Материалдар / Логикалық есептер жинағы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Логикалық есептер жинағы

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылардың ой-өрісін дамытуға арналған есептер
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Қазан 2018
2228
5 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

100 есеп1.Жолаушының бір ешкісі, бір капустасы, бір қасқыры бар. Ол өзенніңбір жағынан екінші жағына екі орынды қайық арқылы өтуі керек.жолаушы ешкіні, капуста және қасқырды өзеннен қалай өткізді?Қасқырды ешкімен қалдыра алмайды, ал ешкіні капустамен қалдыраалмайтыны белглі болса?Шешімі: Ол үшін үшеуін де қадағалаусыз қалмауы керек. Біріншіқатынағанда жолаушы өзеннің ар жағына ешкіні апарады. Екіншіқатынағанда жолаушы қасқырды алады, капуста қалады. Өзеннің ар жағынажеткен соң қасқырды қалдырып, ешкіні қайтадан өзеннің бер жағына әкеледі.Үш қатынағанда ешкіні қалдырып, капустаны өзеннің ар жағына апарадыапустаны қалдырады да, өзі бер жаққа қайта оралады. Төрт қатынағанда олешкіні өзеннің ар жағына шығарады.

2.Айдынның Асқардан бойы ұзын, бірақ Жанаттан кіші. Кім ұзын?Шешімі: Жанат - ұзын

3.Менің атым Медет Менің тәтемнің бір ғана інісі бар. Менің тәтемніңінісінің аты кім? Жауабы: Медет

4.Термометр аяз болғасын – үш градус көрсетіп тұр. Осындай екітермометр неше градус көрсетеді? Жауабы: үш

5.Тік төрбұрышты бөлмеге әрбір қабырғасында үш болатындай сегізорындықты орналастыру керек. Орналастырыңдар.Жауабы:

6.Бөлмедегі әр бұрышта бір мысықтан жәнеоған қарама-қарсы үшмысықтан отырса, бөлмеде неше мысық бар? Жауабы: 4 мысық

7.Үстел үстінде үш стакан шие тұр. Марат бір стакан шиені жеп қойды.Неше стакан қалды? Жауабы: үш стакан

8.Жүгіру жарысынан Асет, Марат, Талғат үш орынды алды, егер:Марат екінші орын алмаса, ал Талғат –үшінші орын алмаса, кімқандай орын алды?Жауабы: 1-Марат, 2-Асет, 3-Талғат

9.Бес шырпы таяқшасынан екі үшбұрыш құру керек. Құраңдар.

10.Көшеде екі әкесі, екі баласы, және атасы немересімен қыдырып жүр.Көшеде неше адам жүр? Жауабы: үшеу

11.Екі бала шахматты екі сағат ойнады. Олардың әрқайсысы нешесағат ойлады? Жауабы: екі сағат

12.Допты лақтырғанда, доп сол ізімен кері қайту үшін оны қалайлақтыру керек? Жауабы: жоғары

13.Қараңғы бөлмеде майшам мен керосин лампасы бар. Бірінші нежағасыз? Жауабы: шырпы

14.Суға қай кезде қолды кесіп алуға болады?Жауабы: егер оны мұз етіп қатырса

15.Үш литрлік және бес литрлік суды қалай өлшеуге болады?Жауабы: 3+3=6 6-5=1 3+1=4л

16.Бес гномға үш қызыл және төрт көк капюшонды көрсетеді.Қараңғыда үш қызыл және екі көк капюшонды гномдардыңбастарына кигізеді. Қалған капюшондар жасырылады. Жарықжағылады. Гномдардың қайсылары өз бастарындағы капюшонныңтүсін таба алады?Шешімі: екі көк түсті капюшон киген гномдар таба алады. Себебі көккапюшон киген гном алдында үш қызыл және бір көк капюшон кигенгномдар түрады. Ал қызыл капюшон саны үш, қалғаны көк. Сондықтан өз басындағы да көк.

17.Үш гном бар. Сол үш гномға үш қызыл және үш көк капюшондыкөрсетеді. Қараңғыда үшеуіне екі қызыл және бір көк капюшондыкигізіп, қалғандарын жасырады. Гномдардың қайсысы өз басындағыкапюшоның түсін таба алады?Жауабы: ешқайсысы

19.Он екі литрлік бөшкеде квас бар, соны сегіз литрлік және үш литрлікекіге тең қалай бөлуге болады?Шешімі:12-3=9 9-3=6 6=6

20.10 литрлік бөшкеде су бар және 7 литрлік, 2 литрлік бос ыдыстарбар. Екі ыдысқа 5 литрден суды қалай тең бөлуге болады?Шешімі:10-7=3 7-2=5 2+3=5

21.Тоғыз литрлік және төрт литрлік екі ыдыс берілген. Осыыдыстардың көмегімен бактан алты литр суды қалай алуға болады?(суды бакқа қайта құюға болады)Шешімі:9-4-4=19-4=5 5+1=6

22. 8 л, 5 л, 3 л ыдыстар берілсін. 8 л ыдыс суға толы. Енді осы суды екі ыдысқа 4 литрден қалай тең бөлуге болады?Шешімі:8-5=3 5-3=2 3+3=6 6-2=4

23.Ойлаған санға бірді қостым, қосындыны екіге көбейттім.Көбейтінідіні төртке бөлдім. Бөліндіден үшті азайттым. Бір шықты.Мен қандай сан ойладым?Шешімі:(((x+1)*2)/4)-3=1 x=7

24.Мотоцикл жүргізушісі ауылға келе жатқанда жолдан өзіне қарсы ұшжеңіл машина және бір камазды кездестірді. Ауылға неше машинабара жатыр? Жауабы: Бір ғана мотоцикл

25.Сыныпта 35 оқушы бар. Қыздар ұлдардан үшке артық. Сыныптаұлдар қанша , қыздар қанша?Шешімі:x+x+3=35 x=16 (ұ) х+3=16+3=19(қ)

26. Есептеңіз. 7500*8001+8001*3500Шешімі:7500*8001+8001*3500=8001*(7500+3500)=8001*10 000

27.30 марғұлан үш күнде жүз конверт сатып алды. Осы үш күнніңбірінде ол кем дегенде отыз төрт конверт алғанын дәләлдеңдер.Шешімі:100=33*3+1

28.Мектепте төрт жүз оқушы бар. Олардың ең болмағанда екеуі біркүнде туғанын дәлелдеңіз.Шешімі: (Дирихле принципі)1жылда 365, 366 күн бар. Демек, олардың ең болмағанда екеуі бір күндетуған.

29.Сиқырлы алма ағашында алғашында он бес банан , жиырмаапельсин өсіп тұр. Егер ағаштан бір жемісті үзсек, онда дәл сондайжеміс өсіп шығады, ол егер бір уақытта екі бірдей жеміс үзсек-апельсин, ал егер бір уақытта екі әр түрлі жеміс үзсек – бана өсіпшығады. Алма ағашында бір түрдегі жемістер қалу үшін , жемістеріқандай ретпен үзу керек? Жауабы: Талдау

30.Қорапта 25 кг шеге бар. Табақты таразы мен массасы бір кг гирьтасты қолданып, екі рет өлшеу арқылы қалай 19 кг шеге алуғаболады?12+1кг=13 12/2=6 6=6 13+6=19

32.Шаршының қабырғасын үш есе үлкейтсе, оның ауданы неше есеүлкейеді? Жауабы: 9 есе

33.Селодан қалаға дейін велосипедші 20 км/сағ жыдамдықпен, алқайтар жолда 10 км/сағ жылдамдықпен жүріп өтті. Велосипедшініңорта жылдамдығын тап. Шешімі: (20+10)/2=15

34.Жұп санды үшке бөлгенде қалдық қандай болуы мүмкін.Жауабы: 1 және 2

35.Дөңгелек бойында 60 рыцарь мен өтірікшілер тұр. Өтірікшілерәрдайым өтірік айтады, Рыцарьлар әрқашан шындықты айтады.Бірақ рыцарьлар кейде қалжындайды, яғни арасында өтірік айтады.Бұлардың әрқайсысы «рыцарь мен өтіріші арасында тұрмын» дейді.Олардың арасында екі рыцарь қалжындайды. Дөңгелек бойындағыөтірікшілер санын тап?Жауабы: 20 өтірікші. Себебі, 2 өтірікші қатар тұра алмайды және 3 рыцарьқатар тұра алмайды (тек 2 рыцарь қалжыңдағанда ғана қатар тұра алады). 2 рет (ррр) бола алмайды. Тек бір (өрө) және бір (ррр) бола алады. Қалғаны(өрр). өрөрррөррөррөррөрр...өрр 20-өтірікші, 40-рыцарь.

36.Дөңгелек бойында он бес бала тұр. Әрбір қыздың оң жағында бір ұлтұр.Ұлдардың жартысының оң жағында бір ұлдан тұр, ал қалғанұлдардың жартысының оң жағында бір қыздан тұр. Неше қыз? Нешеұл бар? Шешімі: Әр қыздың оң жағында ұл тұрғандықтан, қыздар мен ұлдардың жұптары бар(қ,ұ). Бірақ ұлдардың жартысының оң жағында ұлдар тұрғандықтан, дөңгелек бойында ҚҰҰ болуы керек. Ал қалған ұлдардың жартысының оң жағында қыздар болуы керек. 5-қыз, 10-ұл.

37.Арман паракшада есеп шығарып, оны дәптерге көшірді.Бірақжақшаларды қалай қойғанын ұмытты. Оның есінде қалғаны мынау6*8+20:4-2=40. Арманға жақшаларды қоюға көмектесіңіз.Жауабы: 6*(8+20):4-2=40

38.Суретші Худабеднов бір айда 42 картина салды. Олардың 17-сіндеорман, 9-нда өзен, ал 13-нде орманда, өзенде салынған. Қалғанкартинкаларда түсініксіз суреттер бар. Қанша түсініксіз суреттер бар?Жауабы: Эйлер-Венн диаграммасы. (29-17)-13=33 42-33=939.Егер фигураның периметрі 32 см екені белгілі болса, онда осыфигураның ауданын табыңыз.Жауабы: 16жағы бар. 32:16=2. Кішкентай квадраттың бірқабырқасының ұзындығы - 2см. Кішкене квадрат ауданы:S=2*2=4 Үлкен квадрат ауданы одан екі есе үлкен S=4*4=16Kішкене квадраттар -8. S=8*4=32S=32+16=48

40.Мұғалім оқушыларға 415327және 8373сандарының көбейтіндісінтабуды берді. Жәнібек есепті бірінші орындап, жауабы 328363624деді.-Бұл қате, еді Алишер-Неге, сен әлі шығарған жоқсын ғой, -деп Жәнібек ашуланды.-Сонда да оның қате екенін көріп тұрмын, -деді Алишер.Кімдікі дұрыс?Шешімі: Жәнібек дұрыс айтты.1)Соңғы цифралардың көбейтіндісі бірге аяқталуы керек.2)Екі тақ санның көбейтіндісі тақ санға аяқталуы керек.

41. Отбасыда төрт бала бар. Олардың жастары: 5, 8, 13, 15. Балалардыңаттары: Жәнібек, Райхан, Салтанатанат. Қыздардың біреуі бала-бақшаға барады. Жәнібектен үлкенайханның жасына Жанаттыңжасын қоссаң, үшке бөлінеді. Жанат кім? Қыз ба, ұл ма?Ж-бы: (5+13)=18:3Райхан > Жәнібек. Райхан он үште, Жанат бесте. Ең кішкентайы бесте, ол-Жанат, демек ол балабақшаға барады. Жанат-қыз.

42.Әділ тақтаға екі сан жазды. Мейрамбек олардың қосындасын қасынажазды. Жәнібек тақтадағы үш санын қосты. Егер Мейрамбектіңжазған саны бес болса, Жәнібек тапқпн қоынды нешеге тең?Жауабы: 5+5+10=20

43.8*8кестесінде он жеті клетканы бояп, және осы боялған клеткаларқатар тұратындай етіп орналастыруға бола ма?Жауабы: жоқ. Кестені 2*2 болатын 16 квадратқа бөлейік . Онда осы екіклетканың біреуі боялған болады, олар көршілес болады.

44.Туристік агенство «Дуремар» Карабасқа «Қиялилар әлеміне» үшбилетті, яңни екі үлкен адамға және бір балаға арналған билеттерді-3543 теңгеге береміз деді. Балаларға арналған билет үлкен адамдарғаарналған билеттен бес жүз теңгеге арзан. Карабас олардың өзін алдаптұрғанын қалай түсінді? Жауабы: 1) Егер баланың билетінің құны үлкендердікімен бірдей болса, ондабилеттің құны 3543+500=4043 болатын еді. Бірақ 4043 үшке бөлінбейді.2) х-үлкен адамның билетінің құны.3x-500=35433x=3543+500X=4043/3 Теңдеудің натурал шешімі жоқ.

45.Үш таңбалы санның соңғы екі цифрларының орындарынауыстырып, алғашқы үш таңбалы санға қосты. Одан 195... депбасталатын төрт таңбалы сан шықты. Онд алғашқы үш таңбалы саншықты. Онда алғашқы үш таңбалы санның соңғы цифрі қандайсандар болуы мүмкінауабы: 9cba+cab------195 *Екі бірдей санның қосындысынан (c+c) жұп сан шығу керек. Cондықтан bжәне a сандарының қосындысы 10-нан үлкен, яғни 14-ке тең. Сондықтан а цифрі 5-тен кіші бола алмайды. Демек а цифрінің орнына 5-тен 9-ға дейінгісандарды қоюға болады.

46.А қаласынан В қаласына Печкин жолға шықты. Ал Матроскинкерісінше В қаласынан А қаласына шықты. Олар кездскесін, Печкинқайтадан кері жүрді, ал Матроскин сол жүрген жолымен жүре берді.Печкин А қаласына Матроскиннен 30 минутқа ерте келеді және оныңжылдамдығы Матроскиннің жылдамдығынан 6 есе көп еді. Вқаласынан А қаласына дейін Матроскин қанша уақыт жіберді?Жауабы: Кездескенге дейін Печкин Матроскиннің жүрген жолынан 6 есеартық жол жүрді. Печкин А қаласына қайта оралғанға дейін Матроскин кездескеенше дейін жүрген жолындай жол жүрді. Демек, Матроскинге30минут ішінде әлі жүрген жолының бесеуіндей жүру керек. 30:5=6мин.Демек, Матроскин Печкинге кездескенше дейін 6 мин жүргенОнда 6+6*6=42мин.

47.Жаңа үй салып жатқан Бобер Бобтың 6 бөренесі бар. Олардыңәрқайсысын 6-ға бөлу керек. Ол өзінің өткір тістерімен бөренені біржерден кесу үшін 1 минут уақытын жібереді.Барлық жұмысқа оныңқанша уақыты кетеді?Шешімі: Бөренелердің біреуін 6-ға бөлу үшін 5 рет кесу керек.1бөренеге-5минут, 6*5=30 минут.

48.10011 + 100110010 өрнегінен 0 мен 1 ді ауыстыруға рұқсат етіледі.Солай неше алмастыру жасап, 18-ге бөлінетін санды шығаруғаболадыауабы:2 алмастыру49.Отбасында анасы, әкесі және 4 баласы бар. Балалардың орташа бойы120 см, ал ата-аналарының орташа бойы 174 см. Барлық отбасымүшелерінің орташа бойы неше см?Шешімі:120*4=480174*2=348 4+2=6 (480+348)/6=138 см

50.Кесіндіге аралары 1 см, 2 см, 3 см, 4 см, 5 см, 6 см, 7 см, 8 смболатындай ең аз неше нүкте белгілеуге болады?(5 нүкте) АВ=ВС=1 смА В С D ЕСD=DE=3 см

51.Ондық цифрлары бірліктер цифрларынан үлкен болатын қанша екітаңбалы сан бар? Жауабы: 45 сан

52.Кесіндінің әрқайсысында 4 нүктеден болатындай етіп, екі кесіндідеқанша нүктені орналастыруға болады?Шешімі: Екі кесіндіні қиылыстырып, ортасына бір нүктені қоямыз. Қалғандары сәйкесінше. 7 нүкте қоюға болады.

53. Есептеңіз. 99-97+95-93+91-92+...+7-5+3-1Шешімі: 1 мен 99 сандарының арасында 50 тақ сан.Тақ сандардың айрымын екі-екіден алсақ, 25 жұп бар. Айырымы 2-ге тең. 25*2 =50

54. 1-ден 81-ге дейінгі барлық натурал сандардың көбейтіндісі қандайцифрға аяқталады?Шешімі: 0-ге, себебі кез келген
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!