Материалдар / МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРҒА ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ОТБАСЫНА ЕРТЕ КӨМЕК КӨРСЕТУ ЖҮЙЕСІ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРҒА ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ОТБАСЫНА ЕРТЕ КӨМЕК КӨРСЕТУ ЖҮЙЕСІ

Материал туралы қысқаша түсінік
Арнайы мектепте жұмыс жасайтын мұғалімдерге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Сәуір 2021
468
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


ӘОЖ: 376. 017


МҮМКІНДІГІ ШЕКТЕУЛІ БАЛАЛАРҒА ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ ОТБАСЫНА ЕРТЕ КӨМЕК КӨРСЕТУ ЖҮЙЕСІ

Төлешова А.Ә

Akerke-91t@mail.ru


Балаларға және олардың отбасыларына ерте көмек - мақсатты топтың балалары мен олардың отбасыларына балалардың физикалық және психикалық дамуын, олардың табиғи өмірлік жағдайларға араласуын қамтамасыз етуге бағытталған пәнаралық және ведомствоаралық негізде көрсетілетін алғашқы көмек қызметтерінің жиынтығы.

Ерте көмек қызметі - бұл мақсатты топтағы баланың физикалық және психикалық дамуын бағалауға немесе бақылауға, оның табиғи өмірлік жағдайларға араласуына, ата-аналарымен / тәрбиешілерімен және отбасында өзара әрекеттесуін және қарым-қатынасын бағалауға бағытталған кәсіби іс-шаралар кешені. қоршаған орта факторларының әсері, сондай-ақ білім беру, денсаулық сақтау және әлеуметтік қызметтер ұйымдарының ата-аналары мен мамандарына кеңес беру, жеке ерте көмек бағдарламасын құруға, іске асыруға және тиімділігін бағалауға бағытталған кешенді іс-шаралар.

Мақсатты топтың баласы (ерте көмекке мұқтаж) - бала жасынан бастап 3 жасқа дейінгі, мүгедектігі бар немесе қауіп тобындағы бала, сондай-ақ мектепке дейінгі білім алмайтын немесе оны отбасында алатын 3 жастан 7 жасқа дейінгі мүмкіндігі шектеулі бала.

Ерте медициналық көмектің дербестендірілген бағдарламасы - бұл бала мен отбасын бағалауға, қоршаған орта факторларын бағалауға негізделген, ерте көмек көрсету мақсаттарын, оларға қол жеткізуді жоспарлап отырған табиғи өмірлік жағдайларды негізге алатын жазбаша және электрондық құжат. ерте араласу қызметтерінің тізімі, көмек, қызмет түрлері, оларды ұсыну нысандары мен орындары, мерзімі, жетекші маман мен бағдарлама орындаушыларының көрсетілімі.

Баланың өмірін шектеу - балада дамудың кешеуілдеуі немесе дененің бір немесе бірнеше функцияларының бұзылуы, оның ішінде психикалық функциялар, ұтқырлықты қамтамасыз етуге байланысты функциялар, дауыс пен сөйлеу өндірісінің функциялары, сенсорлық функциялар немесе / немесе дамудың кешеуілдеуі немесе белсенділіктің шектелуі немесе / немесе табиғи өмірлік жағдайларға қатысу мүмкіндіктерінің шектеулілігі.


Ерте көмектің мақсаты:

- табиғи өмір жағдайындағы баланың жұмысын жақсарту,

- баланың ата-анасымен / тәрбиешісімен және отбасындағы қарым-қатынасы мен қарым-қатынасының сапасын арттыру;

- баланы дамыту және тәрбиелеу мәселелері бойынша ата-аналардың / тәрбиешілердің құзыреттілігін арттыру;

- баланы құрдастарының ортасына қосу, бала мен отбасы арасындағы әлеуметтік байланыстарды кеңейту.

