Материалдар / «БИОЛОГИЯ САБАҒЫНДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ ПӘНГЕ ДЕГЕН ҚЫЗУҒЫШЫЛЫҒЫН АРТТЫРУ»

«БИОЛОГИЯ САБАҒЫНДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ ПӘНГЕ ДЕГЕН ҚЫЗУҒЫШЫЛЫҒЫН АРТТЫРУ»

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімдерге арналған жаңа технология элементтері
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Наурыз 2021
331
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«БИОЛОГИЯ САБАҒЫНДА ОҚУШЫЛАРДЫҢ ПӘНГЕ ДЕГЕН ҚЫЗУҒЫШЫЛЫҒЫН АРТТЫРУ»


Алдашева У.Ж.

5 орта мектебі Тайынша қаласы


Статья посвящена новым педогогическим технологиям и метододам приёмов использованных на уроке биологии. Методы обучения тесно связаны с методическими приемами. Прием — это часть метода и выполняет при нем вспомогательную роль. Методические приемы дополняют и конкретизируют методы. Пользуясь ими, учитель имеет возможность проявить свое педагогическое мастерство, выдумку и творческую инициативу. Таким образом, в целом использование описанных приемов педагогической техники могут быть полезны учителям-предметникам с целью повышения интереса к предмету.

The article is devoted to pedagogical tehnologies and methods of using

Tehnoloques in biology lesson. Teaching methods are closely related to methodical techniques. Approach is part of the method and performs a supporting role with it. Meathodical techniques complement and specify methods. Using them, the teacher has the opportunity to show their pedagogical skills, imagination and creative initiative. Thus, to general,

the use of the described pedagogical tehniques can be useful to subject teachers in order to increase interest in the subject.

Сәлеметсіздерме құрметті әріптестер!

Елбасымыз Н.Назарбаев Қазақстанның өркениеті елдер қатарынан мәртебелі орын алуына ықпал етер бірден – бір құдірет – білім мен білімді ұрпақ екеніне назар аударып, «XXI ғасыр білікті, білімді, бәсекеге қабілетті жастардікі» деп атады.

Биология пәні жаратылыстану ғылымдарының құрамдас бөлігі ретінде оқушыларға қоршаған ортаның көптүрлілігі мен эволюциясы туралы білім береді, тірі ағзалардың даму заңы мен заңдылықтарды қарастырады, сонымен қатар әлемнің таңғажайып құбылыстарын оқып-тануға және зерттеуге мүмкіндік береді. Биология өте қызғылықты, ерекше жан-жақты пән. XXI ғасыр биология ғасыры аталуының өзі биологияның басқа пәндермен қатар орнының ерекше екенін көрсетеді. Бұл пәнді оқытуда өзіндік өзгешеліктер бар. Сондықтан жаңа педагогикалық технологияны қолдануға ерекше мән беріледі.

Әрбір пән мұғалімінің мақсаты – оқушылардың білім сапасын көтеру. Ал сабақта қолданылған оқытудың әр түрлі формалары оқушылардың білім сапасын арттыруға және пәнге деген қызығуын, сонымен қатар әр оқушының сөйлеу тілін, ойлау, байқау, есте сақтау дәрежесін, ізденімпаздығын жетілдіруге мүмкіндік береді.

Мен де оқушылардың пәнге қызығуын арттыру мақсатында өз тарапымнан шығармашылық ізденістер жасап, әдістемелік тәжірибемді жетілдіріп отырамын. Өз сабағымда жаңа технология элементтерін, оның ішінде В.Ф. Шаталовтың тірек-сызба белгілері, сын тұрғысынан ойлау, аралас сабақ, сайыс, шығармашылық кеш деген оқытудың әр түрлі әдістерін қолданамын.

1.Тірек-сызба әдісі:

Оқушы сызба белгілер бойынша жүйелі түрде әңгімелеп, тақырыптың мәнін ашып беруі, оқып отырған материалды толық меңгергенін дәлелдейді.тірек-сызбасы жеке-жеке орналасып немесе жеке орналасып, бір-бірімен жуан сызықтармен бөлінген 3-4 блоктан құрылады.сабақты блокпен оқытудың бұл түрі біріншіден, мұғалім тарапынан теориялық білімді, ал оқушы тарапынан ойлау, сараптау және қорытынды жасай білуді талап етеді.

Мысалы: 7-сыныпқа арналған оқулығы бойынша тақырып «Тамырдың ішкі құрылысы: флоэма, ксилема, камбий. Ксилема, флоэма және олардың құрылымдық элементтері» 20 сабақ.

ТShape1 Shape2 өбе органикалық заттар

Shape3 флоэма

бShape9 Shape8 Shape7 Shape6 Shape4 Shape5

Shape17 Shape16 Shape13 Shape12 Shape10 Shape15 Shape14 Shape11

Shape19 Shape20 Shape18 кам - -

бShape22 Shape21 ий - - -

ссс

Shape32 Shape31 Shape30 Shape29 Shape27 Shape28 Shape23 Shape26 Shape24 Shape25 қабық ксилема

су+минералды заттар

7- сынып «Өсімдіктердің тыныс алуы» 27 сабақ


Shape34 Shape33 Оттегі (О2)


ФShape36 Shape35 отосинтез Көмірқышқыл газ Тынысалу

Shape37 Shape38 (СО2)


Органикалық заттар


Shape39 Shape40

Shape41 қ/з Тынысалу

Shape43 Shape42 m = 6 кг m=3 кг + энергия

өсу көбеу, даму

осындай тірек-сызба белгілерінің оқушылар үшін тиімділігі мынада-өтіп жатқан материалды терең меңгеруде, сызба-белгіден түсінбей қалған бөлігін тауып бірігіп талдауға;

-материалды оңай есте сақтауға;

- сызба-белгіні пайдаланып, өткен тақырыпқа нақты жауап беруге;

- алған білімді белгілі бір жүйеге келтіруге мүмкіндік алады.

2.Келесі әдіс: Сын түрғысынан ойлау

7-сынып «Экологиялық сукцессиялар» 5 сабақ

Ой қозғау. Ассоциациялық картаны толтыру.








Shape44 Балдырлар Қыналар Мүктер

Shape47 Shape46 Shape45

Өсімдіктер дүниесі



ПShape49 Shape48 Shape50 лаунтектестер

Shape51 Shape52 Shape53 Қырықбуынтектестер Қырықжапырақтектестер Тұқымды

Ашық Жабық




Картаны толтыра отырып оқушылар өз білімдерін пысықтап, жаңа тақырыпқа ой қозғайды.

Венн диаграммасы арқылы тақырыптың негізін анықтап, талдау жасайды, салыстыруды үйренеді.

Shape55 Shape54 Shape56

Ұқсастығы

айырмашылығы

тұқымдылар





Ашық

тұқымдылар






3.Оқушылардың ынталылығын, қызығуын арттыратын әдістің бірі – аралас сабақ.

7-сынып «Азық – түліктердегі органикалық заттар: нәруыздар, майлар, көмірсулар» 14 сабақ. Сабақта көмірсудың маңызы мен құрамын анықтайды. Бұл жерде дәнді дақылдар туралы айтылады, дақылдарды тану, оқушыларды еңбексүйгіштікке баулу және диханшылық еңбегін қастерлеуге үйрету мақсаты белгіленеді. Тақтаға бірнеше алаңға бөлінген кесте ілінеді. Кесте артында нақыл сөздер жасырылған. Оқушылар бірнеше сатылар бойынша өтілетін айтылады. Олар осы сатылардағы алаңдардан сүрінбей өтсе, алаң артындағы құпия нақыл сөзді оқи алады. «Жаналықтар алаңында» дәнді дақылдар туралы жаңа ақпарат беріледі. Дақылдар пайдалануына қарай 2 топқа бөлінеді: азық-түлік, жемшөп. Өсіру жүйесі – егіншілік кәсібінің ең күрделі саласының бірі.

Shape57 Shape58 В,Е дәрумендері тамақ өнеркәсібі

Shape59 Shape60 техникалық май жасынды жібек

Shape63 Shape61 Shape62

Жүгерінің маңызы

мал азығы медицина

Shape64 Shape65

линолеум желім


азық

Shape66

Shape68 Shape67 Shape69

Күріштің маңызы

В дәрумені крахмал

Shape70 Shape71 қағаз спирт

Shape73 Shape74 Shape72 мал азығы бұйы

қатырма қағаз


«Зерттеушілер» алаңына келгенде топтарға бөліп, кеппешқп таратылады. Оқушылар азық-түлікте көмірсулар дәлелдеуге байланысты № 3 зертханалық жұмысын орындайды.

Дақыл

Гүлшоғыры

Тозаңдануы

Сабағы

Тамыры

Жапырағы

Жүгері(отаны-Онтүстік Америка)

Дара жынысты, бір үйлі, сыпыртқы, собық

Айқас тозаңданады

Тік, жуан, іші бітеу

Шашақ тамыр, қосалқы тамыры болады

Қатар жүйкелі

Күріш(отаны-Оңтүстік Шығыс азия)

Қос жынысты, сыпыртқы гүл

Айқас және өздігінен тозаңданады

Сабан сабақ іші қуыс

Шашақ тамыр

Қатар жүйкелі

Тары (отаны-Қытай)

Қос жынысты, сыпыртқы гүл

Өздігінен тозаңданады

Сабан сабақ

Шашақ тамыр

Қатар жүйкелі

Сынып түгелдей «Зертхана» алаңынан өтіп, «Ойын» алаңына келеді.

КShape75 Shape78 Shape77 Shape76

Дәнді дақылдардың маңызы

ел балалар, ойлайық,

ОShape80 Shape79 йнайық та ойлайық.

ҚShape83 Shape81 Shape82 андай жұмбақ бола да

Шешпей оны қоймайық!

«Миға шабуыл».


Shape84

Shape85 Shape86

Shape87

Нан дастарқанға қалай келеді?

Shape88 Shape89

Shape90 Shape91 Shape92



Нан туралы, еңбекті бағалау туралы 1-2 оқушыдан қандай мақал-мәтел немесе өлен білетіні сұралады.

Соңғы алаң – «Сыйлық» сыйлықтарын алады. Сабақ барысында жауабына қарай таратылып берілген белгілер бойынша коментарий жазылады.

Тақтадағы алаңның бәрі ашылып, құпия сөз анықталады:

«Екпей- егін шықпас,

Үйренбей – білім жұқпас».

Оқушылардың іздінісін, шығармашылық қабілетін дамытуда аралас түрінде өткізілген бұл сабақ нәтижесі жоғары болады.

Әр түрлі әдіс-тәсілдерді қолданып, сабақты түрлендіріп өткізу оқушылардың оқып-үйренуге, ізденуге, білімге құштарлығын арттыратыны анық.

4.Шығармашылық кеш әдісі арқылы сыныпты бірнеше топқа бөліп, өзара сайысқа түсіре отырып оқушылардың белсенділігін арттыру, ойлау қабілетін, өз бетімен оқып-үйренуге, жұмыс істеуге талаптандыру.

Бір үлкен бөлім аяқталған соң алдынала тапсырма беріледі, сол тапсырма бойынша кітапша шығарылады. Сол кітапшаны әр топ қорғау үшін презентация жасайды.




Осы әдіс арқылы пәнге қызығуын арттырып, мамандық таңдауға ықпал жасау көмектеседі.

Биология пәнінен оқушылардың білімге деген ынтасын арттыру, өз бетінше ізденіске, шығармашылық жұмыстарға қызықтыра білу менің басты мақсатым. Осы мақсатымды жүзеге асыру үшін әрбір сабағымды түрлендіріп өткізуге көңіл бөлемін. Осындай оқушылардың шығармашылық жұмыстарына бағытталған «Биологияның ғажайып әлемінде» атты шығармашылық сағаты өткізілді. Оқушылардың пәнге деген қызығушылығын оятып, қоршаған ортаны танып білу үшін, кітапшаларын тек көрсетпей, сол кітап ішіне еңгізілген ақпаратпен таныстыру өтеді. Оқушыларды шығармашылығын қалыптастыра отырып, өз ісін қадағалауғу, жауапкершілікпен қарауға баулу мақсатында, сабақта оқушылар мұғалімдің рөлін атқарады.

Мұғалім ең алдымен оқушылардың ынталылығын, қызығуын арттыратын әдістерді сабақта кеңірек қолдануға көңіл бөлуі керек. Әр сабағының мән-мағынасына терең мән беріп, оқушының ойлау, есте сақтау қабілеттерінің дамуына ықпал ету мұғалім жауапкершілігінде деп ойлаймын.

«Әр мұғалім-өз ісінің шебері» деген сөзбен аяқта отырып, мен барлықтарына зор деңсаулық, жоғары дәрежелі шығармашылық тілеймін.

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