Материалдар / ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ ЭМОЦИОНАЛДЫҚ КҮЮ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ ЭМОЦИОНАЛДЫҚ КҮЮ

Материал туралы қысқаша түсінік
ОҚУ ОРНЫНДАҒЫ ЭМОЦИОНАЛДЫҚ КҮЮДІҢ ӘРТҮРЛІ ДЕҢГЕЙДЕГІ ОҚЫТУШЫЛАРДЫҢ КОПИНГ ТӘРТІБІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЗЕРДЕЛЕУ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Мамыр 2022
345
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


оқу орнындағы эмоционалдық күюдің

әртүрлі деңгейдегі оқытушылардың копинг

тәртібінің ерекшеліктерін зерделеу



М.С.Багыбаева

Ғылыми жетекші: Н.М.Иргебаева

«Тұран-Астана» Университеті, Қазақстан, Нұр-Сұлтан қ.



Андатпа


Бұл зерттеудің мақсаты кейбір айнымалылар тұрғысынан орта білім беру мұғалімдерінің шаршау деңгейін зерттеу болып табылады.

Зерттеу сипаттамалық сауалнама үлгісімен және Нұр-Сұлтан қаласында жұмыс істейтін «Ғали Орманов атындағы №7 мектеп- гимназиясында» білім беретін мұғалімдермен жүргізілді.

2021-2022 оқу жылында оқуға қатысты. Зерттеудің соңында мұғалімдердің шаршау деңгейлері мен олардың пәні, жасы, жынысы, еңбек өтілі сияқты демографиялық ерекшеліктері мен әкімшілермен және әріптестермен қарым-қатынасы, жаңартылған орта білім туралы пікірлері арасында айтарлықтай айырмашылық бар екені анықталды.

оқу бағдарламасы. Екінші жағынан, олардың күйіп қалу деңгейлері арасында айтарлықтай айырмашылық жоқ екені байқалды

және демографиялық ерекшеліктері, олар бітірген факультет және олар жұмыс істейтін мектеп түрі және олардың пікірлері

олар жұмыс істейтін мектептің физикалық жағдайы, студенттердің оқу деңгейі, олардың экономикалық деңгейлері, университетке түсу

жүйесі және олардың қызметтік оқыту курстарына қатысуы. байланысты қол жеткізілген қорытындылар талқыланды

әдебиеттер мен ұсыныстар айтылды.


Түйінді сөздер: Күйіп қалу, орта білім, мұғалім, эмоционалды шаршау, тұлғасыздандыру және жеке

Жетістік


Особенности копинг поведения педагогов

с разным уровнем эмоционального выгорания


М.С.Багыбаева

Научный руководитель:Н.М.Иргебаева

Университет «Тұран-Астана», Казахстан, г.Нур-Султан


Аннотация



Целью данного исследования является изучение уровня утомляемости учителей общеобразовательных школ по некоторым переменным. Исследование проводилось на основе описательной анкеты и учителей школы-гимназии №7 имени Гали Орманова города Нур-Султан.

Участвовал в исследовании в 2021-2022 учебном году. Исследование выявило существенные различия между уровнями утомляемости учителей и их демографическими характеристиками, такими как предмет, возраст, пол, опыт работы и их отношения с администраторами и коллегами, а также их восприятие обновленного среднего образования.

учебный план. С другой стороны, не было существенной разницы между их скоростями сжигания.

и демографические характеристики факультета, который они окончили, и тип школы, в которой они работают, и их мнение

физическое состояние школы, в которой они работают, уровень образования учащихся, их экономический уровень, прием в вуз

систему и их участие в курсах бизнес-обучения. Достигнутые результаты были обсуждены

литературы и рекомендаций.

