Материалдар / Сынып жетекшінің девиантты мінез-құлықты балалармен жұмыс ерекшеліктері.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Сынып жетекшінің девиантты мінез-құлықты балалармен жұмыс ерекшеліктері.

Материал туралы қысқаша түсінік
Девиантты мінез-құлықты балалармен қалай жұмыс жасау ата-аналарга, сынып жетекшілерге көмек беру
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Сәуір 2020
946
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Солтүстік Қазақстан облысы

Айыртау ауданы

КММ «Карасевка орта мектебі»

педагог-психолог

Рахмалинова Айман Есмагамбетовна


Сынып жетекшінің девиантты мінез-құлықты балалармен

жұмыс ерекшеліктері.


Соңғы жылдары жасөспірімдер жасаған қылмыстар мен құқықбұзушылықтар саны өсті, әлеуметтік жетімдер( ата- анақамқорлығынанайырылғанбалалар) саны ұлғаюда. Осының барлығы өмірмен, қоршаған ортамен, біз және біздің оқушыларымыз тұратын социуммен тығыз байланысты. Өйткені, олар бізге ваккумнан емес, нақты өмірден, кейде бізбен қабылданбайтын, жиі өз көзқарасымен келеді.

Жасөспірімдер жасы қарама- қайшылықтарға тән, кейде олар трагедия деңгейіне дейін шиеленіседі. Бұл- ысырап пен пайда болу жасы, махаббат жасы, қоршаған ортадағы оның көріну ерекшеліктері. Өзіне деген махаббат- махаббат түрлерінің бірі. Жасөспірімдік жасқа келгенде, адам өзінің өзгермелі "Мен" құпиясымен бетпе-бет кездеседі. "Мені"сақтау үшін оны біртіндеп құру бойынша үлкен жұмыс қажет. Жасөспірім үшін өмірлік идеал бола алатын ересек адаммен кездесу ересектер әлемі туралы ақпарат алудың негізгі шарты болып табылады. Жасөспірімдерде жиі жалғыздық сезімі болады. Жасөспірімдер қызығушылықтарын күрт және жиі өзгертеді (оны жазылған үйірмелер мен секциялар бойынша байқауға болады), басқа адамдар мен өзін бағалау жүйесін қайта құрады , оларда нақты өмірлік жоспарлар және оларды жүзеге асыру бойынша күш- жігер пайда болады.

Жасөспірімдік жас дене дамуының, жыныстық жетілуінің және жеке тұлғаның қалыптасуының қарқынды үдерістерімен сипатталады. Жасөспірімдерге өткір сезім ұнайды, оларды бәрі қызықтырады, болжам жасай алмайды, тәуелсіз болуға ұмтылады. Осы кезеңде адамгершілік даму пайда болады, жасөспірімнің нанымы қалыптасады. Көбінесе олардың сенімі қоғамдық пікірге сәйкес келмейді. Барлық айтылғандар жасөспірімдер жасына жатады.Бірақ аталған қасиеттер күрт байқалатын жасөспірімдердің белгілі бір санаты бар ,бұл оларды қоршаған ортамен , олармен қақтығыстарға және тіпті құқыққа қарсы әрекеттерге әкеледі.

Қоғамда қабылданған нормалардан ауытқыған мінез- құлықты девиантты деп атайды, латын тілінен "ауытқу".Девиантты деп қылмыстық немесе құқыққа қарсы әрекеттерге бейімділікпен сипатталатын мінез-құлықты атайды.

Девиантты мінез-құлықтың 4 түрін анықтауға болады:

1.Десоциализацияланған-құрдастарымен нашар қарым-қатынас, басқаларға немқұрайды қарау.

2. Социализацияланған -өзінің бауырмалдығы, алайда бөтен адамға дұшпандық.

3.Агрессивті емес -өтірік, босаңсу, үйден қашу,нашақорлық, маскүнемдік, уытқұмарлық.

4.Агрессивті-басқаларға зорлық-зомбылық.

Девиантты мінез-құлықты оқушылармен жұмыс істеу бойынша негізгі мәселелердің бірі осы оқушылардың тәртіпсіздігі болып табылады.Тәртіпсіздік ұжымда белгілі бір позицияны иелену мүмкін еместігінен қақтығыстар тудыруы мүмкін.

Оқушылардың тәртіп ережелерін меңгермеуі және олардың импульстік және қозғалыс-жылжымалы мінезі келесі себебі болып табылады.

