Материалдар / тапқыр болсаң талас жоқ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

тапқыр болсаң талас жоқ

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушылардың саналы, білімді болуына ат салысу.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қараша 2019
485
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
img_page_1
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
“ Б і л і м т а р л а н д а р ы ” с а й ы с ы

1 слайд
“ Б і л і м т а р л а н д а р ы ” с а й ы с ы

Са бақтың мақсаты: Оқушылардың ауызша есептеу білуін,логикалық есептерді сұрақтарға тез жауап беруіне дағдыландыру.Алған білім

2 слайд
Са бақтың мақсаты: Оқушылардың ауызша есептеу білуін,логикалық есептерді сұрақтарға тез жауап беруіне дағдыландыру.Алған білімдерін пайдалана білуге жаттықтыру.Математика пәніне қызығушылығын арттыру,ойлау қабілетін дамыта отырып шапшаңдылыққа,озық болуға тәрбиелеу.

Бүгінгі күн сайыста Ешкінен сен қалыспа, Білімі кімнің көп болса, Сол озады сайыста- деп « Білім тарланы

3 слайд
Бүгінгі күн сайыста Ешкінен сен қалыспа, Білімі кімнің көп болса, Сол озады сайыста- деп « Білім тарланы » атты сайысымызды бастаймыз.Сайысқа қатысушылар: 1 .Әбдішева.Ғ. 2.Дәулетбаева.С. 3.Мұстафаева.Ф. 4.Ұлқожаева.Ә. 5.Кеңес.Г. 6.Әбдімәлік.С.

Әділ қазылар алқасын сайлап алу Шын жүйрік шабысынан танылады Нақты білім, терең ой сыналады. Баға берер әділқазы ортамызда С

4 слайд
Әділ қазылар алқасын сайлап алу Шын жүйрік шабысынан танылады Нақты білім, терең ой сыналады. Баға берер әділқазы ортамызда Сіздерге құрметпенен қол соғылады .

Н. Ә. Назарбаев. Семинар ұраны:

5 слайд
Н. Ә. Назарбаев. Семинар ұраны:

Сайыстың шарттары: 1. Таныстыру (топ басшысы өз топтарын таныстырады .) 2. Есепке кім жүйрік .( берілген есептерді топпен бірле

6 слайд
Сайыстың шарттары: 1. Таныстыру (топ басшысы өз топтарын таныстырады .) 2. Есепке кім жүйрік .( берілген есептерді топпен бірлесіп орындайды .) 3. Ойымды жалғастыр.( мақал-мәтелді жалғастырып,сандарды үш тілде айту керек. ) 4. Сен білесің бе?( жұмбақтың жауап үш тілде айту керек.) 5. Қас-қағым сәт ( әр топқа 4сұрақтан беріледі.) 6. Жұбыңды тап (формулалар жазылған қима қағаздар қиылып тасталынады, соның жұбын табу керек) 7. Қортынды.

1.Арифметика математиканың, ал математика ғылымдардың патшасы. (К.Гау

7 слайд
1.Арифметика математиканың, ал математика ғылымдардың патшасы. (К.Гаусс) 2.Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика, сондықтан да оны оқу керек. (М.В.Ломоносов) 3.Математика – барлық ғылымдардың тұңғышы және оларға пайдалы да, қажет те. (Р.Бэкон )

Математика жайлы әңгімелер Оқушылар математиктер жайлы әңгімелерін айтады

8 слайд
Математика жайлы әңгімелер Оқушылар математиктер жайлы әңгімелерін айтады

Логикалық есептер Қиындықтан ешқашан біз қашпаймыз. Алғырлықпен тапқырлықты ұштаймыз Қиялдарға самғап ұшқан құстаймыз,

9 слайд
Логикалық есептер Қиындықтан ешқашан біз қашпаймыз. Алғырлықпен тапқырлықты ұштаймыз Қиялдарға самғап ұшқан құстаймыз, Шегінбейміз жеңістерге бастаймыз.

