Материалдар / Ашық сабақ Water, water everywhere
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ Water, water everywhere

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ Water, water everywhere 3 сынып speak, read, and write words related to the water cycle,usage Some learners will be able to: explain the water cycle in English.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Сәуір 2022
663
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

Water, water everywhere

Teacher name:

Toleuova A.T

Date:

14.03.2022

Grade: 3

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Rain, rain


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.2.5.1- pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud

3.3.1.1- recognize, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences

Lesson objectives

Learners will be able to:

memorize short basic instructions relating to features

recognise and use some target language correctly in simple sentences

tell about habits and facts with need/don’t need

Lesson plan

Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets students



Students respond to greeting and take their places



-


25

minutes


MAIN PART

INTRODUCTION

Teacher asks students to divide with their umbrellas

Teacher: Today we will speak about the weather and


REVISION

Before starting a new lesson, I want to ask you some questions about the last lesson using the cloud. We must clean the board by answering all the questions correctly

I’ll evaluate with bees honey in “Welcome to third grade” island

I'll give a good mark at the lesson and fill the buckets of the students with honey who answered.

New words

Boots

Shorts

Raincoat

Sandals

T-shirt


GRAMMAR

Teacher explains new grammar

We usually use need/don’t need ……


TASK 1

(individual work)

Ex.2

Which of these do you need when it’s rainy? Put a tick or cross.

Boots

x Sandals

Feedback

2 stars and 1 wish”

Two stars: _____ and ______ groups match the pictures properly. You are active today!

A wish: Other groups you should listen the sentences clearly. Be faster!

TASK 2

(group work).

1 group – Complete the sentences with need or don’t need with method “Happy train”

2 group – Riddles about the weather and seasons with method “Matching”

My color is yellow.

I am shaped like a ball.

I live in the sky.

I am very hot.

What am I? (SUN)

My color is white.

I am round like a circle.

I live in the sky.

I come at night.

What am I? (MOON)

My color is white.

I have many fluffy shapes.

I live in the sky.

What am I? (CLOUD)

I am colorful.

I made of red, orange, yellow,

Green, blue and purple.

You see me in the sky after it rains.

What am I? (RAINBOW)

They come out at night

Without being called

And are lost in the day

Without being stolen

What are they? (STARS)




divided you into 3 groups:

Pink umbrella

Blue umbrella

Green umbrella


Listen to teacher
















Listen to teacher






match the words;

follow instructions.



Formative assessment

umbrella










clouds














CD











SMILES

Student’s book

Ex.2 p.95


















Pictures of clothes

Posters



10

minutes

ENDING THE LESSON:

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson

Give the home task

Sing a Good bye song





Children sing a Good bye song


Feedback


https://www.youtube. com/watch?v= Xcws7UWWDEs









Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!