Ерте көмек көрсетудің әдістемелік негіздері

Ерте көмек көрсетудің теориялық және әдіснамалық негізі «бала - жақын ересек» жүйесінде нәрестелер мен жас балалардың даму тұжырымдамасы болып табылады [1], оның ішінде дамуында ауытқулардың әлеуметтік және биологиялық қауіп тобының балалары бар , оның ішінде жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балалар. Сонымен қатар, ерте көмек негізін бекіту теориясының ережелері құрайды, оған сәйкес баланың ойдағыдай, физикалық, коммуникативті дамуы және оның мінез-құлқының бейімделу модельдерін және тіршілік ету түрлерін қалыптастыру үшін балаға сезімтал, сезімтал, тұрақты анамен немесе оны алмастыратын жақын ересек адаммен өзара әрекеттесу қажет.

Мақсаты және сонымен бірге ерте көмек көрсетудің негізгі құралы - баланың үйдегі және әлеуметтік өмірдегі әдеттегі жағдайларға араласуы және қатысуы арқылы тиімді жұмыс жасауын дамыту [2] және отбасылық өмірді қалыпқа келтіру.

Ерте медициналық көмек қызметін ұсыну принциптері

Балаларға және олардың отбасыларына ертерек көмек көрсету принциптері келесі негізде көрсетіледі:

- Тегін;

- жүйелілік (IPRP-дің барлық кезеңінде);

- қол жетімділік; ашықтық (ерте көмек көрсету қызметтері туралы ақпарат мақсатты топ балаларының ата-аналары / тәрбиешілері үшін ашық болуы керек);

- отбасылық-орталықтылық (ерте көмек көрсету қызметі баланың және отбасының жеке қажеттіліктеріне сәйкес, баланың ата-аналарымен / тәрбиешілерімен және отбасының басқа мүшелерімен өзара тәуелді құрметті қарым-қатынасын қалыптастыруға, оң қатынастарды қалыптастыруға бағытталған) отбасы);

функционалдық бағдар;

- сыйластық қарым-қатынас (ерте көмек қызметі тұтынушыларға олардың жеке, отбасылық, діни және этномәдени ерекшеліктерін, құндылықтарын, көзқарастарын, пікірлерін, басымдықтарын ескере отырып, құрметпен көрсетілуі керек);

- пәнаралық (әр түрлі кәсіптік бағдардағы мамандар баланың жұмысын жақсарту үшін өздерінің тәсілдерін, әдістерін, тәсілдерін және күш-жігерін біріктіреді, командалық тәсіл негізінде жалпы мақсаттармен жұмыс істейді);

- ғылыми негізділік (ерте медициналық көмек көрсету кезінде мамандар ерте медициналық көмектің ғылыми негізделген әдістері мен технологияларын қолдануы керек) [3].

Ерте күтімде қолданылатын әдістер мен тәсілдер

Ерте күтімде баланың және отбасының жеке қажеттіліктеріне сәйкес әдістер мен тәсілдер қолданылады. Ерте араласу әдістерін таңдау критерийлері олардың ғылыми негізділігі мен дәлелденген тиімділігі болып табылады. Бұл бөлімде олардың кейбіреулері келтірілген.

Күнделікті тәсіл - бұл отбасын, қарым-қатынасын, ресурстарын, қиындықтарын, күнделікті өмір туралы алаңдаушылықты және баланы дамыту және оның жұмысын жақсарту үшін күнделікті өмірді пайдалану негізінде балаға және отбасына көмек бағдарламасын құрудың тұтас жүйесі. Отбасындағы басымдықтарды тікелей шешетін және балаларға күнделікті өмірге сәйкес дағдыларды дамытуға көмектесетін нақты, нақты, өлшенетін мақсаттарды әзірлеу үшін шын мәнінде отбасылық-бағдарлау әдістерін қамтиды. Бұл тәсіл отбасы мүшелерінің күнделікті өмірде баланың дамуы үшін дағдыларын жетілдіруге мүмкіндік береді және оны маманмен кездесулер арасында жалғастыра беруге мүмкіндік береді, осының арқасында балалардың жаңа нәрселерді білуге, алған дағдыларын сақтауға және дамытуға мүмкіндіктері мол.

