1 слайд
Сыни тұрғыдан ойлау
математика
2 слайд
Математика туралы түсінік
Математиканы оқытуда қолданылатын әдіс,
м үмкіндігінше біздің нені математика деп
санайтындығымызға байланысты болады.
Ал сіздіңше математика дегеніміз не деп
ойлайсыз?
Сіз «Сыни тұрғыдан ойлаудағы Негізгі
математика: 1 - тапсырма» деген сөзбен
қаншалықты келісетініңізді сәйкес санды
таңдай отырып көрсетіңіз.
3 слайд
Құрал - жабдықтық және салыстырмалы түсінік
•
Ричард Скемп математиканы құрал-жабдық арқылы түсіну
немесе салыстырмалы түсінудің айырмашылығын тамаша
көрсеткен.
•
Құрал-жабдықтық түсінік дегеніміз математиканы
белгілі бір математикалық тапсырмаларды орындау
бойынша рәсімдердің қатарынан тұратын, бір - бірімен
байланыспайтын ережелердің тізбектері ретінде түсінуді
білдіреді.
•
Қатыстылық түсінік ке з келген белгілі бір
математикалық мәселелерге қатысты мағынаны құру үшін
бір-бірімен өзара байланысқан тұжырымдамалық
құрылымдар желісін қолдану мүмкіндігін білдіреді.
4 слайд
Құрал-жабдықтық және салыстырмалы түсінік-
ті көрсететін есептеу стратегиясының мысалы
•
Проблема: Қанша баға қою керек?
•
Мұғалімнің сыныбында 25 оқушы бар.
•
Әр оқушы үй тапсырмасының шеңберінде
математиканың 16 тапсырмасын орындады.
•
Мұғалім қанша тапсырмаға баға қоюы
керек?
5 слайд
Құрал-жабдықтық түсінікті көрсету
25
х 16
150
250
400
6 слайд
Қатыстық түсінікті көрсету
4 х 25 = 100
16 = 4 х 4
Осыдан шығатыны:
1 6 х 25 = 400
Шешімнің ек і стратегиясы да жауаптың дұрыс
нұсқасын көрсетті.
Сіздің пікіріңізше, қай стратегия
математиканың түсінігін неғұрлым тереңірек
көрсетеді? Неліктен?
7 слайд
Есептеудің тиімді стратегияларын талқылау
•
1998 жылы сандық ойлауға қабілеттілік
стратегиясын енгізгеннен бастап,
Англиядағы бастауыш мектептердің
мұғалімдері арасында оқушылардан
есептеудің жолдарындағы өз
стратегияларын түсіндіруді сұрау іс -
тәжірибесі таратыла бастады.
•
Мысалы, ойша 3 х 14 есептеу тапсырмасы
берілген сыныптағы 8 жасар оқушылар
ұсынған стратегиялар:
8 слайд
•
1 - оқушы: «Мен 28 - ді алу үшін 14 - ті екі
еселедім, сосын 10 - ды қосып, 38 - ді
шығардым; сосын қалған 4 - т і қостым,
нәтижесінде 42 шықты».
•
2 - оқушы: «Мен айттым 3 х 10 = 30 ж әне
3 х 4 = 12, 30 + 12 = 42 »
•
3 - оқушы: «Мен 3 х 15 көбейтіндісі 45
болатынын білдім, сосын 45-тен 3-ті алып
тастадым».
•
4 - оқушы: «Мен 14 және14 және 14 - ті
қостым»
9 слайд
Сыни тұрғыдан ойлау және сөз мәселелері
Есептің келесі шешуін қарастырыңыз:
174 оқушыны мектепке тасымалдау үшін 32
жолаушы ор ны бар қанша автобус қажет?
Шешімі: 005 қалдық 14
32) 174
160
14
Оқушы есепті дұрыс шығарды ма?
10 слайд
Математика есептеуді тиімді әрі дұрыс орындаудың көптеген
мүмкіндіктерін қарастырады.
Математика проблеманы шешу үшін есептеуді қолданудың мүмкіндігін
қарастырады.
Бұл сыни тұрғыдан ойлауды қарастырады.
Автобусқа байланысты тапсырманы орындауда оқушы үлкен
математикалық білімін көрсетті.
•
Олар қандай операцияны (бөлу) қолданулары тиіс екендігін дұрыс
шешті.
•
Олар бұл есептеуді орындауға қажетті рәсімдерді білді.
•
Олар көбейтуді бөлудің инверсиясы екендігін білді, яғни 174 - тің ішінде
32 - нің қанша рет бар екенін табу үшін, олар байқап көру және қателесу
әдістерін қолдану арқылы 5 х 32 = 160 екен ін тапты.
Алайда, бұл оқушы есептің жауабын дұрыс таппады. 5 ав тобус емес, 6
автобус қажет еді, себебі 14 қалдық қалды. 14 қалдығы нені білдіреді?
Егер оқушы бұл туралы сыни тұрғыдан ойланған жағдайда, дұрыс
жауабын табатыны сөзсіз еді.
11 слайд
Сөз мәселелеріне қатысты үрдіс
•
Мысалы, автобусқа қатысты тапсырма
сияқты сөз мәселелерін шешуге тартылған
үрдістерді шағын топтарда талқылаңыз
және атап көрсетіңіз.
1. Проблеманы оқып немесе тыңдап, сәйкес
ақпаратты таңдаңыз.
2. Қандай операция қажет екенін шешіңіз.
3. Және т.б.
12 слайд
•
Сіз оқушыларыңызды сыни тұрғыдан ойлау
үрдісіне тарту үшін ұсынатын математикалық
тапсырмалардың түрлерін талқылаңыз.
Үлкен қағазды ортасынан бөліп:
•
Бір бөлігіне сыни тұрғыдан ойлауды
ынталандыратын тапсырмалардың
ерекшеліктерін атап көрсетіңіз;
•
Екінші жартысына тапсырманы шешу барысында
сыни тұрғыдан ойлауды ынталандыруға арналған
оқытудың ұсынылған стратегияларын атап
көрсетіңіз.
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз