Материалдар / ПТР-ді қолдану. Медициналық диагностикалауда, әкелікті негіздеуде, тұлғаларды дербестендіру медицинасында , гендерді клондауда, ДНҚ секвенирлеуде мутагенезд
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

ПТР-ді қолдану. Медициналық диагностикалауда, әкелікті негіздеуде, тұлғаларды дербестендіру медицинасында , гендерді клондауда, ДНҚ секвенирлеуде мутагенезд

Материал туралы қысқаша түсінік
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ БАҒЫТЫ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Сәуір 2024
64
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім

Биотехнология

Педагогтің аты–жөні:

Каденова З.А

Күні:


Сыныбы: 10

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

ПТР-ді қолдану. Медициналық диагностикалауда, әкелікті негіздеуде, тұлғаларды дербестендіру медицинасында , гендерді клондауда, ДНҚ секвенирлеуде мутагенезде полимеразды тізбекті реакцияның маңызы.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

10.4.3.2 полимеразды тізбекті реакцияның таксономияда, медицинада мен криминалистикада және,маңызын сипаттау артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылау

Сабақтың мақсаты:

полимеразды тізбекті реакцияның таксономияда, медицинада мен криминалистикада және,маңызын сипаттау артықшылықтары мен кемшіліктерін талқылау


Сабақтың барысы

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс–әрекеті


Оқушының іс–әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

3 мин



(Ұ). Ұйымдастыру кезеңі:

  • Оқушылармен амандасу.

  • Түгендеу.

  • Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру жүзеге асырылады.



Сабақ барысында оқушы өзін бағалап отыруы үшін, оқушыларға бағалау парақтары беріледі.







Берілген смайликтерді көрсетеді. Көңіл-күйлері туралы ақпарат береді.




Бағалау парақтары таратылады


Мақсаты: оқушылардың сабаққа деген назарын бұру.


Тиімділігі: оқушылардың жаңа сабақ алдындағы көңіл-күйін анықтау.


Саралау: оқушылардың оқуға деген қызығушылығын арттыру мақсатында өткізіледі.

«Фотоаппарат» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Презентация, қол смайликтері






Бағалау парақтары



Жаңа сабаққа кіріспе

7 мин















Үй тапсырмасын еске түсіру. «Дұрыс, Бұрыс» әдісі

Тұжырымдар:

1. Биотехнологияның негізгі объектісі - тірі жасушалар, атап айтқанда жануар, өсімдік текті жасушалар және микробтар немесе олардың биологиялық белсенді метаболиттері./ Дұрыс

2. Биотехнологияның пайда болуы мен даму тарихында ғылыми пән ретінде голланд ғалымы Е.Хаувинк 6 кезеңді ажыратты/ Бұрыс

3. Иммобилизацияланған ферменттерді және жасушаларды өндірістік қолдану. Канализациялық суларды анаэробты тазалау және биогаз алу. Бактериалды полисахаридтерді өндіру. Бұл биотехнологияның биосинтез кезеңі./ Дұрыс

4. Мал шаруашылығында, азықтық жемшөпке құнарлығын арттыру үшін ферменттер (аминосубтилинпротосубтилин, т.б.) қосады./ Дұрыс

5. Тірі ағзаларды өндірісте пайдалана отырып, олардан нәрлі заттарды алу үшін ген мен жасушаны биологиялық объект ретінде қолданады. / Дұрыс

6. Алғаш рет гендік инженерияның тәсілдерін пайдаланып гормон алды. / Бұрыс

Оқушылар үй тапсырмасын еске түсіру мақсатында тапсырманың дұрыс бұрыстығын анықтайды.





Мақсаты: Өз ой-пікірлерімен санаса білу, көзқарастарын бөлісуде белсенді жағдай орнату.


Саралау: Дұрыс мағынада жауап беруге бағыттау мақсатында кейбір оқушыларға ашық сұрақтар қойылады.


Тиімділігі: Алдында өтілген тақырыпқа шолу жүргізіледі.


Презентация















Сабақтың ортасы

Мағынаны ашу

12 мин



Бейнематериал ұсыну.

Бейнематериалдан не көрдіңдер?

Бейнематериал мазмұнына сипаттама айтыңыздар?

Бүгінгі сабағымыз не туралы болмақ?



Оқушылар бейнематериалды көру арқылы сабақтың тақырыбы мен мақсатын ашады. Өз ойларымен бөлісіп, ортаға салады.

Мақсаты: Өз ой-пікірлерімен бөлісу, ақпаратты анализдей алу.



Сілтеме; https://www.youtube.com/watch?v=YZGC__Z_QEw

Ұжымдық жұмыс


5 мин

Тапсырма 1. Әр топқа 3 түрлі тақырып беріледі. Тақырыпты топта талқылап, сыныпқа түсіндіреді.

1 топ. ПТР ашылу тарихы

2 топ. ПТР қолданудың маңызы: медициналық диагностикада, әкелікті анықтау

3 топ. ПТР қолданудың маңызы: сот медициналық сараптамада, криминалистикада, таксономияда.

Дескрипторы:

  • ПТР ашылу тарихын білді;

  • ПТР-ді аталған салада қолдану мақсатын көрсетті;

  • ПТР қолданылуына мысалдар келтірді;

  • ПТР-ды пайдаланудың артықшылығын анықтады


«Фотоаппарат» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады

Жалпы– 4 балл


Мақсаты: Білім алушы өз ойын талдайды және сараптайды, ойлау логикасын дамытады.


Постер


Жұптық жұмыс

4 мин


Тапсырма 2. Жұптық жұмыс.

ПТР анимациясын көру. https://www.youtube.com/watch?v=iQsu3Kz9NYo

ДНҚ нуклеотидтарының жүру механизмін схема түрінде көрсету.


Жұппен жұмыс орындайды.

Мұғалім ұсынған анимациялы бейнематериалды көріп ДНҚ молекуласының жүру механизмін схема түрінде жасап көрсетеді




Дескриптор:

- ПТР-үдерісін талдау;

- ДНҚ молекуласының жүру механизмін көрсету.


«Фотоаппарат» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Жалпы– 2 балл

Бейнематериал суреттер

Жеке жұмыс

2мин

Дәптермен жұмыс. Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары.

Тапсырма 1. Полимеразды тізбекті реакцияға ДНҚ-ның бір молекуласы қолданылда. Жеті циклден кейін қанша ДНҚ молекула саны қанша болды?

A 32
B 64
C
128
D 256

Тапсырма 2. ПТР әдісін қолданатын таксономия (1 мысал), медицина (1 мысал) мен криминалистика (1 мысал) салаларынан 3 мысалдар келтіріңіз.

Таксономия..................................................................................................................................

Медицина......................................................................................................................................

Криминлистика ..........................................................................................................................

Жауабы. Таксономияда (археологияда / тасқа айналған қазба қалдықты қолданып, өлі ағзаларды жіктеу/ тірі ағзалардың өзара байланысын анықтау) (1 ұпай)

Медицинада (белгісіз ауруды анықтау диагностика/ босанудан бұрынғы диагностика / патогенді анықтау кезінде / эпидемиологияда / ракты диагнозында); (1 ұпай)

Криминалистика (ДНҚ саусақ іздері, генетикалық сәйкестікті құруда). (1 ұпай)

Тапсырма 3.

Қылмыскерді іздестіру ісін жүргізу кезінде ПТР пайдаланудың маңызын сипаттаңыз.

................................................................................................................................

Жауабы. Криминалистикада ПТР әдісін қолдану кез-келген жолды пайдалана отырып, қылмыстық адамды табу болып табылады

Оқушылар дәптермен жұмыс жасайды. Берілген кестені толтырыпғ сызба түрінде жазады.


Дескриптор:


- терминдерге анықтама берді;

- ПТР -да ДНҚ молекула санын көрсетті;

- ПТР әдісінің қолданылуына мысалдар келтірді.

«Фотоаппарат» әдісі арқылы өз-өздерін бағалап отырады


Жалпы– 2 балл

Оқулық

Жұмыс дәптерлері

Сабақты бекіту

5мин

Викторина: «Сәйкестендіру»

ПТР кезерінің суреттері мен сипаттамаларын сәйкестендіріңіз


338тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!