Барлық балалар үшін альтернативті және қосымша қарым-қатынас әдістері қолданылады, олар габилитация процесінде олармен қарым-қатынасты және өзара әрекеттесуді қамтамасыз етеді, сонымен қатар балаға сөйлеуді жақсарту үшін күнделікті өмірлік жағдайда балаға жақын адамдарымен сөйлесу мүмкіндігін ұсынады.

Тілге дейінгі орталық оқыту әдісі - бұл балалардағы әлеуметтік өзара әрекеттесу мен қарым-қатынас жасау қабілеттерінің шектеулі және ауыр жағдайларында қолданылатын бастамашыл, яғни баладан туындайтын қарым-қатынасты дамыту технологиясы. өмірдің алғашқы жылдары. Тілге дейінгі оқыту ортасының негізгі компоненттеріне мыналар жатады: баланың назарын аудару, баламен мотивті өзара әрекеттесу процесінде вербальды емес және вербальды қарым-қатынас құралдарын пайдалану, баланы бірлескен қызметке ең жақсы тарту ортасын ұйымдастыру бағдарлаушы және эмоционалды көмекті қолдана отырып, сонымен қатар баланың жеке ерекшеліктерін ескеру.

Эрготерапия әдістері мүгедек балаларға күнделікті іс-әрекеттерді белсенді жүргізуге, мысалы, өздеріне күтім жасауға (киіну, шешіну, жуу, тамақтану және т.б.), өндірістік іс-шараларға қатысу - ойнауға, сурет салуға, мүсіндеуге, сонымен қатар жұмсауға көмектесу үшін қолданылады. бос уақыт, мысалы, хоббиді игеріп, күнделікті өмірдің барлық салаларында максималды тәуелсіздікке жету. Эрготерапиялық әдістер баланың белсенділігінің төмендеуіне, бар бұзылулардың күшеюіне және оның жағдайының нашарлауына жол бермейді [4].

Физикалық оңалту әдісі әсер етудің физикалық әдістерінің барлық кешенін, соның ішінде механикалық күш пен қозғалысты қолданады. Маман жұмысының нәтижесі - баланың қозғалыс әлеуеті шеңберінде өзі жоспарлайтын, бастайтын және өзі орындайтын баланың ең белсенді және дұрыс қимылдары.

Сенсорлық-интегративті тәсіл (Э. Джжин Айрес, 1976)баланың сенсорлық интеграциясы саласындағы бұзылуларды жоюға бағытталған. Бұл тәсіл баланың тапсырмаларды дұрыс орындай алуына, қозғалыс реакцияларын үйлестіруге, әрекеттер мен тапсырмалардың реттілігін жоспарлауға, әлеуметтік дағдыларды, өзіне-өзі қызмет ету дағдыларын дамытуға және отбасылық өмірге қатысуға әсер етуге мүмкіндік береді. Ол үшін маман барлық сенсорлық жүйелердің динамикалық өзара әрекеттесуін түсінуге негізделген арнайы ойындар мен жаттығуларды қолданады [5].

Өзара әрекеттесудің көшбасшылығы (McDonough, 1993) ата-ана мен баланың қарым-қатынасы мен қарым-қатынасындағы жағымды өзгерістерге бағытталған. Осы модель шеңберінде апта сайын отбасымен кездесулер кезінде ересек адам мен баланың ойын әрекеттесу процесіндегі мінез-құлқы бейнежабдықты қолдана отырып жазылады. Бейнежазбаның жекелеген фрагменттерін бірлесіп қарау және кері байланысты қамтамасыз ету ата-аналарға және отбасы мүшелеріне баланың мінез-құлқын, оның мінез-құлқына өзіндік әсерін жақсы түсінуге, баламен өзара әрекеттесу мен қарым-қатынасты жақсартудағы рөлін түсінуге мүмкіндік береді.

Ерте көмектің тнәтижелері нәтижелері:

Ерте араласудың нәтижелерін балалар үшін де, отбасылар үшін де, ерте араласу бөлімі үшін де, тұтастай алғанда аймақтық ерте араласу бағдарламасы үшін де бағалауға болады.

Балаларға арналған нәтижелер үш негізгі бағыт бойынша өлшенеді:

- баланың дамуына, оның жұмыс істеуіне, өзінің белсенділігінің жоғарылауымен байланысты аймақ;

- әлеуметтік өзара әрекеттесу аймағы (баланың қоғамдық қатынастар, әрекеттесу, әлеуметтік мінез-құлық саласындағы әрекетінде болған барлық өзгерістер);

- баланың қоғамдық өмірге қатысуымен байланысты аймақ (баланың өз отбасының өміріне де, осы жастағы балаларға тән басқа іс-шараларға да бұзушылықсыз қатысу мүмкіндігі).

Отбасының нәтижелеріне мыналар кіреді:

- отбасылар балаларының мықты жақтарын, қабілеттері мен ерекше қажеттіліктерін түсінеді, балаларының дамуына көмектеседі;

- отбасылар балаға арнайы орта, қауіпсіз, сезімтал, сезімтал және тұрақты әлеуметтік орта құру қажеттілігін түсінеді;

- отбасыларда қолдау жүйесі бар;

- отбасылар өз қызметтерінде, бағдарламаларында және іс-шараларында өз қауымдастығында қол жетімді;

- отбасылар өз құқықтарын біледі және оларды балалары үшін тиімді қорғауды біледі.

Ерте көмек көрсетудің ұйымдастырушылық негіздері

Ерте көмек қызметтерін әлеуметтік қызмет көрсету ұйымдарында немесе білім беруде немесе денсаулық сақтау саласында коммерциялық емес ұйымдарда құрылатын және жұмыс істейтін мамандандырылған құрылымдық бөлімше ұсынуы керек.

Ерте көмек кезеңдері

Ертедегі көмек, балалар мен олардың отбасыларына көмек көрсету технологиясы бола отырып, іс жүргізу әдісі негізінде құрылады, ол бастапқыда әлеуметтік жұмыста қолданылған, содан кейін балалар мен ересектерге, отбасыларға көмек көрсетудің барлық салаларында кең таралған. Істерді басқару - бұл тәуекелге ұшыраған адамдарға көмектесу немесе қызмет ету әдісі. Тәуекел тобына денсаулық сақтау, білім беру және әлеуметтік қажеттіліктері әртүрлі балалар мен отбасылар жатады, оларды бір ұйым қанағаттандыра алмайды.

Істерді басқарудың негізгі элементтері / кезеңдеріне мыналар кіреді: клиенттерді анықтау, тарту және қабылдау; қызметтерді ұсынудың келісілген жоспарын бағалау, әзірлеу, оларды іске асыру (ұсыну); клиенттердің қол жеткізген немесе қол жеткізбеген нәтижелерін бақылау және үздіксіз бағалау; қызмет көрсету жоспарын түзету және алынған нәтижелерді қарау. Тиісінше, ерте көмек көрсетудің барлық кезеңдері осы алгоритмге сәйкес және осы тәртіпте құрылады [3]:

1 кезең. Баланы және отбасын ерте медициналық көмек алушылар қатарына қосу

2-кезең. ЕККЖБ (ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасы) құрастыру үшін бағалау рәсімдерін өткізу (терең бағалау)

3 кезең. ЕККЖБ (ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасы) компиляциясы

4 кезең. ЕККЖБ (ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасы) енгізу

5-кезең. Ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасын іске асыру тиімділігі мен қызметтердің сапасын аралық және қорытынды бағалау

6-кезең. Баланы және оның отбасын білім беру ұйымына көшкенде немесе ЕККЖБ (ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасы) жаңартқанда оны ертіп жүретін ЕККЖБ аяқтауы

Ерте көмек қызметі

Ерте көмек көрсету қызметтерінің арасында негізгі, мамандандырылған және қосымша қызметтер бар. Ерте араласудың маңызды қызметтері балаларға және олардың отбасыларына алғашқы кіруден бастап ерте араласудың жеке бағдарламасын аяқтағанға дейін күтімнің барлық кезеңдерінде ерте көмек көрсетуге бағытталған.