Ключевые слова: Выгорание, Среднее образование, Учитель, Эмоциональное истощение, Деперсонализация и личность

Достижение


Study of coping behavior pecuriarities of Higher

Educational  Establishments teacher's with different levels

of emotional burnout


M.S.Bagybaeva

Supervisor:N.M.Irgebaeva

University "Turan-Astana", Kazakhstan, Nur-Sultan


Abstract


The purpose of this study is to investigate the level of fatigability of teachers in general education schools according to some variables. The study was conducted on the basis of descriptive questionnaire and teachers of Gali Ormanov Grammar School No. 7 in Nur-Sultan city.

Participated in the study in the 2021-2022 school year. The study found significant differences between teachers' levels of fatigue and their demographic characteristics such as subject matter, age, gender, work experience, and their relationships with administrators and colleagues, as well as their perceptions of the updated secondary

curriculum. On the other hand, there was no significant difference between their burnout rates

and the demographics of the faculty they graduated from, and the type of school they work in, and their perceptions of the

the physical condition of the school in which they work, the education level of the students, their economic level, their admissions

system and their participation in business education courses. The results achieved were discussed

literature and recommendations.

Key Words: Burnout, Secondary Education, Teacher, Emotional Exhaustion, Depersonalization and Personal Accomplishment



Оқытушылардың кәсіби күйіп қалу ерекшеліктерін зерттеу. Мұнда өзін-өзі тану ерекшеліктері, құндылықтар, өмірлік мағыналық бағдарлар және күйдіру аспектілері, фазалары мен белгілерінің әр түрлі деңгейіндегі мұғалімдердің өзіндік қатынас аспектілері ашылады. Негізгі мақалалар: кәсіби күйіп кету; стресске төзімділік; жоғары білім оқытушылары; орта мектеп; жоғары оқу орындары; университеттер. Кез-келген жұмыс процесінде адамдар физикалық және жүйке-психикалық стрессті бастан кешіреді.

Білім берушілердің жұмысы ауыр жүктемелермен байланысты екені белгілі. Біз үнемі назар аударуды және күйзелісті қажет ететін жұмыс ортасы, әр түрлі адамдармен байланыстың көп болуы, әрдайым «формада» болу қажеттілігі, эмоционалды релаксацияның болмауы туралы айтамыз. Жоғары оқу орындарының оқытушылары жұмысының ерекшелігі олардан барлық физикалық және ақыл-ой күштерін белсенді етуді талап етеді, ал жұмыс тәжірибесі мен жастың артуы шаршаудың жинақталуына, үлгерімнің төмендеуіне, шаршаудың жоғарылауына және эмоционалдық қажуға әкеледі. Шетел әдебиеттерінде сарқылу синдромы күйіп қалу терминімен белгіленеді - «жану», «жанып кету», «күйіп кету». Бұл терминді алғаш рет Фроденбергер (1974) психикалық денсаулық қызметкерлерінде байқалған моральсыздану, көңілсіздік және қатты шаршауды сипаттау үшін ұсынған. «Тозу» синдромымен өзін-өзі бағалау деңгейі төмендейді, өз кәсібіне деген теріс көзқарас пайда болады және өз мүмкіндіктерін саналы түрде шектейді. «Жанып кету» синдромы мұғалімнің кәсіби қызметінің тиімділігіне теріс әсер етеді және мектепке дейінгі мекемеде инновациялық процестердің дамуына үлкен кедергі жасайды.

Қазіргі психологиялық ғылымда кәсіби стресстің әсерінен тұлғаның деформациясы аспектісінде қарастырылатын кәсіби күйіп қалу мәселесіне көбірек көңіл бөлінуде (В. Е. Орел; Н. Е. Водопянова, Е. С. Старченкова). Жану тәрбиешілерге, студенттерге және жалпы білім беру саласына қатты әсер етеді. Қазіргі заманғы психологияда бұл құбылыс белсенді түрде зерттелуде, сарқылудың алдын-алу шаралары жасалуда, маманның құндылық-семантикалық саласы күйіп кетуді жеңу негізінде кеңінен зерттелуде. Мұғалімдердің психикалық күйлерін зерттеу нәтижелері стресс, шаршау күйлерінен айырмашылығы, қажу күйін мұғалімнің психикалық күйі ретінде қарастыруға мүмкіндік береді, бұл ішкі жеке қасиеттерімен, күйлерімен, сапаларымен көптеген корреляцияға ие).

Университеттің жанып кетуінің ұйымдастырушылық факторларын дамытуға үлкен үлес қосқан көптеген оқытушылар көптеген жылдар бойы жұмыс істей отырып, оның қалыптасуына төзімді болып қалады, мамандыққа қанағаттанып, жан-тәнімен беріліп жұмыс істейді және қызметте өзінің ішкі әлеуетін іске асырады. Жану синдромы - бұл тұлғаның деформациялануының құбылыстары. Жану өз жұмысының табиғаты бойынша басқа адамдармен көп сөйлесуі керек адамдарда дамиды. Әсіресе жиі күйіп кету синдромы мұғалімдерді қамтитын «көмекші» мамандықтардың мамандарында дамитыны анықталды.

Мұғалімнің эмоционалды құрғауы, эмоцияны үнемдеу аясының кеңеюі, оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескермеу, жеке отрядымен сипатталатын эмоционалды сарқылу синдромы мұғалімнің кәсіби қарым-қатынас сипатына айтарлықтай күшті әсер етеді деп болжауға болады. . Бұл кәсіби деформация білім беру процесін толық басқаруға, қажетті психологиялық көмек көрсетуге және кәсіби топты құруға кедергі келтіреді. Нақты педагогикалық практика көрсеткендей, қазіргі кезде оқушының тұлға ретінде қызығушылығын жоғалту, оны қалай болса солай қабылдамау, кәсіби қарым-қатынастың эмоционалды жағын жеңілдету фактілері анық байқалған. Көптеген мұғалімдер кәсіби қызметті тұрақсыздандыратын психикалық күйлердің болуын атап көрсетеді (мазасыздық, үмітсіздік, депрессия, апатия, көңілсіздік, созылмалы шаршау). И.А.Курапованың пікірі бойынша құндылықтар мен мағыналар жүйесі мұғалімнің кәсіби дамуын реттеуші ретінде педагогикалық іс-әрекеттің өнімділігін анықтайды, мұғалімнің эмоционалды жағдайы мен жеке басының деструктивті өзгерістерінің болуына жол бермейтін фактор болып табылады. Өзін-өзі актуализациялаумен байланысты факторлар (өзін-өзі актуализациялау деңгейі, экзистенциалдық құндылықтар, өмірдің мәнділігі) кәсіби күйіп қалудың алдын алуда маңызды рөл атқарады. Әр түрлі кәсіби күйіп қалатын мұғалімдер үшін әртүрлі құндылықтарға бағдар және олардың келісімділік деңгейлері әртүрлі.

Педагогикалық қызмет нейродинамикаға және ең алдымен жүйке жүйесінің күшіне, жүйке процестерінің тепе-теңдігіне ерекше талаптар қояды. Жүйке жүйесінің күшіне қойылатын жоғары талаптар мұғалімге мынаны қажет етеді: үлкен жұмыс қабілеттілігі болуы керек; күшті тітіркендіргіштердің әсеріне төтеп беріп, зейініңізді шоғырландырыңыз; әрдайым белсенді, жігерлі болыңыз, жұмыс уақытында жоғары жалпы және эмоционалды тонды сақтаңыз; тез қалпына келу мүмкіндігі. Жүйке процестерінің тепе-теңдігіне қойылатын жоғары талаптар мұғалімнің мыналардан туындайтындығынан туындайды: қатты толқуды қоздыратын жағдайларда ұстамды болу; шыдамды болыңыз, жинаңыз; іс-әрекеттің өзгермелі жағдайында сабырлы және сабырлы болу; дикциялардың айқындылығымен, ойын білдірудің мәнерлілігімен, сезім динамикасындағы біркелкілігімен және басқаларымен ерекшелену керек.Мұғалім өзінің ішкі әлеуетін мейлінше толық жүзеге асырады, мамандық және кәсіп есебінен жеке тұлғаны байытады. жеке тұлға, егер кәсіби іс-әрекет ол үшін мағыналы болса; мұғалім өз жұмысында «нақты» мәселені шешеді.

