Модуль | Сабақ 6 Сыныбы 8 «Г» Пән : Биология Күні : 9.02.2017 |
Сабақтың тақырыбы:
|
§40,41 Тыныс алу мүшелерінің аурулары:тұмау, өкпе туберкулезі – ауа арқылы берілетін аурулар.Кох таяқшасы – туберкулездің қоздырушысы. Өкпе рагы. Тыныс алу гигиенасы.Жасанды тыныс алдыру.
Тыныс алу мүшелерінің аурулары : тұмау, өкпе туберкулезі және өкпе рагы туралы жаңа мәліметтермен таныса алады.Тыныс алу гигиенасы туралы ақпарат алады.Жасанды тыныс алдыру механизмі жайлы танысып, видео көріп алғашқы көмек көрсету шараларымен таныса алады.
А. Тыныс алу ауруларын атап, сипаттама бере алады. Түмау, өкпе туберкулез ауруларымен таныстыра алады.Б. Тыныс алу ауруларын болдырмау үшін тыныс алу гигиенасы жайлы айта алады. Тұмау,өкпе туберкулезі және өкпе рагы аурулары жайлы тың мәліметтерді бере алады.С. Жасанды тыныс алдуру механизмі таныстырып, алғашқы көмек көрсете алады.
|
Сабақтың мақсаты:
|
|
Табыс критерийлері:
|
|
Түйінді идеялар | Тыныс алу плакаттарын, карточкаларды, постер қолдана аламын, видео көрсете аламын. Топтық жұмысты, диалогтық оқытуды, СТО стратегиясын және АКТ технологиясын пайдалана аламын |
Уақыт | Оқытушының іс – әрекеті | Оқушының іс – әрекеті |
Ұйымдастыру3мин. | Мұғалім сыныпқа кіріп, оқушылармен амандасады. -Сәлеметсіздерме, балалар!-....-Отырыңыздар!Сыныпта бүгін кім кезекші? Бүгін сабақта кім жоқ?
| Оқушылар орнынан тұрып,мұғаліммен амандасады. Сосын сабақта кім жоқ екенін айтады. |
Үй жұмысын тексеру«Ыстық картоп» ойыны7 мин
« Бір ауыз сөз ....»
|
Ойынның ережесін түсіндіру және оқушыларды ойынға ұйымдастыру.Қатысушылар шеңбер құрып тұрады. Алдын-ала дайындалған сұрақтар қағазға жазылып, дөңгелек пішінде умаждап, ыстық картоп дайындаймыз. Қарқынды әуен қосылады да, қатысушылар ыстық картопты жылдам бір-біріне береді. Әуен тоқтатылған кезде ыстық картоп кімнің қолында болады сол адам тез қағазды ашып, жазылған сұраққа жылдам жауап беруі тиіс. Сұрақтар:Өкпенің тіршілік сыйымдылығы дегеніміз не? Оны қалай анықтайды?Жүрекке жанама массаж жасау.Тыныс алу қозғалыстары дегеніміз не? Кеуде қуысы мен өкпенің көлемі қай кезде кеңейіп, қай кезде тарылады? Себебін түсіндір?Көкет тыныс алуға қатысудан басқа қандай қызмет атқарады?Тыныс алудың гуморальдық реттелуі ненің әсерінен болады?Жасанды демалдыру.Тыныс алғанда тек ауа тасымалдау қызметін атқаратын мүшелер?Тыныс алу дегеніміз не?Тыныс алу тоқтап қалу немесе жүрек талмасына анықтама берМұғалім оқушыларға өткен сабақата қозғалған тақырыптар бейнеленген қағаздар үлестіреді, әр оқушының өткен тақырыптан не түйгенін жазу керектігін ескертеді.
| Оқушылар мұғалім нұсқауы бойынша Ыстық кортап пісіруге дайындалады, және ыстық картоп түскен оұушы жауап береді.