Ерте араласудың негізгі қызметтері:

- бала мен отбасының ерте көмекке мұқтаждығын анықтау үшін алғашқы қабылдау кезінде бағалау процедураларын жүргізу;

- ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасын құру үшін бағалау рәсімдерін (терең бағалау) өткізу;

- ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасын әзірлеу;

- ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасы шеңберінде ерте көмек көрсету қызметтерін үйлестіру және қолдау;

- күнделікті өмірлік жағдайларда баланың дамуы мен жұмысын жақсартуға бағытталған ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасын жүзеге асыру, сондай-ақ күнделікті өмірлік жағдайларда ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасын іске асыру бойынша тәрбиешілерге кеңес беру;

- ерте көмек көрсетудің жеке бағдарламасын енгізу тиімділігін аралық және қорытынды бағалау;

Қортыныды:

Алғашқы бірнеше жыл адам өміріндегі маңызды кезең болып саналады. Физикалық, әлеуметтік, эмоционалды, когнитивтік және коммуникациялық салалардың оңтайлы дамуы балалардың денсаулығы мен әл-ауқаты үшін ұзақ мерзімді және ұзақ мерзімді болуы үшін өте маңызды. Ерте жастағы балаларда болатын жағдай олардың физикалық және психикалық денсаулығына, оқу мүмкіндігіне, әсіресе сауаттылық пен есептілікке байланысты мүмкіндіктерге және күнделікті өмірде қажет көптеген дағдыларға қатты әсер етеді. Балалардың алғашқы тәжірибелері дамудың траекторияларын қалыптастыра алады, олар балалар өскен сайын өзгеруі қиын болады. Көптеген зерттеулер өмірдің алғашқы бірнеше жылындағы тәжірибеге сүйене отырып, баланың миын дамытудың маңыздылығын көрсетеді. Баланы және отбасын қолдауды ерте бастаудың артықшылықтарының қатарында ерте балалық шақтағы мүгедек балаларды әлеуметтік оқшаулауға қарсы іс-шаралар өмірлік циклдегі кейінгі араласуларға қарағанда экономикалық жағынан тиімді екендігі атап көрсетілген.

Елімізде ерте көмек көрсету жүйесінің белсенді дамуы жүріп жатыр, дерлік әр аймақта ерте медициналық көмек көрсету қызметтері / орталықтары / бөлімшелері ашылуда, ерте медициналық көмектің жұмыс істеуін қамтамасыз ететін құқықтық және әдістемелік база жасалуда. Қазіргі уақытта мамандар ерте көмек көрсету технологиясы туралы қажетті білімді алатындай шаралар қабылдау өте маңызды. Осыған байланысты мамандарды қайта даярлау үшін де, олардың біліктілігін арттыру үшін де ерте көмек көрсету бойынша білім беру курстарын дамыту, сондай-ақ еліміз үшін «ерте көмек маманы» жаңа мамандығының стандартын әзірлеу перспективалы бағыт болып табылады, бұл барлық мұқтаж жандарға балалар қайда тұрса да қол жетімділік, функционалдылық қағидаттарын іске асыру үшін мүмкіндік береді.


Әдебиеттер:

1. Стандартные требования к организации деятельности службы раннего вмешательства /
Аксенова О.Ж., Баранова Н.Ю., Емец М.М., Самарина Л.В. СПб.: Тасис, 2013.

2. Казьмин А.М. Участие: теоретические аспекты и оценка в практике ранней помощи [Электронный ресурс] // Клиническая и специальная психология, 2015. Т. 4. № 2. С. 115—127.

3. Служба раннего вмешательства: Методические рекомендации для практической работы с детьми в службе ранней помощи. 2-е изд., дополн. / Л.В. Блохина, С.В. Калинина, Н.И. Морозова, Л.В.Самарина,
Т.И. Сивухина, И.И. Торопова. М.: Национальный фонд защиты детей от жестокого обращения, 2010.

4. Guralnick M.J. (2005). Inclusion as a core principle in the early intervention system. In M. J. Guralnick
(Ed.) The developmental systems approach to early intervention. P. 59—69. Baltimore: Brookes.

5. Jane Case-Smith, Jane Clifford. Occupational Therapy for Children, Mosby Elsevier, 2010.














Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!