Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Ашық сабақ "Art and Music" 3 сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ 3-сыныпқа "Art and Music" тақырыбында онлайн өткізілді. Сабақ барысында оқушылардың қызығушылығын арттыратын түрлі интерактивті платформалар қолданылды.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Lesson
plan
Unit5: Art and
Music
School: school-lyceum
№38
Date:
26.01.2021
Teacher
name:Amanova
K.N.
Grade: 3
B
Number
present:
absent:
Theme of the
lesson:
My
music
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to
3.1.5.1 distinguish between
phonemically distinct words;
3.2.4.1 respond to questions
on a limited range of general and some curricular
topics;
3.4.5.1 link with support
words or phrases using basic coordinating
connectors
Lesson
objectives
All learners will be able
to:
Understand the meaning of new
adverbs of manner and use them in sentences to describe different
music orally / in written form (with peer/teacher
support)
Read the text and give basic
answers orally
Most learners will be able
to:
Understand the meaning of
almost all newadverbs of
mannerand use them in sentences to
describe different music orally / in written form (with slight
peer/teacher support)
Read the text and give
well-developed answers orally
Some learners will be able
to:
Understand the meaning
ofadverbs of
mannerand use them in sentences to
describe different music orally / in written form
(independently)
Read the text and
give extended answers orally
Assessment
criteria
they use 3-5 new adverbs of
manner to describe different musical
instruments
speak at least 3 sentences
(with 1 minor allowed per sentence) describing a musical
instruments
Value
links
Life-long learning,
appreciation of the arts
Cross curricular
links
Lesson is connected with Art
and Music
Use of
ICT
Presentation, Wordwall.net
platform
Previous
learning
Drawing
chairs
Plan
Planned
timings
Planned
activities
Resources
Beginning
5 min
Greeting / Objectives
andDaily
Question
-Hello everyone! How is your
mood?
Warm-up.The pupils listen to the
sounds from various instruments, identify them and number the
pictures.
.
PPP slide
1-3
Middle
20
min
Presentation.
Speaking.
- Inform learners they’re
going to learn some new adverbs of manner today so that to be able
to describe different types of musical
instruments.
-The teacher explains the topic
of the lesson with tables and examples.
Practice. Reading /
Speaking.
The teacher says that they are
going to use a platform Wordwall.net to do different
tasks.In the first task students
puts sentences in the correct order using this
platform.
Show slide 7-8, inform
students that they must read, write on your copybook and learn by
heart these new words. All of the learners listen the audio, and
then repeat after teacher.
Task 2. Students look at the
pictures and find definition.
Task 3. Students read the text
about«Kazakh musical instruments»
and answer the questions.
Students play the game which
called «Random wheel». Students must turn the wheel one by one and
answer the questions orally.Questions such
as:What is your favorite
instruments? What Kazakh instruments do you know? Is recorder
string instrument? and etc.
Reflection. Ask students to
choose the colour of apples. (Red -The lesson was very interesting.
I knew a lot. Yellow-I liked the lesson, but I need to work on
myself. Green – The lesson was boring. I didn’t know
anything)
Homework. Teacher gives
homework from students Activity book. Ex 15, p
54.
PPP slide13-14
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз