(Т, Ж)
Оқушыларды топқа бөлу. Әр топқа топырақтың әр түрінен қара
топырақ, сазды топырақ, құмайт топырақ салынған ыдыстар тарату.
Топырақтардың түсі неліктен әртүрлі екенін зерттеу жүргізу арқылы
анықтату.
Қорытынды:
Құмайт
топырақтың құрамында құм көп байқалады.
Сондықтан оның түсі қоңыр.
Сазды
топырақтың құрамында саз көп байқалады,
сондықтан оның түсі сарғыш.
Ал
қара
топырақтың құрамында жануарлар мен
өсімдіктердің қалдығы (шірінділер)
көбірек.
Оқушылар салыстыру нәтижесін
кестеге жазып отырады.
(қ)
Топырақтың түсі оның құрамына
байланысты.
(Ж)
-Жер астындағы жануарлар ауаны
қайдан алады?
(қ) Оқушылар:
-Топырақтың құрамында ауа бар.
(Т) -Сазды топырақ пен қара топырақ салынған ыдысты
алып салыстырыңдар. Қай топырақта ауа көп деп
ойлайсыңдар?
(З)
Оқушылардың бір қолына қара топырақ, екінші
қолына саз балшық
беріп, қысуға тапсырма беремін.
Олардың
алақандарын ашқанда нені байқағандарын сұраймын.
Оқушылар:
-Қара топырақтың көлемі
өзгерді, ал
саз балшық өзгермеді. Осыдан қандай қорытынды
жасауға
болады?
(қ)
Тұжырым: -
Қара топырақта ауа көбірек,
ал сазды топырақта ауа аз.
Борпылдақтық
-бұл
топырақтың қасиеті.
(Т, З)
«Зертте» Оқушыларға түбінде
кішкентай тесік болатындай етіп қағаздан жасалынған үшбұрышты үш
қапшық жасауды ұсынамын. Әр қапшыққа қара топырақ, құмайт топырақ
және сазды топырақ салады. Қапшықтарға бірдей су құйып, бақылайды.
Топырақтың қай түрі суды тез өткізетінін, қайсысы аз өткізіп бойына
сіңіріп қалғанын және қайсысы мүлдем өткізбегенін бақылап,
қорытынды жасайды. Нәтижесін жазады.
Су
өткізігіштік-топырақтың
қасиеті.
(қ) Құмайт топырақ суды өте тез
өткізетінін, сазды топырақ суды өткізбейтінін, ал қара топырақ суды
аз өткізіп, бойына жақсы сіңіретінін
түсінеді.
Қалыптастырушы бағалауға
арналған
тапсырмалар
орындату.
|