Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
My clothes and things 2сынып
Материал туралы қысқаша түсінік
2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions
2.UE3 use basic adjectives to describe people and things
2.W5 copy letters and familiar high frequency words
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:
All about
me
Teacher
name:
Dosum
Aimereke
Date:
Grade:2
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson:
My clothes and
things
Learning objectives(s) that this lesson is contributing
to
2.L1 understand a range of
short basic supported classroom
instructions
2.UE3 use basic adjectives to
describe people and things
2.W5 copy letters and familiar
high frequency words
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
to learn to ask for and give
descriptions of things using adjectives of
color
What are you wearing
today?
I’m wearing a yellow
T-shirt.
Lesson
plan
Planned
timings
Teacher's
actions
Pupils`
actions
Assessment
Resources
5
minutes
ORGANISATION
MOMENT:
Teacher greets
pupils
What colour is
it?
Pupils respond to greeting and
take their places
Say the name of
colour
-
picture
35
minutes
MAIN
PART
Listening:Let’s watch a video about the
clothes. Vocabulary bank: learners look at the vocabulary bank and
try to remember the names of clothes
Dress
[дрес]-көйлек
Skirt
[скөт]-юбка
Blouse
[блaуз]-кофта
T-shirt [ти
шөт]-футболка
trousers
[траузиз]-шалбар
hat
[хәт]-қалпақ
socks
[сокс]-
наски
Writing:(WC): “ Think in aloud ” Task
1. Pupils must complete the words with the help of the new words.
Learner will be given clothes handouts to practice writing clothes
spelling according to vocabulary bank.
Bl_ _
se
Skir
_
Dr _ s
_
Tr_users
_at
T - shir
_
S_cks
UE:(PW): “ Who is clever?” Task
2. Describe the picture
Teacher: What are you wearing
today?
Pupils: I am wearing a
dress.
Learner will continue to
practice and repeat
Pupilschoose only 5 words: dress,
skirt, blouse, trousers, hat, T-shirt,
socks
Learner will be given clothes
handouts to practice writing clothes spelling according to
vocabulary bank
Physical
exercise:
A/s by 5
points
A/s by 5
points
picture
picture
5
minutes
ENDING THE
LESSON:
Learners should give feedback
to each other. Complete the necessary table with tick(v) which you
are wearing today.
Learners give feedback to each
other. This might be done in oral form.
Feedback
-
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз