Материалдар / Values in Myths and Legends 1.Theme: Traditional stories 1
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Values in Myths and Legends 1.Theme: Traditional stories 1

Материал туралы қысқаша түсінік
сабақты жалпы білім беретін мектептің ағылшын тілі пәні мұғалімдері қолдана алады. Сабақ жоспары жаңартылған білім бағдарламасы бойынша жасақталып, жаңаша әдіс тәсіілдермен толықтырылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Мамыр 2022
347
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:2

Values in Myths and Legends

Teacher’s name:

Dzhaskuzieva S.O.
Date:

Grade: 4

Number present:

absent:

Theme :

1.Theme: Traditional stories 1

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.1.4.1 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics;4.2.2.1 ask questions to find out about present and possibly past experiences on an increasing range of general and some curricular topics;

4.4.7.1 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently;

Lesson objectives

All learners will be able to:


identify some specific information in texts


Most learners will be able to:


identify most specific information in texts and research and write short organised text for display using a range of their own words


Some learners will be able to:


Giving instructions ,to pronounce \s\

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Mark

Resources

Beginning the lesson




Hand out the completed Progress Report Cards for the previous module and ask the pupils to file them in their Language Portfolios.

PRESENTATION AND PRACTICE

(Activities to present and activate the new language)

Answer





Student’s book


Middle


1 Look at the picture. Can you name the fairy tale? Do you enjoy reading fairy tales? What\s your favourite fairy tale?

Pupil’s book open. Ask to pupils to look at the picture on p.18 and have a picture discussion. Elicit the name of the fairy tale (Snow white and the 7 Dwarfs). Then ask the pupils: Do you enjoy reading fairy tales? What is your favourite fairy tale? Elicit answers from individual pupils.

Suggested answer key

I enjoy reading fairy tales. My favourite fairy tale is Cinderella.

Make a sentences

Emoticon, marks

Student’s book


Ending the lesson








Ask the pupils to draw a picture of their favourite fairy tale. Allow the pupils some time to draw their pictures. Ask individual pupils to come to the front of the classroom and present their picture to the class.

Reflection

Shape3 Shape2 Shape1


Doing task

Emoticon

Book






Unit:2

Values in Myths and Legends

Teacher’s name:

Dzhaskuzieva S.O.
Date:

Grade: 4

Number present:

absent:

Theme :

1.Theme: Traditional stories2

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.1.4.1 understand an increasing range of short supported questions on general and some curricular topics;

4.2.2.1 ask questions to find out about present and possibly past experiences on an increasing range of general and some curricular topics;

4.4.7.1 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently;

Lesson objectives

All learners will be able to:


identify some specific information in texts


Most learners will be able to:


identify most specific information in texts and research and write short organised text for display using a range of their own words


Some learners will be able to:


Giving instructions ,to pronounce \s\

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Mark

Resources

Beginning the lesson




Play the CD. Pupils listen and complete the activity.

2b 3.d 4a.

Answer





Student’s book


Middle


1 Look at the picture. Can you name the fairy tale? Do you enjoy reading fairy tales? What\s your favourite fairy tale?

Pupil’s book open. Ask to pupils to look at the picture on p.18 and have a picture discussion. Elicit the name of the fairy tale (Snow white and the 7 Dwarfs). Then ask the pupils: Do you enjoy reading fairy tales? What is your favourite fairy tale? Elicit answers from individual pupils.

Suggested answer key

I enjoy reading fairy tales. My favourite fairy tale is Cinderella.

Make a sentences

Emoticon, marks

Student’s book


Ending the lesson








Ask the pupils to draw a picture of their favourite fairy tale. Allow the pupils some time to draw their pictures. Ask individual pupils to come to the front of the classroom and present their picture to the class.

Reflection

Shape6 Shape5 Shape4


Doing task

Emoticon

Book



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!