Материалдар / Гендік -инженериялық манипуляциялаудың кезеңдері. Гендік инженерияның маңызы.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Гендік -инженериялық манипуляциялаудың кезеңдері. Гендік инженерияның маңызы.

Материал туралы қысқаша түсінік
ЖББ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Мамыр 2024
118
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім

Биотехнология

Педагогтің аты–жөні:

Каденова З.А

Күні:


Сыныбы: 10

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Гендік -инженериялық манипуляциялаудың кезеңдері. Гендік инженерияның маңызы.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.4.3.3 гендік -инженериялық манипуляциялаудың кезеңдерін түсіндіру

Сабақтың мақсаты:

гендік -инженериялық манипуляциялаудың кезеңдерін түсіндіру


Сабақтың барысы

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс–әрекеті


Оқушының іс–әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

3 мин



(Ұ). Ұйымдастыру кезеңі:

  • Оқушылармен амандасу.

  • Түгендеу.

  • Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру жүзеге асырылады.



Сабақ барысында оқушы өзін бағалап отыруы үшін, оқушыларға бағалау парақтары беріледі.







Берілген смайликтерді көрсетеді. Көңіл-күйлері туралы ақпарат береді.




Бағалау парақтары таратылады


Мақсаты: оқушылардың сабаққа деген назарын бұру.


Тиімділігі: оқушылардың жаңа сабақ алдындағы көңіл-күйін анықтау.


Саралау: оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында өткізіледі.

«Микроскоп» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Презентация, қол смайликтері






Бағалау парақтары


Жаңа сабаққа кіріспе

7 мин















Үй тапсырмасын еске түсіру. Викторина

  1. Генетикалық саусақ ізін салыстыру үшін қолданылатын әдіс? ПТР

  2. ПТР жүргізу үшін қажетті матрица? ДНҚ

  3. ПТР-дің еру кезінде жүретін процес? Бір жіпшелі формаға ауысады

  4. ДНҚ-ны эукариотты жасашаларға енгізсе ондабұл шараны қалай атайды? Трансдукция

  5. Клондайтын векторлар ретінде көбіне пайдаланылады? Фаг

  6. ДНҚ-ның біріншілік құрылымын орнату? Секвенирлеу

  7. ПТР әдісін ұсынған ғалым? Кэрри Муллис

  8. ДНҚ-полимеразды ферментті ойлап тапқан ғалым? Артур Корнберг


Оқушылар берілген сұрақтарға жауап береді.





Мақсаты: Өз ой-пікірлерімен санаса білу, көзқарастарын бөлісуде белсенді жағдай орнату.


Саралау: Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар қойылады.


Тиімділігі: Алдында өтілген тақырыпқа шолу жүргізіледі.


Презентация















Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу

12 мин



Бейнематериал ұсыну.

Бейнематериалдан не көрдіңдер?

Бейнематериал мазмұнына сипаттама айтыңыздар?

Бүгінгі сабағымыз не туралы болмақ?



Оқушылар бейнематериалды көру арқылы сабақтың тақырыбы мен мақсатын ашады. Өз ойларымен бөлісіп, ортаға салады.

Мақсаты: Өз ой-пікірлерімен бөлісу, ақпаратты анализдей алу.



Бейнематериал

Ұжымдық жұмыс


5 мин

Тапсырма 1. Әр топқа 3 түрлі тақырып беріледі. Тақырыпты топта талқылап, сыныпқа түсіндіреді.

1 топ. Қандай операциялар нәтижесінде рекомбинантты ДНҚ пайда болды?

2 топ. Генетикалық инженерияның маңызы қандай?

3 топ. Жұмыртқа жасушаларына жүргізілетін микрохирургия әдісін сипаттаңдар?

Әр топ өздерін берілген сұрақтарға жауапты постерге жаза отырып орындайды.

Дескрипторы:

  • Генетикалық инженерия кезеңдерімен танысты;

  • Генетикалық инженерия маңызын түсінді;

  • Мысалдар келтірді.


«Микроскоп» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады

Жалпы– 4 балл


Мақсаты: Білім алушы өз ойын талдайды және сараптайды, ойлау логикасын дамытады.


Постер




Жұптық жұмыс

4 мин


Тапсырма 2. Жұптық жұмыс.

«Сәйкестігін тап»

Термин

Түсініктеме

Гендік модификациялық ағзалар

Бір немесе бірнеше донорлық ағзадан екіншісіне гендік инженерия технологиясын қолданып алынған гендерді енгізу арқылы тірі ағзаның геномын өзгерту

Вектор

Басқа генетикалық материалды (ДНҚ фрагментін) жасушаға (рецепиент) тасымалдауға қабілетті ДНҚ молекуласы

Трансгенді ағзалар

Жануарлар мен өсімдіктер эмбрионына жаңа гендерді ендіру.

Плазмида

Физикалық түрде геномдық хромосомалардан бөлініп, автономды түрде репликациялауға қабілетті ДНҚ молекуласының фрагменттері



Жұппен жұмыс орындайды.

Сәйкестігін көрсетеді.



Дескриптор:

- гендік инженерия кезеңін сипаттады;

- гендік инженерия маңыздылығын ажырата алды.


«Микроскоп» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Жалпы– 2 балл

Презентация



Жеке жұмыс

2мин

Дәптермен жұмыс. Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары.

Тапсырма №1. Рекомбинантты ДНҚ алу кезеңдерін сипаттаңыз.

________________________________________________________________

Тапсырма №2.

(i) «Клондау – гендік инженерияның жетістігі», ол туралы не білесіз?

_______________________________________________________________

(ii) Бұл әдістің артықшылығы неде?

Оқушылар дәптермен жұмыс жасайды. Берілген тапсырманы орындайды


Дескриптор

Рекомбинантты ДНҚ алу кезеңдерін атайды;

Рекомбинантты ДНҚ алу кезеңдерін сипаттайды;


Клондау әдісін түсіндіреді, артықшылықтарына тоқталды.

«Микроскоп» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Жалпы– 2 балл

Оқулық

Жұмыс дәптерлері



Сабақты бекіту

5мин

«Артығын ал» ойыны.

Shape1

Оқушылар берілген сөйлемнің ішінен артық сөзді алып тастайды.




«Микроскоп» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Жалпы – 1 балл

Презентация


Сабақтың соңы

Ой толғаныс

Рефлексия

3-4 мин.


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!