Материалдар / Дипломдық жұмыс: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Дипломдық жұмыс: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық

Материал туралы қысқаша түсінік
Мектеп жасына дейінгі білім беру мекемелерінде балаларға шығармашылық білім беру технологиясы «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологияларды жүзеге асыру.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Ақпан 2022
389
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі


Павлодар педагогикалық университеті


Педагогиканың жоғары мектебі




«Қорғауға жіберілді»

___________К.М. Текжанов





ДИПЛОМДЫҚ ЖҰМЫС




Тақырыбы: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық негіздері




5В010100 - «Мектепке дейінгі оқыту мен тәрбиелеу»





Орындаған: Зиябек Несібелі



Ғылыми жетекшісі:

п.ғ.к., доцент









Павлодар, 2021





МАЗМҰНЫ

Кіріспе


І тарау. «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық негіздері


1.1 Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында оқытудың тарихи – педагогикалық аспектілері


1.2 «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде технологияларды қолданудың педагогикалық шарттары


ІІ тарау. Мектеп жасына дейінгі білім беру мекемелерінде балаларға шығармашылық білім беру технологиясы


2.1 «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологияларды жүзеге асыру.


2.2 «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялар бойынша өткізілген эксперимент нәтижелері


Қорытынды


Пайдаланған әдебиттер тізімі


Қосымшалар























Кіріспе


Зерттеудің көкейкестілігі

«Еліміздің ертеңі бүгінгі жас   
ұрпақтың қолында, ал жас ұрпақтың   
тағдыры ұстаздардың қолында» 
Н.Ә.Назарбаев 

Қазіргі жағдайда Қазақстан Республикасында білім беруді мемлекеттің әлеуметтік - экономикалық дамуының стратегиялық ресурсы ретінде тануға негізделген білім беру жүйесін ауқымды жаңғырту жүріп жатыр.

Үздіксіз білім беру жүйесінің бірінші сатысы мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту болып табылады. Соңғы уақытқа дейін баланы мектепке дайындау мектепке дейінгі білім берудің жалпы мақсаты ретінде танылды. Мектепке дайындық жеті жасар баланың оқу, санау және жазу элементтерін иеленуі деп түсінілді. Бүгінгі таңда мектепке дейінгі білім беру мен оқыту үздіксіз білім беру жүйесінің маңызды буыны ретінде танылады, өйткені мектепке дейінгі жаста баланың маңызды қасиеттері мен қабілеттері қалыптасады, физикалық және психикалық денсаулығының негіздері қаланады, этникалық және гендерлік даралық дамиды, функционалдық сауаттылық элементтері мен өмірлік дағдылар қалыптасады.

Біздің мемлекетіміздің Президенті Н.Ә. Назарбаев мектепке дейінгі білім беру мен тәрбиелеу жүйесін дамыту білім берудегі ұлттық басымдықтардың бірі болып табылатынын мәлімдеді.

Білім беру процесі-бұл өзіндік ерекшелігі мен ерекше мақсаттары бар тәрбиеші мен оқушының өзара әрекеті. Мектепке дейінгі білім беру процесі белгілі бір принциптерге негізделген: баланың дамуындағы тұтастық принципі — тәрбиенің барлық жақтарының бірлігі.

Мектепке дейінгі білім беру мекемесі — Ресей Федерациясындағы әртүрлі бағыттағы мектепке дейінгі білім берудің жалпы білім беру бағдарламаларын жүзеге асыратын білім беру мекемесінің түрі.

Мектепке дейінгі білім беру процесі белгілі бір принциптерге негізделген:

Баланың дамуындағы тұтастық қағидасы-тәрбиенің барлық жақтарының бірлігі.

Тәрбиенің жүйелілігі мен үздіксіздігі принципі — бұл баланың мекемеде болатын күні бойы жүзеге асырылуы керек, ақпарат дәйекті болуы керек.

Балалардың жас ерекшеліктерін ескеру принципі — бағдарламаны балалардың жасына, физикалық, психологиялық ерекшеліктеріне сүйене отырып жасау керек, білім беру бағдарламасын мектеп жасына дейінгі балаларға жақсы сәйкес келетін іс-шаралармен-спорттық жүктемелермен, дамытушылық ойындармен (әсіресе топтық), сурет салумен, модельдеумен және ұсақ моториканың дамуына ықпал ететін барлық нәрселермен қанықтыру керек.

Тұрақты прогрессия принципі-бұл баланың мүмкіндіктерін, дағдыларын және дағдыларын дамытуға ғана емес, сонымен қатар осы процесті жүзеге асыруға әкелетін міндеттердің біртіндеп күрделенуі. Осы қағиданы ұстану өзін-өзі бағалаудың және баланың тиісті жетістігінің негізін қалайды.

Баланың эмоционалды-психологиялық жайлылық принципі.

Ізгілендіру принципі-білім беру процесі мен қоғамның да, жеке тұлғаның да қажеттіліктері арасындағы байланысты көрсетеді.

Бүкіл мектеп жасына дейінгі балалардың білім беру процесіне көзқарас, білім беру жүйесін қайта құру процесі көп жүреді мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына жоғары талаптар қояды, жаңа, тиімді психологиялық-педагогикалық ізденістерді күшейтеді .

Мектепке дейінгі білім беруді дамытудың қазіргі кезеңінде білім беру үдерісіндегі өзгерістер: білім беру мазмұны байытылуда, мектепке дейінгі білім беру педагогтарының назарын балалардың шығармашылық және зияткерлік қабілеттерін дамыту, түзету эмоционалды-еріктік және қозғалыс сфералары; дәстүрлі әдістерді ауыстыру оқыту мен тәрбиелеудің белсенді әдістері келеді танымдық, тұлғалық, рухани-адамгершілік дамуды жандандыру баланың. Осы өзгеретін жағдайда мектепке дейінгі білім беру педагогына интегративті тәсілдердің алуан түрлілігін бағдарлай білу керек.

Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде баланың дамуы келесі кезеңде жүреді, ересек адаммен өзара әрекеттесу, оның өмірлік маңызды рөлі бұл кезеңді белгілі ғалымдар атап өтті (Л. С. Выготский, д. Б. Эльконин, А. В. Запорожец, М. И. Лисина, т. б.). Басқа жас кезеңінде де ересек баланың дамуында мұндай рөл атқармайды. Сондықтан мақсаты қызметін ересек жағдайында мектепке дейінгі білім беру мекемесінің баламен осындай өзара әрекеттесудің құрылысы қоршаған ортаны білудегі оның белсенділігін қалыптастыруға ықпал ету шындық, оның ерекше даралығын ашу. Шарты бұл мақсатты жүзеге асыру педагогикалық технологияларды қолдану болып табылады.

Сонымен қатар, «шығармашылық» білім беру саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялық білім беру үрдісі қазіргі таңда анықталып, ғылыми – зерттеу институттары, мектепке дейінгі мекемелер, жоғары оқу орындары базасында және инновациялық технологиялар шеңберінде құзыреттілік орталықтарын дамытуға басты назар аударды.

Шығармашылық – балалық шақтағы ең тиімді факторлардың бірі. Ойын уақыты мен достық осы уақыт аралығында шығармашылық пен қиялға байланысты. Бұл ойын уақытының негізгі элементі ғана емес, сонымен қатар әр баланың дамуында маңызды рөл атқарады.

Мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық қызметі баланың классикалық әрекеттерінен тұрады. Ең бірінші және ең бастысы-сурет салу, екінші орында-модельдеу және дизайн. Сондай-ақ, мектепке дейінгі мекемеде көркемдік іс-әрекеттің кең таралған түрі-балалар шығармаларын қайталау және театрландырылған қойылымдарға қатысу.

Мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық белсенділігі баланың айналасындағы әлемді эстетикалық және танымдық қабылдауын дамытуға және қалыптастыруға әсер етеді.

Шығармашылық арқылы бала объектінің сыртқы түрі, формасы, мөлшері мен мазмұны туралы әсер алады, дәмі, түсі, құрылымы мен дыбысы туралы негізгі ақпарат қалыптасады, музыкалық, әдеби және бейнелеу өнері туындыларын көркемдік қабылдау дамиды.

ХХІ ғасырдың басында бұл бағыттар білім беру саласында басым болып табылады. Гуманистік білім беру парадигмасына көшу жеке тұлғаға оның физикалық, рухани бейімділігі мен қабілеттерінің, шығармашылық әлеуетінің даму перспективалары мен шектерін, адамның зияткерлік және адамгершілік еркіндігін, барабар бағалау мен өзін-өзі бағалау қабілетін, мінез-құлық пен іс-әрекетті өзін-өзі реттеуді, дүниетанымдық рефлексияны көрсететін жеке тұлғалық тұжырымдамаларды құруға көмек көрсетуді қамтиды. Сондықтан педагогиканың өзекті міндеттерінің бірі педагогикалық технологиялар арқылы білім беруді ізгілендіруді технологиялық қамтамасыз ету болып табылады.

Осыған байланысты қазіргі уақытта мектепке дейінгі білім беру мекемесінің педагогикалық ұжымдары өз жұмысына инновациялық технологияларды қарқынды енгізуде. Сондықтан мектепке дейінгі білім беру мұғалімдерінің негізгі міндеті-балалармен жұмысты ұйымдастырудың әдістері мен формаларын, жеке даму мақсатына оңтайлы сәйкес келетін инновациялық педагогикалық технологияларды таңдау.

Педагогика мен психология шығармашылықты зерттеуде айтарлықтай тәжірибе жинады (И.Я. Лернер, А. М. Матюшкин, д. Б, Эпифания және т. б.). Шығармашылықтың практикалық психологиясы мен диагностикасының идеялары орыс ғалымдардың (Л.С. Выготский, Б. М. Теплов, Л. А. Венгер, Е. Е. Туник және т. б.) және шетелдік зерттеушілердің (Э. Берн, Гилфорд, Дж.Роджерс, П. Торренс, А. Анастази, Г. Эйзенк).

Шығармашылық білім беру мен мәдени аспектілерін орыс және шетелдік зерттеушілер кеңінен зерттеді: Р.Арнхейм, Н. А.Бердяев, С. О. Грузенберг, А. Камю, Б. Кроче, А. Мальро, Ф. В. Й. Шеллинг, П. К. Энгельмейер және басқа да көптеген. ХХ ғасырдың физиологтары мен психологтары шығармашылық қабілеттер мәселесін дамытуға айтарлықтай үлес қосты: В. М.Бехтерев, Ф. Бинэ, д. Б. Эпифания, л. с. Выготский, Э. А. Голубева, Ф. Гальтон, В. Н. Дружинин, Я. А. Пономарев, Б. М. Теплов және басқалар. Олар шығармашылық процестің "механизмін" және қабілеттерін дамыту жағдайларын егжей-тегжейлі зерттеді.

Белгілі мұғалімдер шығармашылық дамытуға үлкен мән берді: Я.Коменский, А. Макаренко, Д. Ушинский және басқалар. А.И.Арнольдов, Ю. П. Азаров, т. и. Бакланова, С. Н. Иконникова, в. п. Исаенко, В. С. Кузин, Г. А. праздников, Ю. А. Стрельцов және басқалардың жұмыстары білім беру мен шығармашылық дамытудың мәдени аспектісінің тұжырымдамалық негіздерін қамтиды. Аталған ғылыми зерттеулер мен педагогикалық әдебиеттерді талдау нәтижесінде мектепке дейінгі мекемеде білім беру үрдісін, «шығармашылық» технологиялардың ғылыми теориясын талдау, педагогикалық аспектілерін жетілдіру, ғылыми – теориялық негіздерді талдау қажеттілігі туындайды. Аталған қайшылықтарды шешу дипломдық жұмыстың тақырыбын: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық негіздері деп таңдауға негіз болады.

Зерттеу мақсаты: Мектепке дейінгі мекеме жағдайында балаларға білім беру саласы бойынша технологияларды негіздеу және педагогикалық шарттарын анықтап эксперименттік жағдайында тексеру.

Зерттеу нысаны: мектеп жасына дейінгі мекемедегі білім беру үрдісі.

Зерттеу пәні: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялар.

Зерттеу болжамы: егер мектепке дейінгі балаларда «Шығармашылық» білім саласы бойынша қолданылатын технологиялардың ғылыми – теориясы негізделсе, онда олардың білім беру үрдісін қалыптастыруға мүмкіндік туады, өйткені мектепке дейінгі мекемеде технология теориясы мен әдістері анықталып эксперимент жүзінде дәлелденеді.

Зерттеу жетекші идеясы: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми теориясы нақтыланады.

Зерттеу міндеттері:

  • мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялар туралы әдебиеттерді зерделеу;

  • «шығармашылық», «педагогикалық шарттары», «дағдылары», « технологияларды» талдау;

  • «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде технологияларды қолданудың педагогикалық шарттарын анықтау;

  • мектепке дейінгі мекемеде «шығармашылық» технологиялық деңгейін анықтау және эксперименттік жұмысты жүзеге асыру.

Зерттеудің теориялық және әдіснамалық негіздері: педагогика, психология, философиялық зерттеу В.В. Брофман, Л. А. Венгер, л. с. Выготский, О. М. Дьяченко, а. в. Запорожец, С. В. Погодин, а. в. Климакова, А. М. Матюшкин, Н. Н. Поддяковтың және т. б. шет елдік, отандық ғалымдардың теориялық ережелеріне негізделген.

Зерттеу көздері: зерттеу мәселесі бойынша мектепке дейінгі балаларда білім беру үрдісін қалыптастырудың технологиялары мен педагогикалық шарттарына қатысты нормативті құжаттар және оқу әдістемелік кешендер.

Зерттеу әдістері: педагогика, психология, философиялық еңбектерді, педагогикалық шарттарды, мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми теориясын талдау, синтездеу, жүйелеу;

Зерттеудің ғылыми жаңалығы мен теориялық мәнділігі:

  • мектепке дейінгі мекемеде білім беру үрдісі туралы теориялық әдебиеттер зерделенді;

  • «шығармашылық», «педагогикалық шарттары», «дағдылары», « технологиялар» туралы түсінік беріліп, талданды;

  • «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде технологияларды қолданудың педагогикалық шарттары анықталды:

  • мектепке дейінгі мекемеде «шығармашылық» технологиялық деңгейін анықтау және эксперимент жүргізілді.

Зерттеудің практикалық маңыздылығы: «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық негіздерін ғылыми зерттеу жұмыстарында пайдалануға болады.

Қорғауға ұсынылатын қағидалар:

  • мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялық әдебиеттерге сараптама;

  • « педагогикалық шарттары мен аспектілері» мен ғылыми теориясына сипаттама;

  • «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде технологияларды қолданудың педагогикалық шарттары анықтау:

  • мектепке дейінгі мекемеде «шығармашылық» технологиялық деңгейін анықтау және эксперимент жүзінде дәлелденді

Диплом құрылымы: кіріспеден, екі бөлімнен, қорытындыдан, пайдаланылған әдебиеттер тізімдерінен, қосымшадан тұрады.

Кіріспеде зерттеудің көкейкестілігі, мақсат, міндеттері, пәні, болжамы, жетекші идеясы, әдістері, ғылыми жаңалығы, практикалық мәні, қорғауға ұсынылатын қағидалар баяндалған.

«Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық негіздері», бөлімінде педагогикалық әдебиеттегі мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми – теориялық негіздері талданып, педагогикалық аспектілерімен шарттары, мақсаттары, міндеттері мен ерекшіліктері айқындалды.

«Мектеп жасына дейінгі білім беру мекемелерінде балаларға шығармашылық білім беру технологиясы», бөлімінде балаларға шығармашылық білім беру технологиясын жүзеге асырудың тиімді әдістері, тәжірибелік - экперимент жүзінде тұжырымдалды.

Қорытындыда «шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми – теориялық негіздерін дәлелдейтін, мақсаты, міндеттері, ерекшеліктері зерделеніп, тиімді технологиялар тәжірибелік – экперимент жүзінде дәлелденеді.












І тарау. «Шығармашылық» білім саласы бойынша мектепке дейінгі мекемеде қолданылатын технологиялардың ғылыми- теориялық негіздері

1.1 Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында оқытудың тарихи – педагогикалық аспектілері

Шығармашылық – бұл күрделі және жұмбақ ұғым, сондықтан бұл тұжырымдаманың түсініксіздігіне және оған жалпы қабылданған анықтаманың болмауына байланысты шығармашылықты анықтау қиын. Шығармашылықтың алғашқы анықтамалары Гилфорд [1950ж, 444 б.] шығармашылықты "шығармашылық адамдарға тән қабілеттер"деп анықтаған кезде шығармашылық тұлға тұжырымдамасына негізделді. Бұл анықтама 1950 жылдары басым болды және ол шығармашылық зерттеушілермен танымал [Amabile, 1996ж, 21б]. Әр адамның әр түрлі шығармашылығы болса да, шығармашылық процесс ұйымдастырушылық деңгейде ұйымда қолданылған кезде нақты қайтарым пайда болады (Кук, 1998). Шығармашылық әртүрлі жолдармен анықталды. Шығармашылық "ғылымнан бастап өнерге,білімге, бизнеске және күнделікті өмірге дейінгі адам қызметінің кез-келген саласын

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!