Материалдар / Ашық ұйымдастырылған оқу қызметі: "Қыстағы ғажайыптар әлемі"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық ұйымдастырылған оқу қызметі: "Қыстағы ғажайыптар әлемі"

Материал туралы қысқаша түсінік
тәрбиешілерге керек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Маусым 2018
500
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Мерзімі:2.01.2018жылБілім беру саласы: «Әлеуметтік орта» Білім беру бөлімі: «Қоршаған ортамен таныстыру» Тақырыбы: Қыстағы ғажайыптарМақсаты: Балаларғаайналамен таныстыру сабағы бойынша қыс мезгілі туралы мағлұмат беру. Балалардыңой- өрістерін дамыту, еркін сөйлеуге, сурет бойынша әңгіме құрастыру және қысмезгілінің ерекшілігімен таныстыру, анық сөйлеуге, есте сақтау қабілетіндамыту. Көнекіліктер:  Қыс мезгілінің суреттері.
Іс-әрекет кезеңдері Тәрбиешінің іс-әрекеті Балалардың іс-әрекеті
Мотивациялық қозғаушылық.        Жылулық шеңбер.   Самал жел бізді желдетші, Күн нұры бізді жарқырат. Таза ауа бізге дем берші, Мөлдір су бізді салқындат.     Тәрбиешімен бірге қайталау.
Ұйымдастыру іздестіру. Балалар бүгін бізде қандай күн қане апта күндерін айтып өтейікші.       Сенбі, жексенбіде біз не істейміз? Олай болса бүгін қандай күн екенін қайтадан  қайталап айтып қандай күн екенін табайық. Дұрыс айтасыңдар бүгін сонда қандай күн екен? Балалар айтыңдаршы қазір жылдың қандай мезгілі? Ендеше қыс айларында қандай айлар бар екен айтайықшы қалай аталады екен?   Сонда қазір бізде қандай ай? Балалар қыс айында ауа-райы қандай болады? Далада не жауады? Қардың түсі қандай? Оны қолымызға ұстағанда неге айналады? Ал, суды аязға шығарсақ ол неге айналады? Олай болса балалар біз енді оқу қызметімізді бастайық. Бүгінгі біздің өтетін сабағымыз Қоршаған ортамен таныстыруАл, оқу қызметіміздің тақырыбы: «қыстың ғажайып сәттері» деп аталады. Балалар мына суреттерге қараңдаршы ненің суреттерін көріп отырмыз қане айтайықшы?  Жарайсыңдар балалар дұрыс айтасыңдар міне осы көрген суреттердің барлығы қысмезгілінде ойналатын  ойындар түрлерімен ойнауға пайдаланатын ойын құралдары болып табылады. Сонымен қатар қыс мезгілінде болатын үлкен мереке «жаңа- жыл»мерекесі. Балалар айтыңдаршы  жаңа- жылда бізне құрамыз? Шырша қайда өседі? Шыршаның түсі қандай? Шыршаны құрғаннан кейін оны не істейміз? Шыршаны біздер немен безендіреміз? Балалар осы жаңа- жыл мерекесінде біздерге кім келеді? Аяз ата мен ақшақар бізге не сыйлайды? Балалар айтыңдаршы  осы сыйлықтарды аяз ата мен ақшақардан қалай аламыз?     Балалар айтыңдаршы шана бізге не үшін керек, онымен не істейміз?    Ал, шаңғы, конькимен не істейміз?  Дұрыс айтасыңдар Бірақ шаңғымен қандай жерде сырғанаймыз? Ал, конькимен қайда сырғанаймыз қар үстінде ме? Дұрыс айтасыңдар балалар Ал, балалар айтыңдаршы қармен қандай ойындар ойнаймыз? Содан кейін ше?,қардан не жасаймыз? Дұрыс айтасыңдар бірақ, осы аққаланы қалай жасаймыз? Бірінші несін жасаймыз? Содан кейін ше? Ал, көздерін неден жасаймыз? Көмірдің түсі қандай? Көмірдің пішіні қандай? Көмірмен не істейміз? Ал,мұрнын неден жасаймыз? Сәбіздің түсі қандай? Пішіні қандай? Дәмі қандай? Оны қайда қолданамыз? Балалар айтыңдаршы аққаланың пішіні қандай болды? Түсі қандай? Көзі қандай? Ал, мұрны қандай? Балалар аққаланы жылы жерге қойсақ не істейді? Ерігенде ол неге айналады? Ал, суды аязға шығарғанда ол неге айналады? Дұрыс айтасыңдар балалар енді қане сергіту сәтін жасап  шынығып, бой жазып алайық.                    Сергіту сәті Боран соқты оң жақтан, Боран соқты сол жақтан. Қарды жинап аламыз, Алысқа лақтырамыз. Қолымызды қағамыз, Орнымызға барып отырамыз.     Дүйсенбі, сейсенбі, сәрсенбі, бейсенбі, жұма, сенбі, жексенбі. демаламыз. Дүйсенбі, сейсенбі, Сәрсенбі, бейсенбі, жұма   сәрсенбі  қыс    желтоқсан, қаңтар, ақпан.

Қаңтар   Суық, аяз, боран. қар ақ   суға   мұзға           Шана,шаңғы,конки,  аққала, сырғанақтеуіп ойнаған балалар,  қар лақтырып ойнаған балалар,  шаңғы теуіп ойнаған балалар, шырша және аязата мен ақшақар.       шырша орманда жасыл  



безендіреміз ойыншықтармен   аяз ата мен ақшақар

сыйлықтар   тақпақ айтамыз, би билейміз, ән айтамыз балабақшаға келеміз,сырғанақ тебеміз   онымен де, сырғанаймыз     қардың үстінде   жоқ, мұз үстінде қар лақтырысып, аққала жасап  қарды домалатып басын ішін және аяғын көмірден қара дөңгелек от жағамыз сәбізден қызыл сопақша тәтті тамаққа  дөңгелек

ақ қара қызыл   еріп кетеді суға   мұзға    





Тәрбиешімен бірге 3-4рет қайталау  
Рефлексивті түзетушілік Балалар сонымен бүгін аптаның қандай күні болды?, қазір жылдың қандай мезгілі?, ауа-райы қандай?, далада не жауады?, оның түсі қандай?, қолымызға ұстағанда неге айналады?, ал, аязға шығарсақ неге айналады?, бүгін бізде қандай тақырып болды?, бізде сабақ не туралы болды?, қыс мезгілінде қандай ойындармен ойнаймыз, нелермен сырғанаймыз?, қардан не жасаймыз?, қыста қандай мереке болады?, онда бізге кім келді?, бізге не сыйлады?.       Сұрақ-жауап арқылы барлық бала түгелдей оқу қызметке жақсы араласып отырды.



Қыс туралы
Қорытынды Ойын Балалар міне мынау бізде қар осы қарды екі бала  ортаға шығып, кім бірінші болып көп қаржинап алады екен ойнын ойнайық. Бірінші болып көп қар жинаған бала жеңімпазболады.    4-5рет қайталатып ойнату    
Нені білді Нені меңгерді Балалар апта күндерін, жыл мезгілдерін, оның ауа-райын, далада не жауғанын оның түсін неге айналатындарын, қандай сабақ болғанын онда қандай сабақ өткендерін, олардың түрлерін ерекшіліктерін білді, меңгерді.    
                                                          Сергіту сәті Армысың қайырымды аспан ата! Армысың мейірімді жер ана! Армысың шұғұлалы алтын күн! Қуан, шаттан алақай! Күліп шықты бүгін күн! Сау болыңыздар қонақтар, апайлар. Бүгінгі  біздің сабағымыз осымен аяқталды.           Тәрбиешімен бірге қайталау.
Күтілетін нәтиже:Біледі: Қыс мезгілінің ерекшеліктерін,әсемділіктерін сезінуҚалыптасқан түсінік: Қыс мезгіліндегі ойындар мен мерекелердіОрындаушылық қабілеті:Аққаланы жасай білді





















Оқушылардың қарым- қатынас дағдыларын дамытуға арналған ойындар мен жаттығулар.   Баланың басты психикалық іс-әрекеті – ойын. Төменгі сынып балалары негізінде ойын жасындағы балалар. Бала мектепке келген кезде де ойнауын бірден тоқтатпайды. Енді оқу оның негізгі қызметі болса да, ол әлі де бұрынғысындай ойнағысы  келіп тұрады. Бірақ жағдай өзгерілгендіктен оның ойынға бұрынғыдай  көңіл бөлуге  мұршасы жоқ. Осының  нәтижесінде ойын оның өмірінде бірінші орыннан екінші дәрежедегі  әрекетке  ысырылады. Бала табиғатынан қимыл-қозғалысқа құмар жан. Ол үнемі секіруді, қарғуды, жүгіруді қалайды. Осыған орай біздің халықта : «Баламен ойнама шаршарсың»,  «Бала – құлыншақ, бала – ұрыншақ», «Ойнай білмеген, ойлай білмейді», - деп тегін айтылмаған.Бала ойыны алуан түрлі. Ойын арқылы бала адамгершілік қасиеттерді бойына біртіндеп  тәрбиелейді және психикалық қабілеттері дамиды.  Бала достықта бірін-бірі түсініп, қимыл-әрекет жасауға тапқырлыққа, шыдамдылыққа, ептілікке және қиялдауға, ойлауға, табандылыққа дағдыланады.М.Жұмабаев бала ойынына мынадай мән берген:  «Баланың қиялы әсіресе ойында жарыққа шығады. Ойын балаға кәдімгідей бір жұмыс. Ойнағанда бала 7-10 жас арасы анатомиялық, физиологиялық даму жағынан қаурыт қимыл-әрекеті, қозғалысты, жылдамдықты талап ететін кезең болғандықтан бала организмі үшін ойын қажет деп есептейміз. Сондықтан бұл жастағы бала қанша ойнасада шаршамайды. Психологтардың анықтауы бойынша балалардың ойыны олардың өмірге бейімделуі. Ойын арқылы бала айнала қоршаған өмірді таниды. Өмір сүрудің белсенді іс-әрекетін, қарым-қатынастарын, адамгершілік  мінез-құлық нормаларын игереді, зейін, ес, қиял, ерік, ойлау сияқты психикалық процестерді біртіндеп қалыптастыруға мүмкіндік алып, сөйлеу тілі дамиды. Сана-сезімі, еркі, өзін-өзі бақылауы, өзін-өзі танып білуі жетіле бастайды. Осы жаста ойын арқылы бала адамгершіліктің ең парасатты мінез-құлықтарымен қарым-қатынас жасай бастағанын байқаймыз. Адамгершілік қасиеттердің жетілуі – оқу- тәрбие жұмысының нәтижесі және тәрбие жұмысы тиімділігінің негізгі өлшемі.Ойын оқушылар сабақтан жалыққан кезде олар сергітіп, сабаққа ынталандыра түсу үшін пайдаланылды.Осы ойын түрлері  « не үшін қажет?» деген сұраққа  атақты психологтер өз енбектерінде былай деп жауап береді: 1-     ден, «ойын мінез –құлықтын ырықты дамуының алғашқы баспалдағы, яғни, мектебі», - дейді психолог Д.Б. Эльконин.2-     ден, әйгілі психолог  А.Н. Леонтьевтің айтуы бойынша, ойын іс - әрекеттегі әдептілікке үйрену мектебі болып табылады3-     ден, «ойын мінез –құлықтын ырықты дамуының алғашқы баспалдағы, яғни, мектебі», - дейді психолог Д.Б. Эльконин. Жаттығу «Күн шуақты алаңқай»Мақсаты: Қатаю дан арылу, жылы достық қарым – қатынастық  қалыптастыру.Нұсқау: Елестетіңіз, күн шуақты көк шалнын алаңқайда, дем алып отырмыз. Күн шуағы қөздеріңізге қарайды. Көздеріңізден беттеріңізге қарай жылжиды. Алақандарыңызбен  сипалаңыздар. Ол ары қарай маңдайыңызға, мұрыныңызға, ауызыңызға, бетіңіздің ұшына, иегіңізге түсті. Одан кейін мойыныңыздан, қолыңыздан денеңізден, арқадан сипап өтті. Күн шуағы сізді жылытты. «Күн шуақты алаққай» қызыл – сары, қош иісті, әсем гүлдерге толы. өз өзіңіздің ұнатқан гүліңізді түйіп, жылы лебізіңізді, тілегіңізді білдіріңіз. Сергіту ойыны.Екі қол, он қол, сол  қолОң қол, сол құлақСол қол, оң құлақОң қол, ауыз  (мұрынды ұстау, жаңылдыру)Сол қол, басОң қол, бес саусақСол қол , бес саусақЕкеуін қоссақ (9 саусақ, жаңылдыру)10 саусақ  балалардың жауабы.  «Қонақ келді» ойыныЕкі қолдын алақанын беттестіріп, екі бас бармақты  бір – біріне ашып – жауып, «Ала – ала», балан үйрек саусақ «Немене?» шылдыр шумек саусақтар «Қонақ келді», кішкене бөбек саусақтар «келсе, келсін» ортантерек саусақтар  «Амансыз ба, амансызба?» содаң соң  барлық саусақтар «Амансыз ба, амансыз  ба?» деп бір бірмен амандасады. «Ұшақтың екі ұшқышы ушуға дайындалды»Саусақ және алақан ойындары балаларға ерте жастан пайдаланды.баланың сөздік және ойын қорын дамытуға пайдаланды. Бұл ойында жүргізуші мен баланың қолы, қимылы бірге қозғалуы тиіс.
Біз қонуға дайынбызРейс аяқтылды.Бәрі жақсы.Саусақтын қозғалысын баяулата отырып, қолды төмен түсіру тудырықты үстелге қою.
     «Тік ұшықтар»
Тік ұшақтын екі  ұшқышы Ұшуға дайындалды-мен дайынмын!-мен де дайынмынЖудырықты үстелге  қойып, бармақты жоғары көтеріп.Баспармақпен сол және оң жақты қозғалту.
Біз жоғары ұшамызӘне, төменде ағаштар, төбелер, жолдар және егістік далалар.бұл  үлкен жер Біз онда да мұнда барғымыз келедіБіз ұшамыз!3Бармақпен ызылдап  отырашеңбер жасау бармақпен  тез – тез айналдыру. Баланың  қалауы бойынша бөлме ішінде жүгіру.
Біз қонуға дайынбызРейс аяқтылды.Бәрі жақсы.Саусақтын қозғалысын баяулата отырып, қолды төмен түсіру тудырықты үстелге қою.
   «Қолғап»
Қызықты сөздерСаусақ қозғалысы
Жуырда күн суытады  Онда не істейміз?Бір қолда бір қолғаКиінуге көмектеседіҚолды ауызға апарып, алақанды жылыту.
Жылы, үлкен тон  киіп алҚалай жақсы болғаны.Бастапқы оң қолдың үш саусақтың  басын            бармақпен басынан соңына дейін сипау
  
1,2,3 бірінен соң бірі Киініп алғанын қарашыСол сияқты сол қолдың үш саусақғын сипалап өту.
Есінеп тұр ол балаНе қилып тұрсын киінКішкентай бөбекті  екі рет сипау.
 Осы қозғалыстарды  басқа қолымен қайталау
Барлығы өз орында: Қолында қолғапҚолды жоғары көтеріп, оған қарау, саусақтарды қозғалту
  «Кім жоғын тауып ал»Ойыншылардың барлығы  көздерін жұмуы керек.Осы уақытта жүргізуші бір баланы иығынан түртеді, ол дыбыссыз жәй кетіп қалады. Жүргізуші белгі бергенде барлығы көздерін ашып, кім жоқ екенің тауып алуы керек. Кім жоғын ең бірінші кім тауып дәл осылай қиялдаңыз немесе ұйықтар алдына тіпті күні бойы осылай армандаңыз». Енді бір оқушы сыртқа шыға тұрсын, ал, сіздер балалармен қенесіп алып, қандай да бір сүретті алып тастай тұрасыз, т.б. Енді сыртта тұрған бала шақырып аламыз, ол адам мына жерде не жетіспейтінін айтыу  керек «Бірге ән айту» жаттығуы.Топтың мүшелері бір-бірінің қолдарынан ұстап дөнгелене тұрады да, ыңылдау арқылы кез – келген нота бойынша әндете бастайды. Осылайша олар бірте – бірне дөнгелектің ортасына бір – біріне жақындай қозғала бастайды. Олар бір ырғақпен музыканы бірге айтуға тырысу керек. Тек сол кезде ғана олар бір – біріне деген жақындықты сезінеді. Жаттығудың шарықтау шегі – ойыншылардың хормен әндетуіЕгер тренинг  кезінде ойыншылар шаршай бастаса,     осы жаттығуды орындату керек.  «Не жетіспейді?»Бұл ойынды балалар  стол басына келгенде ұсынуға болады. Біріншіден,  үстөлде сүреттер  жатыр не бар, соны зейін қойып, карап алыңыздар және естерінде сақтандар деп ескертуіміз керек Мысалы: жанындағы әсерлермен пайдаланады. Айналасындағы тұрмыстан нені көрсе, соны істейді. Мысалы, қазақ баласы біреуі ат болып қашса, біреуі құрық салады; шырпыларды тізіп-тізіп көш  жасайды, балшықтан мал жасайды, қуыршақтан қыз жасап, таныстырады, күйеу келтіреді, құда түсіреді» - деген. 
578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!