Жалпы сөйлеу тілі дамымаған
балалармен жұмыс бойынша педагогтарға арналған
ұсынымдар
1. Өзіне деген сенімділікті
үнемі сақтау керек, оқушыға белгілі бір күш-жігермен сәттіліктің
субъективті тәжірибесін қамтамасыз ету қажет. Тапсырмалардың
қиындығы баланың мүмкіндіктеріне пропорционалды түрде біртіндеп
артуы керек.
2. Жұмысқа дереу қосылуды
талап етудің қажеті жоқ. Әр сабақта ұйымдастыру сәтін енгізуді
ұмытпаңыз, өйткені оқушылардың бұл санаты алдыңғы әрекеттен әрең
ауысады.
3. Баланы күтпеген сұрақ пен
тез жауап жағдайына қоюдың қажеті жоқ, ойлануға біраз уақыт
беріңіз.
4. Шектеулі уақыт аралығында
ассимиляция үшін үлкен және күрделі материал беру ұсынылмайды, оны
жеке бөліктерге бөліп, біртіндеп беру
керек.
5. Баладан сәтсіз жауапты
өзгертуді талап етпеңіз, оған біраз уақыттан кейін жауап беруді
сұраған дұрыс.
6. Тапсырманы орындау кезінде
оқушыны қандай да бір толықтыруларға, нақтылауларға, нұсқауларға
алаңдатуға болмайды, өйткені олардың ауысу процесі өте
төмен.
7. Сабақта визуалды тіректерді
(суреттер, диаграммалар, кестелер) қолдана отырып, оқу әрекетін
жеңілдетуге тырысыңыз, бірақ көп қатыспаңыз, өйткені қабылдау
көлемі азаяды.
8. Барлық анализаторлардың
жұмысын белсендіру (қозғалыс, көру, есту, кинестетикалық). Балалар
тыңдап, қарап, сөйлеуі керек.
9. Өзін-өзі бақылауды дамыту
керек, өзіңізде және жолдастарыңызда қателерді өз бетінше табуға
мүмкіндік беру керек, бірақ ойын әдістерін қолдана отырып, мұны
әдептілікпен жасау керек.
10. Әр деңгейдің алдында
мұқият дайындық қажет. Маңызды емес жылдамдық пен орындалған
жұмыстардың саны, қарапайым тапсырмаларды мұқият және дұрыс
орындау.
11. Мұғалім мұндай балалардың
даму ерекшеліктерін ұмытпауы керек, шамадан тыс жұмыстың алдын алу
үшін қысқа мерзімді демалуға мүмкіндік беруі керек, сабаққа
динамикалық үзілістерді біркелкі енгізуі керек ( 10 минуттан
кейін).
12. Сабақта екіден көп жаңа
түсінік берудің қажеті жоқ. Жұмыста көріңіз семантикалық жад сияқты
механикалық емес. Қосымша жағдайға жүгіну керек (мадақтау,
жарыстар, белгілер, чиптер, жапсырмалар және
т.б.).
13. Сабақта немесе сабақта ең
тыныш жағдай жасаңыз, мейірімділік атмосферасын
сақтаңыз.
14. Оқу материалын беру
қарқыны тыныш, тегіс, баяу, негізгі ойларды бірнеше рет қайталауы
керек
Жанибекова
Диана М.Қозыбаев атындағы солтүстік
Қазақстан мемлекеттік университетінің
студенті
Петропавл
қаласы