Білім алушылардың
функционалдық оқу сауаттылығын арттыру аясында қазақ тілі, қазақ
әдебиеті пәндерін оқытудың психологиялық - педагогикалық
аспектілері
Мұғалімнің кәсіби
құзіреттілігі-оның жан-жақты білімінен
ұстаздық шеберлігімен, оқытудың жаңа әдістерін меңгерумен өлшенеді.
Мұғалім қаншалықты білімді, шығармашыл болса, оның құзыреттілік
аясы да соғұрлым кең болмақ. Дұрыс ұйымдастырылған әдістемелік
жұмыс пен кәсіби дамуға бағытталған жұмыстары ғана жаңашылдық
кепілі болады. Жеке тұлғаның қалыптасуында ең тиімді жол жаңа
тұлғаны қамтитын, қабілет білім, икем, дағды,
тәжірибе, көзқарас болып табылады. Балаларды жеке
тұлға ретінде қалыптастыру, олардың
ақыл – ойын жүйелеу, ойлау
қабілетін жетілдіру, дәлдікке үйрету, шындыққа
тәрбиелеу мақсатында сауаттылыққа
баулу – бүгінгі күн
талабы.
Білім алушылардың
функционалдық оқу сауаттылығын арттыру аясында қазақ тілі, қазақ
әдебиеті пәндерін оқытуда педагог еңбегінің негізгі
аспектілері:
1. Тұлғааралық және еңбектегі
байланыс.
2.Қызметтің экономикалық,
әлеуметтік, құқықтық, адамгершілік, психологиялық аспектілерін
меңгеруі.
3.Қызметті жаңа жағдайға
бейімдеудегі, басқару шешімін қабылдаудағы
дайындығы.
4. Тәжірибелік, кәсіби
тапсырмаларды орындаудағы
дайындық
әлеуеті
5. Нақты жағдайларға
байланысты қандай да бір
әдістерді пайдалану
біліктілігі.
6. Тиімді шешім қабылдау
қабілеті.
Қазақ тілі, қазақ әдебиеті
пәндерін оқытуда педагог құзыреттілігін үш аспектімен сипаттауға
болады.Олар:
және оған деген қарым –
қатынас, бұл жағдайда нәтижеге бағытталған білім беру маңызы,
теориялық негізі жатады.
алдына қойған мақсат,
міндеттері және оны
орындау жолдарын
сипаттайды.
Педагогтық қызметтің ең
қызықты тұсы-шығармашылық жұмыстар мұнда
мұғалімнің өзінің мамандығына деген қызығушылығы арта түседі,
өзіндік ойға ие болады және орташа жылдамдық жинайды. Мұғалім –
зерттеуші өзінің алдына оқушыларды шығармашылыққа дайындаумен тығыз
байланысты қиын психо-педагогикалық және әдістемелік тапсырмалар
қоя алады. Тұлғаның кәсіби өсуіндеге маңызды орын алатыны оның
адамгершілік – психологиялық қасиеті. Бұл барлық адамға қаншалықты
тән болса, соншалықты белгілі бір тәжірбие алаңындағы негізгі маман
үшін де соншалықты қажет.
Талқылауға арналған
сұрақтар:
әдістерді пайдалану
біліктілігі дегенді қалай түсінесіздер?
жұмыстар деген тұжырыммен
келісесіздер ме?неге?
ұғыну және оған деген қарым –
қатынас нәтижеге бағытталған білім беруге жетелейді. Сіз не
айтасыз?