Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бөлім |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Педагогтың аты-жөні |
Жанат Когершин |
|||||||||||||||||||||||||||
Күні |
28.10 |
|||||||||||||||||||||||||||
Сынып |
Қатысушылар саны 28 |
Қатыспағандар саны 28 |
||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың тақырыбы |
Қолайсыз атмосфералық құбылыстар. |
|||||||||||||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
7.3.2.7 - жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде қолайсыз атмосфералық құбылыстарды талдай отырып, сақтану шараларын ұсынады |
|||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың мақсаты |
- жергілікті қолайсыз атмосфералық құбылыстар ұғымы мен салдарын түсінеді. -халық пен шаруашылық үшін қолайсыз атмосфералық құбылыстардың алдын алу жолдарын ұсына алады. -карта және кескін карталады шартты белгілер арқылы оқи отырып, қолдана алады. |
|||||||||||||||||||||||||||
Бағалау критерииі |
Түсіну: мәтін арқылы қолайсыз атмосфералық құбылыстардың түрлерімен танысады. Қодану: Картамен және кесін картамен жұмыс жасап, оны өмірде қолдана алады . Талдау:қолайсыз атмосфералық құбылыстарды суреттер бойынша ажыратып, себеп-салдарын анықтайды және топтастырады, зияндылығына баға береді. |
|||||||||||||||||||||||||||
Сабақтың кезеңі/ уақыты |
Мұғалімнің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||
Басы |
сәлемдесу, түгелдеу ІІ. Психологиялық ахуал «Назар сал» әдісі арқылы тақырыпты ашу. Түрткі сұрақтарға қою.
Оқушылар пікірі тыңдалады, олар өз ойларын ортаға сала отырып, соңында ортақ бір қорытындыға келеді. Оқушыларды топқа бөлу «Ой тастау»
1топ –дауыл 2 топ – бұршақ 3 топ –құйын Дағды: оқушылардың зейінін сабаққа шоғырландыру, қызықтыру, білімді шығармашылық тұрғыдан қолдану дағдыларын дамыту мақсатында беріледі . Топқа осылай бөлінуде мақсаттың бүгінгі оқу мақсатымен |
Оқушы өз жұбын табады Әдіс арқылы қайталау Сұрақ жауап орындайды |
Қол шапалақ |
Ұялы телефон Және интернет желілері Кітап |
||||||||||||||||||||||||
Ортасы |
. «Қолайсыз атмосфералық құбылстар»Оқушыларға сұрақ. Қандай қолайсыз атмосфералық құбылыстарды білеміз? Мұғалім оқушылардың жауабын тындайды, қажет болса түзетіп тұрады. Қолайсыз атмосфералық құбылыстардың тұстарын анықтай отырып тақырыптың өзектілігін анықтайды.
«Достық аялдамасы»Жұптық жұмыс. Оқушылар оқулықтарын пайдалана отырып үсік, анызақ, көктайғақ, жел, шанды дауылдар, қуаңшылық, құрғақшылық ұғымдарын өздері оқып бір-біріне түсіндіреді.Мұғалім атмосфералық қолайсыз құбылыстардың зияндылығының әр түрлі салаларға (шаруашылыққа, өнеркәсіпке, жолға, баспанаға )әсер етуіне баға берудің жолын көрсетеді.
Оқушылар бір-біріне түсіндіру арқылы түсініксіз тұстардын анықтайды. Бірін-бірі стикер арқылы бағалайды. «Маған ұнады... себебі», «түсінікті болды......өйткені.....» «түсініксіз болды......себебі....»
Мұғалім қорытынды жасайды. ІV. «Тапсырмалар аялдамасы»Бекіту кезеңі Тапсырма №1 Жамбыл облысындағы қуаңшылық қаупі қылаң бере бастады. Тындалым дағдысы бойынша тапсырма. Сұрақтарға жауап беру.
Қабылеті жоғары оқушыларға арналған тапсырма. Қосымша дифференцациялық тапсырмалар:
Кері байланыс. Like of like.
Оқушылар қуаңшылықтың себеп салдарын анықтайды, қажет болса мәселенің шешу жолын ұсынады. Тапсырма №2 Мәтінмен жұмыс. Бұл тапсырма екі кезеңнен тұрады. Бірінші кезеңде (Ауызша) «Стратегия минута» әдісі қолданылады. Мұғалім оқушыларға мәтінді оқымай тұрып үш ашық сұрақ қояды.
Қуаңшылықтың пайда болу себебі, аймақта жауын-шашынның жылдық орта көрсеткіштен төмен мөлшерде түсуі. Қуаңшылық бірнеше жылдар бойы жалғасса да, қысқа мерзімді, бірақ қарқынды қуаңшылық экожүйелерге және жергілікті экономикаға, әсіресе, жайылымдық территориялардың экожүйелері мен экономикасына орасан зор зиян тигізуі мүмкін. Экономиканың нашар дамуымен қатар жүретін қуаңшылық мәселесі, құрғақ жерлердегі жиі кездесетін сценарий болып табылады. Бұл азық түлік қауіпсіздігінің жоқтығының ең негізгі себебі, бірақ саяси орта, ұлттық және аймақтық саясат, ауыл шаруашылығы саласындағы тәжірибе, су айырығын мемлекеттік басқару, сонымен қатар денсаулық сақтау мен тамақтану мәселелері де қуаңшылықтың үдеюіне әсер етеді. Дамушы елдердің құрғақ территорияларында өмір сүретін халықтың көпшілігі табиғи қорларға тәуелді, дәл сол адамдарға баламалы шешімдер жетіспейді және олар азық түлік қауіпсіздігін кепілдендіру үшін қоғамдық қауіпсіздіктің жоқтығын бастарынан кешуде. Қуаңшылық әсерін азайту стратегиясы бірнеше әдістерді біріктіреді, оларға қуаңшылық мониторингі, ақпарат жинақтау, жер пайдалануды тұрақты басқару, ауыл шаруашылығын сақтау және жауын суын жинау жатады.
Мұғалім оқушыларға үш сұрақтың жауабын интарактивті тақтада көрсететеді.(Оқушы өзінің жауабы қаншалықты мұғалімнің жауабына сай болуын көреді, оқушы өзін бағалайды, және сыныптастарының жауаптарын білетін болады) Екінші тапсырма «Жазбаша» «Формула ПОПСА» әдісі бойынша жүргізіледі. Оқушыларға сұрақ қойылады «Сіз тұратын аймақта қуаңшылық кездесе ме?» Жауап беруге төрт-бес минут беріледі, мұғалім жауаптарды жинап алады. Оқушылар оқылым дағдысы арқылы мәтінге сараптама жасады. Сараптма жайсай отыра оқу мақсатына қатысты қажетті ақпарат алады. Жауаптарды салыстыру арқылы өзін бағалайды. Тапсырма № 3 Берілген мәтінді оқып сақтану шараларын ұсын. Жадынама сурет ретінде берілсін. Мұғалім оқушыларға А-2, А-3 қағаздарын, түрлі түсті қалам таратып береді. Оқушылар қысқы мезгілдегі көктайғақ кезіндегі сақтану шараларын ұсыну кажет. Оқушылар топқа біріктіріледі. (төрт-бес адамнан). Қыстың көзі қырауда жазатайым сүрініп кетіп, құлап, жарақат алғандардың саны артып кетеді. Осы мезгілде түнгі аяз жердің бетін қатырып, кеше ғана жүріп өткен жолымыз айнадай жарқырап, көктайғаққа айналады. Мұндайда ғимараттардың алдындағы тепкішектерден алаңсыз адымдау да қатерлі. Жерасты жолдарының тепкішектері аязды күні мұз құрсанып қалса, ол да жаман. Жүргіншілердің табанымен тапталып, көк мұзға айналған аялдама алдында көлікке ілігем деп ұмтылып, оңбай құлап ондалап жатқанды да көрдік. – Асылы, жалпы ережелерді есте ұстаған жөн. Мысалы, көктайғақта сыртқа шығар кезде, аяқ киіміңізді дұрыс таңдаңыз. Оның өкшесі биік емес, табаны қалың әрі бұдырлы болып келгені жақсы. Ал, көшеде жүргенде жерді нық басып, қолыңызды қалтаға салмай, тепе-теңдікті сақтаған дұрыс. Мұзды жерді айналып өту мүмкін болмаса, мысық табандап, қысқа адыммен жүруге тырысыңыз, – дейді Республикалық травматология және ортопедия ғылыми-зерттеу институтының дәрігері Ертісбай Молдагелдинов. – Қыс басталғалы бері біздің бекетке келіп, алғашқы медициналық көмек алып жатқандардың басымы – көшеде құлап, жарақаттанғандар. Олардың жарасын таңып, гипстеп, күрделілігіне қарай ауруханаға жатқызамыз. – Түрлі жағдайда қол-аяғы сынып, жарақаттанғандар дәрігер көмегі келіп жеткенше қозғалмай жатуы тиіс. Себебі, сүйек сынғанда, жұмсақ етті езіп, не болмаса қан тамырларын қиып кетуі мүмкін. Біздер ашық жара болса, залалсыздандырып, жарақатын байлап тиісті жерге жеткізем, – дейді Алтынбек Мәмбетов. Боз кілем үстінде күш сынасқан балуандар қанша
жығылса да, ешбір жарақат алмайтыны таң қалдырады. Мамандар да осы
спортшылардың тәжірибесіне жүгінгенді жөн санайды. Бар мәселе
дұрыс құлай білуде екен. Кейбіреулер «жұмсақ жерге жығылғандар
аяқ-қолын шығарып не сын- Аяқ астынан аяқ-қолы сынып, сіңірі созылып, не буындары орнынан тайғанды адамның бейнеті деп айтқанмен, соққының қатты болуына өзіміз де кінәліміз. Яғни, құлап бара жатып, жанталасып қолымен жер тіреп қалуға тырысамыз. Нәтижесінде, дененің бар салмағы тірек болған қолға түседі. Мамандардың айтуынша, құлаудың үш түрінің зардабы болмайды. Олар – ішпен түсу, бір бүйірлеп құлау және арқасымен жығылу. Барлық жағдайда сіздің дұрыс шешім қабылдауыңызға небәрі үш секунд қажет. Яғни, қас-қағым сәтте қол-аяғыңызды жинап, басыңызды қалқалап үлгеруіңіз керек. Егер қолыңызда ауыр сөмке болса, лақтырып жіберіңіз. Сіз үшін де, сөмке үшін де пайдалы екеніне сосын көзіңіз жетеді. Себебі, адамдар құлап бара жатып өзінің халін емес, сөмкенің жайын ойлайды. Ақыры құлаған екенсіз, онда орныңыздан тез тұрып кетпей, ауыр жарақат алмағаныңызға көзіңізді жеткізіңіз. Жедел жәрдем шақыртып, дәрігер көмегіне жүгініңіз.