ӘРКІМ ӨЗІНЕ СӘЙКЕС НӨМІРДЕГІ ЕСЕПТІ ШЫҒАРАДЫ 6 . Түйе, бота маң басқан Төрт аяғын тең басқан. Шұнақ құлақ бес ешкі Қос ла

10 слайд
ӘРКІМ ӨЗІНЕ СӘЙКЕС НӨМІРДЕГІ ЕСЕПТІ ШЫҒАРАДЫ 6 . Түйе, бота маң басқан Төрт аяғын тең басқан. Шұнақ құлақ бес ешкі Қос лақпен қос ешкі. Төрт қозылы екі қой Бәрін бірге санап қой. 17 7 . Көл тоғанды қырға бар Келіп қонды тырналар. Жұптан қонып сол жерде Отыр екен он жерде Санап берші тырналар Қанша болды ол жерде? 202. 1 т темір ауыр ма, әлде 1000 кг мақта ауыр ма? Бірдей 5. Квадрат үстелді айнала төрт адам отыра алады (әр жағына бір-бірден). Мектепте дәл осындай 7 үстелді жалғап бір қатарға қойып, ұзын үстел құрды. Осы үстелді айнала қанша адам отыра алады? 4 . Сандар қатарын- дағы келесі санды тап? 20,21, 23, 24, 26 , 27, … 291. 7 жұмыртқаның бағасы 7 теңге болса, 100 жұмыртқаның бағасы неше теңге? 100 163. 4 827 105 санындағы үш цифрды ең кіші сан шығатындай етіп сыз. Сонда қандай сан шықты? 2 105

Мақал- мәтелдер сайысы Ал, балалар, балалар Мақал –мәтел айтайық. Қиындыққа қайыспай Асулардан өтейік

11 слайд
Мақал- мәтелдер сайысы Ал, балалар, балалар Мақал –мәтел айтайық. Қиындыққа қайыспай Асулардан өтейік

12 слайд

6 . 30 тістен шыққан сөз, 30 рулы елге тарайды. 7 . Білгенің бір 9 , білмегенің 99 .

13 слайд
6 . 30 тістен шыққан сөз, 30 рулы елге тарайды. 7 . Білгенің бір 9 , білмегенің 99 . 3 . 2 құзғын таласса, 1 қарғаға жем болар. 4 . 1 кісі қазған құдықтан, 1000 кісі су ішеді.2. 7 рет өлшеп, 1 рет кес. 1. Ер 1 рет өледі, Қорқақ 1000 рет өледі.ТӨРТБҰРЫШТЫҢ ОРНЫНА САН ҚОЙЫП, МАҚАЛДЫ ОҚЫ 5. Жақсыны 7 жыл жетелесең адам болар, Жаманды 7 жыл жетелесең надан болар.Әркім өзінің нөміріне сәйкес мақалды орындайды

Есепке кім жүйрік? сайысы Берілген есептерді барлығы орындайдыӨмірде ойлап тұрсаң, бәрі де - есеп. Ауырсаң, ішетұғын дәрі де

14 слайд
Есепке кім жүйрік? сайысы Берілген есептерді барлығы орындайдыӨмірде ойлап тұрсаң, бәрі де - есеп. Ауырсаң, ішетұғын дәрі де - есеп. Есепсіз сүрген өмір мазмұнсыз ау, Дүниенің бар тұлғасы есеп десек.

2. 0, 1, 2, 3 цифрларынан бірдей цифр қайталанбайтын барлық мүмкін төрт таңбалы сандарды жазыңдар.