Кәсіби қызмет біртұтас - ол уақытша проблемаларға бөлінбейді. Өзін-өзі актуализациялау проблемалардың болмауы емес, өтпелі немесе жалған мәселелерден нақты мәселелерге көшу. Әрине, жұмысқа қанағаттанбау төмен жалақымен байланысты болуы мүмкін, дегенмен Д.Гринбергтің пікірінше, жоғары жалақы мен жақсы жұмыс жағдайлары әлі күнге дейін жұмыс орындарын қанағаттандырудың кепілі бола алмайды, өйткені мотивациялық факторлар да бар. Оларға міндеттердің күрделілік дәрежесі, аяқталғаннан кейін оң бағаланатын жұмыс көлемі және т.б. жатады. Жұмыстағы шамадан тыс жүктеме мамандардың жеке өміріне әсер етпеуі мүмкін, ал білім берудегі мұғалімдер мен психологтардың басым көпшілігі әйелдер. Өз балаларының тәрбиесі кейде артта қалып қояды, бұл кінә сезімін, тәрбиелік мәселелерде өзінің қабілетсіздігін, енжарлықты немесе керісінше өзіне немесе өзгеге бағытталған тітіркену мен агрессияны қалыптастыруға себеп болады . Осылайша, кәсіби күйіп қалудың салдары отбасындағы проблемалар, туыстарымен және ең алдымен балалармен қарым-қатынасты бұзу болуы мүмкін. Мамандар Е.Гозилек, В.Бойко профилактикалық жұмыстардың қажеттілігіне ерекше назар аударады. Сарқылу синдромы көбінесе стресстік жағдайлардың пайда болуына байланысты пайда болатындықтан, мұғалімдерге жағымсыз эмоцияларға жауап беру дағдыларын (ашулану, тітіркену және т.б.), сынды жеңе білуге ​​дағдыландыру қажет. Ол үшін өзін-өзі реттеуге арналған арнайы жаттығулар жасаған жөн. Л.Г.Федоренконың пікірінше, қарым-қатынас жасайтын адамдарға зиянды әсер етпеу үшін мұғалім өзін-өзі, оның эмоционалдық мәселелерін шешіп, стресстік жағдайдан шығудың жолын іздеуі керек, яғни өзінен бастауы керек.

Мұғалім тұлғасы бес негізгі потенциалмен ұсынылған: когнитивтік, яғни адамда бар ақпараттың көлемі мен сапасы, адамгершілік-этикалық, әлеуметтену процесінде сатып алынған тұлға шарттаған, адамгершілік-эстетикалық нормалар, өмірлік мақсаттар , дағдылар мен дағдылардың болуымен, әрекет қабілеттілігімен және оларды белгілі бір қызмет пен қарым-қатынас саласында іске асырудың өлшемдерімен анықталатын шығармашылық, сенімдер, ұмтылыстар, коммуникативтілік, ол коммуникативтілік дәрежесі, сипаты және жеке тұлғаның көркемдік қажеттіліктерінің деңгейі мен қарқындылығына, сондай-ақ оларды қалай қанағаттандыратындығына байланысты басқа адамдармен және эстетикалық байланыстармен орнатылған байланыстардың күші. Педагогикалық қызмет әлеуметтік сипатта бола отырып, жеке тұлғаның қабілеттеріне, кәсіби маңызды қасиеттерді дамыту мен өтеу мүмкіндігіне байланысты болатындығын атап өткім келеді. Б.М.Тепловтың пікірі бойынша: «Бір адамды екінші адамнан ажырататын жеке психологиялық сипаттамалар қабілеттерімен анықталады. Қабілеттер кез-келген жалпы жеке сипаттамалар деп аталмайды, тек кез-келген қызметті немесе көптеген әрекеттерді орындау сәттілігімен байланысты. Қабілет белгілі бір адамның бойында қалыптасқан біліммен ғана шектелмейді».

Кәсіби шеберліктің қалыптасуы педагогикалық іс-әрекеттің жеке стилін қалыптастырудың келесі компоненттері негізінде жүреді: гностикалық: мұғалімнің өз қызметінің объектісін зерттеуі (мазмұны, құралдары, формалары мен әдістері, осы қызмет жүзеге асырылады) оның жеке басының және белсенділігінің саналы жақсаруы үшін оның артықшылықтары мен кемшіліктері); жобалау: оқыту мен тәрбиелеудің ұзақ мерзімді, перспективалық мақсаттары, сондай-ақ оларға қол жеткізу стратегиялары мен тәсілдері; сындарлы: оқыту мен тәрбиелеудің жақын аралық мақсаттарын ескере отырып, мұғалімнің өзінің және оқушылардың іс-әрекетін құру ерекшеліктері; коммуникативті: мұғалімнің оқушылармен қарым-қатынасының ерекшеліктері, бұл ретте қарым-қатынас пен педагогикалық іс-әрекеттің тиімділігі арасындағы байланысқа, яғни дидактикалық мақсаттарға қол жеткізуге баса назар аударылады; рефлексивті: мұғалімнің оқушылардың іс-әрекетін де, өзін-өзі де ұйымдастыра білуі.Сонымен, мұғалімнің іс-әрекеті оқытушылар құрамымен тұрақты қарым-қатынаста жүзеге асырылады, бұл оның сипатына айтарлықтай әсер етеді, түзетеді және сайып келгенде мұғалім жұмысының нәтижесін анықтайды.

Мұғалім өзінің маңыздылығын сезінетін, өзінің жетістіктері мен проблемалары туралы ашық айта алатын рефлексивті кеңістіктер болған жағдайда ғана ол кәсіби маманға айналады. Қазір күйіп кету синдромы ғана емес, сонымен қатар кәсіпке көмектесу бойынша жұмыс істейтін кәсіпқойлардың едәуір бөлігі зардап шегетіндігін мойындау маңызды. Бұл өз кезегінде кәсіби күйіп қалудың алдын алу шараларын әзірлеудің өте маңызды екендігін білдіреді. Сарқылу синдромымен ауыратын маман отбасында да, еңбек ұжымында да тиімді кәсіби қызмет жүргізе алмайды және адамдар арасындағы салауатты қарым-қатынасты қолдана алмайды. Осылайша, кәсіби күйіп қалудың алдын алу мамандардың психикалық және физикалық денсаулығының сақталуына әкеліп қана қоймайды, олардың кәсіби қызметінің тиімділігін арттырып қана қоймай, жалпы қоғамдастықтың денсаулығын жақсартады.


Қолданылған әдебиеттер тізімі

Бабич О.И. Мұғалімдердің кәсіби күйіп қалу синдромын жеңуге арналған жеке ресурстар. Психол. ғылымдар. Хабаровск, Қиыр Шығыс мемлекеттік көлік университеті, 2007. Мұғалімдердің кәсіби күйіп қалу синдромының алдын-алу: диагностика, тренингтер, жаттығулар. Авт. Бабич. - Волгоград: Оқытушы, 2009. Фоминых, Е.В. Солтүстік қалалардың филиалдарында жұмыс істейтін базалық университет оқытушыларының «Кәсіби сарқылуы» Е. В. Фоминых, О. М. Чикова - Университеттегі психология: Тоқсандық ғылыми-әдістемелік журнал 2009




Контактные данные : + 7 702 948 24 13

Электр почта: m.bagybaeva@tau-edu.kz



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!