Оқушылар өздерінің жұмыстарын таныстырып сынып алдында қорғайды. Мұғалім қажет жағдайда түзеп, жағымды тұстарын көрсетеді. Кері байланыс береді. Қыс мезгілінде орын алатын оқиғалардан сақтану шаралары қарастырылады. Жадынама сурет ретінде беру арқылы қолдану дағдысы қамтылады. Топ мүшелері рөлдерді (уақыт сақшысы, хатшы, баяндамашы, төраға, бақылаушы) өзара анықтап алады. 1-топ дауыл,көкмұз ,найзағай 2- топ бұршақ тұман 3- топ құйын, қырау. Әр топтың баяндамашысы постер қорғайды.
Б: "Екі жұлдыз, бір ұсыныс" К.Б: (ауызша түрде жүргізіледі) толықтыру үшін мұғалім тарапынан басқа да сұрақтар қойылуы мумкін Дағды: Оқушылардың қажетті білім, білік – дағдыларды игеру және топпен жұмыс жасау дағдыларын дамыту. Термин сөздермен жұмыс 5мин Оқушылар термин сөздермен жұмыс жасайды. Тұман –туман - fog Қырау-иней- frost Көкмұз – гололед - glacier Найзағай – молния - lighrning Боран –метель - blizzard Бұршақ – град -hail Оқушылар термин сөздерді айтып, дәптерлеріне түсіреді. Дағды: Оқушылардың білімдерін қолдана білу қабілетін дамыту Ж.Ж:", Жұптас, ойлан ,бөліс"Кестемен мағынаны ашу.5 мин
Дескриптор: -Терминдерді ажырата алады. - Қолайсыз атмосфералық құбылыстардың ұғымы түсіне біледі. Қ.Б:Оқушылар сағат тілінің бағытымен жұмыстарын алмастырып, сызғыш шкаласына сәйкес бір-бірін бағалайды. К.Б: «Мақұлдау, қолдау» арқылы оқушылардың пікірін бағалау. :"Білім бәйгесі"Оқушылардың бүгінгі сабақты қаншалықты меңгергенін білу үшін саралауға арналған жеке жұмыс беремін.10 мин 1тапсырма. Қызылорда облысы әкімі шөлді аудандағы құм көшкінін тоқтату үшін өсімдіктер егуді ұсынды. Ол өсімдіктер сексеуіл, баялыш, жусан. Аудан тұрғындары құм көшкінін тоқтату үшін қандай өсімдіктерді егуді таңдады?
Дәлелдемені пайдалан: Баялыш пен жусан шөптесін өсімдік.Сондықтан топырақ көшкінін тоқтата алмайды. 2 тапсырма: ХХ ғасырдың екінші жартысынан бастап,температура 1градус С көтерілген.Бұл жағдайда атмосфераға көмір қышқыл газы мен шаң тозаңдардың қоспасы көбейеді. Енді 100 жылдан кейін қандай өзгерістерді көре аласың? Болжам:------------------------------------------------------------------------------------ 3 тапсырма.Күн суытып температура О градустан төмендеп,жерге түскен жауын –шашынмен көкмұз пайда болды.Көкмұздың әсерінен жол және көлік қатынасы қиындады.Төнген қиындықты шешу үшін не істеуге болады? Дәлелде ---------------------------------------------------------------------------------------
578тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған Ұқсас материалдар Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2022-2023 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған Сертификатталған тренер жасаған 01.01.2023 17 863 13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған. 2022-2023 оқу жылына арналған
Барлық пәндер Барлық материалдар Барлық сыныптар Іс-шаралар кестесі Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары |