Ақтөбе
қаласы
Үш тілде оқытатын №21
орта мектеп-гимназиясы
Биология-химия пәні
мұғалімі: Танжарова Жайсұлу
Итемгенқызы
5
сынып
«Табиғат құбылыстары»
тақырыбына қорытынды-қайталау ашық
сабағы
Сабақтың
мақсаты:
Білімділік: «Табиғат құбылыстары» тарауын
қайталау, жинақтап қорытындылау.
Дамытушылық: оқушылардың танымдық
белсенділіктерін арттыру, ойлау
қабілеттерін
дамыту.
Тәрбиелілік: табиғатты сүюге, пәнге деген
қызығушылығын арттыруға тәрбиелеу.
Сабақтың
типі: қорытынды
сабақ.
Сабақтың
әдісі: сайыс
.
Сабақтың
көрнекілігі: интерактивті
тақта.
Сабақ
барысы:
І.
Ұйымдастыру.
Оқушыларды түгендеу. Класты
топқа бөлу.
ІІ. Табиғат құбылыстарына
ассоциация құру ( активстудио программасы арқылы
орындалады).
ІІІ. Почта ойыны
(активстудио программасы арқылы
орындалады).
Әр топ өзіне белгіленген почта
жәшіктеріне тиісті хаттарды салуы керек. Дұрыс жауапқа жетон
беріледі.
«Жылу»
почтасы: судың
булануы; сүттің іруі; желдің
гуілі.
«Жарық» почтасы: қара түс
жарықты шағылыстырады; жарықтың түсі
күрделі;
табиғи жарық көзі- электр
шамы.
«Дыбыс» почтасы: тұқымның
өнуі; темірдің тот басуы; құстардың
сайрауы.
«Электро-магнит» почтасы:
желдің гуілі; найзағай; сүттің
іруі.
«Метеорология» почтасы:
сағаттың соғуы; желдің
соғуы; судың
қатуы.
«Химия»
почтасы: жанармайдың
жануы; тұқымның өнуі; құстардың
сайрауы.
IV. Сандар сөйлейді.
(активстудио программасы арқылы
орындалады).
Сүйекше ( активстудио
программасы арқылы сүйекше-костик таңдалады) лақтыру арқылы
жасырылған сан таңдалады да сол санның нені анықтайтындығы айтылуы
керек. Дұрыс жауапқа жетон беріледі.Тапсырма әр топтағы екі оқушыға
беріледі.
Жиілігі
16
Гц-тен төмен дыбыс инфрадыбыс деп
аталады.
Жиілігі
20
кГц-тен жоғары дыбыс ультрадыбыс деп
аталады.
Жарықтың таралу жылдамдығы
секундына 300 000
м\с.
Алғашқы дыбыс пен шағылған
дыбыстың ара қашықтығы 0,1
секундтан кем болмағанда жаңғырық болып
естіледі.
Су
1000 С
–та
қайнайды.
Атмосфералық
қысым 760
мм сынап бағанасына
тең.
V. Кім тапқыр? (активстудио
программасы арқылы орындалады).
Терминдердің ғылыми
анықтамаларын айту. Кім бірінші қол көтереді, сол оқушыдан
сұралады.
Термометр-жылуды өлшейтін
құрал
Герц- дыбыстың жиілігінің өлшем
бірлігі. Яғни 1 секундта қанша рет тербелетінін
білдіреді.
Децибел- дыбыстың қаттылығының өлшем
бірлігі.
Барометр-қысымды өлшейтін
құрал.
Паскаль-қысымның өлшем бірлігі.
Француз ғалымы Блез Паскаль тәжірибе
жүзінде
(1663-1662) атмосфералық
қысымның бар екенін дәлелдеген.
Дисперсия- жарықтың үш жақты призмадан
өткенде жеті түске жіктелуі.
VI. Құпия
ұяшықтар .
4 категорияда 4 сұрақтан 16
ұяшық беріледі. Әр ұяшықта бір сұрақ бар. Оқушы таңдаған ұяшықты
ашып жауап бере алады.
«Жарық құбылысы»
категориясы:
1.Алау, шам, электр лампасының
жарығы- жасанды
жарық.
2. Күннің, кейбір жануарлардың
жарық шығаруы- табиғи
жарық.
3. Жарықтың түсінің күрделі
екенін дәлелдеген ғалым-
И.Ньютон.
4. Көлеңкенің пайда болу
себебі- кейбір денелер сәулені
өткізбейді.Сол кезде қарама-қарсы жағынан көлеңке пайда
болады.
«Жылу құбылысы»
категориясы:
-
Судың сұйық күйден газ тәрізді
күйге өтуі- булану.
-
Судың газ тәрізді күйден сұйық
күйге өтуі- конденсация.
-
Су қандай темпертурада
қатады? 00 С
-
Ағаш жылуды
қалайөткізеді? Нашар
«Дыбыс құбылысы»
категориясы:
1.Құлағымызбен ести алатын
дыбыстардың жиілігі -16 Гц пен 20 кГц
аралығы.
2.Музыкалық дыбыс деген
не?- Гармоникалық тербеліс
жасайтын денелердің шығаратын
дыбыстары.
3.Медицинада қолданылытын
дыбыс- ультрадыбыс.
4.Домбыраның шанағы қандай
қызмет атқарады? Резонатор-күшейткіш.
VII. Жұмбақ
шешу.
Әр топқа бір жұмбақтан
беріледі.
Оқушы
жұмбақтың шешуін үш тілде
айтуы керек.
1. Көк жүзінде көп
жолақ
Қойды екен оны кім
бояп? ( кемпірқосақ-радуга-
rainbow)
2. Ұйықтайды ұл түнде, күндіз
қызы,
Жүргенде білінбейді басқан
ізі. ( күн мен ай –солнце и
луна- the Sun and Moon)
3. Түбі тесік
шелектен
Су тамшылап
тұрғандай.
Басталып еді ол
еппен
Ақтарылды түк
қалмай. ( жаңбыр- дождь-
rain)
VIII. Кім
жылдам?
Топ басшылары берілген 1 мин.
ішінде жауап қайтарған жағдайда ғана
есептеледі.
-
Табиғатта болатын барлық
процесстер?
-
Тербелістің ауада
таралуы.
-
Спектр деген
не?
-
Электрлену құбылысын зерттеген
ғалым?
-
Балқу деген
не?
-
Жасанды магнитті қалай
алады?
IX.
Бағалау. Жетондар
саналады.
Х.
Қорытындылау.
12- наурыз 2012
жыл.