15 слайд
2. 0, 1, 2, 3 цифрларынан бірдей цифр қайталанбайтын барлық мүмкін төрт таңбалы сандарды жазыңдар. Алынған ең үлкен және ең кіші сандардың айырмасын неге тең? 3 210 – 1 023= 2 187 * 2 * 2 7 3 6 * 8 * * * * * * * * * 524 · 2 7 = 1 4 14 8х 1 . Жұлдызшаның орына сан қойып, көбейтуді орында : + 8 1 1 B 99A 1 4 2 1 3 7B 113 Әрбір сақинадағы сандардың қосындысы 55- ке тең болса, А қаншаға тең? 10

1 . 3 әтүрлі сандарды алдымен қосты, одан кейін оларды көбейтті. Сонда олардың қосындысы мен көбейтіндісі тең бо

16 слайд
1 . 3 әтүрлі сандарды алдымен қосты, одан кейін оларды көбейтті. Сонда олардың қосындысы мен көбейтіндісі тең болды. Олар қандай сандар болғаны? 1+2+3=1х2х3=6 2. Студент кешкі сағат 10-да ұйықтауға жатар алдында, шырылдайтын сағатын келесі күні сағат 12-де оянатындай етіп қойды. Сағаты шырылдап оятқанша ол неше сағат ұйықтайды? 2 сағат 3 . Адамның қолында 10 саусақ бар. 10 қолда неше саусақ бар? 50 4. Ит түйеден 10 жыл аз, ал түйе есектен 20 жыл аз жасайды. Егер есек 50 жыл жасаса , ит пен түйе неше жыл жасайды? Ит 20 жыл, түйе 30 жыл 5 . Дүкенде 16 кг, 17 кг, 40 кг – дық қораптарға кәмпиттер салынған. Қораптарды ашпай- ақ Аяз Ата балаларға 50кг кәмпит сатып алуына бола ма? 16кг + 17кг + 17кг = 50кг 7. Бір сан ойладық, сол санды 2 есе арттырып, шыққан нәтижені 3 – ке бөлгенде, 80 санын алдық. Ойланған санды тап 120 8 . 12 сақинаның біреуі өзге сақиналардан жеңіл. Кір тастары жоқ табақшалы таразымен бір рет қана өлшеп, массалары бірдей 4 сақинаны қалай табуға болады? 4 4 46 . Бір-бірімен белгілі байланыспен орналасқан сандар қатары берілген. Сандар байланысы ерекшелігін тауып, қатар жалғастыр, яғни келесі қай сан екенін анықта. 9, 7, 10, 8, 11, 9, 12,...? 10

“ Кім көп біледі? ” сайысы Әр оқушыға 8 сұрақтан қойылады. Оған кім тез және қанша уақытта жауап беретіні ескріледі Білімні

17 слайд
“ Кім көп біледі? ” сайысы Әр оқушыға 8 сұрақтан қойылады. Оған кім тез және қанша уақытта жауап беретіні ескріледі Білімнің ұшқырлығын танытып сен, Асып - тасып, асықпа,қалыспа сен. Уақыт деген зымырап , зулап жатыр, Шапшаңдық бұл сайыста керек екен.

5- сыныпқа 1. Санауда қолданылатын сандар? (натурал) 2. Санның ең үлкен бөлгіші неге тең? (санның өзіне) 3. 2-ге бөлінбейтін

18 слайд
5- сыныпқа 1. Санауда қолданылатын сандар? (натурал) 2. Санның ең үлкен бөлгіші неге тең? (санның өзіне) 3. 2-ге бөлінбейтін сандар не деп аталады? (Тақ сандар) 4. Қандай сандар 5-ке бөлінеді? ( 0 мен 5- ке аяқталатын сандар) 5. Жай сандардың кестесін жасаған грек ғалымы кім? (Эратосфен) 6. 1/2 - ге кері сан? (2) 7. Ғасырдың жартысы неше жыл? ( 50жыл)

5-сыныпқа 1. Неше цифр бар? (он) 2. Кез келген натурал санның бөлгіші? ( 1 ) 3. 2-ге бөлінетін сандар не деп атлады ? (

19 слайд
5-сыныпқа 1. Неше цифр бар? (он) 2. Кез келген натурал санның бөлгіші? ( 1 ) 3. 2-ге бөлінетін сандар не деп атлады ? (Жұп сандар) 4. Қандай сандар 10-ға бөлінеді? ( 0 - ге аяқталатын сандар) 5. Ең кіші натурал сан, (1) 6. Санды қандай санға бөлуге болмайды? (0-ге) 7. 3 ке кері сан? ( 1/3)

