Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
"Travelling around the world"
Материал туралы қысқаша түсінік
7 сыныптарға сабақ беретін ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне қолданылуға болады. Оқушыларға қызықты, тақырыпқа қатысты барлық дағдыларды қамтитын тапсырмалар бар.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
10 Ақпан 2019
1273
1 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Long term plan module: Holidays and travelLesson: Travelling around the world | School: Fort – Shevchenko Boarding School | |
Date: 01.10.2018 | Teacher’s name: Amanzholova A.Zh. | |
Class: 7 A | Number of present: 19 | Absent:0 |
Learning objective(s) that this lesson is contributing to: | 7.UE14 use prepositions before nouns and adjectives in common prepositional phrases on a wide range of familiar general and curricular topics7.R2 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics7.S2 ask and answer personal questions to get information about travelling 7.L4 understand with limited support the main points of extended talk on a range of general and curricular topics | |
Lesson objectives: | All learners will be able to: | |
Most learners will be able to: | ||
Some learners will be able to: | ||
Assessment criteria | ||
Cross-curricular links | Self-knowledge, geography, economy. | |
Previous learning | Lesson: unit revision | |
Plan | ||
Planned timing | Planned activities | |
Start (Beginning of the lesson) 5 –minutes | Greeting: Teacher greets with learners; learners respond to greeting and take their places.Lead in: T.: We’re going to talk about travelling. Before beginning our lesson I’d like to write the theme on the blackboard. So, which words / things can you associate with the word “Travel or Holiday”?/money, suitcase, plane, car, train, culture, map, hotel…/ | |
Middle (of the lesson) 10 – minutes 10 – minutes 15 - minutes | T.: We have an e-mail from our friend John Jones. Let’s read it and try to understand.- Well done! John sent us some information about the countries that we are going to visit. There are six countries and six texts with information about them. I will divide you in pairs. Remember: you need to read, understand, choose the most important information and then share it with the classmates.T: I want divide you into 4 groups, your groups’ names will be connected with means of transport during travelling around the world. Task 1: Countries and capitals. Find capitals of following countries. Work in groups. Fill the missed prepositions and put them on the places. (on, above, in, behind by) Task 3: Now, we’re in Australia. So, Australia also has some tasks for you. Descriptor: Almost all people are fond of travelling. It is very interesting to 1_____ new places, another towns and 2_____. People may travel either for pleasure or on business. There are various means of travelling. For me there 3 ___ nothing like travel by air; it is more 4_________, more convenient and, of course, far quicker than any other 5______. There is none of the dust and dirt of a railway or car 6_______, none of the trouble of changing from train to 7________ and then to another train.Descriptor: | |
End (of the lesson) | Reflection. Method “Five fingers”.In the beginning of the lesson learners are introduced to Descriptors. They reflect each other at the end of the lesson through two stars and wish in oral form. In order to make changes according to the perception level of learners disadvantages of the lesson will be assessed. In order to motivate learners after each their answer a teacher gives formative assessment in oral form. Reflection through “ Five fingers” | |
Additional information: | ||
Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Less able student: support by positive feedback, mimics.More able student: support by card, hands Less able student: give key words for supporting themMore able student: guess by meaning the words and put on the place | Assessment - how are you planning to check learners’ learning?Method “Five fingers”Learners must draw the shape of own hands and write on each finger. | Cross – curricular links health and safety check ICT linksValues links |
Reflection Were the lesson objectives / learning objectives realistic?What did the learners learn today?What was the learning atmosphere like?Did my planned differentiation work well?Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | ||
Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)? 1.2.What two things would have improved the lessons (consider both teachings and learning)? 1. 2. What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)