×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512
Сайт бойынша барлық сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады. Тәрбиешілерге, ұстаздарға, оқушыларға, студенттерге арналған турнирлер басталды. Толығырақ
Құрметті аттестация тапсыратын ұстаздар аттестацияға арналған сұрақтар мен оның жауаптары дайын болды. Біз оны арнайы кітапша ретінде шығардық. Толығырақ: 8-(707)-358-15-26 осы номерге дәл қазір хабарласыңыз немесе ватсапқа жазыңыз.

Педагогикалық ұжымда қарым-қатынасты қалыптастырудың оқу–тәрбие әрекетіндегі маңыздылығы

Автор:Сапарбаева Светлана Куатбековна
Бағыты: Барлық пәндер
Бөлімі: Мақала
Сыныбы: Барлық сыныптар
Жарияланған уақыты: 2019-09-27

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Значимость формирования социально-психологического климата в педагогическом коллективе в учебно–воспитательной деятельности

Педагогикалық ұжымда қарым-қатынасты қалыптастырудың оқу–тәрбие әрекетіндегі маңыздылығы
Сапарбаева Светлана Куатбековна
Значимость формирования социально-психологического климата в педагогическом коллективе в учебно–воспитательной деятельности
      SUMMERY


  • қарым-қатынастық тек сөз емес, үнсіз де сөйлесуге болады;
  • қарым-қатынастық жағдайға адекватты болуы керек;
  • көпшілік жерде қарым-қатынастыққа түсу күнделікті қатынастың жетілуін қажет етеді;
  • қарым-қатынастық тұтас болуы керек;
  • өзіңнің күшің мен уақытыңды жұмсағанда үнемді болу керек.
А.А.Брудныйдың тұжырымдауы бойынша, қарым-қатынастық негізгі қызметі арқылы жүзеге асады. Олар: активациялық - әрекетке түрткі беру; интердиктивті – тыйым салу, тежеу; дестабилизациялаушы – қоқан-лоққы, қорлау. Осыдан қарым-қатынастықтың:
  • инструментальды (іс-әрекетті қарым-қатынастық жолымен үйлестіру);
  • синдикативті (қауымдастықты, топты жасау);
  • трансляциялық қызметтері анықталды.
Соңғысы педагогикалық қарым-қатынастық үшін ерекше маңызды, себебі «бұл қызмет оқыту негізінде қарым-қатынастық арқылы тұлға оқытылуы жүзеге асады ...». Адамзаттың барлық өмірі үнемі басқа адаммен қарым-қатынастық негізінде өтеді. Қарым-қатынастық процесінің барлық жақтары (коммуникативті, интерактивті, перцептивті) басқа құрылымдық тәсілдерді қолдануды қажет етеді. Олар кез келген іс-әрекетте бір-бірін қабылдау, түсіну, бірлескен әрекет ұйымдастыру мақсатынды іс-әрекеттің мазмұнына байланысты орындалатын процестің негізінде туындайтын қарым-қатынастықтың түрлері мен ара қашықтықтары [1].
  • педагогтың коммуникативті мүмкіндігінің ерекшеліктері;
  • педагогпен оқушының өзара қатынасынан туындаған мінез-құлық;
  • педагогтың шығармашылық индивидуальдылығы;
  • оқушылар ұжымының ерекшелігі.
Қарым-қатынастық процесінде сонымен қатар ойлармен және сезімдермен алмасу жүзеге асырылады, белгілі бір жағдайларда қарым-қатынастықты оңтайландырып, адамдар арасында неғұрлым тығыз байланыстарды қалыптастыра алатын топтық эмоциялық күй-жағдайлар туындайды.
  • жеке тұлғаның өзін бағалауы;
  • студент санасында өмірде өзін тұлға ретінде сезінуі;
  • практикалық іс-әрекетке құнды, зерделі көзқарас экстериоризациясы.
А.Н. Леонтьевтің іс-әрекет туралы құрылымдылық сызбасы қарым-қатынастықтың маңыздылығына бірқатар ерекшелік енгізді. Біріншіден, қарым-қатынастықтың құрылымы барынша ойластырылған және операцияланған, басқаша айтқанда, нақты құрылымдық компоненттері болды. Екіншіден, қарым-қатынастықты іс-әрекет ретінде қарастыру адамның өзге іс-әрекеттерімен салыстырып, оның жалпы адам өміріндегі маңызын түсінуге мүмкіндік берді. Үшіншіден, қарым-қатынастықты іс-әрекет ретінде түсіну оның ішкі, қажеттілік-мотивациялық қырын бірінші орынға шығарып, зерттеуде қарастырылып отырған коммуникативтік операцияларды жай ғана тіркеп отыру аясынан шығарып жіберді. Қарым-қатынастықтың сыртқы және ішкі қабаттары тұтас психологиялық категорияның өзара байланысты мәнді элементтерін анықтайды [2]. - нақты педагогикалық және коммуникативті тапсырманы шешуден туындаған ситуативті қарым-қатынастық жүйесі.Егер кіші мектеп жасындағы балалар үшін мұғалім барлық бейнесімен ерекше із қалдырып, оларға күшті әсер ететін тұлға болып саналатын болса, ал ересек балалар мұғалімнің әрбір қимыл-қозғалысына, іс-әрекеті мен сөйлеген сөзіне, оның ақыл-кеңесіне, өзге адамдармен басқа мұғалімдермен қарым-қатынастықына, оқушыларға қоятын талаптарына өздерінше іштей сын көзімен қарайды. Баланың жасы есейген сайын қарым қатынас жасау мәселесі қиындай түседі. Жеткіншек жастағы және ересек оқушылар арасында үлкендердің айтқан сөздерін тыңдамау, мінез көріністерінде әр қилы кедергілер мен себептер байқалады. Педагог балалар арасындағы қарым қатынасқа, әсіресе ересек мектеп жасында туатын қайшылыққа өте сақ қарау екенін В.А.Сухомлинский атап өткен [3]. Үш жасқа толғанда, яғни бастапқы балалық шақтың соңында , “ жаңадан пайда болған орталық бірлескен іс-әрекеттегі “Мен жүйесі” және осыған сәйкес барлық нәрсені өзі жасауға ұмтылу” , өз кезегінде “Мен өзім” ережесі арқылы түсіндіріледі. “ Өзіндік Мен-ді жүзеге асыру басымдылық көрсетеді.” Дамудың осы сатысында екі күш тайталасады – “қажет” және “тілек” . Өзін-өзі тану процесі қалыптасады. Л.И. Божович бойынша 7-8 жас кезеңі баланың “әлеуметтік тұлға “ ретінде қалыптасуы жүзеге асады. “Жаңа өмірлік көзқарас пен қажеттіліктерін қанағаттандыратын іс-әрекеттік бағыт қалыптасады”. 12-14 жасқа келгенде “нысананы көздеу қабілеттілігі” қалыптасады, яғни алдына саналы түрде мақсат қоя алады, ал 15-16 жаста – “өмірлік мақсат” қалыптасады. Ол қарастырған жас кезеңдері өмірдегі 1 және 3 жастағы, 7 жас және жасөспірім жастығы дағдарыстармен сәйкес келеді. Психологиялық зерттеулер негізінде оқушылармен қарым-қатынастық жасау белсенділігіне байланысты шарытты түрде мұғалімдерді бірнеше топқа бөліп қарастыруға болады. Бірінші топта қарым-қатынастық мұғалімдердің күнделікті тәлімгерлік міндеттерінен шығып, ерекше белсенділігімен, сенімділігімен және тиімділігімен ерекшеленеді [4].


1 Жақыпов С.М. Оқыту процесіндегі танымдық іс әрекет психологиясы.-: «Алла прима» ЖШС, 2008 ж.2 Выготский Л.С. Баланың жас ерекшеліктері психологиясы және кемтар бала психологиясы.- 2011 3 Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания психологии. — СПб.: Питер, 2001. — 288 с4 Мясищева В.Н. Психология отношений.Москва, 2011г.

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.