Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Фотоэффект құбылысы. Фотоэффект үшін Эйнштейн теңдеуі
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Фотоэффект құбылысы. Фотоэффект үшін Эйнштейн теңдеуі
Материал туралы қысқаша түсінік
Фотоэффект құбылысы туралы сабақ жоспары. Сабақ жспары - нақты, қажетті әдіс-тәсілдермен толық қамтылған. 9, 11 сыныптарға сабақ беретін мұғалімдерге өте қажет.
9.6.1.4фотоэффект үшін
Эйнштейнформуласын есептер шығаруда
қолдану;
Сабақтың
мақсаты
Барлық
оқушылар:Планк формуласының мaғынасын
біледі және фотоэффект құбылысын түсінеді
Оқушылардың басым
бөлігі:Фотоэффект құбылысын
сипаттайды, өмірде қолданылуына мысалдар келтіреді, фотоэффектінің
қызыл шекарасына арналған есептерді
шығарады
Кейбір
оқушылар:Эйнштейн формуласын
түрлендіреді , есептер шығаруда қолдана
алады
Бағалау
критерийі
Фотоэффект құбылысын
сипаттайды
Эйнштейн теңдеуін
түрлендіреді
Фотоэффект үшін
Эйнштейнформуласын есептер шығаруда
қолдана алады
Тілдік
мақсаттар
Негізгі сөздер мен
терминдер:
Фотоэлемент, фоторезистор, Күн
батареясы, қызыл шекара
Құндылықтарға
баулу
Индустрияландыру мен
инновацияларға негізделген экономикалық өсуге
баулу
(оқушылардың Қазақстандағы Күн
энергетикасының дамуын зерттеуге ықпал
ету)
Пәнаралық
байланыс
Математика (бөлшек амалдардан
белгісіз шаманы табу)
Химия (поликристалды
кремний)
Биология (медицина, оптикалық
құрал)
Алдыңғы
білім
Жарық табиғаты туралы түсінік
қалыптасқан, Планк формуласын біледі
- Көше шамдарының қараңғы
түссе жанып, жарықта сөнуін қалай түсіндіре
аласыңдар?
(АКТ пайдалана
отырып,оқушылардың назарын
шоғырландыруүшін видеоролик көрсету
)
Видеоролик:
фотоэлемент(пікіралмасу)/4
мин/
Кері байланыс: «Шапалақ»
әдісі
Сабақтың
ортасы
/25
мин/
Оқушыларды ғалымдардың суреті
арқылы топқа бөлу:
Ғалымдар
фотосы
Интерактивті
тақта
Үлестірме
қағаздар
1-топ: Герц 2-топ: Столетов
3-топ: Эйнштейн
Жаңа сабақ
түсіндіру
Оқу дағдыларының
деңгейлері:Білу және
түсіну
Белсенді
әдіс:«Борт
журналы»
Жұмыс түрі:
топтасу
(Мұғалім топтарға әртүрлі
көлемде мәтін таратады, оқушылар берілген мәтін бойынша жұмыс
жасайды, дәптерге түртіп алады, топта жаңа
сабақты
түсінеді,
айтады)
Бағалау критерийі:
фотоэффект құбылысын сипатта
1-тапсырма:Мәтінмен
жұмыс
/12
мин/
Дескриптор:
1-топ:Фотоэффект құбылысын, оның
қолданылуын түсіндіреді
2-топ:Фотоэффект тәжірибесін, қызыл
шекара ұғымын анықтайды
3-топ:Эйнштейн теориясын түсініп,
теңдеуін сипаттайды
1-топ:
Фото– грек сөзінен аударғанда -
жарық,эффект- латын сөзінен аударғанда -
әсер деген мағынаны білдіреді.
Фотоэффектдеп - түскен жарықтың әсерінен
металдардан электрондардың ыршып шығу құбылысын
айтады.
Фотоэлемент – жарық энергиясын
электр тогы энергиясына түрлендіретін
құрал.
Фотоэффект теориясының шығу
кезеңі:
Жарық табиғаты жөніндегі 1887
жылы неміс ғалымыГенрих
Герцтің кванттық
құбылысы;
Қолданылуы:
Күн батареяларында, көше
шамдарының жануы (фоторезистор арқылы) , метрополитен
турникеттерінің жұмысы, кино сласында динамиктегі дыбыстың шығуы
(жарық фотоэлементке түседі), медицинада рентген сәулесінің
интенсивтілігін азайтады, адам денсаулығына зиянсыз етіп, бірақ
кескіннің жарықтылығын арттырады (электронды оптикалық түрлендіргіш
– фотоэффект құбылысына негізделген)
2-топ:
1888-1890 жылдары орыстың
көрнекті ғалымыА.Г.Столетовтәжірибе жүзінде
зерттейді.
Фотоэффектінің қызыл
шекарасы– фотоэффект құбылысының
байқалу шегі.
3-топ:1905 жылғы ағылшын
ғалымыА.Эйнштейнніңтеориясы;
Эйнштейннің пікірінше
1электрон – 1 фотонның әсерінен бөлініп шығады. Бөлініп шыққан
электрон белгілі бір жұмыс жасайды. Бұл –шығу
жұмысыдеп
аталады.
Шығу жұмысы – жарықтың
әсерінен электронның босап шығуы.
Барлық жұтылған фотон
энергиясы hν - электронның шығу жұмысы Аш мен оның қозғалысы, яғни
Ек кинетикалық энергиясына айналады
Кері байланыс: «Бас бармақ»
әдісі
Оқу дағдыларының
деңгейлері:Талдау
Белсенді
әдіс:«Көршіңізге
айтыңыз»
Жұмыс
түрі:жұптық
Бағалау критерийі: Эйнштейн
теңдеуін түрлендір
2 -
тапсырма:
Белгісіз шаманы
тап
/5
мин/
Дескриптор:
- Планк формуласындағы
белгісіз шаманы табады
- Жұмысты табуда математикалық
амалды тиімді пайдаланады
- барлық шаманы тауып,
формуланы дұрыс түрлендіреді
m
-
(Мұғалім сыныпқа ортақ
Эйнштейн теңдеуін береді оқушылар жұппен ойлана отырып, формуланы
түрлендіреді)
Кері байланыс: «Смайликтер»
әдісі
Оқу дағдыларының
деңгейлері:Қолдану
Белсенді
әдіс:жеке
жұмыс
(Мұғалім оқулықтағы есепке
бағыт береді, оқушылар өз қарқынына сәйкес есепті шығарады,жылдам,
дұрыс орындаған оқушыға қосымша есеп беріледі
)
Бағалау
критерийі:Фотоэффект үшін
Эйнштейнформуласына есеп
шығару
О қулықпен
жұмыс
3 -
тапсырма:
578тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз