1 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Орталық жүйке жүйесінің құрылысы.
Мидың құрылысы мен қызметтері.
Жұлынның құрылысы мен қызметтері.
2 слайд
Барлық оқушылар үшін:
Білім алушылар жұлынның құрылысы мен қызметін
біледі.
3 слайд
« Миға шабуыл »
4 слайд
1. Адамның ОЖЖ қандай екі бөліктен тұрады?
2. Қандай бөлім өткізгіш және рефлекс қызметін
атқарады?
3. Жұлынның дәл ортасында не болады?
5 слайд
№ 1-тапсырма:
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін
оқуға тапсырма береді.
Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне
жазып алады.
6 слайд
1. Неліктен адам жұлын зақымдаған кездее
зақым тиген жерден төмен қарай сезімталдық
жойылып, сал болып қалатынын түсіндіреді.
2. Орталық және шеткі жүйке жүйесі дегенді
қалай түсінесіңдер? Жауаптарын негіздейді.
7 слайд
№ 2-тапсырма:
Оқулықта берілген талдау айдарындағы
тапсырмаларды орындатады, бақылайды,
мысал, үлгі көрсетеді.
8 слайд
1. Симпатикалық және парасимпатикалық жүйке жүйесінің жұмысы сол сәттегі ағза күйіне
тәуелді екенін дәлелдейді.
2. Жұлынның маңызы мен қызметтерін талдайды.
3. Жұлынның құрылысны сииапаттама береді.
9 слайд
Дескриптор: Жалпы – 4 балл.
-өз пікірлерін айтады;
- тапсырманы дәлелдейді
-сурет бөліктерін атайды.
10 слайд
№ 3-тапсырма:
Оқулықта берілген синтез айдарындағы
тапсырмаларды орындатады,
бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді.
11 слайд
1. Адамның жұлынында қрапайым мысал келтіре отырып, тізе рефлексінің
орталығының жұмысын түсіндіреді.
12 слайд
Адамның ОЖЖ- нің әртүрлі бөлімдерінің бүкіл
ағзаның үйлесімді жұмыс істеуі және адам
тұлғасының толыққанды дамуы үшін маңызын
бағалайды.
Дескриптор: Жалпы - 3 балл.
-Тапсырманы түсіндіреді және бағалайды.
13 слайд
Рефлексия «Еркін микрофон» әдісі .
14 слайд
15 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Орталық жүйке жүйесінің құрылысы.
Мидың құрылысы мен қызметтері.
Жұлынның құрылысы мен қызметтері.
16 слайд
Барлық оқушылар үшін:
Білім алушылар мидың құрылысы мен
қызметтерін біледі.
17 слайд
« Миға шабуыл »
18 слайд
1. Адам миының қандай бөлімдерін
білесіңдер? Олардың әрқайсысының
қызметі қандай?
2. Жұлынның құрылысы қандай?
19 слайд
№ 1-тапсырма:
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға
тапсырма береді.
Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне
жазып алады.
20 слайд
1. Ми діңінің қызметін сипаттайды.
2. Үлкен ми сыңарларының бөлімдері мен олардың қызметтері арасындағы
байланысты анықтайды.
3. Мидың құрылысын сипаттайды.
21 слайд
№ 2-тапсырма:
Оқулықта берілген талдау айдарындағы
тапсырмаларды орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
1. Симпатикалық және парасимпатикадық жүйке жүйесінің жхұмысы сол
сәттегі ағза күйіне тәуелді екенін дәлелдейді.
2. Жұлынның маңызы мен қызметін талдайды.
3. Мидан тарайтын жүйкелерді көрсетеді.
22 слайд
23 слайд
№ 3-тапсырма:
Оқулықта берілген синтез айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді.
1. Мидың әртүрлі бөлімдері өз қызметін тоқтатқанда
ағзада қандай өзгерістер жүруі мүмкін екенін талдайды.
2.Адамның ОЖЖ-нің қызметі туралды эссе жазады.
3. Вегатативті жүйке жүйесін атқаратын қызметтерін
түсіндіреді.
24 слайд
Дескриптор: Жалпы – 3 балл.
- тапсырмаларды түсіндіреді.
25 слайд
«Бір ауыз сөз» әдісі.
Жеке жұмыс:
Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын
түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне сабақты
бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады,
пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым,
ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б.
26 слайд
Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан
белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша
әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды.
СОнымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін
« Қошеметтеу » әдісі арқылы бағалайды.
27 слайд
28 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Холинергиялық синапстың құрылысы мен
қызметі арасындағы байланыс. Холинергиялық
синапстың мысалында синапстық берілудің
механизмі
29 слайд
Барлық оқушылар үшін:
Білім алушылар синапстардың түрлері мен
орналасуын біледі.
30 слайд
« Миға шабуыл »
31 слайд
1. Қозғыш ұлпалар деген не?
2. Оларға қандай ұлпалар жатады?
3. Нейрондар дегеніміз не?
4. Нейрондар қандай жасушалармен байланысты болуы мүмкін?
5. Синапс дегеніміз не?
32 слайд
№ 1-тапсырма
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға
тапсырма береді.
Тірек сөздермен танысып, өз
дәптерлеріне жазып алады.
33 слайд
1. «Синапс, предсинаптикалық және постсинаптикалық
мембрана, нейромедиатор, норадреналин, мембрана-рецептор»
деген түсініктерге анықтама береді.
2. Неліктен синапстар жүйке, бұлшық ет және безді
жасушалар арасында ғана орналасқанын түсіндіреді.
3. Жүйке/синапсы пайда болуы мүмкін бе? Жауаптарын
түсіндіреді.
34 слайд
№ 2-тапсырма
Оқулықта берілген қолдану және талдау
айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
35 слайд
1. Медиатордың қызметін сипаттайды.
2. Синапс құрылысы мен оның
бөлімдерінің қызметі арасындағы
байланысты анықтайды.
36 слайд
37 слайд
3. Жүйке импульсінің синапс арқылы өту кезеңдерін
талдайды.
4. Синапсты жіктеудің әртүрлі тәсілдерін сызба түрінде
бейнелейді. Осы сызба ішінде оларға қысқаша сипаттама
береді.
Дескриптор: Жалпы - 4 балл.
-Өз пікірін айтады.
-Тапсырманы сипаттайды,бейнелейді.
38 слайд
3-тапсырма.
Оқулықта берілген синтез
айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал,
үлгі көрсетеді.
39 слайд
1. Адамдардың неліктен синапстағы импульстің өтуін
тежейтін заттарды саналы түрде қабылдайтынын
талдайды.
2. Синапс бөлімдері мен оларда жүретін үдерістер реті
оларда қозу кезінде өзара қалай байланысты болады?
Меңгерген білімдерін жүйелейді.
40 слайд
«Аяқталмаған сөйлем» әдісі.
Жеке жұмыс: - бүгінгі сабақта
мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді жеткіздім.
- бүгін сабақта қуантқаны.....
- мен өзімді.....үшін мақтар едім.
- маған ерекше ұнағаны.....
- сабақтан соң маған........келді
- бүгін маған..........сәті түсті.
- қызықты болғаны.....
- ......қиындық тудырды.
- менің түсінгенім.....
- енді мен......аламын.
41 слайд
Мұғалім оқушыларды «Бас бармақ» әдісі арқылы
бағалайды. Жарайсың!
Жақсы!
Талпын!
Сонымен қатар 1-10 баллдық жүйе бойынша
оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша
бағаланады.
42 слайд
43 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Механорецепторлардың түрлері. Пачини
денешігі мысалында рецепторлардың
тітіркендіргіштің өзгерісіне жауап беру
реакциясы.
44 слайд
Барлық оқушылар үшін:
Білім алушылар механорецепторлардың
тітіркендіргіштің өзгерісіне жауап беруін сипаттай
алады.
45 слайд
« Миға шабуыл »
46 слайд
1. Рецепторлар дегеніміз не?
2. Терінің сезімтал қызметі туралы не білесіңдер?
3. Оны терінің қандай құрылымы жүзеге
асырадыжәне олар қайда орналасқан?0
47 слайд
№ 1-тапсырма
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға
тапсырма береді
Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне
жазып алады.
48 слайд
1. Теріде және ішкі мүшелерде орналасқан
рецепторлардың түрлерін сипаттайды.
2. Олардың әрқайсысының рөлі қандай екенін
анықтайды.
3. Бірінші және екінші реттік сезімтал рецепторлар
дегеніміз не? Неге олай атайды?
49 слайд
№ 2-тапсырма
Оқулықта берілген қолдану және
талдау айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
50 слайд
1. Механорецепторлар, жанасу және барорецепторлар,
проприоцепторлардың қызметін сипаттайды.
2. Рецепторлар типі мен сезімталдық түрлері арасындағы
байланысты анықтайды.
3. Неге көзімізді жұмып тұрып, қолымыдың көтерілгенін немесе
түсіп тұрғанын, отырмызба жоқ түрегіліп тұрмыз ба,жұмсақ не
қатты жерде тұрғанымызды сеземіз?
4. Фатер- Пачини денешігінің құрылысын, оның қызметін
көрсететін сызба сызады.
51 слайд
52 слайд
3-тапсырма
Оқулықта берілген синтез айдарындағы
тапсырмаларды орындатады, бақылайды,
мысал, үлгі көрсетеді.
53 слайд
1. « Адам ағзасының рецепторлардың көмегімен
қоршаған орта болмысын қабылдауы » деген сызба сызады.
2. Механорецепторлардың эволюциялық мәні неде? Олардың арқасында
жануар ағзасы қандай артықшылықтарға ие болды?
Дескриптор: Жалпы - 4 балл.
- Сызба сызады.
-Тапсырманы сипаттайды.
54 слайд
Рефлексия «Еркін микрофон» әдісі .
55 слайд
56 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Көлденең жолақты бұлшықет ұлпаларының
құрылысы. Миофибрилла құрылысы
(саркомерлер, актин, миозин т.б.). Бұлшықет
талшықтарының жиырылу механизмі
57 слайд
Барлық оқушылар үшін:
Білім алушылар көлденең жолақты
бұлшықеттердің құрылымын біледі.
58 слайд
« Миға шабуыл »
59 слайд
1. Актин, миозин, миоцит, миофибрилла,
бұлшық ет талшықтары дегеніміз не?
2. Бұлшық ет талшықтарының қасиеті
қандай?
60 слайд
1-тапсырма.
Оқулықтағы жаңа сабақтың мәтінін оқуға
тапсырма береді.
Тірек сөздермен танысып, өз дәптерлеріне
жазып алады.
61 слайд
1. «Миофибриллалар, миоцит, миозин, актин,
тубулин, сарколема, саркоплазма, сарколемма,
саркоплазмалық ретикулум» деген терминдерге
анықтама береді.
2. Саркомера дегеніміз не? Неге олай аталады?
3. Миофибрилланың құрылысына сипаттама береді.
62 слайд
63 слайд
2-тапсырма.
Оқулықта берілген қолдану
айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
64 слайд
1. Мынандай түсініктер арасындағы байланысты
анықтайды: бұлшық ет жасушасы, оның мембранасы,
цитоплазма, ЭПТ; бұлшық ет талшығы, миоцит,
миофибриллалар, жиырылғыш нәруыздың жіптері,
миофибдрилла, миоцит, миозин, актин, тубулин,
саркомер, саркоплазма, сарколемма, саркоплазмалық
ретикулум.
2. Суретті қарайды. Одан А-диск; І-диск; Z- сызықты, Т-
жүйені, М-сызықты, М-аймақты анықтайды.
65 слайд
66 слайд
3-тапсырма.
Оқулықта берілген талдау айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі көрсетеді.
1. Бұлшық еттердің жиырылу кезеңдерін талдайды.
2. Саркомера бөліктері, әртүрліжиырылғыш нәруыздар мен бұлшық еттердің
жиырылу үдерісі арасындағы байланысты талдайды және анықтайды.
Дескриптор: Жалпы – 3 балл.
- Тапсырманы талдайды және түсіндіреді.
67 слайд
«Бір ауыз сөз» әдісі.
Жеке жұмыс:
Оқушылар бір ауыз сөзбен сабақ туралы өз ойларын
түсіндіріп береді. Бір ауыз сөздеріне сабақты
бағалайтын келесі сөздерді айтуға болады ұнады,
пайдалы, қажет, білдім, үйрендім, қызықтым,
ұмтылдым, есте сақтадым, жасай аламын. т.б.
68 слайд
Мұғалім оқушылардың сабаққа қатысқан
белсенілігіне қарай 1-10 баллдық жүйе бойынша
әр оқушының өзіне тиісті баллын қойып бағалайды.
СОнымен қатар, оқушыларды ынталандыру үшін
« Қошеметтеу » әдісі арқылы бағалайды.
69 слайд
70 слайд
Сабақтың тақырыбы:
Көлденең жолақты бұлшықет ұлпаларының
құрылысы. Миофибрилла құрылысы
(саркомерлер, актин, миозин т.б.). Бұлшықет
талшықтарының жиырылу механизмі.
71 слайд
Барлық оқушылар үшін:
Білім алушылар бұлшықеттің жиырылу
механизмінің өзара байланысын түсіндіре алады.
72 слайд
« Миға шабуыл »
73 слайд
1. Бұлшық ет ұлпаларының қандай типтерін
бөліп көрсетеді және олардың қандай
ерекшеліктері бар?
2. Эволюция барысында бірінші қандай
жануарларда көлденең жолақты бұлшық ет
талшықтары пайда болды?
74 слайд
1-тапсырма.
Оқулықта берілген синтез
айдарындағы тапсырмаларды
орындатады, бақылайды, мысал, үлгі
көрсетеді.
75 слайд
1. Бұлшық еттер жиырылған соң саркомера түрі қалай
өзгеретінін талдайды. А- дискінің ені қалай өзгереді? Н -
аймақ, М- аймақ және ᴢ- сызық көріне ме? Жауаптарын
негіздейді.
2. Бұлшық еттердің жиырылу үдерісіндегі әрбір
элементтің рөлін бұлшық ет қана емес, жүйке
құрылымдарын да ескеріп бағалайды. Барынша толық
жауап береді.
76 слайд
2-тапсырма.
Оқулықта берілген білу, түсіну ...
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз