Психологиялық жаттығудың
барысы
|
Психологиялық қосымша
|
І.
«Амандасу жарысы»
1. «Қарлы кесек» жаттығуы. (Бірінші адам өзінің
атын атайды, екінші адам бірінші адамның атын және өзінің атын
атайды, т.с.с., соңғы адам барлығының атын атайды және өзінің атын
атайды.)
|
Зейін, есті дамыту үшін жағымды жағдайлар
құру
|
2.
«Мен кіммін?» жаттығуы
(Материалдық әлемнің бір
обьектісіне айналу керек болатын жағдайда елестетіңіз. Бір
жануарға, әлде өсімдікке айналу керек болса, қайсысын таңдар
едіңіз) Мысалы:
-
Мен құсқа айналар едім,
өйткені...
-
Мен жолбарысқа айналар едім,
өйткені...
-
Мен жел болар едім,
өйткені...
-
Мен құмысрқа сияқтымын,
өйткені...
-
Мен стакандағы сумын,
өйткені
-
Мен еріп жатқан кесек мұз
сияқтымын, өйткені
-
Мен әсем гүлмін,
өйткені...
-
Мен жартаспын,
өйткені...
-
Мен қазір
шаммын...
-
Мен-жол...
-
Мен балық сияқтымын,
өйткені...
-
Мен қызықты кітаппын,
өйткені...
-
Мен өлеңмін...
-
Мен тышқанмын...
-
Мен «О»әрпі
сияқтымын...
-
Мен
–макаронмын...
-
Мен-өзімді тәтті таңғы ас сияқты
сезінемін
|
Өзіндік диагностика және
өзіндік ашылу әдіс-тәсілдерін игеру.
Оқушының топтағы шиеленісін азайту
|
ІІ. Ұжыммен
танысу
2. Әр біреуіміз өзін
қоршаған әлемнің бір затымен теңеп, таныстыру. Ал енді қазір әр
адам өзіне сырт көзбен қарап, айналасындағылардың өзі туралы
пікірін біледі.
1. «Ең, ең »
жаттығуы
Нұсқау: Біздің жаттығуды
президент сайлауларымен салыстыруға болады. Алдарыңызда 5 сайлау
қорабы тұр:
Ең көңілді,
тапқыр
Ең әдемі,
сүйкімді
Ең мейірімді,
ықыласты
Ең ақылды
Ең, ең
Сіздер құпия түрде дауыс
беру, жаттығу қортындысы бойынша «Ең ақылды»т.б. медальдармен
марапаттау.
2. «Ерекше дарын» және «Жұлдызды сәт»
жаттығуы
- Балалар, сіздер адам аяғы
баспаған аралға түскілерің келе ме?
- Қандай мақсатпен? Онда немен айналысар едіңдер?
/оқушылар жауаптары/
|
Өзін және айналасындағы
адамдарды бағалау және құрметтеу білігін дамыту. Өзінің сезімін
білдіру қабілетін, жолдастарының қылықтарын талдау қабілетін
қалыптастыру
Армандауға, жоспарлауға үйрету
|
3. «Сал» жаттығуы
Нұсқау: Қазір біз ауыр
«дене» еңбегімізбен айналысамыз, салға жүк артамыз; Адам аяғы
баспаған аралда өмір сүруге арналған ең керекті заттарды
саламыз.
Тапсырма оңай емес, өйткені
барлық заттар «А» әрпімен басталуы керек.
Мысалы: ананас, апельсин т.б. (хатшы дайындалып,
ол оқушылардың жауаптарын жазып отырады.)
|
Сөйлеуді дамыту, сөйлеу қорын байыту, ой-өрісін
кеңейту
|
4. «Комиссиялық дүкен»
жаттығуы
Нұсқау: комиссиялық дұкенге
сізде артығымен артылатын мінез-құлық қасиеттеріңізді тапсырыңыз.
Мысалы: мейірімділік, сіз онымен бөлісіңіз де, ал өзіңізге
жеткіліксіз қасиетті алуыңызға болады.
Мысалы: сатушы
«мейірімділікке» айырбасқа «батылдық» сатады.
Ұқыптылық
Дербестік
Шыншылдық
Сыпайлық
Батылдық
Ерік күші, қайрат
Тәртіптілік
Саяхатқа материалдық және моральдық жағынан біз
дайындалдық, енді біздің ұжымның қаншалықты дос екенін білу ғана
қалды.
|
Жеке құндылықтарды анықтауда көмек көрсету.
Өзін-өзі бара-бара бағалаудың қалыптасуы
|
5. «Достық»
жаттығуы
Нұсқау: 2 топ және әр топта 3 орындықтан. (3
орындықта мүскіндігінше көбірек қатысушыларды сиғызып отырғызу
керек)
|
Ұйымшылдыққа ойын, денелік байланыс,
коммункативтік дағдыларды дамыту
|
ІІІ. Аутотренинг «Ғажайып
түс»
(жеңіл әуенмен
демалу)
Сонымен, біз аралдамыз. Онда
аңдар мен өсімдіктер әлемі бай, бірақ өмірге қауіп көп.
Диалог: Қалай ойлайсыз,
бізді қандай қауіп-қатер күтіп тұр?(улы өсімдіктер, нөсер
жаңбырлар, суықтық, адам жегіштердің келуі)
Сіздер өздеріңізге өмір сүру үшін қауіпсіз
жағдайлар құруыңыз керек. Аралмен танысып, оны игеріп, өзіңізге
шаруашылық ұйымдастырып, қызметтеріңізді , міндеттеріңізді бөлісу
керек. Билік сұрағын шешу, көсемді таңдау, Конститутция
құру,санкциялар, марапаттаулар, мерекелер тағайындау
|
Оқиға болып жатқандай жағдай қалыптастыру.
Жоспарлауға үйрету.
|
IV. Шығармашылық жоспар
Сонымен, 3 топқа бөлінуді
ұсынамыз.
І- топқа
тапсырма:
Арал Конститутциясының
әзірлемесін жазыңыздар
ІІ-топқа
тапсырма:
«Аралдағы мерекелер»
әзірлемесін дайындап жазу
ІІІ-топқа
тапсырма:
«Аралдағы еңбек» әзірлемесін дайындап, жазу. (Әр
топта ватман парағы, маркерлер, 10 минут уақыт беріледі, сосын жоба
қорғалады.)
|
Басқа адамдармен қарым-қатынас ұстанымдарымен
танысу, олардың пікірін есепке алу
|
V.
Қортынды
«Аралдықтар кеңесі»
Сұрақтар:
-
Сіздің аралда тамақ қалай
бөлінеді? (тең бе әлде еңбегіне қарай ма?)
-
Сіздің аралда адам өз
бетімен, ешкімге бағынбай, ешкімді тыңдамай өмір сүруге құқылы
ма?
-
Аралда маңызы шешімдерді кім
қабылдайды?
-
Көсем?
-
Сыйлы адамдар
тобы?
-
Барлық тұрғындар?
|
Қортынды жасауға үйрету, болып жатқан жағдайларды
талдауға үйрету
|
VI.
Рефлексия
«Жақсы, жаман» жаттығуы
(Маған бүгін
жақсы...өйткені, ал жаман...өйткені)
|
Өзіндік ашылу
Өзін-өзі тану
Өзіндік талдау
|