Оқушылар өткен тақырып бойынша оқығанын және үй тапсырмасында дайындалғанын еске түсіріп берілген тапсырмаға «бір ауыз сөз ...» жазады. |
Жаңа тақырып.«Ой шақыру»Постер қорғау25 мин
«Сен білесің бе?»(ақпарат беру және аурулар жайлы видео ролік көрсету) |
«Ой шақыру» өткен тақырыпқа тағы бір мәрте шолу жасау. Өткен тақырып бойынша бірнеше сұрақтар кою.Оқушыларды парта бойынша 3 топқа бөліп әр топқа тапсырма беру. 1 топ тапсырма: Тыныс алу мүшелерінің аурулары: тұмау, өкпе туберкулезі – ауа арқылы берілетін аурулар.Кох таяқшасы – туберкулездің қоздырушысы. Өкпе рагы.2 топ тапсырма:Тыныс алу гигиенасы. Тыныс алуға және өкпеге әсер ететін затттар ( темекі, ішімдік, және т.б)3 топ тапсырма: Жасанды тыныс алдыру.(суға кеткенде, газбен уланғанда,электр тогымен зақымданғанда )Уақыт аяқталған соң әр топтық жауабын тыңдау.Мұғалім бүгінгі тақырыпқа байланысты бірнеше жаңа ақпараттармен таныстыру. Тыныс алу мүшелерінің аурулары:тұмау, өкпе туберкулезі – ауа арқылы берілетін аурулар.Кох таяқшасы – туберкулездің қоздырушысы. Өкпе рагы.
|
Мұғалім нұсқауы бойынша 3 топқа бөліну.Берілген уақыт аяқталған соң топтар кезекпен өз постерлерін қорғау, постер қорғауға әр топқа 5мин
|
Бекіту “Бағдаршам” кезеңдері: “Ғажайыптар мекені”(сары)
“Алынбаған асулар”(жасыл)
“Білгіштер мекені”(қызыл)
«Жылдам тап»
Жарнама
Проблемалық сұрақ
|
1) Микроскоппен ғана көрінетін таяқшасы микробытарды қоздыратын ауры ?2) Тыныштық күйде тыныс алу көлемі және ?3) Ауа танау тесіктері арқылы қайда барады ?4) Темекінің ағзаға қандай әсері бар?5) Тыныс алу орталықтары қайда орналасқан ?6) Бүкіл ағзаны әлсірететін ауру?7) Бұл аурудың таяұшалары адам ағзасына түссе өте тез көбейеді. Бұл қандай ауру?Құпия сандар. Оқушыларға бүгінгі тақырыпқа қатысты сандар беріледі, оқушылар сол саған неге қатысты екнін ашып айтады.1 – Адам оттексіз 1 минутта тіршілік ете алмайды3 – 14 – туберкулез таяқшаларының даладағы шаңда тіршілік ету күні 500 мл - 200 астам –5- 7 минут – 4-5 см – ВЕНН диаграммасы. Алкаголь ішкен және ішпеген, темекі тартқан және тартпаған адамды салыстыру АЛКАГОЛЬ ТЕМЕКІ
деп аталатын сайыс кезеңінде әр топ оқушылары өздеріне берілген сөздерді қатыстырып жылдам мақал айту керек. Мақал зиянды әдеттер мен денсаулыққа қатысты болуы керек.(Тіле, сырқат, дәрі, ауыз, жарлы, нұқсан)1. Біреуге өлім тілегенше,Өзіңе өмір тіле.2. Сырқат - тән жарасы,Қайғы - жан жарасы.3. Аурудың жақсысы жоқ,Дәрінің тәттісі жоқ.4. Ішің ауырса, аузыңды тый.5. Жарлының байлығы - денінің саулығы.6. Арақ - арыңа нұқсан,Темекі - тегіңе нұқсан.(Жирен, жолама, байлық, ем, салауат, шымыр)1. Жақсыдан үйрен,Жаманнан жирен.2. Есірткіге жолама,Жетелейді молаға.3. Денсаулық - зор байлық.4. Ауырып ем іздегенше,Ауырмаудың жолын ізде.5. Салауатты өмір - көтеріңкі көңіл6. Шынықсаң шымыр боларсыңОқушылар зиянды әдеттерден сақтанып, салауатты өмір салтын насихаттайтын сурет салып, жарнамалайды. Топ мүшелері түгел қатысуы тиіс.Әр топ өздеріне берілген тапсырма бойынша жұмыс жасайды. «Жасөспірімдердің зиянды әрекеттерге баруының себебі не?»Түбімізге темекі жетіп жүрмесін…
| Топ бойынша берілген тапсырмалары кітапка қарамай орындау. |
Үйге тапсырма.
| §40,41 Тыныс алу мүшелерінің аурулары:тұмау, өкпе туберкулезі – ауа арқылы берілетін аурулар.Кох таяқшасы – туберкулездің қоздырушысы. Өкпе рагы. Тыныс алу гигиенасы.Жасанды тыныс алдыру тақырыбын оқып келу.Тыныс алу мүшелеріне, қозғалыстарына, ауруларына жалпы өткен тақырыптар бойынша жөз жұмбақ дайындап келу.
|
Күнделіктеріне жазып алу |
Оқушыларды бағалау . | Сабаққа қатысыуына қарап оқушыларды бағалау және журналға баға кою | Күнделіктеріне баға қойдыру. |