6-сынып 1. Шеңбердің екі нүктесін центр арқылы қосатын кесінді? (диаметр) 2. Өзара кері сандардың көбейтіндісі неге

20 слайд
6-сынып 1. Шеңбердің екі нүктесін центр арқылы қосатын кесінді? (диаметр) 2. Өзара кері сандардың көбейтіндісі неге тең? (1) 3. Оң санға да теріс санға да жатпайтын сан (нөл) 4. 9-ға қарама қарсы сан (-9) 5. -99,9 бен 1 қайсысы үлкен? ( 1) 6. 0- ден үлкен сандар ( оң сандар ) 7. Таңбалары әр түрлі сандардың көбейтіндісі (теріс сан)

6-сынып 1. Қандай сан барлық сандарға қалдықсыз бөлінеді? (нөл) 2. Қарама қарсы сандардың қосындысы неге тең? (о) 3. Шеңб

21 слайд
6-сынып 1. Қандай сан барлық сандарға қалдықсыз бөлінеді? (нөл) 2. Қарама қарсы сандардың қосындысы неге тең? (о) 3. Шеңбердің нүктесін центрімен қосатын кесінді? (радиус) 4. | - 10 | мен 1 қайсысы үлкен? ( | - 10| ) 5. Екі санның қатынасы не деп аталады (пропорция) 6. 0- ден кіші сандар (теріс сандар) 7. Ең үлкен уақыт өлшемі? (ғасыр)

7-сынып 1. Кез келген санның нөл дәрежесі ( 1) 2. Дәлелдеуді қажет ететін сөйлем (теорема) 3. Бұрышты қақ бөлетін сәуле (би

22 слайд
7-сынып 1. Кез келген санның нөл дәрежесі ( 1) 2. Дәлелдеуді қажет ететін сөйлем (теорема) 3. Бұрышты қақ бөлетін сәуле (биссектриса) 4. Тұстас бұрыштардың қосындысы (180) 5. Екі қабырғасы тең үшбұрыш? (тең бүйірлі үшбұрыш) 6. π санының жуық мәні неге тең? (3,14) 7. Тік бұрыш жасап қиылысатын түзулер (перпендикуляр)

7-сынып 1 . Кеңістіктегі фигуралар қасиетін зерттейтін геометрия бөлімі (планиметрия) 2. Координаталар жүйесін енгізген ғ

23 слайд
7-сынып 1 . Кеңістіктегі фигуралар қасиетін зерттейтін геометрия бөлімі (планиметрия) 2. Координаталар жүйесін енгізген ғалым (Р. Декарт) 3. Вертикал бұрыштар қандай болады (тең) 4. Үшбұрыштың ішік бұрыштарының қосындысы (180 ) 5. Жазықтықтағы бір бірімен қиылыспайтын түзулер (параллель) 6. Санның бір дәрежесі неге тең? (санның өзіне тең) 7. Тік бұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына қарсы жатқан қабырғасы (катет)

7-сынып 1. Геометрия терминінің мағанасы ( грек сөзі жер өлщеу) 2. Сыбайлас бұрыштардың қосындысы (180 ) 3. Тең қабырғал

24 слайд
7-сынып 1. Геометрия терминінің мағанасы ( грек сөзі жер өлщеу) 2. Сыбайлас бұрыштардың қосындысы (180 ) 3. Тең қабырғалы үшбұрыштың бұрыштары неше градустан (60) 4. Квадрат функцияның графигі (парабола) 5. Дәлелдеуді қажет етпейтін сөйлем (аксиома) 6. Тік бұрышты үшбұрыштың тік бұрышына қарсы жатқан қабырғасы (гипотенуза) 7. Барлық қабырғалары тең үшбұрыш (тең қабырғалы үшбұрыш)

№ Аты жөні Математи ка жайлы әңгімесі Логикал ық есептер Мақал- мәтелдер сайысы Есепке кім жүйрік? Кім көп біледі? Қорытын

25 слайд
№ Аты жөні Математи ка жайлы әңгімесі Логикал ық есептер Мақал- мәтелдер сайысы Есепке кім жүйрік? Кім көп біледі? Қорытын ды 1 Қайырбеков Жеңіс 2 Шаймардан ов Бекарыс 3 Жұқанов Абылай 4 Айқынұлы Әли 5 Түркістанов Бақыт 6 Бағдәулетов а Айым 7 Малғаждар ова Ақмаржан 8 “ Әй, осы математика” сайысының қорытындысы

Сайысымыздың соңғы сәті таяп қалды Ал, қазір әділқазылар сөз алады. Сайысымыздың жеңімпазын анықтап, Мадақтап, мақтау қағазын та

26 слайд
Сайысымыздың соңғы сәті таяп қалды Ал, қазір әділқазылар сөз алады. Сайысымыздың жеңімпазын анықтап, Мадақтап, мақтау қағазын тапсырады.

Қ а т ы с қ а н д а р ы ң ы з ғ а р а х м е т !

27 слайд
Қ а т ы с қ а н д а р ы ң ы з ғ а р а х м е т !

Абильмажинова Мақташ бірінші санатты математика пәні мұғалімі

28 слайд
Абильмажинова Мақташ бірінші санатты математика пәні мұғалімі

Қазақ математиктері Садуақас Хасенұлы Боқаев 1907 – 1942Орта Азия математигі Омар Хайям (1048 – 1131 ) Әлімха

29 слайд
Қазақ математиктері Садуақас Хасенұлы Боқаев 1907 – 1942Орта Азия математигі Омар Хайям (1048 – 1131 ) Әлімхан Ермеков 1881 – 1970

Омар Хайям (1048 – 1131) Омар Хайям – ең әуелі, сырға толы, парасатты пайымдаулар мен ойға негізделген рубаяттар

30 слайд
Омар Хайям (1048 – 1131) Омар Хайям – ең әуелі, сырға толы, парасатты пайымдаулар мен ойға негізделген рубаяттардың авторы. Рубаят Шығыс ақындары арасында мол таралған өлең формасы. Омар Хайямнан бізге 300-га тарта осындай рубаяттар қалды. Омар Хайям бірнеше философиялық трактаттар жазған ғұлама. Ол Аристотель, Фараби, Ибн-Синаның көзқарастарын қабыл алып, дамытушы. 1074 жылы Омар Хайям сельджук сұлтаны Жәлелиддин Мәлік шахтың сарайына шақыртылды. Сұлтанның өзі, әсіресе, оның прогресшіл уәзірі Низам әл-Мүлік Омар Хайямның білгірлігін жоғары бағалап, оны Исфағандағы обсерваторияның басына қояды. Омар Хайям мұнда Мәлік немесе Жәлелиддин эрасы деп аталатын календарьдың жобасын дайындайды. Омар Хайям «Алтын мен күмістен тұратын заттардағы алтын, күмістің мөлшерін анықтау өнері жөнінде» физикалық трактат жаған. Омар Хайямның ғылыми еңбектерінің салмақты жағы оның математикалық жетістіктерінде жатыр. Ол алгебра жөнінде «Алгебра және әлмукабала мәселелерін дәлелдеу туралы» көлемді трактат жазады. Оның концепциясы бойынша: алгебра және әлмукабала өнері – ғылми өнер. Мұның мәні – белгісіз бола тұра басқа бір белгілі нәрсеге байланыстырып анықталатын абсолют сан немесе кескінді, алгебралық есептеулер, теңдеу құру арқыл шешіледі. Ойшыл ақын, терең философ, асқан математик – Омар ибн-Ибрагим әл- Хайями (1048-1130) Хорасанның басты қалаларының бірі болған Нишапурдан шыққан. Алайда, ол өмірінің түрлі кезеңдерінде Орта Азия мен Иранның, Самарқанд, Мерв (қазіргі Мары), Исфаған, Рей мен басқа қалаларында тұрып, қызмет жасайды.