Сынып жетекшілері девиантты мінез-құлықты оқушылармен жұмыс істеу кезіндегі келесі мәселесі деп үлгермеушілікті анықтады.

Үлгермеуді жою үшін келесі шаралар жүйесі әзірленеді:

1.Түзету қызметін жоспарлау (кемшіліктерді жою үшін жаттығулардың минимумын қайталау және орындау);

2.Оқыту кезінде жақсы атмосфера құру;

3.Үлгермейтін оқушылармен қосымша сабақтар өткізу;

4.Оқу қызметін ынталандыру (бағалау, қолдау, табыс жағдайын жасау);

Сынып жетекшілер анықтаған тағы бір мәселе-қырсықтық ұстамасы немесе оқушылардың наразылық ұстамасы. Оқушы ләззат алу үшін наразылық білдірмейді, себебі ол қиын жағдайға ұшырап оны өз бетінше шеше алмайды. Ең алдымен, оқушыларда наразылық шабуылдарын болдырмауды үйрену қажет. Қырсықтықтың тамыры ішкі жанының жағдайында жатыр, сондықтан бұл жағдайды шешу қажет. Бірақ егер оқушыдақырсықтық наразылығы пайда болса, оны зорлық-зомбылықпен басуға болмайды. Оқушының назарын, оның жағдайын өзгертетін басқа нәрсеге тез ауыстыру қажет. Оқушы тыныштандырылғаннан кейін оны қосымша жазалауға немесе оны мейірімнен тыс қалдыруға болмайды.

Оқушылармен профилактикалық жұмыс жүйесі. Девиантты мінез-құлық отбасыларын анықтау:

1."Қиын тәрбиеленетін" балаларды анықтау;

2.Педагогикалық асқынған балалардың психологиялық ерекшеліктерін

зерттеу;

3.Оқушылар мен олардың ата-аналары үшін жеке кеңес беру,

Әңгімелесулер өткізу;

4.Оқушылардың сабаққа қатысуын күнделікті бақылау;

5."Қиын тәрбиеленетін " оқушылардың бейімділігі мен мүдделерін

зерттеу және оларды қызығушылықтары бойынша қызметке тарту;

6.Оқушының өмірі мен оқуы үшін қолайсыз жағдайлары бар отбасыларды

анықтау;

7.Қолайсыз отбасылардың үйлерінебару;

Жаднама

  • Өз ақылыңмен ешкімді мазалама, оның ішінде балаларды да.

  • Егерқалайәсерететінінбілмесеңіз, тоқтаңыз! (Егер оқиға орын алса , қиындық туындаса және сіз не істеу керектігін білмесеңіз, оқиғаны болжаңыз, баланы басқа әрекетке ауыстырыңыз, содан кейін не себеп болғанын түсінуге тырысыңыз).

  • Сіздің балалармен қарым-қатынасыңыз даноларға наразылық немесе теріс реакция тудыратын әсер ету тәсілдерімен формаларын жойыңыз.

  • Сабақ уақытына балаларға деген жеккөруді және өздерінің терісэмоцияларыңызды жойыңыз.

  • Балалармен теңдік және ынтымақтастық принципін сақтаңыз.

  • Сәтсіздікке назар аудармаңыз.

  • Сапалы баға беріңіз ( баланың іс- әрекетін бағалаудан гөрі эмоционалды жағымды тұрғыда сипаттау жақсы).

  • Балаларды біреумен салыстырмаңыз, ешкімді мысалға келтірмеңіз.

  • Артық формада балаларға көңіл бөлмеңіз.

  • Жүрегіңіз бен қолыңыз қалаған балаға қолдау жасаудың әр түрлі түрлерін қолданыңыз ( күлімсіреу, қол ұшын созу, өзіне-өзі қысу, арқасынан сипау, иығынан құшақтау және т. б .).

  • Егер баланы үнемісынаса, онда ол жеккөруді үйренеді.

  • Егер бала өшпенділікте өссе, ол қатыгездікті үйренеді.

  • Егер балаға күле берсе, ол тұйық болып өседі.

  • Егер бала үрейде өссе, онда ол кінә сезімімен өмір сүруді үйренеді.

  • Егер бала шыдамдылықта өссе,онда ол басқаларды қабылдауға үйренеді.

  • Егер баланы мақтаса , онда ол игілікті болуға үйренеді.

  • Егер бала адалдықта өссе, онда ол әділ болуға үйренеді.

  • Егер бала түсіністік және достықта өмір сүрсе, онда ол осы әлемде махаббат табуға үйренеді.



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!