Пәні:Биология | Мектеп: №7 С.Ерубаев атындағы мектеп интернат |
Сабақ тақыры:Адам генетикасын зерттеу әдістері. Денсаулықтың генетикалық негіздері | Мұғалімнің есімі: Нұрпеис Н. |
Күні: 10.05.2018ж | Сынып: 10а | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: |
Ресурстар | Оқулық,Акт, бағалау парақшалары,плакат,суреттер |
Сабақ негізделген оқу мақсаты( мақсаттары) | Адам - өз алдына биологиялық түр болғандықтан,биосфераның бір бөлігін құрайтындығы; Адамның көптеген белгілерінің тұқым қуалауы Мендель заңдылықтарына сәйкес жүретіндігі; Басқа биологиялық объектілермен салыстырғанда адам генетикасын зерттеу біршама қиын, дегенмен соңғы жылдары адамның тұқымқуалаушылығын зерттеу кеңінен қолға алынып,түрлі әдістер жан-жақты қолданатындығы мен әдістердің кейбір түрлерімен таныстыру. |
Сабақ мақсаттары: | Барлық оқушылар: |
Тілдік мақсат | Адам генетикасының зерттеу әдістерін біледі |
| Оқушылардың басым бөлігі:Генеалогиялық,егіздік, цитогенетикалық, биохимиялық әдістерді салыстыра отырып түсінеді |
| Кейбір оқушылар:Денсаулық генетикалық негіздерін түсініп оларды сипаттай алады және гендік, хромосомалық ауруларды біледі |
| Оқушылар:-Бір-біріне сұрақ қоя алады. : Адам генетикасын зерттеу әдістері. Денсаулықтың генетикалық негіздері талдай алады.-Жаңа терминдер мен ұғымдарды ұғына алады.-Өзіндік дербес пікірін айта алады.-Оқыған материалды түсіне және сұрақтарға жауап бере алады. |
| Негізгі сөздер мен тіркестер: |
| Антропогенетика, пробанд, сибстер, генеологиялық,егіздік, цитогенетикалық, биохимиялық,модельдеу, евгеника,мутация, мутагендер, мутанттар, |
| Сыныптағы диалог\жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: |
| Талқылауға арналған тармақтар: |
| -Генеалогиялық шежіре әдісіЕгіздік әдісЦитогенетикалық әдісБиохимиялық әдісМодельдеу әдісіГендік дактилоскопиялық әдісАдам нәсілдерін талдаудағы генетикалық мәліметтерЕвгеникаТұқым қуалаушылық және қоршаған орта факторларыТұқым қуалайтын ауруларТұқым қуалайтын аурулардың алдын алу және емдеуҚан топтары және резус фактор Медициналық-генетикалық консультациялар |
| Жазылым бойынша ұсыныстар: Антропогенетика, пробанд, сибстер, генеологиялық,егіздік, цитогенетикалық, биохимиялық,модельдеу, евгеника,мутация, мутагендер, мутанттар, |
|
|
Күтілетін нәтижесі: | Адамның генетикалық зертеу әдістерін біледі, түсінеді және талдай алады |
Алдыңғы сабақ | Тұқым қуалайтын өзгергіштік |
Жоспар |
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар | Ресурстар |
Басталуы Қызығушылықты ояту | 1. Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу.. 2. Ынтасын сабаққа аудару.3.Сынып тазалығына көңіл аудару.Оқушылар бір-біріне жақсы тілектер айтып, сабаққа деген көңіл-күйлерін арттыру. 1.Үй тапсырмасын сұрау
Миға шабуыл 1топқа1.Адам генетикасы дегеніміз не?2.Адам қандай түрге жатады?3.Өзгергіштік дегеніміз не? 2 топқа1.Генетика нені зерттейді?2.Адамның жануарлардан айырмашылығы?3.Мутациялық өзгергіштік дегеніміз не? 3 топқа1.Модификациялық өзгергіштік дегеніміз не?2.Туыс адамдардың некелесуі?3.Гендік инженерияның жетістігі? |
Акт |
Ортасы Мағынаны ажырату |
5.Жаңа тақырыппен танысу
| Оқулық |
АяқталуыОй толғаныс | Жаңа тақырыпты бекітуМағынаны тану
1топқаАдам тұқымқуалаушылығын зерттеу әдістері.1.Генеологиялық2.Цитогенетикалық 2топқа1.Егіздік әдіс 2. Денсаулықтың генетикалық негіздері 3топқа1.Модельдеу әдіс2.Биохимиялық әдіс
Бағалау. Бір – бірін мадақтап, қошемет арқылы белсенділігін арттыру.
Үй тапсырмасы: .Эссе жазу ( еркін жазу )« Жеті атадан кейін ғана қыз алысу »
| АктОқулық |
Қосымша ақпарат |
Саралау | Бағалау | Пәнаралық байланыс. Құндылықтардағы байланыс |
Оқушы мен мұғалім, Оқушы мен оқушы арасындағы байланыс, ЖАДА құру аясында жаңа материалдық тақырыбын еркін меңгеруіне жағдай жасаймын. Әрбір сабақтың кезеңдеріндегі тапсырмаларды орындауға оқушыны бағыттай отырып, өзін – өзі реттеуге мүмкіндік беремін. | Сабақтың кезендеріндегі тапсырмаларды орындау барысында оқушылар бағалау критерийін өздері түзуге мүмкіндік бере отырып, критерийлерге сай бағалауды жүзеге асырады. | -Медицина,жаратылыстану пәндері арасында байланыс бар. |
РефлексияСабақ оқу мақсаттары шынайы ма?Бүгін оқушылар не білді?Сыныптағы ақуал қандай болды?Мен жоспарлаған саралау тиімді болды ма?Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе?Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім? |
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |