертетін қосымша
6. Сөз таптарын тап.
а) жұрнақ, жалғау
ә) зат есім, сын есім, сан есім, етістік.
7. Адамның көңіл-күйін, сезімін білдіретін сөйлем.
А) сұраулы сөйлем.
Ә) лепті сөйлем.
8. А – дыбысы
А) Жуан дауысты дыбыс.
Ә) Жіңішке дауысты дыбыс. Өткенді қайталау. Тесттің
жауабын тауып көр
10 слайд
Тесттің кілті
1. Ә
2. А
3. Ә
4. Ә
5. А
6. Ә
7. Ә
8. А
11 слайд
Желтоқсанның он екісі
Сынып жұмысы
Сөздік диктант.
Мұғалім, дәрігер, балықшы,
арба,аңдар,нағашы,Болат, емен, кітап, гүлдер
12 слайд
Бастауыш пен баяндауыш - сөйлемнің тұрлаулы
мүшелері.
Бастауыш деп сөйлемде атау септік тұлғасында
тұрып, ойдың иесі болатын тұрлаулы сөйлем
мүшесін атаймыз .
Баяндауыш деп сөйлемде бастауыштың қимылын,
ісін, жай-күйін, кім, не екенін білдіріп тұратын
тұрлаулы сөйлем мүшесін атаймыз.
13 слайд
Балықшының тапсырмасы
14 слайд
17 – жаттығу. Оқы.Сөйлемдерді
сызбамен сәйкестіріндер.Қай сызба
қай сөйлемге сәйкес келетінін
түсіндір
Не? Не қылды?
_____________ Нелер? Қайтті?
Бұл сөйлемдегі сөздер қандай сұрақтарға жауап
береді? Оқулықпен жұмыс:
Қарылғаштар ұшты Жаңбыр
жауды
15 слайд
Дәрігердің тапсырмасы
16 слайд
18- жаттығу.
Мәтінді түсініп оқы
Отырар - көне қала. Қаланың орны Отырартөбе
деп аталады.Бұл жерде қыш ыдыстардың қалдықтары
көп.
Отырар қаласында ұлы ойшыл Әбу Насыр әл-Фараби
туған .
Отырарда сәулетті сарайлар мен мешіттердің бол-
ғанын дәлелдейтін жәдігерлер көптен кездеседі.
«Қазақстан тарихы» оқулығынан
Мәтінде қандай қала туралы айтылған?
Көкпен жазылған сөйлемнен тұрлаулы мүшелерді
тап. Сызықшаның қойылуы себебін түсіндір.
17 слайд
18 слайд
19 слайд
«Жеті жұрттың тілін біл»
1.Жүз теңгең болғанша,
Жүз …………. болсын. (Дос – Друг – Friend) Френд
2.Қабат-қабат қаттама,
Ақылың болса, аттама. (Кітап – Книга – Book) Бук
3.Көз қорқақ, … батыр. (Қол – Рука – Hand) Хенд
4. Жеті қазынаның бірі, адамды қорғап жүретін досы. (Ит –
Собака – Dog)Дог
5.…………….. алма, білім ал. (Алтын – Золото — Gold) Голд
6. Мұрты бар, иегінде сақалы жоқ,
Тоны бар, киеріне шапаны жоқ.
Пайдасы үй ішінен табылған соң,
Далаға кіріп-шығар сапары жоқ. (Мысық – Кошка – Cat) Кэт
7. Көңіл сырын ………………. білдіреді. (Көз – Глаза – Eye) Ей
8. ……………… дос үшін жан пида. (Жақсы – Хорошо – Good) Гуд
9…………… басы – бұлақ, сөздің басы – құлақ. (Су – Вода –
Water) Уатер
10.Айдың он бесі …………….. , он бесі қараңғы. (Жарық – Свет –
Light )Лайт
20 слайд
«Жеті жұрттың тілін біл»
1.Жүз теңгең болғанша,
Жүз …………. болсын. (Дос – Друг – Friend) Френд
2.Қабат-қабат қаттама,
Ақылың болса, аттама. (Кітап – Книга – Book) Бук
3.Көз қорқақ, … батыр. (Қол – Рука – Hand) Хенд
4. Жеті қазынаның бірі, адамды қорғап жүретін досы. (Ит –
Собака – Dog)Дог
5.…………….. алма, білім ал. (Алтын – Золото — Gold) Голд
6. Мұрты бар, иегінде сақалы жоқ,
Тоны бар, киеріне шапаны жоқ.
Пайдасы үй ішінен табылған соң,
Далаға кіріп-шығар сапары жоқ. (Мысық – Кошка – Cat) Кэт
7. Көңіл сырын ………………. білдіреді. (Көз – Глаза – Eye) Ей
8. ……………… дос үшін жан пида. (Жақсы – Хорошо – Good) Гуд
9…………… басы – бұлақ, сөздің басы – құлақ. (Су – Вода –
Water) Уатер
10.Айдың он бесі …………….. , он бесі қараңғы. (Жарық – Свет –
Light )Лайт
21 слайд
Шығармашылық жұмыс
19- жаттығу. Ребусты шеш.
130 қар -
аққала
22 слайд
(Отырар – қала). «Қала» сөзімен екі сөйлем құрап
жазады. Ол сөз бірінде бастауыш, екіншісінде
баяндауыш болуына назар аудартылады.Бір сөздің екі
сөйлемде екі түрлі сөйлем мүшесінің қызметін атқару
себебін түсіндіріп, талдайды.Екінші сөйлемде
сызықшаның қойылу себебін түсіндіріп,д ə лелдейді.
1. Мысылы: (Отырар – қала). Бірінші сөйлемде
бастауышты сипаттайды,өйткені өзі де бастауыш.
Екінші сөйлем толық тұрлаулы болып табылады .
2. Мысылы: Қалаға барамыз. Бұл сөйлемде сызықша
қойылмайды. Себебі, екеуі де әр түрлі мүшелер, ал екі
сөзде бастауыштан тұратын болса ондпа сызықша
қойылады.
23 слайд
Музыканттың тапсырмасы
24 слайд
.Топтық жұмыс.
Көп нүктенің орнына бастауыштарды қойып, сөйлемдерді
көшіріп жаз. Тұрлаулы мүшелерді тап.
Жолаушылар, Жанар, жер, сиыр, тапсырма, Дархан, Аян,
Бөдене. Әсем, Күн
... аттанды
... сауылды
... оқыды
... тегістеді.
... орындалды.
... келді
... биші.
... ұшады
... тігінші
... батты.
25 слайд
Суретшінің тапсырмасы
26 слайд
«Ойлан, тап»
1- топ «Сұр бұлт түсі суық қаптайды аспан,
Күз болып дымқыл тұман жерді басқан» — деген өлең
жолдарын қай ақын жырлаған? (Абай Құнанбаев)
2- топ Қазақтың атақты палуаны (Қажымұқан)
4 – топ 1925жылы Парижді таң қалдырған атақты
әнші? (Әміре Қашаубаев)3- топ Абай Құнанбаевтың «Ғылым таппай мақтан ба»
өлеңіндегі бес асыл істі ата?(Талап, еңбек, терең ой,
қанағат, рақым)
5 -топ Абай Құнанбаевтың «Ғылым таппай мақтан ба»
өлеңіндегі бес дұшпан істі ата?(Өсек, өтірік,мақтаншақ,
еріншек, бекер мал шашпақ)
27 слайд
Аспазшының тапсырмасы
28 слайд
20 –жаттығу
«Кім келіспейді ?» ойыны
1-топ. Арман Тәуелсіздік сарайына бармақшы.
2- топ Апасы Түркістанда тұрады.
3-топ Ол таңертең Баянауылға соқты.
4 – топ Біэ Астананы араладық.
5 – топ Балалар мұз айдынына келді.
29 слайд
Адасқан суреттерді орнына қой
Кім?
Не?
30 слайд
О ушыларды ба алау. қ ғ
№ Оқушылард
ың
аты- жөні Белсен
ділігі Қызығу
шы-
лығы Топпе
н
жұмы
с Өзіндік
жұмыс-
тарды
орындай
алуы Жетістігі
1
2
3
4
5 үздік -жақсы
- орташа
31 слайд
Мен
күткендей
болмады Маған
қызықты,
үйрендімҰнады, бірақ
ұсынысым
32 слайд
«Үміт» ағашы: ҚортындыМ
ен......
Т
Ү
С
ІН
Е
М
ІН
М
ен..............
БІЛЕМ
ІН
М ен.............
Ж А С А Й А Л А М Ы Н
33 слайд
Үйге тапсырма
Күнделікті енді ашайық
Үй тапсырмасын жазайық.
Бүгінгі алған білімді,
Ұмытпай есте сақтайық .
4 - жаттығу.
Кім? сұрағына жауап беретін зат
есімдерді бір бағанға, не? сұрағына жауап
беретін зат есімдерді екінші бағанға бөліп
жазу.Ереже жаттау 104 бет
Қыс –эссе жазу
34 слайд
Қатысқандарыңызға
рахмет!!!
Сау болыңыздар!!!
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз