2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Buildings

Материал туралы қысқаша түсінік
3.4.7.1 spell a growing number of familiar high-frequency words accurately during guided writing activities; 3.5.14.1 use prepositions of location and position: at, behind, between, in, in front of, near, next to, on, under, above to describe where people and things are, use prepositions of time: on, in, at to talk about days and times and no preposition last week
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Сәуір 2022
424
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

Buildings

Teacher name:

Eralieva A

Date:

08.04.2022y

Grade: 3 V

Number present: 12

Number absent: 0

Theme of the lesson:

Our house

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

3.4.7.1 spell a growing number of familiar high-frequency words accurately

during guided writing activities;

3.5.14.1 use prepositions of location and position: at, behind, between, in, in front

of, near, next to, on, under, above to describe where people and things are, use

prepositions of time: on, in, at to talk about days and times and no preposition last

week


Lesson objectives

Learners will be able to:

most learners will be able to:

use most of the words in the speech;

answer questions with minimum support

- use basic in study spot This is/That is































Lesson plan



Planned timings

Teacher's actions

Pupils` actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Teacher greets students



Students respond to greeting and take their places



-









20

minutes




















































































































10 min

MAIN PART

Presentation


1.First, the teacher checks the homework.To quickly check, we play a Lego game.Drawings will come out of the slide and students need to answer them.







2. To find out today's topic, I ask the children easy questions, they answer the questions and opens a picture on the board that is closed.




3.

Now today 's new words .We write from the slide, repeat, and play with music the game is a game to quickly learn a new word.







4.

In the blackboard there are posters that are written the name of the room .Children choose the appropriate furniture from the map and stickers on the poster





5. Now an invigorating moment we dance together to the music




6. Then listening, the children watch the video and listen, then do the task in the poster


7.Grammar on the topic of demonstrative pronouns




8. Group work , on three topics , students draw drawings of the room and protect.





ENDING THE LESSON:

Well what did we do in our lesson?

- Evaluation of the lesson

Give the home task

Sing a Good bye song













Learners listen to teacher’s short explanation



Students answer questions from the drawing .




















Students answer questions from the drawing .


Children answer easy questions they open each card






Children repeat words and writes, play with a new word
















Children choose cards and stick them on the poster













Children dancing with the teacher together











Children look at the video and listen, then do the task









Students do a task on the blackboard













Take posters and draws a drawing of the room and protect











Children sing a Good bye song

























Formative assessment




























Formative assessment













Formative assessment














Formative assessment















Formative assessment


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!