Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Language Focus. was/ were, there was/ there were
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Language Focus. was/ were, there was/ there were
Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ 6 сынып 4 тоқсан. 472 бұйрықпен жазылған. бағалаудың он балдық жүйесі қолданылады. Белсенді әдіс тәсілдермен жаңа технологиялар сабақ барысында орынды қолданылған.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit
9
Transport
Teacher’s
name:
Aldenbaeva
Date:
03.05.2022
Class:
6
Lessontitle
Language
Focus.
was/ were, there was/ there
were
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing to
6.L1understand a sequence of
supported classroom instructions
6.UE9use simple present and simple
past regular and irregular forms to describe routines, habits and
states on a limited range of familiar general and curricular
topics
6.C1use speaking and listening
skills to solve problems creatively and cooperatively in
groups
6.C2use speaking and listening
skills to provide sensitive feedback to
peers
6.S1provide basic information
about themselves and others at sentence level on an increasing
range of general topics
Lessonobjectives
Identify the
theme
Use was and were to talk about the past.
Use there was and there were to ask and answer questions.
Offer constructive
peer-feedback.
Respond to questions using
interpretive, evaluative skills.
Planned
timings
Teacher’s
activities
Pupil’s
activities
Marks
Resources
Beginning of the
lesson
The lesson
greeting.
Checking
homework
“Plickers”
Warm
up.
“Quest”
Teacher gives hints in order
to find topic of the lesson.
The teacher sets the lesson
objectives, letting students know what to anticipate from the
lesson.
Students respond to
greeting
Ss
shows their answers.
Ss
follow teacher’s instructions and guess the topic of the
lesson.
Comments
Slide (useful
phrases).
Pictures
PPT
Student Book
p.107
Main
Activities
Presentation
“Flower”
Teacher provides leaves and
unfinished draws of flowers.
With the help of these flowers
teacher explains usage of was and
were.
Demonstrates the grammar of
there was and there were.
For weaker students teacher
provides either (1)useful vocabularywith translations or (2)a
table with essential words.
1.
an
engineer-инжинер
Musicians-музыканттар
Inventor of a
car-көлік ойлап
табушы
Composers-компазиторлар
Artists-суретшілер
2.
Famous
person
Famous
for.....
William
Boeing
an
engineer
The
Beatles
musicians
Henry
Ford
an inventor of a
car
Bach and
Mozart
composers/
musicians
Picasso and Van
Gogh
artists/
painters
Game “A ship”
(P)
Teacher provides photos of
Nursultan and Almaty cities in 90s.
Differentiation
For weaker students teacher
provides a list essential word.
Production.
(I)
“Questionnaire”
1. Who were your favourite
primary school teachers?
2. What were your favourite TV
programmes last year?
3. Where was the last place
you were on holiday?
4. When was your last
meal?
5. Where was the last shop you
were in?
6. When was your favourite day
last week?
1. Who were popular singers
last year?
“Quiz”
Teacher takes a short quiz in
order to monitor student’s
achievements.
Ss complete the draw and stick
leaves.
Ss choose the square to draw
their signs and make an example with a given
word.
If the group commits a
mistake, the second group gets an opportunity to draw their
sign.
Ss write information with
given photos using was/were.
Ss have to find all building
in the city by asking questions using
phrases.
“Was there
…?
Were there
any…?”
Then present their ship in
front of the class.
Ss choose random questions and
answer them.
Students do the quiz. Then
check answers.
Assessment
criteria:
- give the examples of was/
were, there was/ there were
Descriptors:
-give grammatically correct
sentences
Self assessment Assessment
criteria:
- give the examples of was/
were, there was/ there were
Descriptors:
-
write with grammatical accuracy using
was/were
-
use grammatically correct
sentences.
-
spell most of the words correctly;
Pair assessment Assessment
criteria:
- Make up simple interrogative sentences to get
information about the topic and ask
questions
Descriptors:
-ask
5 grammatically correct questions
-
respond 5 questions properly
- pronounce words and phrases
clearly.
Assessment
criteria:
-Give basic information about
themselves
Descriptors:
-respond to questions
appropriately
-speak clearly
-use
appropriate topical voc
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз