Материалдар / Екінші реттік жыныстық белгілер. Ұлдар мен қыздардың жыныстық жетілуі. Биологиялық және әлеуметтік жетілу.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Екінші реттік жыныстық белгілер. Ұлдар мен қыздардың жыныстық жетілуі. Биологиялық және әлеуметтік жетілу.

Материал туралы қысқаша түсінік
9 сынып биология пәні мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Маусым 2020
12084
26 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар

Ұзақ мерзімді жоспардың бөлім/бөлімшесі: Көбею

Күні:

Сынып: 9

Мектеп: Ақсай қаласының № 7 ЖОББМ

Мұғалімнің аты-жөні: Газизова Айгуль Ерболатовна

Қатысқандар:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы: Екінші реттік жыныстық белгілер. Ұлдар мен қыздардың жыныстық жетілуі. Биологиялық және әлеуметтік жетілу.

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.2.1.3 жыныстық жетілу кезеңіндегі екінші реттік жыныстық белгілердің дамуын сипаттау

Сабақтың мақсаты

- Жыныс бездері және олардың гормондарының ролі туралы түсіндіру

- Ұлдар мен қыздардың екінші реттік жыныстық белгілерін сипаттау

- Биологиялық және әлеуметтік жыныстық жетілудің айырмашылығын анықтау.

Бағалау критерийі

- Жыныс бездерінің түрлерін және олардың гормондарының ролін түсіндіреді

- Ұлдар мен қыздардың екінші реттік жыныстық белгілерін сипаттайды

- Жасөспірімдегі биологиялық және әлеуметтік жетілудің айырмашылығын анықтайды.

Тілдік мақсаттар

Оқушылар қолданады:

- екінші реттік жыныстық белгілерін талқылап, ұлдар мен қыздардың жыныстық жетілуін түсіндіреді.

- биологиялық және әлеуметтік жыныстық жетілудің ұқcacтықтaры мeн aйырмaшылықтaрын ayызшa жәнe жaзбaшa cипaттaй aлaды. Жayaптaрын нeгiздeйдi.

Пәнге қатысты терминдер мен негізгі сөз тіркестері:

Тестостерон, андроген, эстрадиол, протестерон, акселерация

Талқылауға арналған тармақтар:

Биологиялық жетілу ...

Әлеуметтік жетілу ...

Құндылықтарға баулу

"Зайырлы қоғам және жоғары руханият" құндылығы бойынша денсаулықты сақтауда биологиялық және әлеуметтік факторларды ескерудің қажеттілігін ұғынады.

Топтық жұмыста өз ойымен бөлісу, бәсекеге қабілетті болу, өзгелердің пікірімен санасу құңдылықтары дамытылады.

Жеке жұмыста өзін-өзі реттеп, тапсырманы уақытылы орындау, өзгенің пікірімен санасу икемділіктері дамытылады.

Пәнаралық байланыс

Математика

Алдыңғы білім

8 сынып - жануарлардың көбею тәсілдерін салыстыру

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңі


Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы


3 мин








1 мин

Амандасу, оқушыларды түгендеу.


Ж. "Миға шабуыл" әдісімен үй тапсырмасын сұрау.

1. Аналық жыныс жүйесінің мүшесін сипаттаңдар.

2. Жатыр дегеніміз не?

3. Аталық бездердің маңызды қасиеттерін ата.

4. Шәует (сперма) дегеніміз не?

5. Аталық, аналық бездердің мөлшері мен салмағын ата.

ҚБ: "От шашу" әдісі арқылы бағалау

С: Диалог негізінде, оқушыға жеке қолдау көрсету арқылы, сабақтағы жылдамдық (темп) бойынша саралау


Сыныпты сәби қыз, ұл бала және жасөспірім қыз, ұл бала суреттері арқылы төрт топқа бөлу.

1 топ - сәби қыз бала

2 топ - сәби ұл бала

3 топ - жасөспірім қыз бала

4 топ - жасөспірім ұл бала

Жалпы білім беретін мектептің 9 – сыныбына арналған оқулық / Н.Г. Асанов, А.Р. Соловьева,

Б.Т. Ибраимова.

Алматы «Атамұра» 2019 ж, 218 - 222 бет


Үлестірмелі суреттер

Сабақтың ортасы

10 мин


5 мин









































































7 мин



















10 мин

Тж. “Орнымды тап” әдісі.

Мұғалімнің түсіндірмесі. Мәтінмен жұмыс.

- Оқушылар оқулықтағы (222-225 бет) мәтінді оқып шығады. Сол бойынша тапсырмалар орындайды.

- А3 форматта адамның жастық даму кезеңінің суреті беріледі.

- Осы парақтын екінші бетінде сұрақтар (тапсырмалар) жазылады. Тапсырма парағы бөліктерге бөлініп, үстел үстіне сурет жағы қаратылып қойылады.

- Екінші А3 форматына сұрақ (тапсырма) жауаптары ұяшықтарға жазылып, тақтаға ілінеді.

- Топ басшы үстел үстінен сұрақтарды таңдап алып, топ мүшелерімен бірлесіп жауап береді. Сұрақ жауапқа сәйкес тақтадағы А3 форматына орналастырылады. Нәтижесінде адамның жастық даму кезеңінің суреті жинақталады.

Ескерту: тапсырма жазылған парақ пен жауап жазылған парақты беттестіргенде бір-біріне сәйкес келуі керек.


