Материалдар / Урок по английскому языку на тему: "Discussing the difference between organic and non-organic food"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Урок по английскому языку на тему: "Discussing the difference between organic and non-organic food"

Материал туралы қысқаша түсінік
материал предназначен для учителей английского языка, студентов педагогических вузов
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Сәуір 2021
1856
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON 38

Unit 4: Organic and non-organic worlds

Chernoretsk secondary school #2

Date:

Teacher name: Uakhitova D.K.

Grade: 10

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Discussing the difference between organic and non-organic food

Learning objectives

10.1.5 use feedback to set personal learning objectives

10.2.5 recognise the attitude or opinion of the speaker(s) in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics and curricular topics

10.2.4 understand implied meaning in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and read for gist and for specific information

Most learners will be able to:

listen and read for gist and specific information, to learn animals and their habitats, to learn prepositional phrases

Some learners will be able to:

listen and read for gist and specific information, to learn animals and their habitats, to learn prepositional phrases, talk about the steppe, prepare a poster of plants and animals that live on our steppe

Criteria

Learners have met the learning objective if they can: speak about animals and their habitats, the steppe

Previous lesson

Organic and non-organic worlds

Plan

Planned timings



Planned activities (replace the notes below with your planned activities)




Resources

Begining

5 min

GREETINGS

The teacher sets the lesson objectives, letting students know

what to anticipate from the lesson.


Warm-up

To present vocabulary related to food

Ask Ss to think of as many words as they can under each heading related to food.

Check Ss' answers around the class.

Suggested Answer Key

FRUIT: apples, pears, bananas, melon, grapes,

oranges, lemons, etc.

VEGETABLES: potatoes, carrots, broccoli, tomatoes, lettuce, cucumbers, etc.

MEAT: beef, lamb, pork, chicken, etc.

DAIRY PRODUCTS: milk, cheese, yoghurt, butter, cream, etc.

Использую метод “Sorting и “Traffic light ученики распределяют предложенные слова по темам, при проверке задания, учащиеся показывают стаканчик нужно цвета

Middle

30 min

To talk about organic food

Ask Ss to talk in pairs about which organic food they buy and give reasons why (not).

Ask various Ss to tell the class.


Self assesment

To read for specific information

Ask Ss to read statements 1-6. Then give them time to read the text again and mark them according to what they read.


To consolidate new vocabulary

Explain the task and give Ss time to complete it.

Check Ss' answers.


Organic food no more nutritious

Write the headline “Organic food no more nutritious” on the board and ask the students to guess if statements a-h are true (T) or false (F)


a. Scientists have found that non-organic food is no longer nutritious.

b. The article suggests people shouldn’t waste money on organic food.

c. Research says vitamin content in organic/non-organic food is the same.

d. The researcher said there was more phosphorus in non-organic food.

e. The researcher said people should think more about pesticides.

f. Non-organic food in the U.S. contains pesticides over acceptable limits.

g. The researcher advised people to buy more fruit and vegetables.

h. Spending on organic food in the USA has doubled since 1997.


You can give the answers now or the better option will be to check the answers after the listening activity at the next stage.

Answers: a. F b.T c.T d. F e. T f. F g. T h. F






Использую Листы самооценивания для проверки знаний изученного материала (по дескрипторам)Answer Key

1T 2 F 3 DS

4 T 5 F 6 F


End

5 min

FEEDBACK

To prepare a poster

Explain the task and ask Ss to work in small groups to look up information on the Internet or any other sources. Ss can use ideas from the text on p. 6. Ask various Ss to present their posters to the class.

Homework: Student’s Book: Language Review 1a

Workbook: 1a

Saying goodbye

Учащиеся делают постер, другие группы оценивают с помощью смайлов.





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!