Жаңаны
ашу.
Қозғалыстағы денелердің
(велосипедші және көлік жүргізуші) бір-біріне қарама-қарсы келе
жатқанын елестетіңіз. Бастапқы арақашықтық 400 км-ге
тең.
а) Екі дененің арақашықтығы
сағат сайын неше километрге азайып
жатыр?
ә) Кестені
толтыр.
Қозғалыстағы
уақыт
|
1 сағ
|
2 сағ
|
3 сағ
|
4 сағ
|
Мәшинелердің
арасындағы арақашықтық
|
|
|
|
|
Бір-біріне қарама-қарсы
қозғалыс кезінде жақындау жылдамдығы жылдамдықтардың қосындысына
тең болады.
V1 +
V2 =
Vжақын.
60 + 40 = 100 (км/сағ) – автокөліктің
жақындау жылдамдығы.
Автокөліктер қанша сағаттан
кейін кездесетінін білу үшін, қашықтықты жақындау жылдамдығына бөлу
арқылы табамыз.
t = S :
Vжақын.
400 : 100 = 4
(сағ)
Алғашқы бекіту
Оқушыларға 3-тапсырманы орындау ұсынылады. Екі ауылдан
велосипедшілер бір-біріне қарама-қарсы бағытта жүрді. Біреуінің
жылдамдығы 14 км\сағ, ал екіншісінің жылдамдығы 12 км\сағ. Олар екі
сағаттан кейін кездесті. Екі ауылдың арақашықтығы қанша
километр?
Сызбаға қарап, есепті әртүрлі
тәсілмен шығар. Оларды түсіндір.
1-тәсіл
|
2-тәсіл
|
1) 14 ∙ 2 = 28
(км)
2) 12 ∙ 2 = 24
(км)
3) 28 + 24 = 52
(км)
|
1)14 + 12 = 26
(км/сағ)
2) 26 ∙ 2 = 52
(км)
|
5-тапсырманы сызбаға қарап орындау. Бұл тапсырманы орындау барысында мынадай қорытындыға
келеміз.
Бұл есептер бір-біріне кері
есеп болып табылады, өйткені сандық мәліметтер мен жағдаят бірдей,
тек есептің сұрақтары өзгереді.
5-тапсырма бойынша есеп
құрастыруды ұсыныңыз.
1-тәсіл.
-
25 ∙ 3 = 75 (км) –
кездескенге дейін 1-мотоциклшінің жүрген
жолы.
-
30 ∙ 3 = 90 (км) –
кездескенге дейін 2-мотоциклшінің жүрген
жолы.
-
75
+ 90 = 165 (км) – ауылдардың
арасы
2-тәсіл.
-
25
+ 30 = 55( км/сағ)
– жақындау
жылдамдығы
55
∙ 3 = 156 (км) – мотоциклшілердің
арасындағы арақашықтық.
(Ө)
Дәптерде орындалатын
өзіндік жұмыс
Оқушылардың жаңа қозғалыстың
түрін яғни кездесу қозғалысы мен оның формуласын, қарама-қарсы және
жақындау жылдамдығының формуласын қалай меңгергенін анықтау үшін,
баспа дәптеріндегі тапсырмаларды
орындайды.
Оқушылар критерийді
талқылайды.
Қарама-қарсы қозғалысқа
берілген есептерді шығара
алу.
Екі қарлығаш
бір-біріне қарама-қарсы ұшып келе жатыр. Екеуінің жылдамдығы бірдей
– 23 м/сек. Арақашықтығы – 920 м. Олар неше секундтан кейін
кездеседі?
23 + 23 = 46 м/с – жақындау
жылдамдығы
920 : 46 = 20 с – неше
уақыттан кейін кездескенін көрсететін
уақыт
Өрнек: 920 : (23 + 23) = 20
(с).
Дескриптор
Мен:
-
амалдар бойынша шешуін
жазамын, шартын талдай
аламын;
-
өрнекті жаза
аламын;
-
шешуін есептеп табамын мен
жауабын жаза аламын.
Өткенмен
жұмыс.
Оқулықтағы №6 тапсырма,
дәптердегі №2-тапсырма жеке немесе топпен жоғарыда көрсетілгендей
зерттеушілік бағытта
орындалады.
№
6
1) (11 242 –7 006) : 6 +
435 036 : 6
4 236 : 6 +
72 506
706 + 72 506 =
73 212
2) (18 370 + 23 679) : 7 ∙ 40
+ 256 900
42 049 : 7 ∙ 40 +
256 900
6007 ∙ 40 +
256 900
240 280 + 256 900 =
497 180
№7.
Ойлан және жауап
бер.
7 л және 12 л ыдыстардың
көмегімен 1 л суды қалай өлшеп алуға
болады?
|