Сұрақ парақтары:

Аталық жыныс гормондары

Ер адамда көмей мөлшері

Ағзадағы жыныс гормондарының арақатынасы бұзылатын болса, ер адамда болатын өзгерістер

Аналық жыныс гормондары

Аналық гормондардың орталық жүйке жүйесіне әсері

Көмей жұмыры

дегеніміз не?

Әйел адамда көмей мөлшері

Аталық гормондардың орталық жүйке жүйесіне әсері

Жыныс бездерінің сырттай секреторлық қызметі

Қыздарда жасөспірім кезенінің жасы

Ұлдарда жасөспірім кезенінің жасы

Жыныс бездерінің ішкі секреция қызметі

Ержету не бойжету дегеніміз не?

Ұлдардың екінші реттік жыныстық белгілерін сипаттау

Ағзадағы жыныс гормондарының арақатынасы бұзылатын болса әйел адамда болатын өзгерістер

Қыздардың екінші реттік жыныстық белгілерін сипаттау

Жауап парақтары:

Тестостерон, андроген

44 мм

Әйел тәрізді пішінге ие бола бастайды.

Эстрадиол, протестерон

Нәзік, ұрпағын сақтау үшін қамқор, байқағыш болуына әсер етеді.

Мойынның алдыңғы жағындағы қалқанша шеміршегінен түзілген дөңестеу жер

36 мм

Қорықпайтын және қажымайтын етеді, тез шешім қабылдауға және оны дереу орындауына түрткі болады

Аналық және аталық жыныс жасушаларының түзілуі

11 - 15 жас

12 - 16 жас

Қанға түсетін аналық және аталық жыныс гормандарын өндіру

Күшті, бірқалыпты, өзіңе сенімді, айтқан сөзге берік болу, алға қой,ан мақсатқа жету

Көмейі үлкен, дауыс байламдары ұзындау, дауысы дөрекі болады ...

Мұрт пен сақал өседі

Көмейі кішкентай, дауыс байламдары қысқа, тербелістерінің жиілігі көп, дыбысы жіңішке, дауысы жоғары ...


ҚБ: Топтарды қошеметтеу арқылы бағалау

С: Оқушыға жеке қолдау көрсету, қарым-қатынас формалары бойынша, сабақтағы жылдамдық (темп) бойынша саралау


Тж. "Бөлшектерін қосыңыз" әдісі.

Биологиялық және әлеуметтік жыныстық жетілуді салыстырып, айырмашылықтары мен ерекшеліктерін толтырады.

Биологиялық жетілу

Ұқсастығы

Әлеуметтік жетілу






Дескриптор:

- биологиялық жыныстық жетілудің айырмашылығын анықтайды

- әлеуметтік жыныстық жетілудің айырмашылығын анықтайды

- биологиялық және әлеуметтік жыныстық жетілудің ұқсастығын анықтайды


ҚБ: Дecкриптoр aрқылы бiрiн-бiрi өзaрa топта бaғaлaйды.

C: Оқушының дербестігі мен жауапкершілігі бойынша, сабақтағы жылдамдық (темп) бойынша, нәтиже немесе жауап бойынша саралау


Ж. Қалыптастырушы бағалау тапсырмалыры.

"Семантикалық карта" әдісі. Гормондардың орталық жүйке жүйесі және сыртқы белгісі бойынша кестені толтырады.

Гормандардың әсері

Аталық белгілер

Аналық белгілер

Орталық жүйке жүйесіне



Сыртқы белгісіне



Дескриптор:

- орталық жүйке жүйесі бойынша аталық белгіні ажыратады

- орталық жүйке жүйесі бойынша аналық белгіні ажыратады

- сыртқы белгісі бойынша аталық белгіні ажыратады

- сыртқы белгісі бойынша аналық белгіні ажыратады


ҚБ: Дecкриптoр aрқылы бiрiн-бiрi өзaрa жұптa +,- әдісі арқылы бaғaлaйды

C: Жеке нәтижe бoйыншa, оқушыға жеке қолдау көрсету арқылы, жылдамдық (темп) бойынша, дербестігі мен жауапкершілігі бойынша саралау


Мұғaлiм oқy мaқcaтынa cүйeнiп, қoрытындылaйды.







































































Жалпы білім беретін мектептің 9 – сыныбына арналған оқулық / Н.Г. Асанов, А.Р. Соловьева,

Б.Т. Ибраимова.

Алматы «Атамұра» 2019 ж, 224 - 225 бет


Сабақтың соңы


36 - 40 мин



Бекіту сұрақтары

1. Екінші реттік жыныстыұ жетілуді сипаттаңдар.

2. Биологиялық жетілу дегеніміз не?

3. Акселерация дегеніміз не? Себептерін ата.


Кері байланыс "ҚҚҚ" әдісі

Қызық

Қиын

Құңды





Қызық

Қиын

Құңды




Таратпа кестелер

Саралау Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?

Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?

Бағалау Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

Денсаулық және техника қауіпсіздігін сақтау

"Миға шабуыл" әдiciндe диалог негізінде, сабақтағы жылдамдық (темп) бойынша саралау жүзеге асады. Жeтicтiгi төмeн oқyшылaрғa қaжeт жaғдaйдa мұғaлiм қoлдay жacaйды.

Орнымды тап” әдісі бойынша қолдау көрсету, қарым-қатынас формалары, сабақтағы жылдамдық

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!