Ұйымдастыру
кезеңі. Оқушылармен амандасу,
түгендеу.Психологиялық ахуалды
қалыптастыру.
Үй тапсырмасын
қайталау. Оқушылар «Домино» ойыны арқылы
өткен сабақты еске түсіріп формулаларды
қайталайды.
Жаңа
сабақ:
Экраннан М.Жұмабаевтың "Толқын" өлеңінің
бейнебаянын тамашалайды.
Мақсаты:Не? Неліктен? қалай? сұрақтары
арқылы оқушының ойлау дайғысын
дамыту.
Сол
бейнебаяннан не түсінгені туралы сұрау.
Әр топқа тапсырмалар
үлестіріледі.
Осы
өлең жолдары сізге таныс па? Қазақ әдебиеті сабағынан өздері оқыған
өлең туралы еске түсіріп айтады.
Өлеңнің авторы кім? Ол ақын туралы не білесіңдер?
М. Жұмабаевтың өмір баяны мен шығармашылығынан қысқаша мәлімет
береді.
«Толқын» өлеңінің мағынасын қалай түсінесіңдер?
Осы өлең жолдарының өмірлік мағынасын қалай түсінетіндіктерін
жеткізеді.
Кері
байланыс: сындарлы кері
байланыс.
Демонстрация. Ой қозғау.
Мұғалім саусағымен су бетінде шағын діріл жасай
алады және біріншіден әрі қарай басқа орында басқа дірілді бастай
алады.
Оқушылар байқаған құбылысқа сәйкес өз ойларын
білдіреді.
Тербелістердің ортада таралу
процесі толқын деп аталады. Толқын таралып
жатқан орта тұтас орта деп аталады. Толқын таралғанда зат тасымалы
болмайды, толқынмен бірге тербеліс энергиясы
таралады.
Егер ортаның бөлшектерінің
тербеліс бағыты толқынның таралу бағытына перпендикуляр болса,
бұл көлденең
толқындар деп
аталады.
Егер ортаның бөлшектерінің
тербеліс бағыты толқынның таралу бағытының бойымен тербеліп тұрса,
бұл көлденең
толқындар деп
аталады.
Механикалық толқындардың бір мысалы –
дыбыс.
Тербелісті сипаттайтын шамалар уақыт өтуімен
синусоидалы немесе косинусоидалы заңдылықтары бойынша өзгеретін
тербеліс гармониялық тербеліс деп атайды.
Тербеліс периодына тең уақыт
аралығында толқынның таралу қашықтығына тең
шама толқын
ұзындығы деп
аталады.
|