Материалдар / Биология ағылшын тілінде 7 класс "Nutrition of living organisms"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Биология ағылшын тілінде 7 класс "Nutrition of living organisms"

Материал туралы қысқаша түсінік
Биологияны ағылшын тілінде оқытатын кластарға арналған ашық сабақ. "Nutrition of living things" 7 сынып.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Маусым 2022
525
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Approved:

Unit:

Nutrition of living organisms

Teacher:

Zhalgasbayeva Gulziya Abylovna

Date:08.12.2021

Gymnasium #21

Grade:7A

Presenters: Absenters:

Theme of the lesson:

« Leaf structure and function. Functions of the leaf: Photosynthesis, Transpiration and Gas exchange».

Learning objectives:

7.1.2.1 – to describe the inner structure of the leaf, to identify the parts of the leaf and their functions

Lesson objectives:

-to know the leaf structure and functions/Жапырақтың құрылысы мен қызметі туралы түсінік қалыптасады.

- to understand the transpiration and gas exchange processes /Судың булануы мен газдардың алмасуы туралы түсінік қалыптасады.

Theme related terms:

Terms to know:

Stomata –лептесік- устьице

Palisade layer- бағаналы паренхима

Vascular bundle- өткізгіш түтікшелер

Xylem -ксилема

Phloem- флоэма

Spongy layer -кеуекті паренхима

Guard cells -жанаспалы жасушалар

Upper epidermis- жоғарғы эпидермис(қабат)

Lower epidermis- төменгі қабат

Cuticle (thin layer)- жабын ұлпа


Values:

Respecting each other

Planned timing

Teacher

Student

Assessment

Resources

Start of the lesson.

7 min

Organisation:

1.Greetings. Roll call

2.Teacher introduces a new theme, learning objectives, and assessment criteria

Teacher explains how the students will assess themselves

Fast track:

What are the main parts of a plant?

Why are the leaves green?

I know the parts of the leaf

I can identify parts of the leaf and their functions

I can describe the main functions of the leaf

Hardly ever


Partly



Very well


Hardly ever


Partly



Very well


Hardly ever


Partly


Very well


Suggested answers: stem, root, flower, leaf



Because they have chloroplasts with green pigments called chlorophylls

Share positive emotions

PPT slides 1-3

Middle

Theme Presentation / watching the video 1.Pre-watching tasks (theme related terms)







2. watching the video with explanation

3. After-watching tasks

Terms to know:

Stomata –лептесік- устьице

Palisade layer- бағаналы паренхима

Vascular bundle- өткізгіш түтікшелер

Xylem -ксилема

Phloem- флоэма

Spongy layer -кеуекті паренхима

Guard cells -жанаспалы жасушалар

Upper epidermis- жоғарғы эпидермис(қабат)

Lower epidermis- төменгі қабат

Cuticle (thin layer)- жабын ұлпа


TASK 1


TASK 2


TASK 3


Share positive emotions








Descriptor:

-Labels all the parts of the leaf

    1. Points










Descriptor:


-Writes the functions of each parts of the leaf

1-3 points







Descriptor:

  • Describes the photosynthesis and the role of a leaf in it

1-3 points

  • Describes transpiration process and the role of a leaf in it

  • Describes gas exchange process and the role of a leaf in it



https://youtu.be/co0JdqUlycg








PPT 4-6


End of the lesson

5 min


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge fast finishers?

.

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve lesson objectives/learning objectives? If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?


.


FAST FINISHERS/+EXTRA ACTIVITY

In pairs, students tell each other about a skill they could become really good at if they practised for 10,000 hours. Ask them to calculate how many hours they have spent practising this skill up to now and work out at what age they could be really talented at this skill.



I know the parts of the leaf

I can identify parts of the leaf and their functions

I can describe the main functions of the leaf

Hardly ever


Partly



Very well


Hardly ever


Partly



Very well


Hardly ever


Partly


Very well




Assessment – how are you planning to check students’ learning?

-Oral feedback

-Peer review

- Positive reinforcement



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!