Сабақтың тақырыбы: §40-41. Қазақстандағы
экономикалық жағдай.
Күні:
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: XIХ ғасырдың екінші жартысында
патшалы Ресейдің аграрлық саясатын, оның мақсатын, отарлаудың одан
әрі күшеюін түсіндіру.
Дамытушылық: оқушыларды сабақта өтілген
материалды жүйелей білуге дағдыландыру. Тәрбиелік: өз елін, жерін
сүйіп, құрметтеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі:
аралас
Сабақтың әдісі:
топтық, жеке жұмыс
Көрнекілік:
сызба нұсқалар, таратпа
материалдар
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру
кезеңі
Оқу
құралын тексеріп түгелдеу
Жаңа тапсырманы жақсы түсіну үшін оқушылар
алдында өткен материалдарды жете меңгеру керек. Сондықтан сабақты
өткен материалды қайталаудан бастаймын.
II. Үй тапсырмасын
сұрау:
1867-1868 жылдардағы реформа бойынша қазақ
жерінің біріктірілуі
Түркістан
генерал-губернаторлығы
Оқушыларға сызба нұсқа таратылады. Оқушылар ашық
орындарды толтырады. Дұрыс орындаған оқушылар смайлик арқылы
бағаланады. 3 минут уақыт беріледі.
Оқушыларды ортаға шығарып «Жақсы тілек, жылы
жүрек» топтастыру. Оқушыларға бір-бір жүрекшелер таратылады.
Оқушылар бір-біріне тілек айтып, жүрекшенің түстері бойынша
топтасады. 4 – топқа бөлінеді.
III. Жаңа тақырыпты оқытудың
жоспары:
1
Орыс шаруаларын Қазақстанға қоныс аудару.
2.
Қазақ ауылының жағдайы.
3.
Жаңа өндірістік орындардың дамуы.
4.
Сауда және қалалар
4 –
топқа тақырыпшалар бөлініп беріледі. Оқушылар оқып
танысады.
«Дөңгелек үстел» әдісі бойынша оқушылар тапсырма
орындайды. 7 минут уақыт беріледі.
Топтан үздік тапсырма анықталып, оқиды. Топты
бағалайды.
Топқа тапсырма «Тарихи
диктант»
I –
топ Тарихи диктант
________________________________ патша нұсқауынан
кейін Ресейде жаңа аграрлық реформаны жүзеге асыру қолға
алынды.
____________________________ Қазақстанға
қоныстандыру ісі басталды.
____________________________ Ақмола, Семей,
Жетісу, Орал, Сырдария, Торғай облыстарына орыс-украин шаруаларын
қоныстандыру жаппай етек алды.
______________ “Жетісуда шаруаларды қоныстандыру
туралы” жаңа ереже қабылданды.
______________________ «Село тұрғындары мен
мещандарының қазыналық жерлерге өз еркімен қоныс аударуы және
олардан бұрынғы қоныс аударғандар жағдайын қарастыру» жөнінде жаңа
заң қабылданды.
II –
топ Тарихи диктант
__________________ қазақ жеріне жаңа өндірістік
қарым-қатынастардың тарала бастауы қазақ ауылының
________________________, __________________________әсерін тигізбей
қоймады. Мал шаруашылығымен қатар
________________________________________________ етек ала бастауы
байқалды.
Дәстүрлі көшпелі өмірге негізделген мал
шаруашылығы _________________
жақын аудандарда,
______________________________________________________________облыстарында және басқа да өлкелерде
сақталынды.
_________________________
қауымдық жерлерді зорлықпен басып алу саясатын
жүргізуі, _________________________
басқару әдісінің күшеюі қазақ шаруалары
арасында ______________
____________________________
.
_________________________________
маңайында орналасқан немесе көшіп-қонып жүрген
қазақ шаруалары _________________________________
бастады.
___________________________________бастап кедейленген қазақтар
күнкөріс _____________
________________________
тау-кен орындарына,
_________________________________________
кәсіпорындарға тартыла
бастады.
III
– топ “Тарихи диктант”
__________________
30-50 жылдарында қазақ
жеріндегі _______________________
біршама анықталып,
_______________________________жылдан жылға көптеп өндіріле
бастады.
__________________________өз қаражатын Қазақстан
сияқты _______________________________________________________мол
өлкеге әкелді.
Ауыл
шаруашылығы шикізаттарын өңдейтін ____________________________________
іске
қосылып, ____________________теңіздерінде,
_______________________балық аулау
___________________қанат жайды.
___________________
елдің басқа аудандарымен
байланыстыратын ____________________
________________
салынды.
Успен кеніші, ______________________,
Екібастұз, ______________________________бүкіл елге белгілі болды. Тау-кен
орындарымен қатар _____________________________________
ұлғайды.
IV –
топ “Тарихи диктант”
Ауылдың әлеуметтік және
______________________________________________,
оны
тауарға айналдыру _____________________________.
____________________________________орталық өнеркәсіпті
аудандардан ____________________
__________________________________
бұйымдары да көптеп
әкелінді.
________________
Бөкей (Ішкі) Ордасында
_________________________жәрмеңке осы өңірдегі
_______________________орталығына айналды.
Аса
ірі жәрмеңкелердің бірі –__________________________________________________________
____________________1848 жылы ашылған
жәрмеңке.
________________________________________басында қазақ жерінде 19 жаңа
қала пайда болды.
Қазақ халқының саны түрліше
______________________________________шаруалар мен ауылдан қол
үзген _______________________________________________________өсім есебінен қалыптасып
отырды.
Топпен орындап,
қорғалады
Оқушылар топты
бағалайды.
Келесі тапсырма: «Екі шындық, бір
жалған»
І -
топ
1.
Әуелгі кезде патша өкіметі қазақ өлкесін казак-орыс әскерлерінің
күшімен қамалдар салып отарлауды жүзеге
асырды.
2.
Келімсектерге көшпелі қазақтардың жерін тартып алып беру, тұрақты
қоныстарынан ығыстыра бастау, жергілікті қазақ ауылдарының
мүддесімен ешқандай санаспаудың салдары
байқалды.
3.
Қоныстандыру саясаты, сонымен қатар Сырдария облысын қамти
алмады.
ІI –
топ
1.
Дәстүрлі көшпелі өмірге негізделген мал шаруашылығы Сырдарияға
жақын аудандарда, Орталық Қазақстанда, Бетпақдалада, Маңғыстауда,
Семей, Ақмола облыстарында және басқа да өлкелерде сақталған
жоқ.
2.
Егін шаруашылығымен шұғылдану ауылды астықпен, тұқыммен тұрақты
қамтамасыз етіп отыруға мүмкіндік берді.
3.
Патша өкіметінің қауымдық жерлерді зорлықпен басып алу саясатын
жүргізуі, отаршылдық-әкімшілдік басқару әдісінің күшеюі қазақ
шаруалары арасында әлеуметтік жіктелуді
тездетті.
III
– топ
1.
Қазақстанды елдің басқа аудандарымен байланыстыратын теміржол
тораптары салынды.
2.
Табиғат байлықтарының қауырт игеріле бастауы, ақша-тауар
қатынастарының дамуы банк-кредит ұйымдарына жол
ашты.
3.
Сібірлік 75 сауда бөлімшесінің жиырмасы Қазақстанда қызмет
етті.
IV –
топ
1.
Фабрикада жасалынған тауарлар ортаазиялық сапасы төмен майда
бұйымдарды ығыстырып, олардың көшпелі қазақтармен саудадағы үлесін
төмендетті.
2.
Қазақстан аудандарындағы жағдайды салыстыра қарасақ, жәрмеңкенің
басты дамыған өңірі
Семей облысы еді.
3.
Ірі қоныстарда біртіндеп өнеркәсіп орындарының салынуы, жұмысшылар
санының өсуіне және
Ұлттық құрамының өзгеруіне әсер
етті.
Топта тапсырма орындалады.
Қортындыланады.
Сергіту сәті: «Жұмыр
қылыш»
IV. Сабақты
бекіту:
Оқушылыр тақырыптан бір-бір сұрақ дайындап,
сұрақтар қобдишасына салады.
V. Бағалау:
Оқушылар өз топтарын бағалау парақшасына
бағалайды.
VI. Үйге тапсырма: §40-41. Қазақстандағы
экономикалық жағдай.