- «Балалар, бүгінгі тақырып бойынша не
үйренгілеріңіз келеді?»
19 – ғасырда өмір сүріп, қазақ
халқының мәдениетін дамытуға үлес қосқан халқымыздың 3 көрнекті
шамшырағы
Ыбырай, Абай,
Шоқан.
Халық Ыбырайды – оқу – ағару ісін
дамытушы.
Абайды – әдебиетті
дамытушы,
Шоқанды – ғылымды дамытушы деп
бағалаған.
Осы Шоқан туралы жазған Сапарғали
Бегалиннің Қырдың жас түлегі» атты әңгімесімен
танысамыз.
«Танып ал» әдісі
«Суреттер сөйлейді»
ойыны.
Шарты: сурет бойынша өз ойларын ортаға
салады
Сапарғали
Бегалин
(1895-1983ж)
Қазіргі Шығыс Қазақстан облысы Абай
ауданында туған. Қазақтың белгілі жазушысы. Ол балаларға арнап
20-дан астам кітап жазып, балалар әдебиетін дамытуға елеулі еңбек
сіңірді. Сапарғали Бегалин «Сәтжан»,«Көксегеннің көргендері»,
«Шоқан асулары», «Алтай аңызы» т.б. көптеген шығармаларды жазған.
Бұған дейін ол кісінің қандай тақырыпта, кімдер туралы әңгімелер
өттік? Шоқан туралы 2 – сыныпта «Мүсінші Мысық», ал 3 – сыныпта
«Мейірім» деген мәтіндерді оқыдық.
«Жаңалық легі»
әдісі
Шоқан
Уәлиханов Шоқан Шыңғысұлы (1835-1865)
- қазақтың ұлы ғалымы, ориенталист, тарихшы, фольклоршы, этнограф,
географ, ағартушы, демократ. Шын аты — Мұхаммедханафия, әжесінің
бала күнінде "Шоқаным" деп еркелетіп айтуымен, "Шоқан" аталып
кеткен. Туған жері - қазіргі Қостанай облысындағы Құсмұрын көлінің
жағасы. Арғы атасы - қазақтың ұлы ханы — Абылай, Шоқан оның
шөбересі. Өз атасы Уәли де хан болған. Ал әкесі Шыңғыс Қазақстанда
хандық жүйе жойылып, аға сұлтандықтың енгізілуіне байланысты, аға
сұлтан лауазымын иеленген. Шоқан білімі жағынан өзімен бірге оқыған
жолдастарынан әлдеқайда озық болды.
«Мен ең әуелі қағазымды жақсы көремін.
Одан кейін Сібірді, одан кейін Россияны, одан кейін бүкіл адамзатты
жақсы көремін...»
ІІІ Мағынаны
тану
Сөздік
жұмыс. Екі тілде айту.
Қамау көше – тұйық көше, Кадет корпусы
– патша үкіметі заманындағы әскери оқу орны, Жас Ұлан, Жас
сарбаз, Жатақ – жатақхана, общижития.
Сергіту сәті. Мен қазақпын
қазақпын.
Топтық жұмыс
№1 «Үш қадамды» сұхбат тәсілі. «Қырдың жас түлегі»
мәтінін оқимыз.
Мәтінмен жұмыстың мақсатын
таныстыру.
Мақсаты: мәтінді танысып, түсініп оқып
әр бөлімге ат қоямыз. Мәтін бөліктерін топ болып оқып,талдап
бір оқушы мазмұнын айту.
Кері
байланыс
Бағалау критерийі.
|
Тапсырма
№
|
Дескриптор
|
балл
|
Білім алушы
|
Мәтінді бөлімдерге бөліп
оқиды.
|
1
|
Мәтінді бөлімдерге бөліп
оқиды.
|
1
|
Әр бөлімге ат
қояды.
|
2
|
Әр бөлімге ат қояды
|
1
|
Барлығы
|
|
|
2
|
1 Бөлім: Шоқанның
сағынышы
2 Бөлім: Қатал
офицер
3 Бөлім: Су жүрек
Анатолий.
ОүБ құралы: Қол соғып,
мадақтау!
Сұрақ қою арқылы
мәтінге шолу жасау.
(топ бір – біріне сұрақ
қояды)
1. Ертіс бойына балалар қай кезде келеді ?
2. Шоқан қай жердің
табиғатына тамсана қарады?
3.Шоқанның бойын қандай
сезім биледі?
4.Оның жанына кім келді?
5.. Шоқан мен дәрігер не жайлы әңгімелесті
6.Мәтіннен Шоқанның еліне
деген сағанышы суреттелген жерді тауып оқы.
7. “Сен қырдың жас
түлегісің. Қыран қырды аңсамай тұра ала ма?!” деген сөздің
мағынасын түсіндір.
8.“Қорқарың бар қораға
кірме” мақалының мағынасын түсіндір.
ОүБ құралы. «Жұлдызың
жансын, жарайсың!»
№2
Жұптық
жұмыс
Тапсырма мақсатын
таныстыру.
Берілген сөйлемдерге
оқулықтан қарай отырып көп нүктенің орнына керекті сөзді тауып
толықтырып жазу
Қалай
орындаймыз?
Бағалау критерийі.
|
Тапсырма
№
|
Дескриптор
|
балл
|
Білім алушы
|
Мәтін бойынша қалып қойған
сөздерді табады
|
1
|
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып
жазады.
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып
жазады.
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып
жазады.
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып
жазады.
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып
жазады.
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып жазады
|
1
1
1
1
1
1
|
Барлығы
|
|
|
6
|
Сібір өлкесіне көңілді
........... ..........келді.
Өзеннің қыста ....
..........болып қатқан мұздар еріп, сең жүре
бастаған.
Көз алдында жас туған
төлдерге қуансынып, ............. балалар,......
..........елестеді.
Шоқан корпустың дәрігерін
..... ...........тани кетті.
-Ғафу етіңіз, Василий
Матвеевич,мен сізді қалай келіп ................... қалдым, - деп
әдеппен сәлем берді.т.б
ОүБ құралы. «Өренің
өссін,шырағым!»
|