Омар Хайямның ғылыми еңбектерінің салмақты жағы оның математикалық жетістіктерінде жатыр. Ол алгебра жөнінде « Алгебр

31 слайд
Омар Хайямның ғылыми еңбектерінің салмақты жағы оның математикалық жетістіктерінде жатыр. Ол алгебра жөнінде « Алгебра және әлмукабала мәселелерін дәлелдеу туралы » көлемді трактат жазады. Оның концепциясы бойынша: алгебра және әлмукабала өнері – ғылми өнер. Мұның мәні – белгісіз бола тұра басқа бір белгілі нәрсеге байланыстырып анықталатын абсолют сан немесе кескінді, алгебралық есептеулер, теңдеу құру арқыл шешіледі. Егер Хорезми бірінші және екінші дәрежелі (квадрат) теңдеулерді бес түрге келтірген болса, Омар Хайям оларға үшінші дәрежелі (куб) теңдеулер түрін қосып, барлығы 25 түрлі теңдеуді қарастырдады. Омар Хайямның математика тарихында көрнекті роль атқарған тағы бір трактаты – « Евклид кітабындағы қиын аксиомаларға (постулаттарға) түсініктеме » деп аталады. Шығарманың атынан көрініп тұрғандай, бұл еңбекті ол ескі гректерден қалған математикалық мұраларды түсігдіру, зерттеу негізінде жазған. Омар Хайямнның шығармалары төмендегілер: • Арифметика мәселелері. • « Әл-Жебр » мен әл-мұқабала есептерінің дәлелдемелері туралы. (1961 жылы орыс тілінде жарияланған); • Евклид кітабындағы қиын постулаттарға т.сіндірмелер; • Даналық таразысы. (1961 жылы орыс тіліне аударылған); • Болмыс туралы. (Философиялық кітап 1917 жылы Каирде араб тілінде басылған. 1961 жылы орыс тіліне аударылған); • Дүниенің болуының жалпылығы туралы. (Философия мәселелері жөнінде. 1961 жылы орыс тіліне аударылған); • Омар Хайямның өлеңдері. (Әлденеше рет басылған. Көптеген халықтардың тілдеріне аударылған).

Садуақас Хасенұлы Боқаев 1907 – 1942) Боқаев С.Х. (1907-1942) – математика саласы бойынша Қазақстаннан шыққан тұңғы

32 слайд
Садуақас Хасенұлы Боқаев 1907 – 1942) Боқаев С.Х. (1907-1942) – математика саласы бойынша Қазақстаннан шыққан тұңғыш , алғашқы ғылым кандидаттарының бірі, қазақстандағы жоғары математикалық білім беру ордаларының қара шаңырақтары – Абай атындағы қазақ ұлттық педагогикалық университеті мен әл-Фараби атындағы қазақ ұлттық университетінің физика-математика факультетінің негізін қалаушылардың бірі. С.Боқаев 1907 жылы 17 наурызда Семей облысы, Абай ауданы, Көкбай ауылында дүниеге келген. Сауатын Зайсанда ашады. Әкесі Сәдуақасты кішкене күнініен бастап інісі Тайыр Жомарбаевтың (қазақтың көрнекті ағартушы- педагогы, ақын және драматург) пен Адгия Фархисламовнаның тәрбиесіне берді. Соның арқасында мектеп бағдарламасы көлеміндегі математиканы жақсы игеріп, олар оны Орынбор халық ағарту институтының физика-математика бөліміне оқуға жіберген.

Осы институтта сабақ берген К.И.Торопов қабілетін байқап, институт директоры Қ.Тоқыбаевтың алдында С.Боқаевты Мәск

33 слайд
Осы институтта сабақ берген К.И.Торопов қабілетін байқап, институт директоры Қ.Тоқыбаевтың алдында С.Боқаевты Мәскеуге оқуға жіберу туралы мәселе қояды. Ол Орынбор халық ағарту институтының физика- математика бөлімін, 1928 ж І – Мәскеу мемлекеттік университетінің астрономия-математика бөлімін бітірген. Ғылыми педагогикалық қызметі : КазПИ де ассисент, доцент, кафедра меңгерушісі, декан, ...